Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 17 posiedzeniu w dniu 19 marca 2008 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1.Przyjęcie protokołu nr 16/08 z dnia 26 lutego 2008 roku. 2.Ocena działalności Straży Miejskiej Łomży za 2007 rok – druk nr 297. 3.Ocena stanu zabezpieczenia stadionu miejskiego przed rundą wiosenną rozgrywek II ligi piłki nożnej. 4.Ocena bezpieczeństwa miejsc organizacji imprez masowych na terenie miasta Łomża. 5.Informacja Prezydenta Miasta na temat realizacji uchwały w sprawie zasad sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Łomża. 6.Sprawy różne.

 

 

Ad. 1
Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 16/08 z dnia 26 lutego 2008 roku.
Ad. 2
Pan Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej przedstawił sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej w Łomży za 2007 rok ( druk nr 297 w załączeniu).
Pan Marcin Sroczyński uzupełniając poinformował, że zostanie zwiększona obsada etatowa Straży Miejskiej.
Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję. Zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że cieszą ją wspólne patrole straży miejskiej i policji.
Pan Maciej Borysewicz stwierdził, że tymi samymi osobami można więcej zrobić. Dodał, że Komisja Bezpieczeństwa zawsze będzie wspierała wnioski finansowe, również wnioski policji.
Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz uważa, że działalność straży miejskiej w 2007 roku jest to bez wątpienia zasługa pana komendanta i trzeba powiedzieć, że straż miejska działa i to działanie widać. Okazuje się, że niemożliwe jest możliwe do zrobienia.
Przewodnicząca Komisji zakończyła dyskusję i poddała pod głosowanie – kto jest za pozytywną oceną działalności Straży Miejskiej w Łomży za 2007 rok. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie pozytywnie oceniła działalność Straży Miejskiej w Łomży.
Ad. 3
Przewodnicząca komisji poprosiła o przedstawienie informacji dot. stanu zabezpieczenia stadionu miejskiego przed runda wiosenną rozgrywek II ligi piłki nożnej.
Pan Marcin Sroczyński – Prezydent Miasta stwierdził, że obowiązek zabezpieczenia stadionu na organizatorze czyli w tym przypadku na ŁKS. Przedstawił aktualny stan prac zmierzających do realizacji bulwarów nadnarwiańskich.
Pan Leszek Gołaszewski – Prezes ŁKS wyjaśnił, że rozgrywki już się rozpoczęły ponieważ już w listopadzie 2007 roku odbyły się dwa mecze. Zgodził się z Prezydentem, że to organizator odpowiedzialny jest za zabezpieczenie obiektu. Zgodnie z ustawą, która obowiązuje od listopada 2007 organizator musi umożliwić identyfikacje każdego uczestnika imprezy. Dlatego tez zarząd ŁKS wystąpił z informacja w mediach, że jest to wymóg formalny i żeby kibice nie denerwowali się. Przedstawił następnie plan sytuacyjny zabezpieczenia stadionu. Dzięki bardzo dobrej współpracy z jednostkami policji i strażą miejską stadion zabezpieczony jest doskonale. Problemem są miejsca parkingowe i dlatego tez przy realizacji bulwarów ma nadzieje, że wygospodarowane zostaną miejsca na parkingi. Zgodnie z harmonogramem zakwalifikowane są trzy mecze podwyższonego ryzyka. ŁKS ma jeszcze problem, otóż w chwili obecnej nie można aż do maja wejść na płytę boiska i w związku z tym klub musi wynajmować boiska w sąsiednich miejscowościach. W chwili obecnej w kraju budowane są sztuczne boiska.
Pan Robert Częścik – KMP Łomża dodał, że w przypadku imprez podwyższonego ryzyka do zabezpieczenia stadionu wykorzystywany jest również helikopter.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie dokonała pozytywnej oceny stanu zabezpieczenia stadionu miejskiego.
Ad. 4
Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że zabezpieczenie imprezy masowej spoczywa na organizatorze. W związku z tym, że miasto nie jest organizatorem żadnej imprezy masowej, nie zabezpiecza ono imprez masowych. Nie jest w stanie odpowiedzieć czy zabezpieczone zostaną imprezy, które będą odbywały się w mieście. Decyzję zezwalająca na przeprowadzenie takich imprez wydaje Prezydent Miasta na podstawie wszelkich wymaganych dokumentów, opinii przedłożonych przez organizatora.
Pan Maciej Głaz wyjaśnił, że Komisji chodzi o zabezpieczenie miejsc organizacji imprez masowych na terenie miasta, a nie imprez masowych zabezpieczanych przez miasto. Ten punkt ma mówić o tym, gdzie takie imprezy mogą być organizowane, w jaki sposób maja być zabezpieczone, a nie mu tu nic na temat zabezpieczenia imprez przez miasto.
Pan Marcin Sroczyński wyjaśnił, że wybór miejsca zależy od organizatora imprezy. To organizator wskazuje miejsce, a miasto wydaje decyzje czy jest możliwa organizacja imprezy masowej w danym miejscu.
Pan Józef Babiel – UM stwierdził, że imprezy zwykle organizowane są na stadionie oraz w hali przy ul. Księżnej Anny, a także muszla koncertowa przy ul. Zjazd. Miejsce poddawane jest oględzinom przez przedstawicieli policji, straży pożarnej, sanepidu . Organizator przedkłada dokumenty i na ich podstawie podejmowana jest i wydawana decyzja.
Pan Maciej Borysewicz stwierdził, że samo badanie dokumentów to jego zdaniem za mało. Uważa, że należy dokonać sprawdzenia stanu faktycznego na miejscu np. zgłaszanej ilości ochroniarzy.
Pan Józef Babiel stwierdził, że 90 % imprez sprawdzana jest przez Urząd Miejski również sprawdzany jest sam przebieg imprezy.
Pan Robert Częścik – KMP stwierdził, że z zabezpieczeniem imprez masowych nie ma większego problemu. Problemem są imprezy, które nie kwalifikują się jako impreza masowa z różnych względów, a stwarzają zagrożenie. Część organizatorów zaniża ilość uczestników imprezy, część dopina to pod imprezę rekreacyjną, ponieważ wynajęcie ochrony kosztuje. Jego zdaniem policji brakuje na bieżąco dopływu informacji o mających odbyć się imprezach, kalendarza imprez, które się odbywają.
Komisja nie wniosła innych uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie oceniła pozytywnie stan bezpieczeństwa miejsc organizacji imprez masowych na terenie miasta.
Ad. 5
Pani Mirosława Matejkowska – UM przedstawiając informację z realizacji uchwały w sprawie zasad sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta wyjaśniła, że za realizację uchwały jak również realizację programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych odpowiedzialny jest Wydział Spraw Obywatelskich UM. Przedstawiła procedurę podejmowania i zakres poszczególnych uchwał, a także kolejne etapy postępowania przy przydzielaniu koncesji na alkohol.
Przewodnicząca Komisji zwróciła uwagę, ze docierają informacje o sprzedaży alkoholu nieletnim. Jak wygląda sprawa cofania pozwoleń na sprzedaż alkoholu w przypadku naruszenia przepisów.
Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, ze jego zdaniem w takich przypadkach koncesja winna być bezwzględnie odbierana. Istnieje jednak droga odwoławcza i właściciele z niej korzystają. Decyzja o odebraniu koncesji, zdarza się, że jest uchylana. Właściciel punktu sprzedaży tłumaczy np., ze nie on sprzedał alkohol nieletniemu, a zatrudniony w punkcie sprzedawca.
Pan Leszek Gołaszewski jako Przewodniczący Rady Osiedla nr 12 wyjaśnił, że wniosek o przydzielenie koncesji opiniowany jest przez radę osiedla. Jeśli wnioskodawca spełnia wszystkie wymagane wymogi opinia jest pozytywna i podmiot najczęściej otrzymuje pozwolenie na sprzedaż alkoholu. Gorsza sytuacja jest w momencie kiedy próbuje się odebrać koncesja. Procedura jest taka, że jest to bardzo trudne, a jego zdaniem w przypadku naruszenia przepisów typu sprzedaż alkoholu nieletnim pozwolenie powinno być odebrane „automatem”.
Przewodnicząca Komisja zamknęła dyskusję.
Ad. 6
Przewodnicząca Komisji przedstawiła pismo Pana Franciszka Kondraciuka (w załączeniu). Zaproponowała, aby pismo Komisja skierowała do Pana Prezydenta z prośbą o rozważenie możliwości realizacji zawartych w nich wniosków.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.

 

 
  • Data powstania: Data powstania: środa, 4 cze 2008 13:03
  • Data opublikowania: środa, 4 cze 2008 13:06
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:25
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej