Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 12 posiedzeniu w dniu 27 września 2007 r. Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji nr 10/07 i nr 11/07. 2.Wyłonienie laureatów konkursu „Najpiękniejsza balkon/posesja”. 3.Informacja nt zarządzania kryzysowego w mieście. 4.Sprawy różne.
 

Ad. 1

 

 

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 10/07 z dnia 5 września 2007 roku. Komisja 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła również protokół nr 11/07 z dnia 12 września 2007 roku.

 

 

Ad. 2

 

Przewodnicząca Komisja poinformowała, że w dniu 12 września br. Komisja dokonała przeglądu wszystkich zgłoszonych do konkursu posesji i balkonów. Każdy z członków Komisji był w posiadaniu arkusza oceny, w którym nanosił punktację zgodnie z zatwierdzonym wcześniej przez Komisje regulaminem konkursu. Po dokonaniu oceny i zsumowaniu wyników wyłonieni zostali zwycięzcy, po trzech w każdej kategorii. Poprosiła o przedstawienie wyników.

Pan Maciej Borysewicz przedstawił wyniki konkursu „Najpiękniejszy balkon/posesja”.

 

W kategorii balkon 10 uczestników konkursu otrzymało następującą ilość punktów:

  1. Mirosława Szulczyńska – 274

  2. Wojciech Kamiński – 491,

  3. Alina Kuliś – 420

  4. Maria Borawska – 428

  5. Danuta Jarosik 604

  6. Emilia Raś – 472,

  7. Stanisław Barczewski – 440

  8. Wiesław Zarczykowski - 407,

  9. Ryszard Chądzyński – 439

  10. Irena Sarnacka – 476

 

Zwycięzcami konkursu w kategorii balkon zostali:

I miejsce - Jarosik Danuta – Łomża, ul. Przykoszarowa 21/2,

II miejsce - Kamiński Wojciech – Łomża, ul. Prusa 11/1

III miejsce - Sarnacka Irena - Łomża, ul. Żeromskiego 3a/18

 

W kategorii posesja 13 uczestników otrzymało następującą ilość punktów:

 

  1. Mirosław Szulczyński – 433

  2. Makieła Marek – 647

  3. Gołębiewski Bogdan – 349

  4. Tomaszewski Zdzisław – 627

  5. Łebkowska Halina 575

  6. Kapelewska Cecylia 346

  7. Just Marian 346

  8. Nowocińska Grażyna 481

  9. Krajewska Elżbieta 516

  10. Karabin Agnieszka – 562

  11. Osińska Zofia – 372

  12. Kuliś Anna – 417

  13. Karwowska Ewa 543

 

Zwycięzcami konkursu w kategorii posesja zostali:

 

I miejsce - Marek Makieła - Łomża, ul. Chętnika 7

II miejsce - Zdzisław Tomaszewski - Łomża, ul. Szosa do Mężenina 48

III miejsce - Halina Łebkowska – Łomża, ul. Poznańska 66 a

Przewodnicząca Komisji zaproponowała, aby rozdanie nagród i dyplomów zwycięzcom konkursu odbyło się na uroczystym posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku z udziałem wszystkich osób, które brały udział w konkursie.

Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚR zaproponował, aby rozdanie nagród odbyło się na sesji Rady Miejskiej.

Pan Maciej Borysewicz zgodził się z propozycją Przewodniczącej Komisji. Jego zdaniem Komisja jest była organizatorem konkursu i nie widzi potrzeby rozdawania nagród na sesji Rady Miejskiej.

Ad. 3

 

Pan Krzysztof Wróblewski – UM przedstawił informację na temat zarządzania kryzysowego. Wyjaśnił, że 23 sierpnia br. weszła w życie ustawa o zarządzaniu kryzysowym zobowiązująca do pewnych działań, a także nakładająca na Prezydenta Miasta odpowiednie działania. Ustawa ta zobowiązuje Prezydenta do opracowania nowych planów, mamy na to rok czasu. Ustawa zobowiązuje również do powołania nowego miejskiego zespołu zarządzania kryzysowego oraz miejskie centrum zarządzania kryzysowego. Zespól jest w trakcie tworzenia. Dzięki tej ustawie niektóre elementy związane z obroną cywilna zostały częściowo połączone. Działamy w trzech stanach gotowości obronnej państwa. Stwierdził następnie, że wspomniana

ustawa zobowiązała również Prezydenta Miasta do utworzenia rezerwy celowej na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości do 1 % bieżących wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego. W budżecie miasta dział 7414 zapisany jest jako obrona cywilna, natomiast nie ma nic na temat zarządzania kryzysowego. Robimy wydatki również pod katem zarządzania kryzysowego uwzględniając np. takie sytuacje jak zawalenie się budynku, czy wybuch butli gazowej i z tych pieniędzy na obronę cywilna kupujemy np. materace, koce. Wydatki prowadzone są na miarę potrzeb finansowych. Ponadto w nowej ustawie zostało nałożone przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym oraz realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej, do której zaliczamy np. mosty. Omówił następnie ewentualne zagrożenia jakie mogą wystąpić w Urzędzie Miejskim z racji ogólnej dostępności i postępowanie pracowników urzędu w sytuacji zagrożenia. Odnosząc się do pytania dot. GASPOL-u wyjaśnił, że jest to najlepiej zabezpieczony pod względem technicznym zakład w Polsce. Innymi zakładam w mieście, które mogłyby stwarzać zagrożenie, są Browar i PPS wykorzystujące w swoich procesach technologicznych amoniak.

Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚR odnosząc się do zagrożeń stwierdził, że nieszczęściem miasta jest fakt, iż drogi przebiegają przez centrum miasta. Została opracowana organizacja ruchu, która wyłączyła Al. Legionów z przewożenia materiałów niebezpiecznych. Przewozy materiałów tych grup najbardziej niebezpiecznych jak chlor, amoniak są na całej trasie monitorowane.

Kierowcy przewożący materiały szczególnie niebezpieczne mają obowiązek zgłaszania gdzie w danej chwili się znajdują.

Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz wyjaśniła, że Komisja przy omawianiu sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze 2007 roku była zaniepokojona niskim wykorzystaniem środków.

Pan Krzysztof Wróblewski wyjaśnił, że stara się wykorzystywać środki w drugiej połowie roku przeznaczając je na zakupy.

 

 

Ad. 4

 

Pan Maciej Borysewicz odnosząc się do wypadku jaki wydarzył się na ul. por. Łagody zwrócił uwagę, że nagle wszystkie wykopy w mieście następnego dnia zostały zasypane. Ma też nadzieję, że Komisja Bezpieczeństwa i Porządku będzie bardziej przyglądać się tej sprawie.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 3 sty 2008 14:58
  • Data opublikowania: czwartek, 3 sty 2008 15:01
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:25
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej