Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 8 posiedzeniu w dniu 9 lipca 2007 r. Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2.Ocena stanu bezpieczeństwa w mieście. a)informacja Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Łomży, b)informacja Komendy Miejskiej Policji w Łomży. 3.Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia opłat za usuwanie z drogi pojazdów i ich parkowanie na koszt właściciela. 4.Sprawy różne.
 

Ad. 1

 

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 7/07 z dnia 25 czerwca 2007 roku.

 

 

Ad. 2

 

Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję na temat stanu bezpieczeństwa w mieście .

Pan Janusz Rybakowski – Komendant Miejski Policji uzupełniając przedłożoną informację (w załączeniu) przedstawił dane za rok 2006 i 2007. Jego zdaniem w roku bieżącym w stosunku do ubiegłego roku rośnie stopień agresji wśród młodych ludzi, nastąpił tez wzrost spożycia alkoholu co prowadzi do różnych zdarzeń. Ponadto wzrosła liczba interwencji domowych. Stwierdził również, że II liga jest świetna sprawa dla miasta, ponieważ podnosi jego prestiż, natomiast dla policji jest przekleństwem. Związane jest to z tym, że II liga ma inne uwarunkowania, co do przeprowadzania spotkań piłkarskich niż III liga i niżej, a w dniu meczu policja angażuje ogromne siły i środki. Na pytanie radnej Wandy Mężyńskiej dotyczące obsady etatowej w policji stwierdził, że w chwili obecnej posiada 19 wakatów i brak jest chętnych do pracy w policji za 1.100 zł netto miesięcznego wynagrodzenia.

Pan Marek Makieła Przewodniczący RO nr 3 zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę na zapisy w opracowaniach Urzędu Miejskiego związane z bezpieczeństwem i dotyczących policji i chciałby żeby Pan Komendant Policji odniósł się do konkretnych zapisów z tych opracowań m.in. do zapisu w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta – „braku poczucia bezpieczeństwa” oraz . Zapisy te są w dużej w sprzeczności z zapisami występującymi w tym samym dokumencie, a dotyczącymi stałego wzrostu wykrywalności przestępstw i aktywności działań policji i straży miejskiej na rzecz stałej poprawy porządku i bezpieczeństwa publicznego, a także ze stwierdzeniami zawartymi w informacji KMP dotyczącymi systematycznego zwiększania ilości policjantów oraz przychylnego odbioru społecznego wdrażanych działań zwłaszcza wzrastającego zadowolenia obywateli, że lokalna policja jest coraz łatwiej dostępna, obsługa profesjonalna, a czas oczekiwania na interwencję policji coraz krótszy. Łomża jest miastem bezpiecznym i uważa, że miasto powinno doczekać się oceny właściwego stanu bezpieczeństwa. Nie może być tak, że w różnych dokumentach mówi się różnie na ten sam temat.

Pan Janusz Rybakowski – Komendant Miejski Policji stwierdził, że skończyły się czasy kiedy policja sama siebie oceniała. Rozpoczęły się czasy badań, ankiet i pytań do obywateli. Z przeprowadzonych badań wynika, że 78 % mieszkańców ufa łomżyńskiej policji.

Pan Jan Chludziński – KM PSP przedstawił informację dot. stanu bezpieczeństwa w mieście (w załączeniu do protokołu).

Pan Jarosław Kozłowski zabierając glos w dyskusji poprosił o wyjaśnienie jak wygląda sprawa przewożenia przez miasto materiałów niebezpiecznych.

Pan Ryszard Więsak – KM PSP wyjaśnił, że materiały niebezpieczne dzielą się na parę grup. Straż pożarna wie o truciznach i materiałach szczególnie niebezpiecznych, natomiast inne materiały typu gazy płynne sa to substancje, które nie podlegają zgłaszaniu w żadnych przepisach prawa. Natomiast Inspekcja Nadzoru Drogowego i Policja śledzą to na bieżąco i dokonują kontroli pojazdów przewożące materiały niebezpieczne.

Pan Janusz Rybakowski - KMP stwierdził, że jest jedna niepokojąca sprawa, o której musi powiedzieć. Otóż w mieście należy wywołać przegląd sieci hydrantów na terenie miasta ich lokalizacji i oznakowania. Zdarzają się sytuacje, że hydrant jest oznakowany, a go nie ma, ponieważ jest albo jest zalany asfaltem albo wtopiony w budowę chodnika i zniknął i jest gdzieś tam pod powierzchnią.

Przewodnicząca Komisji zakończyła dyskusje i poddała pod głosowanie wniosek o zobowiązanie służb do dokonania przeglądu sieci hydrantów i ich oznakowania. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła. Następnie 6 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie ocene stanu bezpieczeństwa w mieście.

Ad. 3

 

 

Przewodnicząca Komisji przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za usuwanie z drogi pojazdów i ich parkowanie na koszt właściciela (w załączeniu). Porównała następnie stawki opłat dotychczas obowiązujące ze stawkami opłat zaproponowanymi w projekcie uchwały. W związku z tym, że nie ma ani Pana Prezydenta na posiedzeniu komisji, ani pracownika merytorycznego wydziału, zaproponowała, aby ewentualne pytania i niejasności członkowie Komisji wyrazili na sesji. Następnie poddała pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

 

 

Ad. 4

 

 

Przewodnicząca Komisji przedstawiła pismo Prokuratora Rejonowego Pana Tomasza Wilka w sprawie wszczęcia postępowania o cofnięcie pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (pismo w załączeniu). Poinformowała, że pozostałe pisma skierowane zostały do Komisji do wiadomości i wszyscy członkowie otrzymali je przed posiedzeniem Komisji.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 3 sty 2008 14:43
  • Data opublikowania: czwartek, 3 sty 2008 14:45
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:24
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej