Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 6 posiedzeniu w dniu 28 maja 2007 r. Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.Przyjęcie protokołu nr 4/07 z dnia 4 kwietnia 2007 roku. 2.Informacja o pracy Straży Miejskiej – druk nr 117. 3.Ocena stanu ulic i chodników po okresie zimowym 2006/2007 - omówienie uwag i wniosków z dokonanego przez Komisję w dniu 23 maja br. przeglądu miasta. 4.Sprawy różne.
 

Ad. 1

 

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 4/07 z dnia 4 kwietnia 2007 roku.

 

 

Ad. 2

 

Pan Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej w Łomży przedstawił informację o pracy Straży Miejskiej (informacja w załączeniu). Wyjaśnił, że pełni funkcję komendanta od dwóch tygodni.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem do Komendanta Straży Miejskiej, co wg niego w działaniach priorytetowych Straży Miejskiej należy usprawnić, zmienić.

Pan Bogdan Rutkowski odpowiadając wyjaśnił, że przede wszystkim chciałby wydłużyć czas pracy od godz. 6.00 do godz. 22.00. Zwiększyć obsadę etatową Straży Miejskiej oraz położyć duży nacisk na współpracę z policją. Chciałby również, aby Straż Miejska wyprzedzała wnioski i uwagi mieszkańców. Polityka Straży Miejskiej będzie się sprowadzała do tego, że mówiąc o wymogach prawnych prawa miejscowego będzie krótka informacja, że na to zwracamy uwagę, że dość pouczeń i nastąpią restrykcje. Sama straż jednak nie podoła wszystkiemu i konieczna jest współpraca z policją.

Przewodnicząca Komisji zwróciła uwagę na problem psów, które wyprowadzane są przez właścicieli bez kagańców, a poza tym zanieczyszczają chodniki, trawniki wokół bloków. Nie rozwiązana jest kwestia odłowu bezpańskich psów. Przypomniała również, że Komisja składała wniosek o zwiększeniu obsady etatowej i wprowadzenie dwuzmianowości pracy Straży Miejskiej. Polityka Straży Miejskiej będzie się sprowadzała do tego, że mówiąc o wymogach prawnych naszego prawa miejscowego będzie krótka informacja, że na to zwracamy uwagę, że dość pouczeń i nastąpią restrykcje. Sama straż jednak nie podoła wszystkiemu i konieczna jest współpraca z policją.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta wyjaśnił, że jest dużo problemów związanych z psami. Do schroniska funkcjonującego w mieście podrzucane są psy nie tylko z miasta, ale i z sąsiednich gmin. Miasto zasysa całą biedę i nędze okolic. Stwierdził również, że obsada etatowa Straży Miejskiej i jej zwiększenie jest to kwestia finansowa.

Pani Wanda Mężyńska odnosząc się do omawianej informacji zwróciła uwagę na ujęte doraźne akcje w ilości 4 sztuk. Poprosiła o wyjaśnienie co to były za akcje oraz co to są wykroczenia przeciwko zdrowiu.

Pan Bogdan Rutkowski wyjaśnił, że akcje doraźne mogły wynikać z inicjatywy Urzędu Miasta.

Pan Maciej Borysewicz stwierdził, że dziwi się, że Pan Komendant nie „przycisnął” Komisji, aby zwiększać etaty, wyposażenie, ponieważ Komisja sugerujemy, że jest za Strażą. Jeden samochód na 65-tysięczne miasto to trochę za mało. Przydałby się więc drugi samochód i kilka rowerów i w Komisji Pan Komendant będzie miał wsparcie w tej kwestii.

Pan Marek Makieła – Przewodniczacy RO nr 3 stwierdził, że nieszczęściem władz jest brak możliwości egzekucyjnych podejmowanych uchwał. Dotyczy to m.in. psów. Należy przede wszystkim egzekwować podatek za psy poprzez kontrolowanie właścicieli psów. Zwrócił następnie uwagę, że są trudności z dodzwonieniem się do Straży Miejskiej. Uważa, że w Straży powinien być rejestrator rozmów, który rejestrowałby zgłoszenia w razie nieobecności funkcjonariuszy. Zwrócił również uwagę na problem picia alkoholu wokół sklepu i stwierdził, że należy uregulować godziny otwarcie sklepów sprzedających alkohol. Jego zdaniem również miasto powinno zrealizować place zabaw dla dzieci, aby nie bawiły się one na ulicach.

Pan Jarosław Kozłowski przypomniał, że Komisja wnioskowała o zamontowanie kamery, która swoim zasięgiem obejmowałaby teren pod filarami.

Pan Andrzej Karwowski – Naczelni WGKOŚiR stwierdził, że istniejąca kamera na Starym Mieście na stałe i obejmuje swoim zasięgiem ten teren. Po drugie teren pod filarami jest własnością prywatną.

Pan Andrzej Grzymała – Przewodniczący RO nr 6 zwrócił uwagę na parking przy Szkole Podstawowej nr 4.

Natomiast Pan Andrzej Wojtkowski Przewodniczący RO nr 14 poprosił Komendanta Straży Miejskiej o zwrócenie uwagi na dwa newralgiczne miejsca znajdujące się przy ul. Księżnej Anny. Są to sad przy tej ulicy oraz teren przy hali sportowej, gdzie zbiera się młodzież i pije alkohol.

 

Pan Witold Chludziński – Przewodniczący RO nr 13 stwierdził, że na jego osiedlu występuje problem z „pompowaniem” szamb. Po zmroku właściciele zawartość szamb i wskazane by było sprawdzenie dowodów wywozu nieczystości do oczyszczalni ścieków.

Przewodnicząca Komisji kończąc dyskusję przedstawiła wnioski z niej wynikające:

  • zwiększenie obsady etatowej Straży Miejskiej,

  • wprowadzenie dwuzmianowości pracy,

  • zwiększenie ilości środków transportu.

Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższe wnioski. Następnie jednogłośnie 5 głosami za przyjęła sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej wraz z przyjętymi wnioskami.

 

Ad. 3

 

Przewodnicząca Komisji poprosiła o przedstawienie protokołów z dokonanego w dniu 23 maja br. przeglądu miasta pod kątem stanu ulic i chodników po okresie zimowym 2006/2007.

Pan Jarosław Kozłowski przedstawił protokół z przeglądu rejonu zawartego pomiędzy ul. Wojska Polskiego, Al. Legionów i Osiedlem Kraska (w załączeniu).

Następnie protokół z przeglądy rejonu zawartego pomiędzy ul. Sikorskiego, Zawadzką, Zawady Przedmieście, Szosą do Mężenina i Al. Legionów przedstawiła Przewodnicząca Komisji (protokół w załączeniu).

Pan Witold Chludziński – Przewodniczący RO nr 13 wniosek Rady Osiedla nr 13 (w załączeniu) w sprawie zabezpieczenia bezpiecznego dojścia dzieci do szkoły ul. Wiosenną. Poinformował, że nie mógł uczestniczyć w przeglądzie miasta, ale chciałby, aby wniosek ten został dołączony do prezentowanego protokołu z tej części miasta.

Kolejny protokół z przeglądu miasta - rejon pomiędzy Pl. Kościuszki, Starówką, osiedle Pociejewo, osiedle na Skarpie, osiedle Medyk, osiedle Południe i Szosa Zambrowska (w załączeniu) przedstawił Pan Paweł Borkowski.

Następnie Pan Mariusz Chrzanowski przedstawił protokół z przeglądu rejonu zawartego pomiędzy Groblą Jednaczewską, Kurpiowską, Harcerską, Winiarskiego i Polną (w załączeniu).

Pan Maciej Borysewicz przedstawił protokół z przeglądu osiedla Medyk i osiedla Sybiraków (protokół w załączeniu).

Pan Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący RO nr 14 zwrócił uwagę na problem parkingu przy blokach komunalnych, problem sprzedaży alkoholu młodzieży w sklepie przy ul. Ks. Janusza 11.

Przewodnicząca poprosiła o składanie wniosków.

Pan Paweł Borkowski postawił wniosek o zabezpieczenie większych środków na bieżące utrzymanie ulic. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.

Następnie Przewodnicząca Komisji wniosła, aby niektóre zadania zawarte w protokołach z przeglądu miasta były ujęte w następnym budżecie i zrealizowane jako inwestycje. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła wniosek Przewodniczącej.

Pan Maciej Borysewicz postawił wniosek o wydanie kart postojowych zwalniających z opłaty parkingowej Przewodniczącym Rad Osiedli. Uważa, że Przewodniczący wykonują podobną pracę w terenie i nie będzie dużym obciążeniem dla miasta wydanie im takich kart. Komisja 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła wniosek radnego Borysewicza.

Następnie Pan Paweł Borkowski wniósł o ustawienie znaku zakazu do 15 t po obu stronach ul. Rybaki. Komisja 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.

Następnie Przewodnicząca Komisji zaproponowała, aby wszystkie protokoły wraz ze zgłoszonymi i przyjętymi wnioskami zostały przekazana do Prezydenta Miasta. Radni w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła propozycję Przewodniczącej Komisji.

 

 

Ad. 4

 

Przewodnicząca Komisji przedstawiła pisma skierowane do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w sprawie:

  • budowa wiaty przystankowej na przystanku komunikacji miejskiej przy kościele Bożego Ciała przy ul. Przykoszarowej ( w załączeniu),

  • przeglądu ulic i chodników na osiedlu nr 2 (w załączeniu),

  • parkingu przy ul. Zjazd – odpowiedź na wniosek Komisji (w załączeniu),

  • zmian w regulaminu konkursu „Najpiękniejszy balkon/posesja” ( załączeniu).

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca Komisji zamknęła posiedzenie.

 

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 3 sty 2008 14:39
  • Data opublikowania: czwartek, 3 sty 2008 14:41
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:23
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej