Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 21 posiedzeniu w dniu 4 listopada 2004 roku

Komisja realizowała następujący porządek posiedzenia: 1. Zaopiniowanie wniosku w sprawie wysokości opłat podatku rolnego, leśnego oraz podatków i opłat lokalnych obowiązujących na 2005 rok. 2. Przedłożenie wniosków do projektu budżetu miasta na 2005 rok. 3. Informacja firm komunalnych o przygotowaniu do sezonu zimowego 2004/2005. 4. Ocena współpracy Straży Miejskiej i Policji w placówkami oświatowymi, radami osiedli w zakresie bezpieczeństwa. 5. Sprawy różne
Ad. 1

Pani Barbara Supińska – Kierownik Wydz. Skarbu i Budżetu przedstawiła wniosek w sprawie wysokości opłat podatku rolnego, leśnego oraz podatków i opłat lokalnych obowiązujących na 2005 rok ( druk nr 347 i 347/1 w załączeniu do protokołu).
Pan Ryszard Matuszewski odnosząc się do propozycji stawek podatku od posiadania psów poprosił o wyjaśnienie na co zostały przeznaczone środki z tytułu tego podatku.
Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR wyjaśnił, że na to, co się robi za te pieniądze, to tych pieniędzy i tak jest za mało i nie pokrywają kosztów utrzymania i odłowu psów. Uważa, że w ramach tych możliwości finansowych jakie istnieją załatwiono problem psów na 90 % .
Pan Jan Rybakiwicz natomiast poprosił o wyjaśnienie jak urząd uaktualnia listę posiadaczy psów.
Odpowiadając Pani Barbara Supińska – Kierownik Wydz. Skarbu i Budżetu wyjaśniła, że w chwili obecnej jest to praca tylko Straży Miejskiej i w terenie, innej możliwości nie ma.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego wniosku.

W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie określenia wysokości:

- stawek podatku od nieruchomości na 2005 rok oraz zwolnień w tym podatku ( druk nr
347 A ) , który w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie, Komisja zaopiniowała
pozytywnie,

- rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2005 rok , który w wyniku
głosowania 2 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących Komisja
zaopiniowała pozytywnie,

- stawek podatku od posiadania psów na 2005 rok, który w wyniku głosowania 3 głosami za przy 1 głosie przeciw i braku głosów wstrzymujących Komisja również zaopiniowała pozytywnie.

Ad. 2

Pan Jan Rybakiewicz złożył na piśmie wnioski do projektu budżetu miasta na 2005 rok (w załączeniu do protokołu).
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta ustosunkowując się do złożonych wniosków wyjaśnił, że nie ma możliwości wykonania ciągu pieszo-jezdnego przy ul. Przykoszarowej, ponieważ jest to teren kościoła. Nie ma tez możliwości wykonania trzeciego pasa ruchu na Al. Legionów, ponieważ w istniejącym pasie zieleni położona jest sieć gazowa. Odnosząc się wykonania przejścia w kolorze biało-czerwonym wyjaśnił, że nie powinno się malować w ten sposób przejścia i malowane są przejścia biało-czerwone tam, gdzie takie były, nie robione są w ten sposób nowe.
Pan Ryszard Matuszewski postawił wniosek o realizację parkingu obok cmentarza przy ul. Przykoszarowej.
Przewodniczący Komisji postawił wniosek o rozpatrzenie budowy parkingu przy Miejskiej Komendzie Policji przy ul. Wojska Polskiego, a także zabezpieczyć środki finansowe na rozpoczęcie dalszej rozbudowy monitoringu, zabezpieczyć środki na modernizację monitoringu – dodał, że chodzi mu o 50 tys. zł, które w tym roku zostały zdjęte i aby znalazły się ponownie w tej pozycji, zabezpieczenie środków na konserwację wynikające z umów oraz zabezpieczyć środki wynikające z umowy pomiędzy UM, a TP S.A /dzierżawa sieci/.
Poddał następnie pod głosowanie powyższe wnioski. W wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie przyjęła zgłoszone wnioski do projektu budżetu miasta na 2005 rok.



Ad. 3


Przewodniczący Komisji przedstawił informację firm komunalnych o przygotowaniu do sezonu zimowego 2004/2005 (druk nr 245 w załączeniu). Poprosił o uwagi.
Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.


Ad. 4


Pan Bogdan Rutkowski – Miejski Komendant Policji zabierając głos stwierdził, że nie sporządzał żadnej informacji na omawiany temat, ponieważ pracę na tym odcinku dzielą na bezpośrednią pracę w placówkach oświatowych oraz działalność mająca na celu bezpieczeństwo dzieci w trakcie wakacji i ferii. Istotnym problemem nie tylko w tym mieście są kradzieże telefonów komórkowych. Problemem zainteresowały się szkoły, kuratorium, a dzięki policji zainteresowały się tez firmy, które sprzedają telefony. Jest więc dobra wola, aby temu problemowi zaradzić. W chwili obecnej współpracę z placówkami oświatowymi można podzielić na trzy grupy: prewencyjną i profilaktyczną związaną z narkomanią, druga to formuła edukacyjna związana z bezpieczeństwem na drogach oraz trzecia walka z agresją.
Pan Stefan Iwaniecki – Komendant Straży Miejskiej przedstawił informację o współpracy Straży Miejskiej z placówkami oświatowymi i radami osiedli (w załączeniu do protokołu).
Pan Roman Sarnacki zabierając głos stwierdził, że na osiedlach są parkingi i pomimo tego, że są na nich wolne miejsca właściciele aut parkują na trawnikach. Uważa, że należy to karać. Zwrócił również uwagę, na teren przy ul. Prusa 18. Stwierdził, że jest to bardzo niebezpieczne miejsce i poprosił policje i straż o zainteresowanie się tym terenem.
Pan Jan Rybakiewicz stwierdził, że wg niego dzielnicowi są zbiurokratyzowani i mają za dużo obowiązków biurokratycznych, a za mało pracy w terenie. Zwrócił uwagę na teren przy ul. Przykoszarowej i bloki od nr 31 do 37, gdzie zbiera się młodzież z gimnazjum nr 2. Stwierdził następnie, że straż miejska nic nie zrobiła w temacie psów. Ponawia swój apel i uważa, że straż miejska z administratorem osiedla w godzinach rannych winna przeszkolić właścicieli psów.
Pan Piotr Klima – KMP stwierdził, że zbliża się okres zimy i należy zaopiekować się ludźmi bezdomnymi tzw. ”leżakami”. Do tej pory jedyną opiekę sprawuje policja zabierając takie osoby do aresztu. W momencie przewożenia takiej osoby patrol policyjny jest wyłączony ze służby, ponieważ należy tę osobę zawieźć na badania. Wiąże się też to z kosztami jakie ponosi policja z tego tytułu. Takich przypadków jest bardzo dużo i należy znaleźć jakieś rozwiązanie.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że miasto nie ma takich możliwości. Prowadzimy noclegownię. Problem rozwiązałaby izba wytrzeźwień, ale takiej izby nie ma, a jej powstanie wiąże się z kosztami.
Przewodniczący Komisji podsumowując dyskusje stwierdził, że w tym mieście jest w miarę bezpiecznie . Nie można powiedzieć, że jest bardzo dobrze, ponieważ nigdy tak nie będzie, ale nie jest źle. Poddał pod głosowanie współpracę Straży Miejskiej i Policji z placówkami oświatowymi i radami osiedli. Komisja, w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie pozytywnie oceniła współpracę.


Ad. 5

Przewodniczący Komisji przedstawił pismo w sprawie konkursu „Najładniejsza witryna sklepowa roku 2004” (w załączeniu do protokołu). Zwrócił się z prośbą do Pana Prezydenta o wystosowanie pisma z podziękowaniami Pani Ewelinie Laskowskiej za zgłoszenie się do udziału w konkursie.
Przedstawił również sprawozdanie z postępowań w sprawach o wykroczenia, podjętych przez Straż Miejską Łomży w okresie od 1.07.2004 do 30.09.2004 r (w załączeniu do protokołu).
Pan Ryszard Matuszewski zabierając głos w sprawach różnych stwierdził, że ulicą główną, przelotową w Łomży JEST Aleja Legionów. Należy się zastanowić, co należy zrobić, aby ruch na tej ulicy odblokować. Jego zdaniem należy na ulicach: Spokojnej, Piłsudskiego, Zawadzkiej i Szosie Zambrowskiej podnieść prędkość do 60 km/godz. Stwierdził, że jest to jego wniosek.
Przewodniczący Komisji poddał zgłoszony wniosek pod głosowanie. W wyniku głosowania 1 głosem za, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym Komisja nie zajęła stanowiska w powyższej sprawie.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji.



  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 7 lut 2005 09:14
  • Data opublikowania: poniedziałek, 7 lut 2005 09:19
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 12:07
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej