Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 13/19 z dnia 23 października 2019 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Marek Dworakowski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Zaproponował uzupełnienie porządku obrad o zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie likwidacji samorządowego zakładu budżetowego w celu zawiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 12/19 z dnia 17 września 2019 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany przebiegu ulic: Bohdana Winiarskiego i Żwirowej w mieście Łomża – druk nr 258, 258 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2020 rok – druk nr 259, 259 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie określenia stawek podatku od środków transporotowych – druk nr 259, 259 C. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży, przy ul. Sosnowej, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość - druk nr 263, 263A. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży, u zbiegu ulic gen. Władysława Sikorskiego i Senatorskiej - druk nr 264, 264 A. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie likwidacji samorządowego zakładu budżetowego w celu zawiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością – druk nr 281, 281 A. 8. Sprawy różne.

Ad. 1

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Komisja przyjęła protokół nr 12/19 z dnia 17 września 2019 roku bez uwag.

 

Ad. 2

 

            Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie             zmiany przebiegu ulic: Bohdana Winiarskiego i Żwirowej w mieście Łomża (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 258 A.

 

Ad. 3, 4

 

            Elżbieta Parzych - Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2020 rok (w załączeniu) oraz wniosek i projekt w sprawie określenia stawek podatku od środków transporotowych (w załączeniu). Poinformowała, że w obu przypadkach stawki podatku pozostają na poziomie stawek obowiązujących w 2019 roku.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 259 A, a następnie 12 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 259 C.

 

Ad. 5

 

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie            wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży, przy ul. Sosnowej, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 263 A.

 

Ad. 6

 

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie            wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży, u zbiegu ulic gen. Władysława Sikorskiego i Senatorskiej (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 264 A.

 

Ad. 7

 

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że sprawa jest radnym znana i podjęta przez Radę Miejską w postaci uchwały w sprawie wyrażenia zgody na likwidację zakładu budżetowego i powołanie spółki. W związku z tym, że we wniosku, który będziemy składać o dofinansowanie, konieczne jest podanie konkretnej daty przekształcenia i stąd wniosek o podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie likwidacji samorządowego zakładu budżetowego w celu zawiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Chodzi o to, aby doprecyzować podjętą wcześniej uchwałę i nadać przedsięwzięciu konkretne ramy czasowe tj. 2.04.2020 roku, a jednocześnie sprostać wymogom jakie obowiązują przy składaniu wniosku o dofinansowanie zakupu autobusów MPK, ale też przebudowy dworca PKS i sfinansowania roweru miejskiego w Łomży. Na pytanie Przewodniczącego Komisji odnośnie wysokości kwoty dofinansowania wyjaśnił, że jest szansa, że będziemy mogli aplikować o 30 mln. zł dofinansowania.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 281 A.

 

Ad. 8

 

            Radny Ireneusz Cieślik odnosząc się do ul. Sikorskiego i zjazdu w ul. Nowogrodzką zwrócił uwagę, że tam jeżdżą samochody ciężarowe po chodniku i chodnik już się zapadł. Poprosił również o wyjaśnienie, czy zasadne jest wyłączenie światła skrętu w prawo z ul. Wojska Polskiego w ul. Sikorskiego.

            Mieszkaniec miasta, właściciel dwóch działek po byłej targowicy miejskiej przy ul. Nowogrodzkiej, przedstawił swój problem polegający na zablokowaniu zarówno wjazdu, jak i wyjazdu do jednej z działek.

            Przewodniczący Komisji zaproponował, aby przekazał swój problem na piśmie do Komisji Skarg i Wniosków, która rozpatrzy problem. W chwili obecnej Komisja nie może się do tego odnieść, nie mając dokładnych materiałów. Komisja Gospodarki Komunalnej tego problemu nie rozstrzygnie w chwili obecnej.

            Radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że niekoniecznie trzeba zwracać się z tym problemem do Komisji Skarg i Wniosków. Pan Prezydent Garlicki zna dobrze sprawę i jest władny w tym temacie. Zgodził się z Przewodniczącym, że dzisiaj tego tematu Komisja Gospodarki Komunalnej nie rozstrzygnie. Zaproponował, aby zamiast pisania skarg usiąść z Panem Prezydentem, aby Pan Prezydent jeszcze raz przyjrzał się temu problemowi i rozważył możliwość jego rozwiązania.

 

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że właściciel działek był wielokrotnie u niego, rozmawiali osobiście i telefonicznie podczas całego remontu ulicy i gdyby było to wcześniej zgłaszane na etapie konsultacji, czy projektowania, gdyby to było formalnie i technicznie możliwe, to starano by się to uwzględnić i sprawa byłaby rozwiązana. W chwili obecnej jesteśmy po wybudowaniu ul. Nowogrodzkiej, po zamknięciu zadania, trwa okres trwałości i przez 5 lat okresu trwałości nie ma możliwości dokonania zmian. Dodał, że ze swojej strony zrobił wszystko co mógł, żeby pomóc Panu na każdym etapie i nie rozumie takiego podejścia. Wykazaliśmy dużo życzliwości, żeby uwzględniać wszystkie oczekiwania właściciela działek. Zapewnił, że zostanie zrobione to, co jest możliwe jeśli chodzi o organizację ruchu, oznakowanie i to się wydarzy, ponieważ decyzje już poszły, a po 5 latach okresu trwałości, jeżeli będzie to formalnie możliwe, to wrócimy do tematu ponownie.

            Radny Wojciech Michalak poprosił o informację dotyczącą obiecanego przez Pana Prezydenta hangaru na potrzeby WOPR. Ponadto odniósł się do uchwały podjętej przez Radę Miejską na poprzedniej sesji dotyczącej przejęcia odpadów energetycznych z wysypiska śmieci. Jeżeli dobrze rozumie, to ZGO zostało powołane po to m.in. żeby gospodarowało odpadami komunalnymi. Jednym z argumentów podwyższenia opłat za wywóz i unieszkodliwianie odpadów było, że ZGO gospodaruje śmieciami oraz wzrostem opłaty w „Lechu”. W sytuacji takiej, że zadaniem własnym gminy staje się zagospodarowanie odpadów energetycznych rozumie, że zdejmujemy z ZGO obowiązek, który na nim ciążył tj. utylizacji odpadów. Poprosił więc o odpowiedź, kto będzie płacił za przewóz odpadów do spalarni, kto będzie płacił za spalanie odpadów, a jeśli staje się  to  zadaniem własnym gminy, czy w związku z tym ZGO obniży ceny za wwóz śmieci na wysypisko.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta poinformował, że w chwili obecnej budowane są fundamenty pod hangar i jest to zadanie najbardziej czasochłonne jeżeli chodzi o posadowienie hangaru. Po wybudowaniu fundamentów, nastąpi montaż hangaru i myśli, że do połowy listopada zadanie zostanie zrealizowane. Odnosząc się do pytania dotyczącego odpadów komunalnych i ZGO wyjaśnił, że sytuacja ZGO nie zmienia się. Spółka jest miejska i dalej jest to nasze zadanie i własność miasta. Przejęcie tego jako zadanie własne i podjęcie wspomnianej uchwały daje możliwość do tego, żeby podjąć rozmowy między miastem Łomża, a miastem Białystok i porozumienie międzygminne. Na pytanie radnego Michalaka, czy podjęcie tej uchwały i prowadzone działania w tym kierunku nie powodują wzrostu kosztów jeśli chodzi o utylizację odpadów wyjaśnił, że wręcz przeciwnie. Uważa, że daje to szanse, aby te koszty były niższe.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

                                                                                                             Przewodniczący

                                                                                                   Komisji Gospodarki Komunalnej

 

                                                                                                         Marek Dworakowski

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 15 lis 2019 12:45
  • Data opublikowania: piątek, 15 lis 2019 12:47
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej