Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 4/19 z dnia 21 marca 2019 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Ireneusz Waldemar Cieślik – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Wniósł o zdjęcie z porządku obrad, w związku z brakiem materiałów, pkt-u 3 oraz uzupełnienie porządku o: 1. Informację o stanie bezpieczeństwa na drogach w granicach m. Łomży - druk nr 91, 2. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 559/LX/18 Rady Miejskiej Łomży z dnia 17 października 2018 roku w sprawie ustalenia obowiązujących w 2019 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu – druk nr 109, 109 A. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja jednogłośnie – 7 głosami za przychyliła się do zdjęcia z porządku obrad pkt-u 3 oraz w oddzielnych głosowaniach 7 głosami za – jednogłośnie, uzupełniła porządek obrad o dwa tematy wnioskowane przez Przewodniczącego Komisji. Komisja przyjęła następujący porządek posiedzenia z poprawkami: 1. Przyjęcie protokołu nr 3/19 z dnia 25 lutego 2019 r. 2. Ocena stanu bezpieczeństwa, porządku i spokoju publicznego w mieście Łomża za 2018 rok. Wnioski i prognozy na rok bieżący w oparciu o informacje: • Komendanta PSP – druk nr 83/1, • Komendanta KMP – 83/3, • Inspektora ITD. – 83/2, • Komendanta Straży Miejskiej – druk nr 83. 3. Informacja dotycząca stanu dróg i chodników w mieście w tym poruszanie się po nich osób niepełnosprawnych. 4. Informacja o stanie bezpieczeństwa na drogach w granicach m. Łomży - druk nr 91. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 559/LX/18 Rady Miejskiej Łomży z dnia 17 października 2018 roku w sprawie ustalenia obowiązujących w 2019 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu – druk nr 109, 109 A. 6. Sprawy różne.

Ad. 1

                Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.

            Komisja przyjęła protokół nr 3/19 z dnia 25 lutego 2019 r. bez uwag.

 

Ad. 2

 

            Grzegorz Wilczyński - KM PSP w Łomży, przedstawił informację o stanie bezpieczeństwa miasta i powiatu łomżyńskiego w zakresie przeciwpożarowej za 2018 rok (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Andrzej Podsiadło poprosił o informację na temat zatrudnienia w PSP.

            Grzegorz Wilczyński - KM PSP, poinformował, że jest 86 etatów. W związku z odejściem kilku strażaków na emeryturę powstały wakaty i starają się pozyskać nowych pracowników. Aspiranci w liczbie 3 osób zadeklarowali, że po zakończeniu szkoły podejmą pracę w Łomży. Dodatkowo zorganizowany został w roku ubiegłym nabór na stanowiska w jednostce ratowniczo-gaśniczej i 3 osoby wstępnie zostały przyjęte. 2 osoby od kwietnia idą na kurs podstawowy, który jest nieodzownym elementem, aby wyjeżdżać do zdarzeń. Niestety jedna z tych 3 osób, nie przeszła komisji lekarskiej. Odwołała się i czekamy na werdykt komisji odwoławczej i być może ta osoba również zostanie przyjęta.

            Przewodniczący Komisji zauważył, że PSP przeprowadziła kontrolę w szkołach dotyczącą ewakuacji. Poprosił o wyjaśnienie, czy są jakieś zalecenia, czy wszystko było tak jak trzeba.

            Grzegorz Wilczyński - KM PSP stwierdził, że jeżeli chodzi o obiekty oświatowe to trochę zaleceń jest. Ćwiczenia   sprawdzające ewakuację odbywają się cyklicznie i można powiedzieć, że jest to robione dobrze. Na początku były uwagi, ale zostały one na chwilę obecną wyeliminowane. Zdarza się, że ktoś jeszcze popełni błąd, ale coroczne ćwiczenia wykształciły pewne nawyki, które funkcjonują i straż nie ma większych zastrzeżeń.

            Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Przemysław Rylicki – KMP w Łomży przedstawił informację o stanie bezpieczeństwa na terenie działania KMP w Łomży za 2018 rok (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            W dyskusji głos zabrali Radni: Artur Nadolny, który poruszył kwestię gromadzenia się młodzieży w jednej z galerii handlowych w mieście, Andrzej Wojtkowski odniósł się do zakłócania porządku głównie nocnego w okolicach lokali gastronomicznych oraz Andrzej Podsiadło, który zwrócił uwagę na bardzo dużą prędkość samochodów poruszających się w mieście oraz problem mieszkańców ulic: Senatorskiej, Rybaki i Zdrojowa, którymi z dużą prędkością jeżdżą wozy asenizacyjne stwarzając ogromne zagrożenie bezpieczeństwa pieszych i innych użytkowników tych dróg.

            Innych uwag nie zgłoszono.

            Waldemar Dmochowski WITD w Białymstoku O/Łomża przedstawił informację podsumowującą działalność WITD O/Łomża za 2018 rok (w załączeniu). Dodał, że zmniejszyło się natężenie pojazdów ciężarowych z państw nadbałtyckich. Związane to jest z oddaniem do użytku drogi S8 Warszawa-Białystok. Zwrócił się również z prośbą o rozwiązanie problemu toalety przy punkcie kontrolnym, która służyłaby wszystkim służbom kontrolnym i kierowcom.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej w Łomży, przedstawił sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej w Łomży i ocenę stanu porządku i spokoju publicznego w mieście w 2018 roku (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Zbigniew Prosiński odnosząc się do wypowiedzi Komendanta Straży Miejskiej odnośnie rozwieszania plakatów i banerów w trakcie kampanii wyborczej uważa, że należy zabronić wieszania ich w miejscach nie przeznaczonych do tego celu głównie infrastrukturze drogowej tym bardziej, że zgodę na wywieszanie wydaje Prezydent Miasta. Ponadto jest bardzo dużo firm, które zajmują się wynajmowaniem powierzchni pod reklamy i komitety wyborcze powinny korzystać z usług tych firm. Zwrócił się również z prośbą, aby straż miejska zwróciła uwagę na problem, który dotyka mieszkańców spółdzielni mieszkaniowych. Do śmietników na terenie spółdzielni, mieszkańcy z domków jednorodzinnych spoza Łomży i z Łomży przywożą i wrzucają śmieci w dużych ilościach. Poprosił, aby przy okazji patrolowania miasta straż miejska zwróciła uwagę na tego typu zjawisko.

            Radny Andrzej Podsiadło zwrócił uwagę na opuszczone budynki, które są dużym problemem porządkowym. Jego zdaniem należałoby zwrócić się do posłów, aby wyszli z jakąś inicjatywą ustawodawczą odnośnie tego typu budynkom, które są własnością prywatną i zagrażają bezpieczeństwu mieszkańcom.

            Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja przyjęła każdą z przedstawionych informacji w czterech, oddzielnych głosowaniach 8 głosami za – jednogłośnie.

 

Ad. 3

 

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK przedstawił informację dotyczącą stanu dróg i chodników w mieście w tym poruszanie się po nich osób niepełnosprawnych (w załączeniu).                     

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja przyjęła przedstawioną informację.

 

 

 

Ad. 4

 

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK przedstawił informację o stanie bezpieczeństwa na drogach w granicach m. Łomży (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, przyjęła informację określoną drukiem nr 91.

 

Ad. 5

 

            Adam Maciejewski – Kierownik Oddziału Komunikacji UM przedstawił wniosek i projekt uchwały zmieniającej uchwałę nr 559/LX/18 Rady Miejskiej Łomży z dnia 17 października 2018 roku w sprawie ustalenia obowiązujących w 2019 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu(w załączeniu).

            Andrzej Stypułkowski – Z-ca Prezydenta Miasta dodał, że gdyby nie było podpisu radcy prawnego, to Prezydent     nie wnioskowałby o podjęcie uchwały w takim kształcie w jakim została ona radnym przedstawiona.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Andrzej Grzymała zwrócił uwagę, że jest to kwestia ok. 2 tys. zł mniej w budżecie miasta.

            Adam Maciejewski – Kierownik Oddziału Komunikacji UM stwierdził, że za 9 m-cy, a maksymalnie będzie to ok. 3 tys. zł mniej.

            Innych głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 109 A.

 

Ad. 6

            Nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

 

                                                                                                             Przewodniczący

                                                                                                     Komisji Bezpieczeństwa

 

                                                                                                      Ireneusz Waldemar Cieślik

 

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 29 kwi 2019 14:16
  • Data opublikowania: poniedziałek, 29 kwi 2019 14:17
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej