Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 14 posiedzeniu w dniu 28 grudnia 2015 roku

Komisja realizowała następujący porządek dzienny:
  1.  Przyjęcie protokołu nr 13/15 z ostatniego posiedzenia komisji
  2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr 271, 271A
  3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na 2016 rok - druk nr 269, 269A
  4. Sprawy różne i wolne wnioski

 

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 13/15 z dnia 10 grudnia 2015 roku

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 13/15 z ostatniego posiedzenia. Komisja protokół przyjęła.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr 271, 271A

            Wniosek Prezydenta Miasta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 w działach merytorycznie podległych Komisji przedstawiła Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta, zgodnie z drukiem nr 271 – w załączeniu do protokołu.

            Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały. W wyniku głosowania Komisja 9 głosami za - jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 w działach merytorycznie podległych komisji.

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na 2016 rok- druk nr 269, 269A

            Wniosek Prezydenta Miasta w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Anna Bigiej – inspektor ds. patologii społecznych, zgodnie z drukiem nr 269 – w załączeniu do protokołu.

            Przewodnicząca obrad – radna Wanda Mężyńska poprosiła o przedstawienie Komisji zmian dotyczących zasad wynagradzania członków Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Anna Bigiej – inspektor ds. patologii społecznych wyjaśniła, że same zasady dot. wynagradzania członków MKRPAiPS się nie zmieniły. Jest to wynagrodzenie wyliczane procentowo od najniższego wynagrodzenia rocznie. Zmienił się tylko zapis dot. wynagrodzenia dla pracownika, tj. pracownik nie jest teraz uwzględniany. Poprzedni zapis mówił, że za pracę w MKRPAiPS pracownikowi nie przysługuje wynagrodzenie. W tej chwili nie ma tego zapisu. Pracownik otrzymuje wynagrodzenie za pracę wykonywaną poza godzinami pracy w urzędzie czyli za kontrole i oględziny miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

Radna Marianna Jóskowiak poprosiła o informację kto ustala rozkład kontroli komisji w poszczególnych lokalach.

Anna Bigiej – inspektor ds. patologii społecznych wyjaśniła, że rozkład kontroli MKRPAiPS ustala jej przewodniczący.

Radna Marianna Jóskowiak poprosiła o informację kto jest przewodniczącym MKRPAiPS.

Anna Bigiej – inspektor ds. patologii społecznych stwierdziła, że Przewodniczącym MKRPAiPS jest Pan Jan Kleczyński.

Radny Lech Śleszyński stwierdził, że przedłożonej informacji wynika, że w 2015 roku wydano 221 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży i 125 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży. To bardzo dużo. Nie wie co prawda jaka liczba zezwoleń na sprzedaż alkoholu została wydana w roku 2014, czy w roku 2015 ta liczba zezwoleń zwiększyła się. Jeżeli liczba zezwoleń wzrasta, to uważa, że MKRPAiPS źle działa. Należy dążyć do tego żeby zmniejszać powoli liczbę punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych, bo ma to ogromny wpływ na ilość spożywanego alkoholu.

Anna Bigiej – inspektor ds. patologii społecznych wyjaśniła, że liczba punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych w roku 2015 w stosunku do roku 2014 nie zmieniła się. Cały czas obowiązuje ta sama uchwała Rady Miejskiej w sprawie limitu.

Przewodnicząca obrad – radna Wanda Mężyńska poparła wypowiedź przedmówcy. Również jest zdania, że im więcej jest punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych, tym większe jest spożycie alkoholu. Niepokojący jest również fakt, że obniża się granica wieku spożywania alkoholu, że nawet dzieci przed dwunastym rokiem życia sięgają po alkohol jak też fakt, że w wielu wypadkach po raz pierwszy dzieci spożywają alkohol w domu rodzinnym.

Radna Edyta Śledziewska stwierdziła, że Rada Miejska powinna stanowić prawo miejscowe i regulować dostęp do spożycia alkoholu. Kilka lat temu znacząco wzrosła liczba punktów sprzedających alkohol w mieście. Osobiście nie jest za zwiększaniem ilości punktów sprzedaży i podawania alkoholu. Jest za utrzymaniem obecnego stanu lub ewentualnym zmniejszeniem ilości punktów sprzedaży alkoholu, bo rzeczywiście jest ścisła korelacja między dostępnością a spożyciem alkoholu. Problem jest bardzo złożony.

Przewodnicząca obrad – radna Wanda Mężyńska stwierdziła, że jak wspomniała radna Edyta Śledziewska kilka lat temu Rada zwiększyła liczbę punktów sprzedaży i podawania alkoholu w mieście ale też podjęła uchwałę dot. zmniejszenia odległości punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych od obiektów chronionych.

Radna Bogumiła Olbryś zwróciła uwagę na ilość kontroli przeprowadzonych przez MKRPAiPS. Stwierdziła, że w latach poprzednich liczba kontroli oscylowała w granicach 16-20 rocznie, a w roku 2014 przeprowadzono ich aż 288, natomiast w okresie od stycznia do września 2015 – 210. Liczba kontroli znacznie wzrosła. Następnie stwierdziła, że krążyły różne pogłoski na temat wynagrodzeń MKRPAiPS, w tym jedna dot. ilości kontroli. W związku z powyższym poprosiła o wyjaśnienie czy kontrole przeprowadzane przez komisję rzeczywiście przekładają się na finanse?

Anna Bigiej – inspektor ds. patologii społecznych wyjaśniła, że tak, bo każda czynność wykonywana przez członków MKRPAiPS jest płatna. Płatne jest kierowanie osób na leczenie, płatne jest każde plenarne posiedzenie komisji, każda kontrola, każde oględziny miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych. Wszystkie te czynności są płatne.

Przewodnicząca obrad – radna Wanda Mężyńska stwierdziła, że zwróci się do Prezydent Muzyk z prośbą aby na jutrzejszej sesji przekazała informację dot. wynagrodzeń członków MKRPAiPS.

Radny Dariusz Domasiewicz złożył formalny wniosek do Prezydenta Miasta dotyczący udzielenia informacji wg pełnionej funkcji w komisji, tj. wynagrodzenie Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego i członków komisji .

W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 9 głosami za.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie nie zgłoszono.

W wyniku głosowania Komisja projekt uchwały w sprawie Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na 2016 rok Komisja zaopiniowała 9 głosami za - jednogłośnie pozytywnie, wraz z w/w, przyjętym przez Komisję wnioskiem.

 

Ad. 4

 

Sprawy różne i wolne wnioski:

Przewodnicząca obrad przedstawiła pismo Grupy Ratowniczej Stowarzyszenia Pomocy Rodzinom „Nadzieja” w sprawie dofinansowania z budżetu miasta programu „Prowadzenie działań poszukiwawczo-ratunkowych w stosunku do osób zaginionych, zagrożonych utratą życia, zdrowia lub wolności na terenie miasta Łomża” kwotą 10tys.zł.

Komisja jednogłośnie – 9 głosami za w/w wniosek poparła i skierowała do Prezydenta z prośbą o dofinansowanie w/w działań Stowarzyszenia.

            Więcej spraw różnych nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 21 sty 2016 07:33
  • Data opublikowania: czwartek, 21 sty 2016 07:37
  • Data edycji: środa, 4 sty 2017 11:29
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej