Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Referat Ochrony Środowiska

W Wydziale Gospodarki Komunalnej pok. nr 103, tel. (86) 215 67 92

1. Maria Borawska - Inspektor

pok. nr 103, tel. (86) 215 67 92

 

2. Izabela Pesta - Chojnowska - Inspektor

pok. nr 103, tel. (86) 215 67 94

 

3. Karol Urbański - Inspektor

pok. nr 103, tel. (86) 215 67 94

 

4. Marta Muczyńska - Inspektor

pok. nr 103, tel. (86) 215 67 92

 

5. Agnieszka Młynarczyk - Podinspektor

pok. nr 13, tel. (86) 2156880 

 

 

Zadania Referatu Ochrony Środowiska:

1) występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o ochronie środowiska,

2) współdziałanie z administracją rządową, jednostkami organizacyjnymi, organizacjami społecznymi oraz osobami fizycznymi w zakresie ochrony środowiska,

3) inicjowanie przedsięwzięć w zakresie ochrony środowiska,

4) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych przyjmowanych wniosków i wydawanych decyzji administracyjnych oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,

5) przyjmowanie i załatwianie wniosków i skarg dotyczących nieprawidłowości w zagospodarowaniu odpadów, zanieczyszczania powietrza atmosferycznego, nieprawidłowości gospodarki wodno-ściekowej, uciążliwości hałasu, ochrony zieleni,

6) prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną i propagowaniem zagadnień ochrony środowiska,

7) przygotowywanie Programów Ochrony Środowiska i sprawozdań z jego realizacji,

8) prowadzenie postępowań w sprawie oddziaływania inwestycji na środowisko dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz wydawanie decyzji środowiskowych,

9) wydawanie decyzji nakładającej obowiązek na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia prowadzenia pomiarów wielkości emisji,

10) przyjmowanie zgłoszeń instalacji z których emisja nie wymaga pozwolenia,

11) wydawanie decyzji określającej wymagania w zakresie ochrony środowiska dotyczące eksploatacji instalacji z których emisja nie wymaga pozwolenia

12) wydawanie decyzji nakładającej obowiązek na zarządzającego drogą itp. pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku,

13) udzielanie pozwoleń: zintegrowanych, na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, na wprowadzanie ścieków do wód i do ziemi, na wytwarzanie odpadów, 15) wydawanie decyzji zobowiązujących do przedłożenia przeglądu ekologicznego,

14) wydawanie pozwoleń wodnoprawnych dotyczących poboru wód powierzchniowych i podziemnych, wykonywania i eksploatacji urządzeń wodnych,

15) współdziałanie z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska, Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, Strażą Miejską w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska,

16) współdziałanie w organizowaniu selektywnej zbiórki, segregacji oraz magazynowania odpadów komunalnych, w tym niebezpiecznych i przydatnych do odzysku oraz współdziałanie z przedsiębiorstwami podejmującymi działalność w zakresie gospodarowania tego typu odpadami,

17) rozstrzyganie sporów w związku z wydawanymi pozwoleniami, ustalanie odszkodowań związanych z gospodarką wodną i ściekową,

18) nakładanie na podmiot negatywnie oddziaływający na środowisko obowiązku ograniczenia tego oddziaływania lub przywrócenia środowiska do stanu właściwego,

19) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

20) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych,

21) wydawanie decyzji nakazującej usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do składowania lub magazynowania,

22) wydawanie zezwoleń na składowanie odpadów niebezpiecznych na wydzielonych częściach składowisk odpadów,

23) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, zbierania i transportu odpadów,

24) zatwierdzanie instrukcji eksploatacji składowiska odpadów,

25) udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin pospolitych,

26) sprawowanie nadzoru nad eksploatacją kopalin,

27) zatwierdzanie projektów i dokumentacji geologicznych,

28) wnioskowanie w sprawie objęcia ochroną obiektów i terenów cennych przyrodniczo, prowadzenie rejestru obiektów objętych ochroną,

29) opiniowanie i uzgadnianie projektów pod względem ochrony ziemi i zieleni,

30) koordynacja zadań w zakresie rolniczego wykorzystania gruntów oraz sprawowanie nadzoru i kontroli nad lasami stanowiącymi własność osób fizycznych,

31) sprawowanie nadzoru nad urządzeniami melioracji wodnych szczegółowych na terenie Miasta,
32) wydawanie zaświadczeń stwierdzających staż pracy w gospodarstwie rolnym oraz wydawanie zaświadczeń zgodnych z art. 217 k.p.a.,

33) współdziałanie z Powiatowym Lekarzem Weterynarii, Państwową Inspekcją Ochrony Roślin, Państwową Inspekcją Nasienną. Okręgową Stacją Chemiczno-Rolniczą oraz organizacjami rolników,

34) wydawanie pozwoleń wodno-prawnych między innymi na: szczególne korzystanie z wód, wykonywanie urządzeń wodnych, regulację wód,

35) prowadzenie spraw związanych z wprowadzaniem form ochrony przyrody,

36) wymierzanie opłat eksploatacyjnych,

37) prowadzenie spraw wynikających z ustaw: prawo geologiczne, prawo łowieckie, o lasach,

38) rejestracja sprzętu pływającego służącego do połowu ryb i wydawanie zaświadczeń,

39) tworzenie spółek wodnych i prowadzenie ich spraw, m in. zatwierdzanie statutu spółki, nadzór i kontrola nad działalnością spółek wodnych,

40) nadzór i kontrola nad działalnością wspólnot gruntowych,

41) wydawanie decyzji w sprawie uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej,

42) wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,

43) współpraca z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w ramach zgłaszania, wykrywania i likwidowania chorób zakaźnych zwierząt rzeźnych – gospodarskich,

44) współpraca z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w sprawie poprawy stanu sanitarnego na terenie Miasta – informacje roczne przedstawiane Radzie,

45) współpraca z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Roślin w zakresie pojawienia się organizmów szkodliwych,
46) współpraca z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska w sprawie poprawy stanu środowiska na terenie Miasta – informacje roczne przedstawiane Radzie,

47) nadzór nad uprawami maku i konopi włóknistych,

48) prowadzenia spraw związanych ze zwalczaniem skutków klęsk żywiołowych w rolnictwie,

49) sporządzanie i aktualizacja wykazu potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi, NOWE!

50) wydawanie decyzji ustalającej linię brzegu wód z wyłączeniem śródlądowych dróg wodnych,

51) prowadzenie okresowych badań jakości gleby i ziemi,

52) sporządzanie map akustycznych w okresie 5 lat na potrzeby oceny stanu akustycznego środowiska,
53) prowadzenie ewidencji umów na odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych,

54) założenie i prowadzenie ewidencji bezodpływowych zbiorników na ścieki,

55) kontrolowanie wykonania obowiązków w zakresie wywozu odpadów przez zarządców nieruchomości,

56) organizowanie wywozu zastępczego odpadów i ścieków z nieruchomości, których zarządcy nie realizują obowiązków w tym zakresie i naliczanie opłat,

57) organizacja selektywnej zbiórki odpadów i kontrola uzyskania przez gminę odpowiednich poziomów odzysku poszczególnych rodzajów odpadów w odpowiednim czasie,

58) organizacja zbiórki zużytego sprzętu elektronicznego,

59) nadzorowanie realizacji przedsięwzięć związanych z organizacją i przygotowaniem ochrony płodów rolnych, zwierząt gospodarskich, produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych przed środkami rażenia,

60) prowadzenie rejestrów roślin i zwierząt pod ochroną,

61) organizowanie prowadzenia systemu odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta Łomża,

62) tworzenia warunków do wykonywania prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie Łomży w ramach systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie przygotowania i przeprowadzania przetargów na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

63) nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacji zadań zleconych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,

64) przyjmowanie od właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

65) prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w stosunku do właścicieli nieruchomości, którzy nie złożyli deklaracji,

66) prowadzenie rejestru zawierającego informacje o terenach zagrożonych ruchami masowymi ziemi.

67) dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnej

 

 

 

 

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 10 sie 2015 10:59
  • Data opublikowania: poniedziałek, 10 sie 2015 11:02
  • Data edycji: wtorek, 12 kwi 2016 12:16
  • Wytwarzający informację: Prezydent Miasta Łomża Mariusz Chrzanowski
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 4975 razy
  • Ilość edycji: 4
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej