Zarządzenie Nr 266/23
Na podstawie art. 33 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o Samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 poz. 40, zm. poz. 572, 1463) w zw. z § 30 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łomży nadanego zarządzeniem nr 163/22 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 5 maja 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łomży zarządzam, co następuje:
§ 1. Powołuję Zespół ds. realizacji projektu„Poprawa cyberbezpieczeństwa w Mieście Łomża” w następującym składzie:
- Andrzej Zdzisław Garlicki – Kierownik Projektu do spraw merytorycznych (Zastępca Prezydenta Miasta Łomża)
- Elżbieta Parzych – Kierownik Projektu do spraw finansowych (Skarbnik Miasta)
- Karol Łupiński - Koordynator Projektu (Wydział Informatyki)
- Bogdan Pliszewski – Obsługa techniczna Projektu oraz obsługa w zakresie zamówień publicznych (Wydział Informatyki)
- Krzysztof Archacki - Obsługa techniczna Projektu oraz obsługa w zakresie zamówień publicznych (Wydział Informatyki)
- Marek Szenk - Obsługa techniczna Projektu oraz obsługa w zakresie zamówień publicznych (Wydział Informatyki)
- Maria Wierciszewska – Obsługa merytoryczna Projektu (Wydział Inwestycji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych)
- Edyta Duchnowska – Obsługa merytoryczna Projektu (Wydział Inwestycji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych)
- Joanna Fiedorowicz – Obsługa księgowa Projektu (Wydział Skarbu i Budżetu)
- Katarzyna Mścichowska– Nadzór w zakresie zamówień publicznych (Biuro Zamówień Publicznych)
- Elżbieta Stankiewicz - Obsługa w zakresie zamówień publicznych (Biuro Zamówień Publicznych)
- Anna Biała - Obsługa w zakresie zamówień publicznych (Biuro Zamówień Publicznych)
§ 2. Zadaniem zespołu jest współpraca w realizacji projektu„Poprawa cyberbezpieczeństwa w Mieście Łomża” oraz podejmowanie wszelkich działań zgodnie zRegulaminem Konkursu Grantowego w ramach naboru wniosków o przyznanie Grantu ze środków Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027, Priorytet II. Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, umową o powierzenie grantu oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w szczególności zamówień publicznych, wiedzą i doświadczeniem.
§ 3. Szczegółowy zakres zadań określa Załącznik Nr 1 do Zarządzenia.
§ 4. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Andrzejowi Zdzisławowi Garlickiemu – Zastępcy Prezydenta Miasta.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
PREZYDENT MIASTA
dr Mariusz Chrzanowski
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 266/23
Prezydenta Miasta Łomża
Szczegółowy zakres zadań zespołu ds. realizacji projektu „Poprawa cyberbezpieczeństwa w Mieście Łomża”
- Zadania szczegółowe Zespołu:
- Kierownik Projektu do spraw merytorycznych – Andrzej Zdzisław Garlicki
1.1. Nadzór merytoryczny w zakresie realizacji Projektu.
- Kierownik Projektu do spraw finansowych – Elżbieta Parzych
2.1. Nadzór finansowy w zakresie realizacji Projektu.
- Koordynator Projektu – Karol Łupiński
3.1. Kierowanie, koordynacja i monitoring działań w zakresie realizacji Projektu.
3.2. Sprawowanie szczegółowego nadzoru i kontroli nad terminowym przebiegiem realizacji Projektu zgodnie z zawartą umową z wykonawcą oraz zgodnie z umową o powierzenie Grantu. W przypadku opóźnień w realizacji projektu informuje niezwłocznie o tym fakcie Obsługę merytoryczną Projektu.
3.3. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru i kontroli w zakresie przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
3.4. Nadzorowanie uzgadniania harmonogramu rzeczowo-finansowego przedstawionego przez wykonawcę pod kątem przypisania zawartych tam wydatków do kategorii wydatków wynikających z postanowień umowy o powierzenie Grantu.
3.5. Stwierdzanie czy wydatek został wykonany zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym przedstawionym przez wykonawcę i podpisaną umową z wykonawcą, sprawowanie bieżącej kontroli dokumentów księgowych pod względem merytorycznym.
3.6. Występowanie z uzasadnieniem do Obsługi merytorycznej Projektu w zakresie dotyczącym wszelkich zmian w realizacji Projektu; w przypadku wystąpienia zmian mogą być one wykonane po uzyskaniu pozytywnej opinii IZ FERC, IP, Operatora oraz dokonanych zmianach w umowie o powierzenie Grantu (jeżeli zajdzie taka konieczność).
- Obsługa techniczna Projektu oraz w zakresie zamówień publicznych –Bogdan Pliszewski, Krzysztof Archacki, Marek Szenk
4.1. Monitorowanie, kontrola i nadzór techniczny nad przebiegiem realizacji Projektu.
4.2. Obsługa techniczna Projektu w zakresie sprzętu i oprogramowania w okresie realizacji projektu jak i po jego zakończeniu.
4.3. Eliminowanie błędów i awarii.
4.4. Aktualizacja Harmonogramu rzeczowo-finansowego Projektu.
4.5. Opisywanie merytoryczne dokumentów księgowych w zakresie dostaw i usług dotyczących wdrożenia cyberbezpieczeństwa.
4.6. Oznakowanie ww. dokumentacji zgodnie z wytycznymi IZ FERC, IP, Operatora.
4.7. Przygotowanie i prowadzenie dokumentów, informacji i wyjaśnień dotyczących Projektu w całym okresie trwania Projektu.
4.8. Współpraca z Obsługą w zakresie zamówień publicznych głównie w zakresie przygotowania opisu przedmiotu zamówienia.
4.9. Przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z realizacją projektu zgodnie z Zarządzeniem nr 180/2022 Prezydenta Miasta Łomża z dnia 24 maja 2022 r. w sprawie procedury udzielania w Urzędzie Miejskim w Łomży zamówień o wartości mniejszej niż kwota 130 000 zł, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych oraz z obowiązującymi wytycznymi.
4.10. Przygotowanie w zakresie merytorycznym dokumentacjiniezbędnej do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z realizacją projektu zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz Zarządzeniem nr 181/22 Prezydenta Miasta Łomża z dnia 24 maja 2022 r. w sprawie procedury udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży o wartości zamówienia równej lub przekraczającej kwotę 130 000 zł.
4.11. Przeprowadzenie czynności związanych z podpisaniem umów z Wykonawcami.
- Obsługa merytoryczna Projektu – Maria Wierciszewska, Edyta Duchnowska
5.1. Sprawowanie nadzoru nad przebiegiem realizacji Projektu zgodnie z umową o powierzenie grantu, wytycznymi IZ FERC, IP, Operatora.
5.2. Obsługa merytoryczna Projektu i rozliczanie.
5.3. Aktualizacja Harmonogramu rzeczowo-finansowego Projektu.
5.4. Opisywanie dokumentów księgowych zgodnie z kwalifikowalnością wydatków.
5.5. Oznakowanie ww. dokumentacji zgodnie z wytycznymi IZ FERC, IP, Operatora.
5.6. Sporządzanie wniosków o płatność.
5.7. Przygotowywanie dokumentów do aneksów do umowy o powierzenie grantu.
5.8. Monitorowanie przebiegu realizacji projektu zgodnie z ww. Harmonogramem.
5.9. Monitorowanie właściwego poziomu wskaźników: produktu, rezultatu wskazanych we wniosku o przyznanie Grantu.
5.10. Protokołowanie spotkań Zespołu.
5.11. Promocja projektu, archiwizowanie dokumentacji dotyczącej promowania przedsięwzięcia.
5.12. Prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją projektu.
5.13. Przechowywanie i archiwizowanie dokumentów zgodnie z umową o powierzenie Grantu.
5.14. Przygotowywanie projektów Zarządzeń Prezydenta Miasta, koniecznych do realizacji projektu związanych z zakresem wykonywanych zadań.
5.15. Sporządzanie Projektów Uchwał Rady Miasta na potrzeby realizacji projektu.
5.16. Prowadzenie bieżącej korespondencji z IZ FERC, IP, Operatorem w zakresie dokumentowania przebiegu realizacji projektu.
5.17. Występowanie na wniosek Koordynatora Projektu z uzasadnieniem do IZ FERC, IP oraz Operatora o wyrażenie zgody na wszelkie zmiany w trakcie realizacji Projektu (jeżeli zajdzie taka konieczność).
5.18. Prowadzenie monitoringu i sprawozdawczości w ramach projektu w całym okresie trwałości.
- Obsługa księgowa Projektu – Joanna Fiedorowicz
6.1. Opracowanie procedur.
6.2. Prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej dla Projektu w jednostce.
6.3. Kontrola pod względem formalno-rachunkowym dokumentów księgowych.
6.4. Przechowywanie oryginałów dokumentów księgowych.
6.5. Monitorowanie terminowości ponoszonych w projekcie wydatków zgodnie z umową o powierzenie grantu.
6.6. Rozliczanie finansowe, księgowanie zgodnie z planem kont dla Projektu.
6.7. Prowadzenie sprawozdawczości finansowej – w zakresie Projektu.
- Nadzór w zakresie zamówień publicznych – Katarzyna Mścichowska
7.1. Nadzór prac zespołu w zakresie zamówień publicznych o wartości zamówienia równej lub przekraczającej kwotę 130 000 zł realizowanych w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych.
7.2. Weryfikacja poprawności przeprowadzenia postępowań zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz Zarządzeniem nr 181/22 Prezydenta Miasta Łomża z dnia 24 maja 2022 r. w sprawie procedury udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży o wartości zamówienia równej lub przekraczającej kwotę 130 000 zł.
- Obsługa w zakresie zamówień publicznych – Elżbieta Stankiewicz, Anna Biała
8.1. Przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych
o wartości zamówienia równej lub przekraczającej kwotę 130 000 zł związanych
z realizacją projektu zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, Zarządzeniem
nr 181/22 Prezydenta Miasta Łomża z dnia 24 maja 2022 r. oraz z uzyskanymi wytycznymi.
- Pozostałe obowiązki członków Zespołu:
- Każdy członek Zespołu zobowiązany jest do uczestnictwa w spotkaniach Zespołu, o których został poinformowany.W przypadku braku możliwości uczestnictwa w spotkaniu konieczne jest poinformowanie organizującego spotkanie o tym fakcie i wyznaczenie osoby pełniącej zastępstwo w danym okresie.
- Członkowie Zespołu mają obowiązek współpracowania z osobami spoza Zespołu, jeżeli zakres ich obowiązków tego wymaga.
- Naczelnicy Wydziałów/Kierownicy Biur zobowiązani są umożliwić osobom powołanym do prac w Zespole realizację zadań wynikających z niniejszego Zarządzenia w czasie godzin pracy.
- Każdy członek Zespołu może wnioskować o zorganizowanie spotkania dot. realizacji Projektu. Organizujący spotkanie odpowiada za udokumentowanie ustaleń dokonanych w trakcie spotkania i przekazuje stosowny protokół w terminie 5 dni od dnia spotkania osobom obecnym na spotkaniu oraz Koordynatorowi.
- Każdy członek Zespołu ma obowiązek śledzić realizację poszczególnych etapów Projektu, a w przypadku wykrycia nieprawidłowości w jego realizacji należy poinformować o tym Koordynatora Projektu i zaproponować działania korygujące.
- Każdy członek Zespołu odpowiada indywidualnie za zwłokę w realizacji Projektu będącą wynikiem nieterminowego wykonania nałożonych na niego obowiązków.
- Wszyscy członkowie Zespołu są zobowiązani do przekazywania na potrzeby IZ FERC, IP oraz Operatora (w formie pisemnej) niezbędnych informacji z przeprowadzonych działań, które niniejszym zarządzeniem zostały im przypisane.
- Każdy członek Zespołu ma obowiązek przechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją Projektu.
- Każdy członek Zespołu, w zakresie czynności mu powierzonych, ma obowiązek przestrzegania właściwych wytycznych IZ FERC, IP oraz Operatora oraz wytycznych Ministerialnych obowiązujących w chwili podpisania umowy o powierzenie grantu oraz ich aktualizacji.
- Każdy członek Zespołu zobowiązuje się poddać kontroli i audytowi w zakresie prawidłowości realizacji Projektu dokonywanej przez IZ FERC, IP oraz Operatora oraz inne podmioty uprawnione do ich przeprowadzenia w zakresie czynności mu powierzonych.
III. Osoby wiodące wyznaczone do kontaktów w ramach niniejszego projektu:
1. Wydział Inwestycji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych - Maria Wierciszewska
2. Wydział Informatyki – Karol Łupiński
W przypadkach nieuregulowanych w niniejszym załączniku stosuje się odpowiednio zapisy Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łomży oraz właściwe przepisy polskiego prawa.