Zarządzenie Nr 27/22
Na podstawie art. 33 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o Samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 poz. 1372, 1834) w zw. z § 30 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łomży nadanego zarządzeniem nr 101/19 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 1 kwietnia 2019 r., ze zmianami wprowadzonymi Zarządzeniem nr 275/19 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 5 września 2019 r., Zarządzeniem nr 378/19 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 23 grudnia2019 r., Zarządzeniem nr 22/20 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 24 stycznia 2020 r., Zarządzeniem nr 63/20 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 11 marca 2020 r., Zarządzeniem nr 2/21 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 4 stycznia 2021 r. zarządzam, co następuje:
§ 1. Powołuję Komitet Sterujący odpowiedzialny za długoterminowe zarządzanie wdrażaniem, monitoringiem i ewaluacją projektu „ŁOMŻA - MIASTO, w którym ŻYJĘ I PRACUJĘ” w ramach Programu „Rozwój Lokalny” finansowanego z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021, dalej zwanego „Projektem”, w następującym składzie:
1) Andrzej Zdzisław Garlicki – Zastępca Prezydenta Miasta Łomża – Przewodniczący Komitetu Sterującego;
2) Adam Miara – członek Komitetu Sterującego;
3) Robert Grzymała – członek Komitetu Sterującego;
4) Lech Dobrowolski – Koordynator Główny, członek Komitetu Sterującego.
§ 2. Powołuję Zespół ds. realizacji projektu „ŁOMŻA – MIASTO, w którym ŻYJĘ I PRACUJĘ” w ramach Programu „Rozwój Lokalny” finansowanego z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021, dalej zwanego „Projektem”, w następującym składzie:
1) Lech Dobrowolski – Koordynator Główny (Wydział Inwestycji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych, dalej zwany „WIR”);
2) Dariusz Boryszewski – Koordynator Działań (Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, dalej zwany „WGK”);
3) Paweł Piwowarski – Koordynator Działań (Wydział Edukacji, dalej zwany „WED”);
4) Małgorzata Puchała – Koordynator Działań (Centrum Obsługi Przedsiębiorców, dalej zwane „COP”);
5) Kornelia Duda – Koordynator Działań (Wydział Kultury, Sportu i Inicjatyw Społecznych, dalej zwany „WKS”);
6) Karolina Krzykowska – Koordynator Działań (WKS);
7) Karol Łupiński – Koordynator Działań (Wydział Informatyki, dalej zwany „WIT”);
8) Katarzyna Mścichowska – Koordynator Działań w zakresie nadzoru nad zamówieniami publicznymi (Biuro Zamówień Publicznych, dalej zwanej „BZP”);
9) Paulina Gałązka – Koordynator Działań (Wydział Gospodarowania Nieruchomościami, dalej zwany „WGN”);
10)Tamara Małachowska – Koordynator Działań (Wydział Organizacji i Kadr, dalej zwany „WOR”);
11)Anna Walczyk – Obsługa merytoryczna Projektu (WIR);
12)Paulina Klimaszewska – Obsługa merytoryczna Projektu (WIR);
13)Joanna Fiedorowicz – Obsługa księgowa Projektu (Wydział Skarbu i Budżetu, dalej zwany „WSB”);
14)Justyna Kosiorek – Obsługa księgowa Projektu (WSB);
15)Rafał Wróblewski – Obsługa w zakresie zamówień publicznych, Nadzór inwestorski (WIR);
16)Marek Sobieszuk – Nadzór inwestorski (WIR);
17)Grzegorz Perkowski – Nadzór inwestorski (WIR);
18)Marcin Bączek – Nadzór inwestorski (WIR).
§ 3. Zadaniem Komitetu Sterującego, dalej zwanego „Komitetem” oraz Zespołu ds. realizacji Projektu, dalej zwanego „Zespołem”, jest współpraca w jego realizacji oraz podejmowanie wszelkich działań zgodnie z umową o dofinansowanie, „Wytycznymi dotyczącymi informacji i promocji”, „Wytycznymi w sprawie stosunków dwustronnych”, „Wytycznymi w zakresie udzielania zamówień w ramach Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014-2021 oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014-2021”, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w szczególności zamówień publicznych oraz prawa budowlanego, dokumentacją projektową, wiedzą i doświadczeniem technicznym.
§ 4.Szczegółowy zakres zadań Komitetu oraz Zespołu określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 5. Szczegółowy harmonogram realizacji zadań przez Zespół określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 6. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Andrzejowi Zdzisławowi Garlickiemu – Zastępcy Prezydenta Miasta.
§ 7. Traci moc Zarządzenie nr 281/21 Prezydenta Miasta Łomża z dnia 01.10.2021r. w sprawie powołania Zespołu ds. realizacji projektu „ŁOMŻA – MIASTO, w którym ŻYJĘ I PRACUJĘ”w ramach Programu „Rozwój Lokalny” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
PREZYDENT MIASTA
dr Mariusz Chrzanowski
Załącznik nr 1
do zarządzenia Nr 27/22
Prezydenta Miasta Łomża
z dnia1 lutego 2022 r.
Szczegółowy zakres zadań Komitetu Sterującego oraz Zespołu ds. realizacji projektu „ŁOMŻA – MIASTO, w którym ŻYJĘ I PRACUJĘ”
- Zadania szczegółowe Komitetu Sterującego:
1) Przewodniczący Komitetu Sterującego:
a) formułuje opinie i rekomendacje dotyczące procesu wdrażania, monitorowania
i ewaluacji projektu;
b) formułuje opinie i rekomendacje dotyczące procesu modyfikacji projektu;
c) nadzoruje pracę Koordynatorów działań;
d) zatwierdza roczne raporty o stanie realizacji projektu;
e) udostępnia roczne raporty o stanie realizacji projektu Radzie Miejskiej Łomży;
f) przedstawia do publicznej informacji roczne raporty o stanie realizacji projektu.
2) Członkowie Komitetu Sterującego:
a) formułują opinie i rekomendacje dotyczące procesu wdrażania, monitorowania
i ewaluacji projektu;
b) formułują opinie i rekomendacje dotyczące procesu modyfikacji projektu;
c) nadzorują pracę Koordynatorów działań;
d) gromadzą dostarczane przez Koordynatorów Działań kwartalne raporty
o prowadzonych przez nich działaniach;
e) na podstawie dostarczonych kwartalnych raportów sporządzają roczny raport
o stanie realizacji projektu i przedstawiają go Przewodniczącemu Komitetu Sterującego;
f) na podstawie rocznych raportów sporządzają raport końcowy z realizacji projektu i przedstawiają go Przewodniczącemu Komitetu Sterującego.
3) Spotkania Komitetu Sterującego odbywać się będą raz w roku. Informacje dotyczące terminu spotkania będą wysyłane pocztą elektroniczną.
Udział w pracach Komitetu jest zajęciem społecznym, za które nie przysługuje odrębne wynagrodzenie, ani dieta.
Obsługę kancelaryjno-biurową Komitetu zapewnia Wydział Inwestycji, Rozwoju
i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miejskiego w Łomży. Do kontaktu w sprawach związanych z Komitetem wyznacza się Panią Annę Walczyk – podinspektora
w Wydziale Inwestycji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych.
2. Zadania szczegółowe Zespołu ds. realizacji projektu:
1) Koordynator Główny:
a) kierowanie, koordynacja i monitoring działań w zakresie realizacji Projektu;
b) sprawuje szczegółowy nadzór i kontrolę nad terminowym przebiegiem realizacji Projektu zgodnie z zawartymi umowami z wykonawcami oraz zgodnie z umową o dofinansowanie. W przypadku opóźnień w realizacji projektu informuje niezwłocznie o tym fakcie Obsługę merytoryczną Projektu;
c) nadzoruje uzgadnianie harmonogramów rzeczowo-finansowych przedstawianych przez wykonawców zadań/robót pod kątem przypisania zawartych tam wydatków do kategorii wydatków wynikających z postanowień umowy o dofinansowanie Projektu;
d) stwierdza, czy wydatki zostały wykonane zgodnie z zatwierdzonymi harmonogramami rzeczowo-finansowymi przedstawionymi przez wykonawców zadań/robót i podpisanymi umowami z wykonawcami, sprawuje bieżącą kontrolę dokumentów księgowych pod względem merytorycznym;
e) występuje z uzasadnieniem do Obsługi merytorycznej Projektu w zakresie dotyczącym wszelkich zmian w realizacji Projektu – np. roboty dodatkowe, roboty zamienne, zmiany harmonogramów realizacji zadań/robót; w przypadku konieczności zrealizowania robót zamiennych mogą być one wykonane po uzyskaniu pozytywnej opinii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, dalej zwanego „MFiPR”, oraz dokonanych zmianach
w umowie o dofinansowanie (jeżeli zajdzie taka konieczność);
f) odpowiada za współpracę z partnerami Projektu oraz za realizację zadań w ramach zawartych partnerstw z Gminą Piątnica, Miastem Bydgoszcz i państwami darczyńców;
g) nadzoruje realizację Projektu przez Koordynatorów Działań;
2) Koordynatorzy Działań:
a) kierowanie, koordynacja i monitoring działań w zakresie realizacji projektu zgodnie z harmonogramem realizacji zadań, dalej zwanym „Harmonogramem”, stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia;
b) sprawowanie szczegółowego nadzoru i kontroli nad terminowym przebiegiem realizacji Projektu zgodnie z zawartymi umowami z wykonawcami oraz zgodnie z umową o dofinansowanie. W przypadku opóźnień w realizacji Projektu informowanie niezwłocznie o tym fakcie Obsługi merytorycznej Projektu;
c) nadzorowanie uzgadniania harmonogramów rzeczowo-finansowych przedstawianych przez wykonawców zadań/robót pod kątem przypisania zawartych tam wydatków do kategorii wydatków wynikających z postanowień umowy o dofinansowanie Projektu;
d) stwierdzanie czy wydatki zostały wykonane zgodnie z zatwierdzonymi harmonogramami rzeczowo-finansowymi przedstawionymi przez wykonawców zadań/robót i podpisanymi umowami z wykonawcami, sprawowanie bieżącej kontroli dokumentów księgowych pod względem merytorycznym;
e) występowanie z uzasadnieniem do Obsługi merytorycznej Projektu w zakresie dotyczącym wszelkich zmian w realizacji Projektu – np. roboty dodatkowe, roboty zamienne, zmiany harmonogramów realizacji zadań/robót; w przypadku konieczności zrealizowania zadań/robót zamiennych mogą być one wykonane po uzyskaniu pozytywnej opinii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz dokonanych zmianach w umowie o dofinansowanie (jeżeli zajdzie taka konieczność);
f) przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, Wytycznymi w zakresie udzielania zamówień w ramach Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014-2021 oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014-2021;
g) współpraca z partnerami Projektu;
h) raportowanie w trybie zwykłym (kwartalnie) lub nadzwyczajnym do Komitetu Sterującego o prowadzonych przez nich działaniach. Raportowanie na podstawie kwartalnych raportów. Wprowadza się także raportowanie w trybie nadzwyczajnym. Przesłanką do zastosowania tego trybu jest materializacja ryzyk właściwych dla danego zadania/przedsięwzięcia;
i) Koordynatorzy Działań odpowiadają przed Komitetem Sterującym;
3) Obsługa merytoryczna Projektu:
a) sprawowanie nadzoru nad przebiegiem realizacji Projektu zgodnie
z umową o dofinansowanie i Wytycznymi MFiPR;
b) obsługa merytoryczna Projektu i rozliczanie:
– aktualizacja Harmonogramu rzeczowo-finansowego Projektu;
– opisywanie dokumentów księgowych zgodnie z kwalifikowalnością wydatków;
– oznakowanie ww. dokumentacji zgodnie z Wytycznymi MFiPR;
c) sporządzanie wniosków o płatność;
d) przygotowywanie dokumentów do aneksów do umowy o dofinansowanie;
e) monitorowanie przebiegu realizacji projektu zgodnie z Harmonogramem – monitorowanie właściwego poziomu wskaźników: produktu, rezultatu wskazanych we wniosku o dofinansowanie;
f) protokołowanie spotkań Zespołu;
g) promocja Projektu, archiwizowanie dokumentacji dotyczącej promowania przedsięwzięcia;
h) prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją Projektu;
i) przechowywanie i archiwizowanie dokumentów zgonie z umową o dofinansowanie;
j) przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta, koniecznych do realizacji projektu związanych z zakresem wykonywanych zadań WIR;
k) sporządzanie projektów uchwał Rady Miejskiej na potrzeby realizacji Projektu;
l) prowadzenie bieżącej korespondencji z MFiPR w zakresie dokumentowania przebiegu realizacji Projektu;
m) występowanie na wniosek Koordynatora Projektu z uzasadnieniem do MFiPR o wyrażenie zgody na wszelkie zmiany w trakcie realizacji Projektu – zadania/roboty dodatkowe, zadania/roboty zamienne, zmiany harmonogramu realizacji zadań/robót;
n) prowadzenie monitoringu i sprawozdawczości w ramach Projektu w całym okresie trwałości;
4) Obsługa księgowa Projektu:
a) opracowanie procedur;
b) prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej dla Projektu w jednostce;
c) kontrola pod względem formalno-rachunkowym dokumentów księgowych;
d) przechowywanie oryginałów dokumentów księgowych;
e) monitorowanie terminowości ponoszonych w projekcie wydatków zgodnie z umową o dofinansowanie;
f) rozliczanie finansowe, księgowanie zgodnie z planem kont dla Projektu;
g) prowadzenie sprawozdawczości finansowej Rb 28S – w zakresie Projektu;
5) Koordynator działań w zakresie nadzoru nad zamówieniami publicznymi:
a) nadzór prac zespołu w zakresie ustawy Prawo zamówień publicznych;
b) nadzór nad przeprowadzeniem postępowań zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, Wytycznych w zakresie udzielania zamówień w ramach Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014-2021 oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014-2021;
6) Obsługa w zakresie zamówień publicznych:
a) przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z realizacją projektu zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz z obowiązującymi wytycznymi;
b) przeprowadzenie czynności związanych z podpisaniem umów z Wykonawcami wybranymi w trybie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych;
7) Nadzór inwestorski:
a) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem budowlanym i pozwoleniem na budowę;
b) sprawdzanie jakości wykonanych robót oraz ich odbiór;
c) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót w zakresie rzeczowym i finansowym w protokołach odbioru robót.
d) przygotowanie uzasadnienia zmian realizacji Projektu, w szczególności dotyczące robót dodatkowych, robót zamiennych, wszelkich zmian harmonogramu robót;
e) przekazywanie zastrzeżeń, poleceń kierownikowi budowy lub kierownikom robót, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy;
f) żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót wykonania robót
w sposób zgodny ustawą, bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę do momentu wyrażenia na nie zgody przez Projektanta, za pośrednictwem Zamawiającego (Inwestora);
g) współpraca z Inspektorem Nadzoru Budowlanego, powołanie komisji i przekazanie w imieniu inwestora terenu budowy, powołanie komisji do odbiorów częściowych i odbioru końcowego oraz przekazanie inwestycji do użytkowania;
h) uzgadnianie harmonogramu rzeczowo-finansowego przedstawionego przez wykonawcę robót pod kątem przypisania zawartych tam wydatków do kategorii wydatków wynikających z postanowień umowy o dofinansowanie Projektu.
2. Pozostałe obowiązki członków Zespołu:
1) każdy członek Zespołu przed przystąpieniem do realizacji Projektu zobowiązany jest zapoznać się z ramami prawnymi realizacji Projektu i wykonywać swoje obowiązki zgodnie z postanowieniami następujących dokumentów:
a) Memorandum of Understanding wdrażania Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014-2021 pomiędzy Królestwem Norwegii a Rzecząpospolitą Polską, podpisanym 20 grudnia 2017 r., zwanym dalej „Memorandum of Understanding”;
b) Regulacji w sprawie wdrażania Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014-2021 przyjętymi przez norweskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych zgodnie z art. 10.5 Umowy między Królestwem Norwegii a Unią Europejską ws. Norweskiego Mechanizmu Finansowego w dniu 23 września 2016 r., zwanymi dalej „Regulacjami”;
c) Wytycznymi przyjętymi przez Komitet Mechanizmu Finansowego, zwany dalej „KMF” /Norweskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych, zwane dalej „NMSZ” w zakresie dotyczącym realizacji Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021;
d) Regulaminem naboru w ramach programu „Rozwój lokalny”, zwanym dalej „Regulaminem”;
e) Podręcznikiem Beneficjenta Programu „Rozwój Lokalny”, zwanym dalej „Podręcznikiem”;
2) każdy członek Zespołu zobowiązany jest do uczestnictwa w spotkaniach Zespołu, o których został poinformowany. W przypadku braku możliwości uczestnictwa w spotkaniu konieczne jest poinformowanie organizującego spotkanie o tym fakcie i wyznaczenie osoby pełniącej zastępstwo w danym okresie;
3) członkowie Zespołu mają obowiązek współpracowania z osobami spoza Zespołu, jeżeli zakres ich obowiązków tego wymaga.
4) naczelnicy wydziałów/kierownicy biur zobowiązani są umożliwić osobom powołanym do prac w Zespole realizację zadań wynikających z niniejszego zarządzenia w czasie godzin pracy;
5) każdy członek Zespołu może wnioskować o zorganizowanie spotkania dot. realizacji Projektu. Organizujący spotkanie odpowiada za udokumentowanie ustaleń dokonanych w trakcie spotkania i przekazuje stosowny protokół w terminie 5 dni od dnia spotkania osobom obecnym na spotkaniu oraz Koordynatorowi Głównemu;
6) każdy członek Zespołu ma obowiązek śledzić realizację poszczególnych etapów Projektu, a w przypadku wykrycia nieprawidłowości w jego realizacji należy poinformować o tym Koordynatora Głównego i zaproponować działania korygujące;
7) każdy członek Zespołu odpowiada indywidualnie za zwłokę w realizacji Projektu będącą wynikiem nieterminowego wykonania nałożonych na niego obowiązków.
8) wszyscy członkowie Zespołu są zobowiązani do przekazywania na potrzeby MFiPR (w formie pisemnej) niezbędnych informacji z przeprowadzonych działań, które niniejszym zarządzeniem zostały im przypisane;
9) każdy członek Zespołu ma obowiązek przechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją Projektu.
10)każdy członek Zespołu, w zakresie czynności mu powierzonych, ma obowiązek przestrzegania właściwych wytycznych;
11)każdy członek Zespołu zobowiązuje się poddać kontroli i audytowi w zakresie prawidłowości realizacji Projektu dokonywanej przez MFiPR oraz inne podmioty uprawnione do ich przeprowadzenia w zakresie czynności mu powierzonych.
3. Osoby wiodące wyznaczone do kontaktów w ramach niniejszego projektu:
1) WIR – Lech Dobrowolski;
2) WIR – Anna Walczyk;
3) WGK – Dariusz Boryszewski;
4) WKS – Kornelia Duda;
5) WED – Paweł Piwowarski;
6) COP – Małgorzata Puchała;
7) WIT – Karol Łupiński;
8) BZP – Katarzyna Mścichowska;
9) WGN – Paulina Gałązka;
10) WOR – Tamara Małachowska.
4. W przypadkach nieuregulowanych w niniejszym załączniku stosuje się odpowiednio zapisy Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łomży oraz właściwe przepisy polskiego prawa.
Załącznik nr 2
do zarządzenia Nr 27/22
Prezydenta Miasta Łomża
z dnia 1 lutego 2022 r.
Harmonogram realizacji zadań przez zespół ds. realizacji projektu
„ŁOMŻA – MIASTO, w którym ŻYJĘ I PRACUJĘ”
Nazwa przedsięwzięcia
|
Podmiot odpowiedzialny za przedsięwzięcie |
Zakres czasowy (kwartał i rok) |
Zadania w ramach przedsięwzięcia |
Nazwa realizatora |
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Wdrażanie standardów dostępności: Dostępność Plus - przedsięwzięcia inwestycyjne. Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Dostosowanie Szkoły Podstawowej nr 5 w Łomży do osób ze specjalnymi potrzebami - winda zewnętrzna |
UM Łomża WIR |
IV 2021 – IV 2023 |
Dostosowanie Szkoły Podstawowej nr 5 w Łomży do osób ze specjalnymi potrzebami - winda zewnętrzna
|
UM Łomża WIR |
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Rozwiązania przyjazne dla środowiska i ograniczające niską emisję w mieście Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Rozwiązania transportowe |
UM Łomża WIR |
I 2022 – IV 2023 |
Dokumentacja projektowa na przebudowę układu ulic Reymonta-Bema-Al. Piłsudskiego
|
UM Łomża WGK, UM Łomża WIR |
I 2022 – IV 2023 |
Dokumentacja projektowa na przebudowę ul. Wojska Polskiego w Łomży |
UM Łomża WGK, UM Łomża WIR |
||
I 2022 – IV 2023 |
Dokumentacja projektowa na przebudowę ul. Nowogrodzkiej w Łomży (odc. od ul. Wojska Polskiego do ul. Sikorskiego) |
UM Łomża WGK, UM Łomża WIR |
||
I 2022 – IV 2023 |
Dokumentacja projektowa na przebudowę ul. Szosy Zambrowskiej w Łomży (odc. od ul. Owocowej do granicy miasta) |
UM Łomża WGK, UM Łomża WIR |
||
I 2022 – II 2023 |
Dokumentacja projektowa na budowę ul. Pawiej w Łomży |
UM Łomża WGK, UM Łomża WIR
|
||
I 2022 – II 2023 |
Dokumentacja projektowa na budowę sięgaczy ul. Nowogrodzkiej w Łomży |
UM Łomża WGK, UM Łomża WIR
|
||
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Polityka szkolnictwa zawodowego Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Promocja szkolnictwa zawodowego |
UM Łomża WED |
I 2022 – I 2024 |
Promocja szkolnictwa zawodowego |
UM Łomża WED, UM Łomża COP, |
II 2022 – II 2023 |
Festyn Szkół Zawodowych, warsztaty preorientacji zawodowej |
UM Łomża WED |
||
Przedsięwzięcie: Opracowanie dokumentacji technicznej modernizacji i rozbudowy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Łomży |
UM Łomża WIR |
I 2022 - III 2023 |
Opracowanie dokumentacji technicznej modernizacji i rozbudowy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Łomży
|
UM Łomża WIR, UM Łomża WED |
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Wspieranie i rozwój usług z zakresu kultury, rekreacji i turystyki Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Jarmarki smaków |
UM Łomża WKS |
I 2022 – II 2024 |
Jarmark „Zasmakuj w Łomży” |
UM Łomża WKS, Gmina Piątnica |
UM Łomża WKS |
I 2022 – IV 2023 |
Organizacja Festiwalu Smaków Lokalnych SMAKOFF |
UM Łomża WKS, Gmina Piątnica |
|
Przedsięwzięcie: Ochrona dziedzictwa kulturowego - przygotowanie dokumentacji na obiekty kulturowe w mieście |
UM Łomża WIR |
I 2022 – IV 2023 |
Opracowanie dokumentacji na modernizację Miejskiej Biblioteki Publicznej - "Książnica łomżyńska"
|
UM Łomża WIR Miejska Biblioteka Publiczna |
Przedsięwzięcie: Kultura w zasięgu z wykorzystaniem technologii ICT |
UM Łomża WKS |
I 2022 – III 2022 |
Audioprzewodnik - "Zasmakuj w Łomży"
|
UM Łomża WKS |
Przedsięwzięcie: Wydarzenia animacyjno - aktywizujące na rzecz mieszkańców |
UM Łomża WKS |
I 2022 – IV 2023 |
Triathlon w Łomży (organizacja wydarzenia) |
UM Łomża WKS,
|
II 2022 – III 2023 |
Bezpieczne wakacje - rozpoczęcie i zakończenie wakacji na łomżyńskich bulwarach
|
UM Łomża WKS,
|
||
II 2022 – III 2023 |
Dni otwarte łomżyńskich bulwarów |
UM Łomża WKS
|
||
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Edukacja ekologiczna Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Edukacja dotycząca pszczelarstwa |
UM Łomża WGK |
II 2023 – IV 2023 |
Ścieżka edukacyjna dot. pszczelarstwa |
UM Łomża WGK, UM Łomża WKS, Gmina Piątnica |
III 2022 – III 2023 |
Warsztaty "Pszczeli świat" (warsztaty terenowe) |
UM Łomża WGK, Gmina Piątnica |
||
III 2022 |
Warsztaty "Pszczeli świat" (wykonanie tablic edukacyjnych dla placówek oświatowych) |
UM Łomża WGK, Gmina Piątnica
|
||
Przedsięwzięcie: Edukacja gospodarki odpadami |
UM Łomża WGK |
I 2022 – II 2023 |
Edukacja gospodarki odpadami |
ZGO, UM Łomża WGK , Gmina Piątnica |
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Wdrażanie standardów dostępności: Dostępność Plus – przedsięwzięcia nieinwestycyjne Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Łomżyński Dzień Osób z Niepełnosprawnością |
UM Łomża WKS |
II 2022 – III 2023 |
Łomżyński Dzień Osób z Niepełnosprawnością |
UM Łomża WKS |
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Polityka senioralna Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: „Seniorada” – obchody Łomżyńskiego Dnia Seniora |
UM Łomża WKS |
I 2022 – III 2023 |
„Seniorada” – obchody Łomżyńskiego Dnia Seniora
|
UM Łomża WKS |
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Podniesienie stopnia adaptacji miasta do zmian klimatu - przedsięwzięcia inwestycyjne Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Budowa bulwarów nad Narwią (okolice mostu Hubala) |
UM Łomża WIR |
II 2022 – III 2023 |
Etap I |
UM Łomża WIR |
III 2022 – II 2024 |
Etap II |
UM Łomża WIR |
||
IV 2021 – I 2022 |
Wykup gruntów |
UM Łomża WGN |
||
|
|
|||
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Zmniejszenie negatywnych zjawisk społecznych Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Gminny Program Rewitalizacji Miasta Łomża |
UM Łomża WKS |
I 2022 – IV 2023 |
Gminny Program Rewitalizacji Miasta Łomża |
UM Łomża WKS, UM Łomża WIR |
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Podniesienie stopnia adaptacji miasta do zmian klimatu - przedsięwzięcia nieinwestycyjne Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Budowa bulwarów nad Narwią (na odc. od Portu Łomża do mostu Hubala) - przygotowanie inwestycji |
UM Łomża |
III 2021 – IV 2021 |
Operaty szacunkowe |
UM Łomża WGN |
IV 2021 -I 2022 |
Akty notarialne |
UM Łomża WGN |
||
III 2021 – I 2022 |
Aktualizacja dokumentacji projektowej |
UM Łomża WIR |
||
Przedsięwzięcie: Miejskie tereny zielone |
UM Łomża WGK |
I 2022 – II 2023 |
Dokumentacja projektowa na rewitalizację Parku Jakuba Wagi
|
UM Łomża WIR, UM Łomża WGK |
I 2022 – II 2023 |
Dokumentacja projektowa na rewitalizację Parku Ludowego
|
UM Łomża WIR, UM Łomża WGK |
||
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Promocja gospodarcza miasta Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Promocja terenów inwestycyjnych w mieście Łomża |
UM Łomża COP |
I 2022 – IV 2023 |
Promocja terenów inwestycyjnych w mieście Łomża |
UM Łomża COP |
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRL Kształcenie kompetencji i promocja postaw przedsiębiorczych wśród dzieci i młodzieży Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Konkurs dla młodych przedsiębiorców "Mój pomysł na biznes" |
UM Łomża COP |
IV 2021 – II 2023 |
Konkurs dla młodych przedsiębiorców "Mój pomysł na biznes" |
UM Łomża COP, Gmina Piątnica |
Przedsięwzięcie: Edukacja ekonomiczna najmłodszych |
UM Łomża WED |
I 2022- II 2023 |
Warsztaty edukacji ekonomicznej dla najmłodszych
|
UM Łomża WED, Gmina Piątnica |
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRI Usprawnienia i podniesienie standardów działania Urzędu Miejskiego w Łomży Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Łomżyńska karta miejska |
UM Łomża WKS |
IV 2021 - IV 2022 |
Łomżyńska karta miejska
|
UM Łomża WKS |
Przedsięwzięcie: Nowy portal internetowy Miasta Łomża |
UM Łomża WIT |
I 2022 - IV 2023 |
Nowy portal internetowy Miasta Łomża |
UM Łomża WIT, UM Łomża WKS |
Przedsięwzięcie: Badania satysfakcji klienta Urzędu Miejskiego w Łomży |
UM Łomża WOR |
I 2022 - IV 2023 |
Cykliczne badania satysfakcji klienta UM
|
UM Łomża WOR |
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRI Budowanie zdolności instytucjonalnych i rozwój kompetencji pracowników Miasta i jednostek organizacyjnych Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża |
|||
Przedsięwzięcie: Działania edukacyjne – upowszechnianie dobrych praktyk |
UM Łomża |
I 2024 - I 2024 |
Publikacja podsumowująca realizację projektu i wypracowane dobre praktyki (w języku pl-ang.) |
UM Łomża WIR |
Przedsięwzięcie: Partnerstwo Miasta Łomża z Partnerem z Państw Darczyńców |
UM Łomża WIR |
I 2022 - II 2024 |
Wizyty studyjne (Partnerstwo Miasta Łomża z Partnerem z Państw Darczyńców) |
UM Łomża WIR, Partner Norweski |
I 2022 - I 2024 |
Doradztwo konsultantów z Państw Darczyńców |
UM Łomża WIR, Partner Norweski |
||
Przedsięwzięcie: Partnerstwo Miasta Łomża z Miastem Bydgoszcz |
UM Łomża WIR |
I 2022 - IV 2023 |
Partnerstwo Miasta Łomża z Miastem Bydgoszcz
|
UM Łomża WIR
|
|
DZIAŁANIE PODSTAWOWE PRI Koordynacja i promocja projektu "Łomża - Miasto w którym żyję i pracuję" Podmiot realizujący działanie (lider działania): UM Łomża WIR |
|||
Przedsięwzięcie: Koordynacja projektu w Urzędzie Miejskim w Łomży |
UM Łomża WIR |
IV 2021 - II 2024 |
Wynagrodzenie zespołu projektowego UM Łomża |
UM Łomża WIR
|
Przedsięwzięcie: Wynagrodzenie biegłego rewidenta |
UM Łomża WIR |
III 2022 - II 2024 |
Raport biegłego rewidenta
|
UM Łomża WIR
|
Przedsięwzięcie: Promocja projektu pn. „Łomża – Miasto, w którym żyję i pracuję” |
UM Łomża WKS |
IV 2021 – II 2024 |
Tłumaczenie na język angielski informacji o projekcie |
UM Łomża WIR |
IV 2021 – I 2024 |
Materiały i gadżety promocyjne |
UM Łomża WKS |
||
IV 2021 – II 2024 |
Artykuły w mediach lokalnych i regionalnych |
UM Łomża WKS |
||
IV 2021 – I 2024 |
Spoty informacyjno-promocyjne w radio |
UM Łomża WKS |
||
II 2022- III 2022 |
Materiał w mediach ogólnopolskich |
UM Łomża WKS |
||
IV 2021 – I 2024 |
Materiały wizualne |
UM Łomża WKS |