Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Wieloosobowe stanowisko pracy d/s infrastruktury

Majewski Bogdan - Inspektor 

pok. nr 103, tel. (86) 2156786

 

Konopka Emilia - Inspektor 

pok. nr 106, tel. (86) 2156790

 

Kondratowicz Bogusław - Inspektor 

pok. nr 106, tel. (86) 2156788 

 

Kossakowski Kamil - Inspektor

pok. nr 106, tel. (86) 2156791  

 

Grzegorz Rutkowski - Inspektor

ul. Polna 16, tel. (86) 2165941

Zarządzanie dworcem autobusowym

 

Krzysztof Odachowski - Podinspektor

ul. Polna 16, tel. (86) 2165941

Kontrola gospodarki odpadami komunalnymi

 

             

 

Do zadań Wydziału w zakresie spraw dotyczących eksploatacji infrastruktury miejskiej należy w szczególności:

1) opiniowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,

2) opracowywanie projektów planów finansowania utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych
3) pełnienie funkcji inwestora przy realizacji zadań powierzonych wydziałowi,

4) utrzymanie nawierzchni ulic, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch oraz innych urządzeń związanych z drogą,

5) przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,

6) koordynacja robót w pasie drogowym,

7) uzgadnianie projektów sieci w pasach drogowych,

8) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, naliczanie opłat i kar pieniężnych,

9) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,

10) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,

11) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,

12) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstających w następstwie budowy lub utrzymania dróg,

13) wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,                                

14) urządzanie czasowego przejazdu przez grunty przyległe do pasa drogowego w razie przerwy komunikacji na drodze,

15) przygotowanie propozycji uchwał dotyczących ustalania lub pozbawienia dotychczasowej kategorii dróg w mieście, zgodnie z wymogami ustawy o drogach publicznych,

16) opiniowanie podziału lub scalenia nieruchomości zgodnie z przepisami o gospodarce nieruchomościami w przypadku nabywania gruntów przeznaczonych pod pas drogowy,

17) wydawanie zezwoleń oraz określanie tras przejazdu do przewozu ładunków o masie lub gabarytach przekraczających dopuszczalne normy albo przejazdu pojazdów ponadnormatywnych i opiniowanie wniosków o wydanie takich zezwoleń, składanych do innych podmiotów,

18) określanie miejsc włączenia ruchu drogowego spowodowanego zlokalizowaniem zabudowy do istniejącej lub projektowanej drogi,

19) wydawanie zgody (odmowy) na umieszczenie w pasie drogowym urządzeń lub obiektów nie związanych z gospodarką drogową lub potrzebami ruchu drogowego, oraz na ich przebudowę lub remont,

20) wydawanie zgody (odmowy) na usytuowanie obiektów budowlanych przy drogach w odległości mniejszej niż określona w ustawie o drogach publicznych,

21) wykonywanie wszystkich zadań wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, a w szczególności w zakresie organizowania i planowania rozwoju publicznego transportu zbiorowego oraz kontroli i nadzoru nad jego funkcjonowaniem i wykorzystywaniem infrastruktury,

22) opiniowanie wniosków o dotację celową na realizację inwestycji własnych złożonych przez MPK ZB i MPGKiM ZB,

23) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z terenu nieruchomości, naliczanie opłat i kar za wycinkę drzew i krzewów,

24) sprawowanie nadzoru w zakresie właściwego utrzymania parków, skwerów, terenów zieleni towarzyszących ulicom, placom oraz urządzeń małej architektury w Mieście,

25) organizowanie prac związanych z dokonywaniem nasadzeń drzew i krzewów oraz utrzymaniem zieleni stanowiącej własność Miasta,

26) utrzymywanie czystości terenów zarządzanych przez Miasto,

27) zimowe utrzymanie terenów zarządzanych przez Miasto,

28) likwidowanie nielegalnych wysypisk śmieci,

29) inicjowanie i nadzór nad przeprowadzaniem deratyzacji w Mieście,

30) prowadzenie spraw w zakresie szaletów miejskich,

31) prowadzenie spraw w zakresie oświetlenia ulic,

32) dekoracja Miasta z okazji świąt,

33) utrzymanie miejsc pamięci narodowej, w tym cmentarza wojskowego oraz prowadzenie ewidencji pochowanych żołnierzy,

34) prowadzenie spraw wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych,

35) prowadzenie spraw ochrony przeciwpowodziowej, kanalizacji deszczowej i awaryjnych ujęć wody,

36) współpraca z podmiotami gospodarczymi realizującymi zadania z zakresu gospodarki komunalnej,

37) całościowe prowadzenie spraw targowisk,

38) prowadzenie ewidencji psów ras uznanych za niebezpieczne,

39) prowadzenie spraw związanych z działalnością miejskiego schroniska dla zwierząt,

40) prowadzenie spraw w zakresie elektronicznej rejestracji psów,

41) wydawanie decyzji na odebranie czasowo lub na stałe zwierząt, które są rażąco zaniedbywane,

42) prowadzenie spraw w zakresie zaopatrzenia odbiorców w energię elektryczną, cieplną i paliwa gazowe wynikających z ustawy prawo energetyczne,

43) współdziałanie przy wdrażaniu programów pomocowych - związanych z rozwojem gospodarki komunalnej,
44) prowadzenie spraw związanych z monitoringiem miejskim,

45) prowadzenie spraw dotyczących realizacji przedsięwzięć związanych z zapewnieniem na czas wojny dostaw wody dla potrzeb ludności, zakładów pracy, likwidacji skażeń oraz do celów przeciwpożarowych.

Wydział wykonuje zadania związane z planowaniem, opiniowaniem, koordynacją działań w zakresie sieci dróg w Mieście, a w szczególności:

1) uzgadnianie planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie rozwiązań transportowych,

2) inicjowanie i realizacja działań warunkujących równoważenie rozwoju transportu miejskiego,

3) nadzór nad wdrażaniem i funkcjonowaniem nowych technologii w zarządzaniu transportem,

4) współdziałanie z zarządcą dróg w zakresie integracji systemów zarządzania ruchem,

5) wnioskowanie w sprawach budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony urządzeń bezpieczeństwa ruchu,

6) zarządzanie ruchem na drogach publicznych w granicach Miasta,

7) prowadzenie analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego,

8) współpraca z Policją w zakresie bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego,

9) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,

10) opiniowanie zakresu rzeczowego umów dotyczących szczegółowych warunków budowy lub przebudowy dróg (art. 16 ustawy o drogach),

11) opiniowanie koncepcji nowych elementów podstawowego układu drogowego lub ich modernizacji, w zakresie zgodności z planowanymi systemami zarządzania ruchem, studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych, prognoz ruchu, studiów wykonalności i wniosków przygotowywanych przez inne komórki organizacyjne,

12) wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez na drogach publicznych.

 

  • Data powstania: Data powstania: środa, 15 lut 2017 10:12
  • Data opublikowania: środa, 15 lut 2017 10:19
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej