Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 73/24

z dnia: 27 lutego
w sprawie: powołania Komisji przetargowej o przygotowania i przeprowadzenia drugiego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. Dostawa samochodu wraz z (mobilnym) systemem monitoringu jakości powietrza (Smogobusa).

Na podstawie art. 53, 54, 55 i 56 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą Pzp” lub „ustawą”, zarządzam co następuje: 

§ 1. Do przygotowania i przeprowadzenia drugiego postępowania pn. „Dostawa samochodu wraz  z (mobilnym) systemem monitoringu jakości powietrza („Smogobusa”)”, powołuję Komisję Przetargową w składzie:                             


  1. Paweł Żebrowski                           – Przewodniczący Komisji,
  2. Katarzyna Mścichowska                – Zastępca Przewodniczącego Komisji,
  3. Elżbieta Stankiewicz                     – Sekretarz Komisji,
  4. Paulina Podobalska                      – Członek Komisji,
  5. Paulina Klimaszewska                  – Członek Komisji,
  6. Anna Biała                                    – Członek Komisji. 

§ 2. Komisja przetargowa będzie działać zgodnie z Regulaminem pracy komisji przetargowej, stanowiącym Zał. nr 2 do Zarządzenia Nr 181/22 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 24.05.2022 r. w sprawie procedury udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży o wartości zamówienia równej lub przekraczającej kwotę 130 000 złotych oraz przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.  

§ 3. Zakres obowiązków członków Komisji przetargowej


  1. Obowiązki przewodniczącego Komisji przetargowej:

a)   koordynuje i kieruje pracami Komisji, w tym wyznacza terminy posiedzeń Komisji,

b)   odpowiada za przygotowanie merytorycznej części dokumentacji postępowania i akceptuje pod względem merytorycznym:

-        wniosek o uruchomienie procedury udzielenia zamówienia publicznego o wartości równej lub przekraczającej 130 000,00 zł netto dotyczący m.in. dokumentów przedmiotowych
i podmiotowych, sposobu obliczenia ceny oferty, kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu i kryteriów spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców,

-        wzór umowy,

-        zakres przedmiotu zamówienia i dokumentów, wymaganych do opisu przedmiotu zamówienia oraz ustalenie wartości zamówienia, termin realizacji zamówienia,

-          projekt ogłoszenia o zamówieniu,

-          projekt Specyfikacji Warunków Zamówienia zwaną dalej „SWZ” (wkład merytoryczny do dokumentacji postępowania),

-        dokumenty, właściwe dla prowadzonego postępowania, np. propozycję wyjaśnienia udzielanego wykonawcom  dotyczącego treści SWZ, modyfikacje SWZ,

-        zaproszenie wykonawcy do podpisania umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego jej wykonania – w przypadku żądania;

c)   przewodniczy posiedzeniom Komisji;

d)   składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa  w art. 56 ust. 2 i ust. 3 ustawy;

e)   informuje Kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia;

f)    wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o dokonanie zmian w składzie Komisji m.in.
w przypadku swojej nieobecności i jednoczesnej nieobecności zastępcy przewodniczącego wyznacza inną osobę kierującą pracami Komisji, wnioskuje o odwołanie bądź wyłączenie członka komisji itd.

g)   wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o powołanie biegłego;

h)   wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o wydanie opinii radcy prawnego w związku z toczącym się postępowaniem;

i)     dokonuje badania, analizy i oceny ofert, w szczególności oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu (w tym dokumentów podmiotowych i przedmiotowych) zwłaszcza w zakresie o którym mowa w art. 57 ustawy, dokonuje analizy i oceny ofert w zakresie odpowiadania ich treści, treści specyfikacji warunków zamówienia oraz przeprowadza sprawdzenie ofert, w szczególności kalkulacji cenowych, poprawia w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty oraz inne czynności związane z analizą i oceną ofert;

j)     przyjmuje, bądź odrzuca uzupełnienia i wyjaśnienia wykonawców, dotyczące treści złożonych ofert, w tym dokumentów podmiotowych i przedmiotowych;

k)   dokonuje oceny ofert nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, określone w SWZ;

l)     przyjmuje i analizuje wnoszone odwołania i opiniuje przygotowywane propozycje odpowiedzi, pism i dokumentów wysyłanych do wykonawców, Urzędu Zamówień Publicznych i podawanych do wiadomości publicznej, dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia;

m)  aprobuje pod względem merytorycznym propozycje pism i dokumentów wysyłanych do wykonawców, Urzędu Zamówień Publicznych i podawanych do wiadomości publicznej, dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia. 


  1. Obowiązki zastępcy przewodniczącego Komisji przetargowej:

a)     zastępuje i wykonuje zadania przewodniczącego Komisji, w zakresie organizacji i koordynacji prac Komisji podczas nieobecności przewodniczącego Komisji;

b)    akceptuje wybór trybu postępowania o udzielenie zamówienia (zastosowanej procedury) oraz dokumentację, związaną z przygotowaniem postępowania pod względem zgodności z przepisami ustawy Pzp, a w szczególności:

-      projekt ogłoszenia o zamówieniu, projekt SWZ, dokumentów, właściwych dla prowadzonego postępowania;

c)     uczestniczy w posiedzeniach Komisji;

d)    składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których  mowa  w art. 56
ust. 2 i ust. 3 ustawy;

e)     przyjmuje wyjaśnienia wykonawców, dotyczące treści złożonych ofert pod względem zgodności z ustawą Pzp;

f)     dokonuje analizy i oceny ofert, w szczególności oceny wykonawców pod kątem spełnienia wymagań formalnoprawnych, w tym warunków określonych w art. 57 pkt 1 ustawy, zgodności ofert z ustawą;

g)    analizuje wnoszone odwołania;

h)     aprobuje pod względem zgodności z przepisami ustawy Pzp propozycje pism i dokumentów wysyłanych do wykonawców, Urzędu Zamówień Publicznych i podawanych do wiadomości publicznej, dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.

3.   Obowiązki sekretarza Komisji przetargowej:

a)      przygotowuje ogłoszenie o zamówieniu i zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych;

b)      przygotowuje projekt ogłoszenia o zmianie ogłoszenia o zamówieniu i zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych;

c)      sporządza i zamieszcza ogłoszenie o wyniku postępowania w Biuletynie Zamówień Publicznych;

d)      przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych informację o złożonych ofertach, o której mowa w art. 81 ustawy Pzp;

e)      opracowuje projekt specyfikacji warunków zamówienia wraz z załącznikami w zakresie proceduralnym w szczególności uwzględniając przepisy ustawy Pzp oraz informacje określone we wniosku o uruchomienie procedury udzielenia zamówienia  publicznego o wartości równej lub przekraczającej 130 000,00 zł netto;

f)       przygotowuje projekt wyjaśnień treści SWZ, odpowiedzi na pytania w zakresie proceduralnym w szczególności odnosząc się do przepisów ustawy Pzp uwzględniając informacje merytoryczne przekazane przez wydział odpowiedzialny za realizację zamówienia;

g)      składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56
ust. 2 i 3 ustawy;

h)      uczestniczy w posiedzeniach Komisji;

i)       dokonuje analizy i oceny ofert, w szczególności oceny wykonawców pod kątem spełnienia wymagań formalnoprawnych, w tym warunków określonych w art. 57 pkt 1 ustawy, zgodności
ofert z ustawą;

j)       przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta z propozycją wyboru oferty najkorzystniejszej
i odrzucenia ofert w przypadkach przewidzianych ustawą lub o unieważnieniu postępowania uwzględniając informacje i uwagi przekazane przez członków komisji;

k)      przygotowuje dla wykonawców w zależności od okoliczności zawiadomienia o unieważnieniu postępowania, wniesionych odwołaniach, wyniku postępowania i odrzuconych ofertach i inną korespondencję, dotyczącą prowadzonego postępowania, zgodnie z SWZ i ustawą;

l)       dokonuje upublicznienia m.in. na stronie prowadzonego postępowania, zgodnie z wymogami ustawy, dokumentów, zawiadomień i informacji, dotyczących prowadzonego postępowania,
np. ogłoszenia o zamówieniu, SWZ, informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, zmiany treści SWZ, zmiany ogłoszenia o zamówieniu, kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, informacji z otwarcia ofert itd.;

m)     przyjmuje i analizuje wnoszone odwołania i przygotowuje projekt ewentualnych na nie  odpowiedzi w zakresie proceduralnym w szczególności odnosząc się do przepisów ustawy Pzp;

n)      opracowuje projekty wszelkich innych dokumentów przygotowywanych przez Komisję;

o)      sporządza pisemny protokół postępowania o udzielenie zamówienia i kompletuje dokumentację postępowania;

p)      wykonuje czynności obsługowo-biurowe. 


  1. Obowiązki członków komisji: Paulina Podobalska:  

a)      składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56
ust. 2 i 3 ustawy;

b)      uczestniczą w posiedzeniach Komisji;

c)      dokonują oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu (w tym dokumentów podmiotowych i przedmiotowych) oraz przeprowadzają sprawdzenie ofert,
w szczególności sprawdzenie ofert pod względem rachunkowym, terminów i warunków realizacji umowy, gwarancji i płatności; poprawiają oczywiste omyłki pisarskie w tekście ofert, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty oraz inne czynności związane
z analizą i oceną ofert;

d)      dokonują oceny ofert, nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert  i ich znaczenie, określone w SWZ;

e)      analizują wnoszone odwołania i uczestniczą w przygotowaniu ewentualnych na nie odpowiedzi. 


  1. Obowiązki członka komisji: Paulina Klimaszewska: 

a)      podaje informacje do wniosku o uruchomienie procedury udzielenia zamówienia  publicznego o wartości równej lub przekraczającej 130 000,00 zł netto dotyczące m.in. środków w budżecie, terminów realizacji oraz inne informacje dotyczące opisu przedmiotu zamówienia z zakresu określonego projektem „Łomża- Miasto, w którym żyję i pracuję”.

b)      składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56
ust. 2 i 3 ustawy;

c)      uczestniczy w posiedzeniach Komisji;

d)      przeprowadza sprawdzenie ofert, w szczególności sprawdzenie ofert pod względem rachunkowym, terminów i warunków realizacji umowy, płatności oraz inne czynności związane
z analizą i oceną ofert;

e)      analizuje wnoszone odwołania i uczestniczy w przygotowaniu ewentualnych na nie odpowiedzi. 


  1. Obowiązki członka komisji Anny Białej:

a)      składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których  mowa w art. 56 ust. 2 i ust. 3;

b)      uczestniczy w posiedzeniach Komisji;

c)      dokonuje analizy i oceny ofert, w szczególności oceny wykonawców pod kątem spełnienia wymagań formalnoprawnych, w tym warunków określonych w art. 57 pkt 1 ustawy, zgodności ofert z ustawą;

d)      analizuje wnoszone odwołania i uczestniczy w przygotowaniu ewentualnych na nie odpowiedzi,

e)      zastępuje sekretarza Komisji w trakcie jego nieobecności. 

§ 4. Odpowiedzialność członków Komisji przetargowej:


  1. Przewodniczący Komisji przetargowej odpowiada za sprawne i prawidłowe, zgodne z przepisami ustawy Pzp przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania.
  2. Wszyscy członkowie Komisji przetargowej odpowiadają indywidualnie za wykonywane czynności w zakresie powierzonych im obowiązków, określonych w § 3. 

§ 5. 1.   Komisja rozpocznie pracę z dniem powołania.

2.   Komisja zakończy pracę z dniem upływu terminu do wniesienia odwołania lub rozstrzygnięcia odwołania na czynność wyboru najkorzystniejszej oferty albo czynność unieważnienia postępowania - z zastrzeżeniem postanowień ust. 4.

3.   Biuro Zamówień Publicznychzapewnią niezbędną obsługę prac Komisji.

4.   Osoba wskazana jako sekretarz komisji kończy pracę z dniem zatwierdzenia protokołu. 

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Z up. Prezydenta Miasta

Piotr Serdyński

ZASTĘPCA PREZYDENTA MIASTA

  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: wtorek, 27 lut 2024 14:10
  • Wytwarzający informację: Zastępca Prezydenta Miasta Piotr Serdyński
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 93 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej