Zarządzenie Nr 122/23
Na podstawie art. 53, 54, 55 i 56 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710, zm. Dz. U. z 2020 r. poz. 1517, Dz. U. z 2022 r. poz. 1812, poz. 1933, poz. 2185, Dz. U z 2023 r. poz. 412) zwanej dalej „ustawą Pzp”, zarządzam, co następuje:
§ 1. Do przygotowania i przeprowadzenia postępowania pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy szatni w Szkole Podstawowej nr 10 w Łomży”, powołuję Komisję Przetargową, zwaną dalej „Komisją”, w składzie:
1) Lech Dobrowolski – Przewodniczący Komisji;
2) Rafał Wróblewski – Zastępca Przewodniczącego Komisji;
3) Jarosław Sulkowski – Sekretarz Komisji;
4) Marcin Milczarski – Członek Komisji;
5) Marek Sobieszuk – Członek Komisji.
§ 2. Komisja przetargowa będzie działać zgodnie z Regulaminem pracy komisji przetargowej, stanowiącym Zał. nr 2 do Zarządzenia Nr 181/22 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 24.05.2022 r. w sprawie procedury udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży o wartości zamówienia równej lub przekraczającej kwotę 130 000 zł oraz przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
§ 3. Zakres obowiązków członków Komisji:
- Obowiązki przewodniczącego Komisji:
a) koordynuje i kieruje pracami Komisji, w tym wyznacza terminy posiedzeń Komisji,
b) akceptuje wybór trybu postępowania o udzielenie zamówienia (zastosowanej procedury) oraz dokumentację, związaną z przygotowaniem postępowania pod względem zgodności
z przepisami ustawy Pzp, a w szczególności projekt zaproszenia do negocjacji,
c) odpowiada za przygotowanie merytorycznej części dokumentacji postępowania i akceptuje pod względem merytorycznym:
- wzór umowy,
- propozycję zakresu przedmiotu zamówienia i dokumenty, wymagane do opisu przedmiotu zamówienia oraz wartość zamówienia,
- dokumenty, właściwe dla prowadzonego postępowania,
- zaproszenie wykonawcy do podpisania umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego jej wykonania – w przypadku żądania – najpóźniej w dniu podpisania umowy,
d) przewodniczy posiedzeniom Komisji,
e) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 2 i 3 ustawy Pzp,
f) informuje kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia,
g) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o dokonanie zmian w składzie Komisji m.in.
w przypadku swojej nieobecności i jednoczesnej nieobecności zastępcy przewodniczącego wyznacza inną osobę kierującą pracami Komisji,wskazuje członka komisji zastępującego sekretarza w czasie jego nieobecności, wnioskuje o odwołanie bądź wyłączenie członka Komisji ,
h) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o powołanie biegłego,
i) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o wydanie opinii radcy prawnego w związku
z toczącym się postępowaniem,
j) uczestniczy w negocjacjach z wykonawcą.
- Obowiązki zastępcy przewodniczącego Komisji:
a) zastępuje i wykonuje zadania przewodniczącego Komisji podczas jego nieobecności,
b) uczestniczy w posiedzeniach Komisji,
c) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 2 i 3 ustawy Pzp,
d) uczestniczy w negocjacjach z wykonawcą.
3. Obowiązki sekretarza Komisji:
a) uczestniczy w przygotowaniu opisu przedmiotu zamówienia oraz ustaleniu wartości zamówienia przed ogłoszeniem o zamówieniu,
b) opracowuje projekt zaproszenia do negocjacji wraz z załącznikami, w tym wzorem umowy,
c) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust 2 i 3 ustawy Pzp,
d) uczestniczy w posiedzeniach Komisji,
e) uczestniczy w negocjacjach z wykonawcą,
f) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta z propozycją wyboru oferty najkorzystniejszej
i odrzucenia ofert w przypadkach przewidzianych ustawą lub o unieważnieniu postępowania,
g) przygotowuje korespondencję, dotyczącą prowadzonego postępowania, zgodnie z ustawą,
h) sporządza i zamieszcza ogłoszenie o wyniku postępowania,
i) przyjmuje i analizuje wnoszone odwołania i przygotowuje projekt ewentualnych na nie odpowiedzi,
j) opracowuje projekty wszelkich innych dokumentów przygotowywanych przez Komisję,
k) sporządza pisemny protokół postępowania i kompletuje dokumentację postępowania,
l) wykonuje czynności obsługowo-biurowe,
m) analizuje wnoszone odwołania i uczestniczy w przygotowaniu ewentualnych na nie odpowiedzi.
- Obowiązki pozostałych członków Komisji:
a) proponują i przygotowują opis przedmiotu zamówienia, termin realizacji i pomagają w ustaleniu wartości zamówienia,
b) składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 2 i 3 ustawy Pzp,
c) uczestniczą w posiedzeniach Komisji,
d) analizują wnoszone odwołania i uczestniczą w przygotowaniu ewentualnych na nie odpowiedzi,
e) uczestniczą w negocjacjach z wykonawcą.
§ 4. Odpowiedzialność członków Komisji:
1) przewodniczący Komisji odpowiada za sprawne i prawidłowe, zgodne z przepisami ustawy Pzp przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania;
2) wszyscy członkowie Komisji odpowiadają indywidualnie za wykonywane czynności w zakresie powierzonych im obowiązków, określonych w § 3.
§ 5. 1. Komisja rozpoczyna pracę z dniem powołania.
2. Komisja zakończy pracę z dniem zawarcia umowy lub unieważnienia postępowania.
3. Wydział Inwestycji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznychzapewni niezbędną obsługę prac Komisji.
4. Osoba wskazana jako sekretarz Komisji kończy pracę z dniem zatwierdzenia protokołu.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
z up. PREZYDENTA MIASTA
mgr Andrzej Zdzislaw Garlicki
ZASTĘPCA PREZYDENTA MIASTA