Zarządzenie Nr 3/23
Na podstawie art. 53, 54, 55 i 56 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą Pzp” lub „ustawą”, zarządzam co następuje:
§ 1. Do przygotowania i przeprowadzenia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki pn. „Opracowanie Programu Rozwoju Kanalizacji Deszczowej w mieście Łomża”, powołuję Komisję Przetargową w składzie:
- Przemysław Chełstowski – Przewodniczący Komisji,
- Katarzyna Mścichowska – Zastępca Przewodniczącego Komisji,
- Anna Biała – Sekretarz Komisji,
- Wioleta Chojnowska – Członek Komisji,
- Mariusz Wachuta – Członek Komisji,
- Maria Borawska – Członek Komisji,
- Elżbieta Stankiewicz – Członek Komisji.
§ 2. Komisja przetargowa będzie działać zgodnie z Regulaminem pracy komisji przetargowej, stanowiącym Zał. nr 2 do Zarządzenia Nr 181/22 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 24.05.2022 r. w sprawie procedury udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży o wartości zamówienia równej lub przekraczającej kwotę 130 000 zł oraz przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
§ 3. Zakres obowiązków członków Komisji przetargowej:
- Obowiązki przewodniczącego Komisji przetargowej:
a) koordynuje i kieruje pracami Komisji, w tym wyznacza terminy posiedzeń Komisji,
b) odpowiada za przygotowanie merytorycznej części dokumentacji postępowania i akceptuje pod względem merytorycznym:
- wzór umowy,
- propozycję zakresu przedmiotu zamówienia i dokumenty, wymagane do opisu przedmiotu zamówienia oraz wartość zamówienia,
- dokumenty, właściwe dla prowadzonego postępowania,
- zaproszenie wykonawcy do podpisania umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego jej wykonania – w przypadku żądania – najpóźniej w dniu podpisania umowy;
c) przewodniczy posiedzeniom Komisji;
d) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 2 i ust. 3 ustawy;
e) informuje Kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
f) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o dokonanie zmian w składzie Komisji m.in.
w przypadku swojej nieobecności i jednoczesnej nieobecności zastępcy przewodniczącego wyznacza inną osobę kierującą pracami Komisji,wskazuje członka komisji zastępującego sekretarza w czasie jego nieobecności, wnioskuje o odwołanie bądź wyłączenie członka komisji itd.
g) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o powołanie biegłego;
h) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o wydanie opinii radcy prawnego w związku
z toczącym się postępowaniem;
i) uczestniczy w negocjacjach z wykonawcą,
j) analizują wnoszone odwołania i uczestniczą w przygotowaniu ewentualnych na nie odpowiedzi.
- Obowiązki zastępcy przewodniczącego Komisji przetargowej:
a) zastępuje i wykonuje zadania przewodniczącego Komisji, w zakresie organizacji i koordynacji prac Komisji, podczas jego nieobecności;
b) uczestniczy w posiedzeniach Komisji;
c) akceptuje wybór trybu postępowania o udzielenie zamówienia (zastosowanej procedury) oraz dokumentację, związaną z przygotowaniem postępowania pod względem zgodności
z przepisami ustawy Pzp, a w szczególności projekt zaproszenia do negocjacji;
d) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 2 lub ust. 3 ustawy;
e) uczestniczy w negocjacjach z wykonawcą,
f) analizuje wnoszone odwołania i uczestniczy w przygotowaniu ewentualnych na nie odpowiedzi.
3. Obowiązki sekretarza Komisji przetargowej:
a) opracowuje projekt zaproszenia do negocjacji wraz z załącznikami, poza wzorem umowy;
b) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust 2 i 3 ustawy;
c) uczestniczy w posiedzeniach Komisji;
d) uczestniczy w negocjacjach z wykonawcą,
e) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o akceptację wyników postępowania lub o unieważnieniu postępowania;
f) przygotowuje korespondencję, dotyczącą prowadzonego postępowania, zgodnie z ustawą;
g) sporządza i zamieszcza ogłoszenie o wyniku postępowania,
h) przyjmuje i analizuje wnoszone odwołania i przygotowuje projekt ewentualnych odpowiedzi na nie;
i) opracowuje projekty wszelkich innych dokumentów przygotowywanych przez Komisję;
j) sporządza pisemny protokół postępowania i kompletuje dokumentację postępowania,
k) wykonuje czynności obsługowo-biurowe.
- Obowiązki Elżbiety Stankiewicz (pracownika BZP) – członka Komisji:
a) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust 2 i ust. 3;
b) uczestniczy w posiedzeniach Komisji;
c) uczestniczy w negocjacjach z wykonawcą:
d) analizuje wnoszone odwołania i uczestniczy w przygotowaniu ewentualnych na nie odpowiedzi.
- Obowiązki pozostałych członków Komisji przetargowej:
a) uczestniczą w przygotowaniu opisu przedmiotu zamówienia, ustaleniu wartości zamówienia i opracowaniu wzoru umowy;
b) składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 2 i 3 ustawy;
c) uczestniczą w posiedzeniach Komisji;
d) uczestniczą w negocjacjach z wykonawcą,
e) analizują wnoszone odwołania i uczestniczą w przygotowaniu ewentualnych na nie odpowiedzi.
§ 4. Odpowiedzialność członków Komisji przetargowej:
- Przewodniczący Komisji przetargowej odpowiada za sprawne i prawidłowe, zgodne z przepisami ustawy Pzp przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania.
- Wszyscy członkowie Komisji przetargowej odpowiadają indywidualnie za wykonywane czynności w zakresie powierzonych im obowiązków, określonych w § 3.
§ 5. 1. Komisja rozpocznie pracę z dniem powołania.
2. Komisja zakończy pracę z dniem zawarcia umowy lub unieważnienia postępowania.
3. Biuro Zamówień Publicznych zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.
4. Osoba wskazana jako sekretarz komisji kończy pracę z dniem zatwierdzenia protokołu.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
z up. PREZYDENTA MIASTA
mgr Andrzej Zdzisław Garlicki
ZASTĘPCA PREZYDENTA MIASTA