Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 249/21

z dnia: 24 sierpnia
w sprawie: szczegółowych zasad i trybu opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej na rok 2022 oraz do projektu wieloletniej prognozy finansowej na 2022 ro i lata następne.

Na podstawie § 1 ust. 1 uchwały nr 467/LXIV/10 Rady Miejskiej Łomży z dnia 30 czerwca 2010 roku z późniejszymi zmianami, w sprawie określenia procedury opracowania i uchwalania budżetu miasta oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam, co następuje:

§ 1. Zobowiązuję Dyrektorów gminnych i powiatowych jednostek budżetowych i Kierowników jednostek organizacyjnych gminy, samorządowych instytucji kultury, kierowników Miejskich służb i Straży oraz Naczelników Wydziałów i kierowników biur Urzędu Miejskiego w Łomży do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Miasta Łomża na 2022 rok oraz do projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łomży na 2022 rok i lata następne.

§ 2. 1. Określam założenia do projektu budżetu Miasta na 2022 rok, w tym:

1) zakres i ogólne zasady rozdysponowania środków budżetowych, sfinansowania deficytu i wydatków na 2022 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 1,

2) podstawowe założenia do projektu budżetu Miasta Łomża na 2022 rok w zakresie prognozowania dochodów budżetowych, zgodnie z Załącznikiem Nr 2,

3) podstawowe założenia do projektu budżetu Miasta Łomża na 2022 rok w zakresie prognozowania wydatków bieżących, w tym wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń, zgodnie z Załącznikiem Nr 3. 

2. Wprowadzam formularze mające zastosowanie do opracowania materiałów planistycznych przez dysponentów, stanowiące Załącznik Nr 4 do niniejszego zarządzenia. 

3. Określam zakres prac, terminy oraz miejsca składania materiałów planistycznych do projektu budżetu Miasta na 2022 rok, zgodnie z Załącznikiem Nr 5 do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Do wykonania Zarządzenia zobowiązuję Wydział Skarbu i Budżetu oraz Naczelników Wydziałów Urzędu Miejskiego, dyrektorów i kierowników jednostek budżetowych, zakładów budżetowych oraz dyrektorów samorządowych instytucji kultury.  

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

                                                                                                              PREZYDENT MIASTA

dr Mariusz Chrzanowski

                                                                                                                                                                                                       
                                                                                                 

    Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 249/21

Prezydenta Miasta Łomży

z dnia 24 sierpnia 2021 roku

 

 

Zakres i ogólne zasady rozdysponowania środków budżetowych, sfinansowania deficytu i wydatków na 2022 rok

 

1. Podstawy opracowania i zakres projektu budżetu Miasta Łomża na 2022 rok 

1) w projekcie budżetu uwzględnione zostaną zadania: 

a) własne, wynikające z ustaw ustrojowych: obligatoryjne oraz – w miarę posiadanych środków i potrzeb – fakultatywne, 

b) z zakresu administracji rządowej i inne zlecone ustawami, 

c) realizowane na podstawie porozumień (umów) z organami administracji rządowej, 

d) realizowane na podstawie porozumień (umów) z innymi JST, 

e) realizowane na podstawie porozumień (umów) z innymi jednostkami. 

2) wielkości budżetowe na zadania przewidziane do realizacji w 2022 roku zostaną zaprojektowane w oparciu o: 

a) przepisy prawa zewnętrznego (ustawy i rozporządzenia), a w szczególności ustawy:

- z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713, 1378, z
2021 r. poz. 1038),

- z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305, 1236),

- z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 38, 694). 

b) przepisy prawa wewnętrznego (Uchwały Rady Miejskiej Łomży i Zarządzenia Prezydenta Miasta), 

c) informację Ministra Finansów o wielkości subwencji ogólnej oraz przewidywanych wpływach z udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych, ujętych w projekcie budżetu państwa, 

d) informację Wojewody Podlaskiego o kwotach dotacji celowych na zadania własne i zlecone z zakresu administracji rządowej, ujętych w projekcie budżetu państwa, 

e) informację Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Łomży o kwocie dotacji celowej na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, ujętej w projekcie budżetu państwa, 

f) inne przepisy i stosowane w praktyce formy przekazu, jeżeli mają one związek z projektowanymi wielkościami budżetowymi. 

2. Ogólne zasady rozdysponowania środków budżetowych: 

1) w kwotach projektowanych wydatków zostaną uwzględnione zobowiązania zaciągnięte w 2021r. 

2) zabezpieczenie środków niezbędnych na zadania kontynuowane, na realizację których podpisane zostały umowy wieloletnie oraz na zadania, w zakresie których miasto ubiega się o dotacje lub środki o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych. 

3) dysponenci, przyjmą jako punkt odniesienia do projektowania wydatków bieżących
na 2022 rok – finansowanych ze środków własnych budżetu, wysokość środków własnych budżetu zaplanowanych na dzień 30 września 2021 roku, na realizację zadań bieżących jednostki, skorygowaną o kwoty wydatków, co do których zachodzą przesłanki, że nie zostaną one wykonane w ramach planu 2021 roku. Wysokość środków własnych na realizację zadań bieżących ma być zaprojektowana tak, aby wydatki bieżące budżetu w 2022 roku w stosunku do przewidywanego wykonania wydatków bieżących budżetu
w 2021 roku, finansowanych ze środków własnych, nie przekroczyły zakładanego wskaźnika 100,0%, za wyjątkiem rozwiązań podlegających odrębnym regulacjom.

Zaprojektowanie wydatków bieżących w wysokości przekraczającej zakładany wskaźnik będzie możliwe wyłącznie w uzasadnionych przypadkach po uzyskaniu zgody Prezydenta Miasta Łomża. Wskazane jest dokonanie selekcji planów i skoncentrowanie środków na realizację rzeczywistych i niezbędnych zadań. Wydatki na 2022 rok winny być projektowane w sposób celowy i oszczędny.  

4) dochody z tytułu opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczone będą na zadania związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi, narkomanii oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, mieszczące się w granicach katalogu zadań wynikających z ustaw ustrojowych, 

5) dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska przeznaczone zostaną w całości na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska, 

6) dochody z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zostaną w całości przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.( t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 888), 

7) wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego zostają zaprojektowane zgodnie z przyznanymi limitami dla poszczególnych stref na podstawie regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Łomża na rok 2022. 

8) wydatki na zadania remontowe i inwestycyjne zostaną zaprojektowane na podstawie kart przedsięwzięcia/inicjatyw projektowych przedłożonych do Wydziału Inwestycji Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miejskiego w Łomży. 

9) wydatki na wynagrodzenia bezosobowe zostaną zaprojektowane z bezwzględnym wyspecyfikowaniem rodzaju i zakresu planowanych umów (lub tytułów i liczby umów, jeżeli kilka umów będzie dotyczyło takiego samego zlecenia czy dzieła) oraz wskazaniem przewidywanych kwot środków na realizację każdej z nich (lub każdego tytułu). 

10) w projekcie budżetu mogą zostać wyodrębnione: 

a) rezerwy celowe:

- na wypłaty wynagrodzeń o charakterze jednorazowym (odprawy emerytalne),

- na realizowanie zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego,

- na wydatki oświatowe,

- na wydatki instytucji kultury,

- na wydatki inwestycyjne, 

b) rezerwa ogólna na wydatki nieprzewidziane. 

11) limit wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, zostanie zaplanowany adekwatnie do projektowanych kwot dotacji celowych z budżetu państwa na 2022 rok, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej (limit określa się na podstawie decyzji Wojewody).  

12) wydatki na zasiłki wypłacane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zostaną zaprojektowane w wysokości zapewniającej minimum zabezpieczenia, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej. 

13) wydatki z tytułu zwrotów zasiłków i innych odzyskanych świadczeń z pomocy społecznej zostaną zaplanowane do wysokości oszacowanych dochodów z tych tytułów. 

14) przy planowaniu przychodów należy uwzględnić wpływy pochodzące: 

a) z pożyczek, kredytów, 

b) z innych operacji finansowych. 

15) przy planowaniu rozchodów uwzględnić: 

a) spłaty otrzymanych pożyczek i kredytów, 

b) inne operacje finansowe.

 

                                                                                                          PREZYDENT MIASTA

dr Mariusz Chrzanowski

 

Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 249/21

Prezydenta Miasta Łomża

z dnia 24 sierpnia 2021 roku

 

Podstawowe założenia do projektu budżetu Miasta Łomża na 2022 rok w zakresie dochodów budżetowych.

 

Główne założenia w zakresie planowania dochodów: 

1) Podstawą planowania dochodów na 2022 rok jest przewidywane wykonanie dochodów budżetowych w roku 2021 oraz analiza skutków: 

a) obowiązywania ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, szczególnie w zakresie dochodów Miasta Łomża z tytułu udziału w PIT
i CIT

b) prognoz sytuacji ekonomicznej i płatniczej największych płatników Miasta Łomża, 

c) planowanych zmian w uchwałach podatkowych,

 d) poziom windykacji zaległości podatkowych, 

e) aplikowania o środki z funduszy europejskich na realizację inwestycji. 

2) windykacja wierzytelności gminnych i powiatowych. 

3) podejmowanie działań w celu pozyskiwania dodatkowych środków finansowych na realizację zadań własnych – z budżetu państwa oraz funduszy pomocowych (w tym strukturalnych Unii Europejskiej). 

4) dotacje celowe (w tym pomoc finansowa) uzyskane od innych jednostek samorządu terytorialnego ujmuje się na podstawie obowiązujących zapisów porozumień i umów. 

5) planowane dochody z majątku ustala się w oparciu o zawarte umowy i wydane decyzje oraz zamierzenia aktualizacji ich dotychczasowych wartości, a w zakresie sprzedaży o szacunek uwzględniający aktualne ceny rynkowe. 

6) środki refundacji możliwe do uzyskania należy szacować z uwzględnieniem planowanych terminów składania wniosków o płatność oraz wynikającego z umowy czasu ich weryfikacji i poświadczenia przez odpowiednią instytucję. 

7) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej należy zaplanować zgodnie z informacją przekazaną przez Wojewodę Podlaskiego.

 

                                                                                                PREZYDENT MIASTA

        dr Mariusz Chrzanowski 

Załącznik Nr 3

do Zarządzenia Nr 249/21

Prezydenta Miasta Łomża

z dnia 24 sierpnia 2021 roku

 

Podstawowe założenia do projektu budżetu Miasta Łomża na 2022 rok w zakresie wydatków bieżących, w tym wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń

 

1. Wydatki jednostek organizacyjnych Miasta Łomża zatrudniających nauczycieli. 

1) Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 

a) wynagrodzenia nauczycieli: wysokość środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli (§ 4790 – Uwaga! Nowy paragraf) – projektuje się w oparciu o: 

- ustawę z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2215. z 2021r. poz. 4), 

- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 22 kwietnia 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2021 roku, poz. 787), 

- dla okresu styczeń – sierpień 2022 roku: organizację wynikającą z zatwierdzonych arkuszy organizacji i podjętych do dnia złożenia materiałów planistycznych rozstrzygnięć dotyczących organizacji roku szkolnego 2021/2022, 

- dla okresu wrzesień – grudzień 2022 roku: przewidzianą przez dyrektora organizację jednostki w roku szkolnym 2022/2023, 

- środki na odprawy dla nauczycieli w związku z przejściem na emeryturę lub rentę uwzględnione zostaną w projekcie budżetu w rezerwie celowej – jednostki oświatowe podadzą w materiałach planistycznych niezbędne dane w tym zakresie, 

- środki na odprawy dla nauczycieli w związku z art. 20 ust. 2 Karty Nauczyciela ujęte zostaną w projekcie budżetu w rezerwie celowej – jednostki podadzą w materiałach planistycznych niezbędne dane w tym zakresie, 

- wynagrodzenia dla nauczycieli należy zaplanować z 0,0% podwyżką. 

Wysokość środków na wynagrodzenia osobowe pracowników niebędących nauczycielami (§4010) projektuje się w oparciu o: 

- liczbę etatów wynikającą z zatwierdzonych arkuszy organizacji i podjętych rozstrzygnięć do dnia złożenia materiałów planistycznych, 

- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 936 ze zmianami). 

- środki na odprawy dla pracowników niebędących nauczycielami w związku z przejściem na emeryturę lub rentę uwzględnione zostaną w projekcie budżetu w rezerwie celowej. Jednostki oświatowe podadzą w materiałach planistycznych niezbędne dane w tym zakresie, 

- wynagrodzenia dla pracowników niebędących nauczycielami należy zaplanować bez wzrostu inflacyjnego z uwzględnieniem zmiany wysokości najniższego wynagrodzenia obowiązującego od 1 stycznia 2022 roku. 

2) odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 

Wysokość środków w §4440 należy projektować w oparciu o przepisy art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 2215, z 2021r , poz 4), ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tj. Dz.U. z 2021r, poz.746) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia
9 marca 2009 roku (Dz. U. z 2009 r. Nr.43, poz.349 ze zmianami) w sprawie sposobu ustalania przeciętnej liczby zatrudnionych w celu naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. 

3) Pozostałe wydatki bieżące: 

a) przed przystąpieniem do określenia kwoty wydatków na 2022 rok należy wyłączyć z wydatków przyznane w 2021 roku środki na realizację zadań o charakterze jednorazowym oraz na zadania kończące się w 2021 roku, 

b) w planie budżetu należy zabezpieczyć wydatki sztywne warunkujące ciągłość funkcjonowania danej jednostki oraz zobowiązania wynikające z podpisanych porozumień bądź umów, 

c) wydatki bieżące zaplanowane na rok 2022 mające charakter wieloletni, winny być ujęte w Tabeli Nr 10 do niniejszego zarządzenia. 

4) Wydatki majątkowe planowane na rok 2022, mające charakter wieloletni winny być zgodne z kwotami ujętymi w Uchwale Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2021 (ze zmianami) z uwzględnieniem Uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej. Wydatki te należy ująć w Tabeli Nr 10. 

2. Wydatki pozostałych jednostek organizacyjnych Miasta Łomża: 

1) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 

a) liczba etatów – przyjmuje się liczbę etatów na dzień 30 września 2021 roku, w przypadku wykazania większej liczby etatów należy dołączyć zgodę Prezydenta Miasta, 

b) wynagrodzenia dla pracowników należy zaplanować bez wzrostu inflacyjnego. 

2) Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Wysokość środków w § 4440 należy projektować w oparciu o: 

- przepisy ustawy z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tj. Dz. U. z 2021 roku, poz. 746) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 9 marca 2009 roku w sprawie sposobu ustalania przeciętnej liczby zatrudnienia w celu naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (Dz. U. z 2009r. Nr 43, poz. 349, ze zmianami), 

- przewidywaną liczbę uprawnionych pracowników. 

3) Pozostałe wydatki bieżące: 

a) przed przystąpieniem do określenia kwoty wydatków na 2022 rok należy wyłączyć z wydatków przyznane w 2021 roku środki na realizację zadań o charakterze jednorazowym oraz na zadania kończące się w 2021 roku, 

b) w planie budżetu należy zabezpieczyć wydatki sztywne warunkujące ciągłość funkcjonowania danej jednostki oraz zobowiązania wynikające z podpisanych porozumień bądź umów, 

c ) wydatki bieżące zaplanowane na rok 2022 mające charakter wieloletni, winny być ujęte w Tabeli Nr 10 i 11 do niniejszego zarządzenia.

 4) Wydatki majątkowe planowane na rok 2022 mające charakter wieloletni winny być zgodne z kwotami ujętymi w Uchwale Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2021 (ze zmianami) z uwzględnieniem Uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej. Ponadto ww. wydatki należy ująć w Tabeli Nr 10.

 

 

                                                                                                       PREZYDENT MIASTA

dr Mariusz Chrzanowski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 4

do Zarządzenia Nr 249/21

Prezydenta Miasta Łomża

z dnia 24 sierpnia 2020 roku

 

Formularze i zasady opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Miasta Łomża na 2022rok.

 

1. Formularze, które mają zastosowanie przy opracowywaniu materiałów planistycznych do projektu budżetu Miasta Łomża na 2022 rok: 

1) prognozowane dochody na rok 2022– według Tabeli Nr 1. 

2) prognozowane dochody na lata 2022-2025 – według Tabeli Nr 2. 

3) prognozowane wydatki na rok 2022– według Tabeli Nr 3. 

4) prognozowane wydatki na rok 2022 - 2025– według Tabeli Nr 3 a. 

5) projekt planu przychodów i kosztów samorządowych instytucji kultury – według Tabeli Nr 4. 

6) projekt planu wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – według Tabeli Nr 5. 

7) zadania inwestycyjne jednoroczne planowane do realizacji w 2022 roku - według Tabeli Nr 6. 

8) kalkulacja zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń – według Tabeli Nr 7,

 9) kalkulacja zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń zakładów budżetowych– według Tabeli Nr 7a, 

10) kalkulacja zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń jednostek oświatowych – według Tabeli Nr 8. 

11) karta przedsięwzięcia do ujęcia w Wieloletniej Prognozie Finansowej na rok 2022 i lata następne - według Tabeli Nr 9. 

12) wykaz umów, z których płatności przekraczają rok budżetowy do ujęcia w Wieloletniej Prognozie Finansowej - według Tabeli Nr 10. 

13) przychody i rozchody samorządowego zakładu budżetowego – według Tabeli Nr 11 

 

2. Zasady opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Miasta Łomża na 2022 rok 

1) materiały planistyczne należy bezwzględnie opracować zgodnie z założeniami, o których mowa w niniejszym zarządzeniu, na formularzach przeznaczonych dla danej jednostki organizacyjnej, odrębnie dla każdego rozdziału klasyfikacji budżetowej. 

2) dochody (przychody) i wydatki (rozchody) należy ujmować w szczegółowości wynikającej z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Tj. Dz. U. z 2014, poz. 1053, ze zmianami). 

3) w częściach materiałów planistycznych, przeznaczonych na objaśnienia i kalkulacje konieczne jest przedstawienie objaśnień i kalkulacji odrębnych dla każdego paragrafu dochodów (przychodów) i wydatków oraz wyczerpujących objaśnień i kalkulacji odrębnych dla każdego źródła dochodów (przychodów) w paragrafie i każdego typu zakupu lub usługi w paragrafie wydatkowym, ze szczególnym uwzględnieniem czynników kształtujących wzrost lub spadek projektowanych wielkości w stosunku do przewidywanego wykonania
na dzień 31.12.2021 roku. Przewidywane wykonanie na dzień 31.12.2021 roku
ma stanowić wielkość realną, tj. wielkość planu na 30.09.2021 roku skorygowaną o kwoty, co do których zachodzą przesłanki, że nie zostaną wykonane w ramach planu 2021 roku.
 

4) jednostki organizacyjne realizujące zadania własne, których obowiązek dofinansowania środkami z dotacji celowych z budżetu państwa wynika z ustaw szczegółowych, ujmują
w materiałach planistycznych odrębnie wydatki finansowane ze środków własnych
i odrębnie wydatki finansowane z dotacji celowych. Podziału wydatków na źródła finansowania należy dokonać przy wykorzystaniu wiedzy o spodziewanych kwotach dotacji, np. na podstawie obowiązujących standardów kalkulacji tych kwot, sprawozdań
lub wniosków złożonych do właściwych dysponentów części budżetu państwa. Materiał planistyczny będzie podlegał uaktualnieniu po otrzymaniu informacji o projektowanych kwotach dotacji celowych z budżetu państwa na 2022 rok. 

5) zabraniam zawyżania projektowanych wydatków. Zasada realnego ujmowania w materiałach projektowanych wydatków jest bezwzględnie obowiązująca. 

6) zabraniam projektowania wydatków bez podstawy wskazującej na ich przyszłe wydatkowanie zgodnie z prawem. 

7) polecam przestrzeganie zasad opracowania materiałów planistycznych określonych w niniejszym zarządzeniu.

 

PREZYDENT MIASTA

dr Mariusz Chrzanowski

 

 

 

                                                                                                       

Załącznik Nr 5

do Zarządzenia Nr 249/21

Prezydenta Miasta Łomża

z dnia 24 sierpnia 2021 roku

 

Zakres prac, terminy oraz miejsca składania materiałów planistycznych do projektu budżetu Miasta Łomża na 2022 rok.

 

1. Przewodniczący Rad Osiedli oraz Radni Rady Miasta Łomża, składają do właściwych wydziałów merytorycznych odpowiedzialnych za wprowadzenie inicjatyw projektowych - Kart Przedsięwzięcia zgodnie z harmonogramem konsultacji zadań inwestycyjnych UM Łomża w terminie nie później niż do dnia 15 września 2021 roku, 

2. Materiały w zakresie planowanych wydatków majątkowych oraz wydatków na planowane remonty kapitalne, jednostki organizacyjne (wszystkie) składają do właściwych wydziałów merytorycznych odpowiedzialnych za wprowadzenie inicjatyw projektowych - Kart Przedsięwzięcia zgodnie z harmonogramem konsultacji zadań inwestycyjnych UM Łomża w terminie nie później niż w terminie do dnia 15 września 2021 roku, 

3. Podległe jednostki oświatowe składają materiały planistyczne do Wydziału Edukacji sprawującego nadzór nad danymi jednostkami w terminie do 08 października 2021 roku. 

4. Pozostałe jednostki organizacyjne Miasta Łomża, samorządowe instytucje kultury oraz samorządowe zakłady budżetowe, materiały planistyczne w zakresie wydatków bieżących składają bezpośrednio do Wydziału Skarbu i Budżetu do dnia 08 października 2021 roku. 

5. Naczelnicy Wydziałów: Inwestycji Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych oraz Edukacji zbiorcze materiały planistyczne przedkładają do WSB do dnia 15 października 2021 roku. 

6. Materiały planistyczne należy składać na drukach załączonych do zarządzenia. 

7. Dopuszczalna jest możliwość dołączenia innych druków, które zdaniem dyrektorów (kierowników) jednostek organizacyjnych miasta, pracowników merytorycznych
są niezbędne przy projektowaniu budżetu. 

8. Należy dołączyć ponadto inne druki wynikające między innymi z ustawy o finansach publicznych, które należy uwzględnić przy opracowaniu projektu prognozy budżetu
na rok 2022: 1) wydatki majątkowe jednoroczne oraz wynikające z przedsięwzięć zamieszczonych w Wieloletniej Prognozie Finansowej wraz z częścią opisową,

2) zadań realizowanych w ramach programów i projektów dofinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz dofinansowanych z innych źródeł,

3) zestawienie dochodów i wydatków na realizację zadań określonych w Łomżyńskim Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej,

4) zestawienie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań określonych ustawą Prawo Ochrony Środowiska,

5) zestawienie dochodów i wydatków zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 

9. Zobowiązuje się pracowników merytorycznych do uwzględnienia w budżecie roku 2022 wniosków jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych na realizację zadań własnych gminy, którym mogą być udzielone dotacje. 

10. Zobowiązuje się wszystkie jednostki organizacyjne Miasta oraz pracowników
na samodzielnych stanowiskach Miasta Łomża do przygotowania materiałów i wzajemnej współpracy. Pracownicy na samodzielnych stanowiskach przygotowują materiały planistyczne zgodne z zakresem zadań wykonywanych na danym stanowisku.

 

 

 

                                                                                                            PREZYDENT MIASTA 

dr Mariusz Chrzanowski

 

  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: piątek, 27 sie 2021 11:42
  • Wytwarzający informację: Prezydent Miasta Mariusz Chrzanowski
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 1081 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej