Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

UCHWAŁA NR 385/XXXVII/21

z dnia: 28 kwietnia 2021 r.
w sprawie: w sprawie skargi dotyczącej postępowania publicznego prowadzonego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Z.B.

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 713), w związku z art. 229 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U. 2020.256) Rada Miejska Łomży uchwala, co następuje:

 

§ 1. Po zapoznaniu się ze skargą dotyczącą postepowania publicznego prowadzonego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Z.B. oraz ze stanowiskiem Komisji Skarg, Wniosków i Petycji w tej sprawie, Rada postanawia uznać skargę za niezasadną.

 

Uzasadnienie:

 


  1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup z dostawą i rozładunkiem materiałów drogowych dla potrzeb MPGKiM ZB” zostało przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Postepowanie zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U poz. 2019 ze zm.) wyłączone było spod stosowania w/w ustawy ponieważ jego wartość nie przekroczyła 130 tys. Zł i przeprowadzone zostało zgodnie z Zarządzeniem Nr 33/2019 Dyrektora MPGKiM ZB z dnia 31 grudnia 2019 r. w sprawie trybu postepowania przy udzielaniu zamówień publicznych w MPGKiM ZB w Łomży.
  2. W dniu 29 stycznia 2021 roku Zamawiający skierował droga elektroniczną zaproszenie do złożenia oferty do 10 przedsiębiorców oraz dodatkowo zamieścił to zaproszenie na stronie BIP.W celu zwiększenia konkurencyjności zamówienia dopuszczono możliwość składania ofert częściowych i zostało ono podzielone na trzy części.

  1. Termin składania ofert upłynął w dniu 3 lutego 2021 roku o godz. 15.00. W tym terminie wpłynęło łącznie na wszystkie części zamówienia 20 ofert od 7 wykonawców:

1)    Część nr I zamówienia piasek 0 - 2,0 mm – 7 ofert,

2)    Część nr II zamówienia piasek płukany 0 – 2,0 mm – 6 ofert,

3)    część nr III zamówienia kruszywo naturalne o ciągłym uziarnieniu 0 – 31,5 mm – 7 ofert.


  1. W dniu 7 lutego 2021 roku zamawiający drogą elektroniczna zwrócił się z prośbą do wszystkich oferentów o podjęcie negocjacji i złożenie ofert dodatkowych dla każdej części zamówienia i określił termin ich złożenia na dzień 8 lutego 2021 roku, godz. 12.00 (w e-mailu nastąpiła omyłka pisarska – 8.01.2021 r.). Negocjacje polegały na złożeniu ofert dodatkowych. Zamawiający nie przewidywał dodatkowych negocjacji (np. ustnych), czy spotkań z Wykonawcami. Możliwość negocjacji ceny i innych parametrów ofert z Wykonawcami, do których zostało skierowane zaproszenie jest przewidziana w § 4 ust. 9 Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości powyżej 30 000 EURO w MPGKiM ZB w Łomży, stanowiącego załącznik do       Zarządzeniem Nr 33/2019 Dyrektora MPGKiM ZB z dnia 31 grudnia 2019 r.

       W odpowiedzi na prośbę o podjęcie negocjacji wpłynęło 7 ofert dodatkowych od 3    

       wykonawców:

1)     Część nr I zamówienia piasek 0 - 2,0 mm – 3 oferty,

2)     Część nr II zamówienia piasek płukany 0 – 2,0 mm – 1 oferta,

3)     część nr III zamówienia kruszywo naturalne o ciągłym uziarnieniu 0 – 31,5 mm – 3 oferty.


  1. W dniu 9 lutego 2021 r. dokonano badania oraz oceny ofert i wybrano najkorzystniejszą ofertę w zakresie wszystkich trzech części zamówienia. Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało przeprowadzone w sposób zgodny z wewnętrznymi       regulacjami obowiązującymi w MPGKiM ZB oraz zasadami uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Wszystkie zainteresowane podmioty miały możliwość równego dostępu do uzyskania zamówienia publicznego. Procedura prowadzenia negocjacji jest stosowana w MPGKiM przy szeregu postepowań. Oferta skarżącego, która była najkorzystniejsza w części 1 zamówienia, przy złożeniu oferty w dniu 3 lutego 2021 roku, w wyniku przeprowadzonych negocjacji po złożeniu ofert dodatkowych przez 3 oferentów, oferta skarżącego, który nie zmienił swojej oferty, okazała się być ofertą mniej korzystną, nie została wybrana ponieważ była droższa.

 

§ 2. Rada upoważnia Przewodniczącego Rady Miejskiej Łomży do powiadomienia skarżącego o sposobie załatwienia skargi, poprzez przesłanie skarżącym odpisu niniejszej uchwały.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

       Przewodnicząca

     Rady Miejskiej Łomży

 

                   Alicja Konopka

  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: czwartek, 29 kwi 2021 14:52
  • Wytwarzający informację: rada
  • Opublikował(a): Śleszyńska Dorota
  • Zaakceptował(a): Śleszyńska Dorota
  • Artykuł był czytany: 661 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej