Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 324/20

z dnia: 8 grudnia
w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu świadczenia usług publicznych w zakresie gospodarowania odpadami przez Zakład Gospodarowania Odpadami Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Łomży

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r., poz. 713) oraz art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (tekst jedn.: Dz.U. z 2019 r. poz. 712) zarządzam, co następuje:

 

§ 1


Zatwierdzam Regulamin świadczenia usług publicznych w zakresie gospodarowania odpadami uchwalony przez Zakład Gospodarowania Odpadami Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Łomży, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2


Wykonanie zarządzenia powierzam Zarządowi Zakładu Gospodarowania Odpadami Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Łomży.

 

§ 3


Traci moc Zarządzenie Prezydenta Miasta Łomża nr 34/16 z dnia 01.02.2016r.

 

§ 4


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

PREZYDENT MIASTA

dr Mariusz Chrzanowski

 

 

 

Załącznik nr 1

 

do zarządzenia nr 324/20

 

Prezydenta Miasta Łomża

 

z dnia 8 grudnia 2020 r.

 

 

 

 

 

 

 

Regulamin świadczenia usług publicznych

 

w zakresie gospodarowania odpadami

 

przez Zakład Gospodarowania Odpadami

 

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Łomży

 

 

 

 

 

I. Postanowienia ogólne

 

 

 

§ 1

 

 

 

Regulamin świadczenia usług publicznych przez Zakład Gospodarowania Odpadami Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Łomży, zwany dalej Regulaminem, określa zasady korzystania z usług świadczonych przez Zakład Gospodarowania Odpadami Sp. z o.o.

 

 

 

§ 2

 

 

 

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

 


  1. Spółce – rozumie się przez to Zakład Gospodarowania Odpadami Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, która posiada pozwolenia zintegrowane na eksploatację instalacji o statusie – Instalacji Komunalnej(IK MBP) Czartoria 1, wpisaną na listę województwa podlaskiego na podstawie art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r., o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (tekst jedn.: Dz.U. z 2019 r. poz. 1579), zgodnie z art. 38b ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.), posiadająca wpis do rejestru BDO.

  2. Instalacji – rozumie się przez to Instalację Komunalną (IK MBP) Czartoria 1, o której mowa w pkt 1.

  3. Obszarze działania Spółki – rozumie się przez to region określony w wojewódzkim planie gospodarki odpadami bez ograniczeń obszarowych.

  4. Dostawcy (Przekazującym) – rozumie się przez to:


    1. Przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne posiadającego wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w Ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1439) i wpis do rejestru BDO, który zawarł umowę ze Spółką na ich zagospodarowanie.

    2. Przedsiębiorców z obszaru działania Spółki uprawnionych do przekazywania wytworzonych przez siebie odpadów, którzy zawarli umowę ze Spółką na ich zagospodarowanie i posiadają wpis do rejestru BDO.

  5. Odbiorcy odpadów komunalnych – rozumie się przez to przedsiębiorcę wyłonionego w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór odpadów komunalnych,

  6. Cenniku – rozumie się przez to cennik dla odpadów pochodzących z obszaru działania Spółki zatwierdzony zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, określający stawkę netto za przyjęcie do zagospodarowania odpadów o określonych kodach w [zł/Mg].

  7. BDO – rozumie się przez to bazę danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.;)


 

 

 


  1. Zakres usług publicznych świadczonych przez Zakład Gospodarowania Odpadami Sp. z o.o.


 

 

 

§ 3

 

 

 

Spółka świadczy następujące usługi publiczne:

 


  1. Zapewnienie przyjęcia do zagospodarowania (w tym odzysku i unieszkodliwiania) odpadów wytworzonych na obszarze działania Spółki, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

  2. Zapewnienie warunków do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych.

  3. Zapewnienie utrzymania i eksploatowania instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.


 

 

 


  1. Zasady korzystania z usług


 

 

 

A. Zasady przyjmowania odpadów do Instalacji

 

 

 

§ 4

 

 

 


  1. Przyjmowanie odpadów do zagospodarowania odbywa się na podstawie umowy zawartej w formie pisemnej pomiędzy Spółką a Dostawcą (Przekazującym).

  2. Przekazanie i przyjmowanie odpadów dopuszczonych do zagospodarowania pozwoleniem zintegrowanym Spółki, następuje zgodnie z obowiązującymi w trakcie wykonywania umowy przepisami prawa, zezwoleniami i pozwoleniami.

  3. Spółka przyjmuje dostarczane odpady na podstawie karty przekazania odpadów sporządzanej przez Dostawcę, a w przypadku określonym w § 2 pkt. 4 lit. a niniejszego Regulaminu – przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne - w systemie BDO

  4. W przypadku odpadów kierowanych do przetworzenia jak i unieszkodliwienia na składowisku odpadów, Dostawca obowiązany jest do przekazania, oprócz karty przekazania odpadów, podstawowej charakterystyki odpadów oraz testu zgodności.

  5. Spółka ma prawo do:


 


  1. weryfikacji kodu i rodzaju dostarczonych odpadów z informacjami zawartymi w dokumentach, o których mowa w § 4  ust. 2 i ust. 3 niniejszego Regulaminu. Weryfikacja może polegać na oględzinach odpadów przed i po rozładunku, a także sprawdzeniu zgodności przekazywanych odpadów z informacjami zawartymi w podstawowej charakterystyce. W przypadku stwierdzenia niezgodności, Spółka może odmówić przyjęcia odpadów.

  2. odmowy przyjęcia odpadów do zagospodarowania w przypadku gdy:


 

  • rodzaj lub sposób gospodarowania odpadami nie jest określony w posiadanych pozwoleniach przez Spółkę

  • ilość dostarczanych odpadów danego rodzaju mogłaby spowodować przekroczenie limitów ustalonych w posiadanych pozwoleniach

  • ograniczona będzie moc przerobowa instalacji zarządzanej przez Spółkę

  • wystąpi awaria uniemożliwiająca przyjęcie odpadów do zagospodarowania, zagrażająca życiu lub zdrowiu ludzi, lub zagrażająca powstaniem szkód w mieniu

 


  1. Spółka nie przyjmuje innych odpadów niż wymienione w cenniku.

  2. Szczegółowe zasady wykonywania obowiązków stron związanych z przekazywaniem i przyjmowaniem odpadów określa umowa zawarta ze Spółką.


 

§ 5

 

 

 


  1. Odpady powinny być dostarczone na teren Instalacji Komunalnej w Czartorii pojazdami spełniającymi normy i standardy określone obowiązującymi przepisami. Pojazdy z zabudową bębnową typu rotopress tzw. ,,tuba” mogą dostarczać wyłącznie odpady zielone i biodegradowalne.

  2. Odpady muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem poprzez zastosowanie odpowiednich środków transportu, kontenerów lub w inny sposób (np. siatką).

  3. Pojazdy dostarczające odpady nie mogą stwarzać uciążliwości dla ludzi i środowiska.

  4. Wszystkie odpady dostarczane do zagospodarowania są ważone na wadze elektronicznej wadze samochodowej i rejestrowane w systemie wagowym.

  5. Dostawca ma prawo obserwacji wskazań wagi na wyświetlaczu widocznym z kabiny pojazdu.

  6. Dostawca we własnym zakresie wyładowuje dostarczone odpady w miejscu wskazanym przez pracownika Zakładu Gospodarowania Odpadami Sp. z o.o. i pod jego nadzorem. W przypadku samowolnego wyładunku odpadów w miejscu nieprzeznaczonym do tego rodzaju odpadów, ponowny załadunek odpadów na pojazd Dostawcy odbędzie się na jego koszt i ryzyko.

  7. Wszystkie pojazdy wjeżdżające na Instalację, są zobowiązane przy wyjeździe z niej przejechać przez stanowisko do dezynfekcji kół.


 

 

 

§ 6

 

 

 


    1. Odpady przyjmowane są do Instalacji w dni robocze:


 

poniedziałek - piątek w godzinach od godz. 6.00 – 20.00 po wcześniejszej elektronicznej awizacji w Bazie Danych Odpadów (BDO).

 


    1. Instalacja nie przyjmuje odpadów w dni uznane ustawowo za wolne od pracy.

    2. Instalacja przyjmuje wyłącznie odpady zaewidencjonowane w BDO.

    3. Przyjmowanie przez Instalację odpadów w innych dniach lub godzinach niż określone w § 6 ust. 1 niniejszego Regulaminu, wymaga uprzedniego uzgodnienia z Kierownictwem Instalacji.

    4. Spółka może określić, w drodze uchwały zarządu, szczegółowe zasady przyjmowania odpadów w innych dniach i godzinach niż określone w § 6 ust. 1 niniejszego Regulaminu, o ile wystąpią przypadki uzasadniające taką decyzję.


 

 

 

 

 

§ 7

 

 

 


  1. Podczas pobytu na terenie Instalacji należy bezwzględnie stosować się do poleceń obsługi, znaków drogowych i oznaczeń informacyjnych.

  2. Po terenie Instalacji mogą poruszać się jedynie osoby upoważnione, pod opieką osoby wskazanej przez Kierownika Instalacji.

  3. Osoby przebywające na terenie Instalacji, są zobowiązane do przestrzegania przepisów porządkowych, przeciwpożarowych, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Zasady ustalania cen i rozliczania należności za świadczone usługi

 

 

 

§ 8

 

 

 


  1. Cena za przyjęcie odpadów do Instalacji, uwzględnia w szczególności: koszty przetworzenia i zagospodarowania odpadów, budowy nowych i modernizacji istniejących instalacji, zamknięcia i rekultywacji kwater składowania oraz nadzoru i monitoringu składowiska odpadów jak i całego obiektu.

  2. Opłata za przyjęcie odpadów jest naliczana jako iloczyn wagi netto i stawki określonej w Cenniku dla odpadów o określonym kodzie. Do tak ustalonej opłaty dolicza się podatek VAT w obowiązującej wysokości.


 

 

 


  1. Ogólne zasady zawierania i rozwiązywania umów


 

 

 

§ 9

 

 

 


  1. Przyjęcie odpadów do zagospodarowania w Instalacji następować będzie na podstawie:


 

a) pisemnych umów zawartych przez Odbiorcę odpadów komunalnych z Miastem Łomża,

 

b) pisemnych umów zawartych między Dostawcą, o którym mowa w § 2 pkt. 4 lit. b niniejszego Regulaminu, a Spółką,

 


  1. Umowy mogą być zawierane w każdym czasie, na warunkach wynikających z obowiązujących przepisów prawnych i regulaminów związanych z systemem zarządzania gospodarki odpadami komunalnymi na obszarze działania Spółki,

  2. Podpisanie umowy z Dostawcą następuje po złożeniu pisemnego wniosku, do którego należy dołączyć kserokopię odpisu z właściwego rejestru, REGON, NIP oraz kserokopię zaświadczenia potwierdzającego wpis do rejestru działalności regulowanej (dokumenty potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Usługobiorcę).

  3. Umowy, zgodnie z treścią wniosku, zawierane są na czas określony lub nieokreślony z możliwością ich pisemnego rozwiązania za uprzednim jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.


 

 

 

 

 


  1. Obowiązki Spółki wobec Dostawców


 

 

 

§ 10

 

 

 

1. Spółka jest zobowiązana do:

 


  1. Przestrzegania wszelkich przepisów prawa powszechnie obowiązującego dotyczącego zwłaszcza gospodarki odpadami i ochrony środowiska a w szczególności:


 


  1. Prowadzić ewidencję odpadów ze szczególnym uwzględnieniem BDO

  2. Zagospodarowywać przekazane odpady zgodnie z posiadanymi pozwoleniami i innymi aktami administracyjnymi

  3. Prowadzić sprawozdawczość wynikającą z obowiązujących przepisów


 


  1. Zapewnienia sprawnego systemu ważenia i klasyfikowania dostarczanych odpadów,

  2. Przygotowania i wskazania odpowiedniego miejsca przeznaczonego do wyładunku odpadów,

  3. Potwierdzenia w BDO dokumentów przyjęcia odpadów oraz wystawienia dokumentów księgowych będących podstawą rozliczeń,

  4. Zapewnienia utwardzonego dojazdu do pól składowych, magazynowych, sortowni i kompostowni oraz placów manewrowych, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i wymogami przepisów ruchu drogowego,

  5. Właściwego oznaczenia dróg wewnętrznych i technologicznych na terenie ZGO w Czartorii,

  6. Zapewnienia dezynfekcji kół pojazdów opuszczających kwatery składowe i obiekty Instalacji,

  7. Zapewnienia kontroli odbieranych odpadów,

  8. Prowadzenia nadzoru i ochrony terenu Instalacji.


 

2. W przypadku wystąpienia siły wyższej bądź innej obiektywnej przyczyny technicznej, organizacyjnej lub prawnej uniemożliwiającej przyjmowanie odpadów, Spółka może wstrzymać przyjmowanie odpadów na czas oznaczony lub do odwołania, informując o tym niezwłocznie na swojej stronie internetowej. Warunki dotyczące ograniczenia ilości przyjmowanych odpadów określa uchwała zarządu.

 

3. W przypadku wystąpienia siły wyższej bądź innej obiektywnej przyczyny technicznej, organizacyjnej lub prawnej istotnie utrudniającej przyjmowanie odpadów bądź ograniczającej ilość możliwych do przyjęcia odpadów, Spółka może ograniczyć przyjmowanie odpadów na czas oznaczony lub do odwołania, informując o tym niezwłocznie na swojej stronie internetowej. W takim przypadku w pierwszej kolejności przyjmowane będą odpady przekazywane w ramach umów, o których mowa w § 9 ust. 1 lit. a niniejszego Regulaminu. W pozostałym zakresie warunki dotyczące ograniczenia ilości przyjmowanych odpadów określa uchwała zarządu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  1. Postanowienia końcowe


 

 

 

§ 11

 

 

 


  1. Dostawca odpowiada na zasadach ogólnych za szkody wyrządzone swoim działaniem lub zaniechaniem, w szczególności będące następstwem naruszenia zasad wynikających z przepisów dotyczących ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz postanowień niniejszego Regulaminu

  2. Wjazd Dostawcy na teren Instalacji jest jednoznaczny z zaakceptowaniem przez niego postanowień niniejszego Regulaminu,

  3. Treść niniejszego Regulaminu jest udostępniona na stronie internetowej Spółki oraz w biurze Spółki.


 

 

 

§ 12

 

 

 

Niniejszy Regulamin jest regulaminem korzystania z usług publicznych w rozumieniu art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r o gospodarce komunalnej (Dz. U. z  2019 r. poz. 712 z późn. zm.). Regulamin uwzględnia zasady wynikające z przepisów dotyczących gospodarki komunalnej, ochrony środowiska, gospodarki odpadami i utrzymania czystości i porządku w gminach.

 

 

 

 

  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: wtorek, 8 gru 2020 14:24
  • Wytwarzający informację: Prezydent Miasta Mariusz Chrzanowski
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 896 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej