UCHWAŁA NR 242/XXIV/20
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 6r ust. 3, ust. 3a, ust. 3c, ust. 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2010 z późn. zm.), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łomży, Rada Miejska Łomży uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwała określa szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 2. Odpady komunalne odbierane będą w sposób selektywny, bezpośrednio od właścicieli nieruchomości w każdej ilości wg. podziału na następujące frakcje:
1. papier i tektura;
2. metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe – zbierane łącznie;
3. szkło;
4. bioodpady stanowiące odpady komunalne;
5. meble i inne odpady wielkogabarytowe;
6. popiół i żużel z palenisk domowych;
7. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne.
§ 3. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych:
1. Wywóz niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z terenów o zabudowie:
1) jednorodzinnej, powinien odbywać się co najmniej 1 raz na dwa tygodnie,
2) wielorodzinnej, powinien odbywać się w miarę potrzeb, minimum 3 razy w tygodniu.
2. Wywóz odpadów zebranych selektywnie - papieru z terenów o zabudowie:
1) jednorodzinnej, powinien odbywać się co najmniej jeden raz w miesiącu,
2) wielorodzinnej, powinien odbywać się co najmniej jeden raz w tygodniu.
3. Wywóz odpadów zebranych selektywnie - szkła z terenów o zabudowie:
1) jednorodzinnej, powinien odbywać się co najmniej jeden raz w miesiącu,
2) wielorodzinnej, powinien odbywać się co najmniej jeden raz na dwa tygodnie.
4. Wywóz odpadów zebranych selektywnie - tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych z terenu o zabudowie:
1) jednorodzinnej, powinien odbywać się co najmniej 1 raz na dwa tygodnie,
2) wielorodzinnej, powinien odbywać się w miarę potrzeb, co najmniej 2 razy w tygodniu.
5. Wywóz odpadów zebranych selektywnie - bioodpadów z terenów o zabudowie:
1) jednorodzinnej, powinien odbywać się co najmniej 1 raz na dwa tygodnie a w okresie od października do kwietnia co najmniej 1 raz w miesiącu,
2) wielorodzinnej, powinien odbywać się w miarę potrzeb, minimum 1 raz w tygodniu.
6. Wywóz odpadów zebranych selektywnie – popiołu i żużlu z palenisk domowych w okresie od października do kwietnia z terenu o zabudowie:
1) jednorodzinnej, powinien odbywać się co najmniej 1 raz w miesiącu.
§ 4. W zamian za uiszczaną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zapewnia się wyposażenie nieruchomości jednorodzinnej w worki służące do selektywnego zbierania odpadów.
§ 5. 1. W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przy ul. Akademickiej 22 w Łomży, obsługiwanym przez Zakład Gospodarowania Odpadami Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Łomży zbierane będą następujące frakcje odpadów:
1) papier i tektura,
2) szkło bezbarwne i kolorowe,
3) tworzywa sztuczne,
4) opakowania wielomateriałowe,
5) bioodpady stanowiące odpady komunalne,
6) metale,
7) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
8) odpady niebezpieczne,
9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
10) zużyte baterie i akumulatory,
11) przeterminowane leki,
12) chemikalia,
13) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek,
14) budowlane i rozbiórkowe, stanowiące odpady komunalne
15) zużyte opony,
16) tekstylia i odzież, w tym również odpadów niebezpiecznych takich jak:
1) resztki farb, lakierów, klejów, żywic, środków do konserwacji i ochrony drewna oraz opakowania po nich,
2) rozpuszczalniki, środki czyszczące, substancje do wywabiania plam i opakowania po nich,
3) zbiorniki po aerozolach, pozostałości po domowych środkach do dezynfekcji i dezynsekcji,
4) pozostałości środków ochrony roślin oraz opakowań po nich.
2. Właściciele nieruchomości dostarczają do PSZOK odpady komunalne wymienione w ust. 1 samodzielnie. Odpady te będą odbierane w sposób selektywny w każdej ilości z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Odpady, o których mowa w ust. 1 pkt. 15 powstałe w gospodarstwach domowych będą przyjmowane do PSZOK w ilości maksymalnie do 8 szt. rocznie z jednego gospodarstwa domowego.
4. Godziny otwarcia PSZOK zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej ZGO Sp. z o. o. i Urzędu Miejskiego w Łomży oraz w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 6. Wszystkie odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta Łomża będą przekazywane do Instalacji Komunalnej w Czartorii gmina Miastkowo w celu przygotowania do odzysku, w tym recyklingu, poprzez ich sortowanie, kompostowanie itp. Odpady nie nadające się do odzysku będą unieszkodliwiane poprzez składowanie.
§ 7. Odpady powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Łomża, będą traktowane jako odpady zmieszane.
§ 8. 1. Meble i inne odpady wielkogabarytowe, pochodzące z terenu nieruchomości odbierane będą przez przedsiębiorcę co najmniej cztery razy w roku. O terminie odbioru przedsiębiorca powiadomi mieszkańców miasta na min. 7 dni przed planowanym odbiorem.
2. Odpady komunalne wymienione w ust. 1, odbierane będą po ich wystawieniu w dniu wywozu przed posesję, w miejsce dostępne dla odbierającego, bądź przy altanie śmietnikowej.
§ 9. Odpady remontowo-budowlane, powstałe w wyniku robót niewymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia do organu administracji architektoniczno-budowlanej, zgromadzone w specjalnie zamówionych u przedsiębiorcy pojemnikach /kontenerach/, odbierane będą w ciągu 48 godzin od zgłoszenia potrzeby ich odbioru.
§ 10. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem ustalonym przez przedsiębiorcę, z którym Miasto Łomża zawrze umowę na odbiór odpadów w danym sektorze i zatwierdzonym przez Prezydenta Miasta Łomża.
§ 11. Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych właściciel nieruchomości może zgłosić w terminie 7 dni od daty zdarzenia:
1) osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łomży;
2) za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Miejskiego w Łomży: 18-400 Łomża, Stary Rynek 14, Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska;
3) elektronicznie na adres: odpady@um.lomza.pl ;
4) telefonicznie: nr /86/ 215 67 94 lub /86/ 215 68 80.
§ 12. Traci moc Uchwała nr 205/XXV/16 Rady Miejskiej Łomży z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Podl. z 31.05.2016 r. poz. 2327).
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Łomża.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
|
Przewodnicząca Rady Miejskiej Łomży |