UCHWAŁA NR 124/XIII/19
Na podstawie art. 6n 1 i 2 ust. ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.) Rada Miejska Łomży uchwala, co następuje:
§ 1. Określa się wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właściciela nieruchomości, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Przyjmuje się wykaz dokumentów potwierdzających dane zawarte w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, w przypadku osób uprawnionych do częściowego zwolnienia z opłaty – dokumenty potwierdzające uprawnienie do zwolnienia z opłaty:
1) zaświadczenie z ZUS o wysokości renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego lub zasiłku przedemerytalnego, decyzja z PUP o przyznaniu/odmowie zasiłku dla bezrobotnych, dodatku stażowego itp., lub
2) zaświadczenie (w przypadku niemożności uzyskania zaświadczenia osoba może złożyć oświadczenie) o uzyskaniu dochodu z tytułu zatrudnienia, z tytułu umowy zlecenia, umowy o dzieło, dochodu z działalności gospodarczej, dochodu osiąganego z gospodarstwa rolnego, dochodu z prac dorywczych, z pracy za granicą, o osiągnięciu dochodu jednorazowego przekraczającego pięciokrotność kryterium dochodowego osoby/rodziny (np. uzyskanie wyrównania renty, zasiłku, lub darowizny, spadku itp.), lub
3) decyzja potwierdzająca korzystanie ze świadczeń pomocy społecznej przy spełnieniu kryterium dochodowego, o którym mowa w art. 8 ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.
§ 3. 1. Pierwszą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
2. W przypadku zmiany danych, będących podstawą ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany.
§ 4. 1. Deklarację, o której mowa w § 1, właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łomży, przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Łomży, Pl. Stary Rynek 14, 18-400 Łomża lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2. Dokumenty w formie elektronicznej należy składać za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
3. Format elektroniczny deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi określony jest w formacie danych XML.
4. Układ informacji i powiązań między nimi w formacie danych XML określa załącznik nr 2 do uchwały.
5. Deklaracje w formie elektronicznej muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (t.j. Dz. U. 2013. poz. 262 ze zm.) lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP w rozumieniu ustawy z dnia z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. 2014. poz. 1114 ze zm.).
§ 5. Traci moc uchwała Rady Miejskiej Łomży Nr 330/XXXVIII/17 z dnia 22 marca 2017 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości zmienionej Uchwałą Rady Miejskiej Łomży Nr 117/XII/19 z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Łomża.
§ 7. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
|
Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży |