Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

UCHWAŁA NR 281/XLII/04

z dnia: z dnia 29 grudnia 2004 roku
w sprawie: w sprawie budżetu miasta Łomży na 2005 rok
Na podstawie art.18, ust. 2 pkt. 9 lit d i e , oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2001r Nr 142, poz.1591, ze zmianami Dz. U. z 2002r Nr 23 poz.220, nr 62 poz.558,Nr 113,poz.984,Nr 153,poz.1271, Nr 214; poz.1806; z 2003r Nr 80,poz 717,Nr 162 poz.1568; z 2004r Nr 102, poz.1055, Nr 116,poz.1203 ) , art.12 ust.5 i art. 92 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1592; zm. Dz. U. z 2002r Nr 23, poz.220, Nr 62,poz.558,Nr 113,poz.984, Nr 153 poz.1271 ,Nr 200, poz.1688,Nr 214,poz.1806, z roku 2003 Nr 162 poz.1568 z 2004r Nr 102,poz.1055) i art.110, art. 116, art.122 art. 124, art.128 ust. 2 i art. 134 ustawy z dnia 26 listopada 1998 o finansach publicznych : ( tekst jednolity Dz. U. z 2003r Nr 15 poz.148, zm. Dz. U. Nr 45,poz.391, Nr 65,poz.594, Nr 96 poz.874, Nr 166 poz.1611, Nr 189 poz.1851; z 2004r Nr 19,poz.177, Nr 93,poz.890, Nr 121,poz.1264, Nr 123,poz.1291)) Rada Miejska uchwala , co następuje
§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu miasta na 2005r w wysokości 147.804.781 złotych - zgodnie
z załącznikiem nr 1 z podziałem na:
- dochody powiatu w kwocie 48.185.311 złotych zgodnie z załącznikiem Nr 1a
- dochody gminy w kwocie 99.619.470 złotych zgodnie z załącznikiem Nr 1b
2. Ustala się dotacje celowe w kwocie 21.681.122 złote na realizację zadań budżetu miasta
zgodnie z załącznikiem Nr 1c z podziałem na :
- dotacje celowe na realizację zadań powiatu w kwocie 7.431.795 złotych zgodnie z załącznikiem Nr 1c-1
- dotacje celowe na realizację zadań gminy w kwocie 14.249.327 złotych zgodnie z załącznikiem Nr 1c-2
3. Ustala się dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego w wysokości 775.000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1d.
4. Ustala się wydatki budżetu miasta na 2005r w kwocie 169.426.802 złote
zgodnie z załącznikiem nr 2 z podziałem na :
- wydatki powiatu w kwocie 56.709.820 złotych – zgodnie z załącznikiem Nr 2 A
- wydatki gminy 112.716.982 złote – zgodnie z załącznikiem Nr 2 B
5. Ustala się plan przychodów w kwocie 26.391.902 zł i rozchodów budżetu miasta
w kwocie 7.750.283 złote zgodnie z załącznikiem Nr 3.
A/ przychody tworzą:
 Wpływy z MPW i K jako zwrot środków finansowych zaangażowanych przy modernizacji oczyszczalni ścieków w kwocie 1.204.660 zł.
 Kredyty i pożyczki zaciągnięte w 2005r w kwocie 25.187.242 zł na cele inwestycyjne.
B/ Rozchody przeznacza się na:
 Spłaty kredytów i pożyczek w kwocie 7.750.283 zł.
- spłatę zaciągniętych pożyczek z Wojewódzkiego i Narodowego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 3.616.000 złotych
- spłatę kredytów bankowych w kwocie 4.134.283 złote.
6.Deficyt budżetu miasta w pozostałej kwocie 2.980.402 zł pokryty zostanie wolnymi środkami.
7. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych –
o dla gminy na kwotę 12.150.827 złotych
o dla powiatu na kwotę 4.836.000 złotych
zgodnie z załącznikami nr 4.
§ 2.
Ustala się rezerwę budżetową w kwocie 1.272.108 złotych
w tym : - ogólną w kwocie 950.000 złotych
- celową na oświatę w kwocie 322.108 złotych
§ 3.
Ustala się:
1. plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych oraz zakres i kwoty dotacji z budżetu w wysokości 63.453.195 zł - zgodnie z załącznikiem nr 5.
2. wysokość dotacji w kwocie 6.427.920 złotych dla jednostek publicznych i niepublicznych nie zaliczanych do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 6.
3. dotacje dla jednostek niepublicznych i publicznych oświaty prowadzonych przez osobę prawną inną niż jest oraz przez osoby fizyczne w kwocie 5.260.714 złotych zgodnie z załącznikiem Nr 7.
4. plan przychodów i wydatków w tym wysokość dotacji z budżetu miasta w kwocie 2.713.400 złotych dla instytucji kultury zgodnie z załącznikiem nr 8
5. plan przychodów i rozchodów środków specjalnych zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 4. Ustala się :
1. Wykaz zadań inwestycyjnych na 2005r oraz środków na ich realizację wraz
z informacją opisową zgodnie z załącznikiem Nr 10 i 10a.
2. Wieloletni program inwestycyjny zgodnie z załącznikiem Nr 10b.
a/ Przyjęcie przez Radę Miejską programu inwestycyjnego jest równoznaczne
z zabezpieczeniem środków finansowych w wysokości niezbędnej do realizacji
przyjętych w programie zadań inwestycyjnych.
b/ umieszczenie zadania inwestycyjnego w budżecie miasta upoważnia Prezydenta Miasta do zaciągania zobowiązań finansowych z nim związanych wykraczających poza dany rok budżetowy.
3. Upoważnia się Prezydenta do samodzielnego zaciągania zobowiązań w zakresie inwestycji ujętych w załączniku Nr 10 i 10a do kwoty granicznej nie przekraczającej jednorazowo 6.800.000 zł.
§ 5. Ustala się:
1. plan przychodów Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w zakresie gminy i powiatu w łącznej kwocie 530.300 złotych oraz wydatki
w kwocie 609.836 złotych - stanowią załączniki Nr 11 i 11a
§ 6. Dochody w kwocie 750.000 złotych pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 7. Przyjmuje się prognozę długu budżetu miasta stanowiącą załącznik nr 12
§ 8. Upoważnia się Prezydenta Miasta do :
1. dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków
między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
2. przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków / za
wyjątkiem zwiększenia środków na wynagrodzenia / podległym jednostkom
organizacyjnym miasta .
§ 9. Upoważnia się Prezydenta Miasta do:
1. lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach oferujących wyższe oprocentowanie aniżeli prowadzący obsługę rachunku miasta ,
2. zaciągania zobowiązań oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych
w załączniku nr 2 / Plan wydatków budżetu / oraz w załączniku nr 3
/ Plan przychodów i rozchodów /.
3. Upoważnia się Prezydenta do zaciągania odnawialnego kredytu w rachunku bieżącym miasta w przypadku braku środków na realizację bieżących zobowiązań w kwocie 2.000.000 złotych
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący
Rady Miejskiej Łomży
Jan Jarota
  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: poniedziałek, 10 sty 2005 11:05
  • Opublikował(a): Śleszyńska Dorota
  • Zaakceptował(a): Śleszyńska Dorota
  • Artykuł był czytany: 2930 razy