Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

UCHWAŁA NR 466/LI/18

z dnia: 28 lutego 2018 r.
w sprawie: w sprawie skargi na działalność Prezydenta Miasta Łomża

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2017 r., poz.1875, zm. poz. 2232), w związku z art. 229 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1257) Rada Miejska Łomży uchwala, co następuje:

 

§ 1. Po rozpatrzeniu skargi na działalność na działalność Prezydenta Miasta Łomża w zakresie podejmowanych działań oraz zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie zarzutów postawionych w skardze, Rada Miejska Łomży uznaje skargę za niezasadną.

 

Uzasadnienie:

 


  1. Skarżący otrzymał odpowiedzi na swoje wnioski i wcześniejszą skargę pismami: WGK.721.1.79.2017.DB z dnia 14.09.2017 r., WGK.721.1.79.2.2017.DB z dnia 06.10.2017 r. (skarga WOR.1510.6.2017) oraz WGK.721.1.79.3.2017.DB z dnia 18.12.2017 r.
  2. W pismach wyjaśniono, że odcinek ulicy przy posesjach państwa P.
    i D. oznakowany jest jako STREFA ZAMIESZKANIA. Oznakowanie takie obowiązuje kierowców do przestrzegania ograniczenia prędkości do 20km/h, parkowania pojazdów tylko w wyznaczonych miejscach, a piesi mają prawo do korzystania z całej szerokości drogi i mają pierwszeństwo przed pojazdami.
  3. Zarządca Drogi podchodzi z dużą rozwagą do kwestii progów zwalniających, których montaż poza odcinkowym ograniczeniem prędkości, powoduje szereg niedogodności. Mieszkańcy narzekają na wzmożony hałas (hamowanie, ruszanie, podskoki pojazdów na progu), drgania, w okresie zimowym progi powodują trudności z poprawnym odśnieżaniem i odpływem wód deszczowych, utrudniają też sprawny dojazd służb ratowniczych.
  4. W przypadku ulicy Konrada Wallenroda, ze względu na bliskość skrzyżowania z ul. Mickiewicza oraz łuków poziomych obowiązujące przepisy pozwalają na montaż progu tylko w rejonie budynku nr 13 gdzie jego skuteczność byłaby bardzo mała.
  5. Wskazany w pismach odcinek drogi jest w dobrym stanie technicznym, prawidłowo oznakowany, a jego funkcja zgodna jest z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, który docelowo zakłada: „§ 5 pkt 17 c) w ramach realizacji nowej zabudowy usługowej oraz przekształceń istniejącej w terenie oznaczonym 1U*MN zakłada się przekształcenie ciągu KX w drogę dojazdową poprzez jego poszerzenie (w kierunku ul. Al. Legionów) o szerokość umożliwiającą realizację ciągów pieszych (chodników), jezdni szer. min 5,0 m oraz zatok parkingowych,”.
  6. Zgodnie z pismem: WGK.721.1.79.2017.DB, wskazana została możliwa zgodna z przepisami lokalizacja progu zwalniającego (przy Budynku nr 13) oraz opisane konsekwencje wprowadzenia ruchu jednokierunkowego.
  7. Sprawa była na bieżąco rozpatrywana, żadne z pism nie pozostało bez odpowiedzi, skarżący nie zgadza się z podjętymi decyzjami.
  8. Po ponownej analizie problemu oraz w wyniku uszczegółowienia żądań przez skarżącego, Zarządca Drogi widzi możliwość wprowadzenie zakazu ruchu na odcinku ulicy Konrada Wallenroda, stanowiącym ciąg pieszo-jezdny, z dopuszczenie ruchu lokalnego poprzez umieszczenie pod znakiem „zakaz ruchu” tabliczki T-0: „Nie dotyczy dojazdu do posesji”.
  9. Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego nie spowoduje poprawy bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku, bo nie zmieni zachowań kierowców i pieszych. Spowoduje jedynie utrudnienie dojazdu do przyległych posesji. Istotny w sprawie jest fakt, że Urząd Miejski nie ma informacji o tym, by na ulicy wydarzył się wypadek lub kolizja.
  10. Wniosek o zamontowanie progu zwalniającego, ze wskazaniem wnioskowanej lokalizacji może być rozpatrywany, jeśli zostanie podpisany przez właścicieli wszystkich posesji położonych przy tym odcinku drogi. Wymóg ten jest stawiany z uwagi na częste protesty mieszkańców, czasem nawet samych wnioskodawców, kierowane do Urzędu po montażu przy ich posesjach progów zwalniających. Taki wniosek podlega następnie ocenie merytorycznej pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami dotyczącymi elementów ograniczających ruch, lokalizacja progu opiniowana jest na Policji, a następnie po spełnieniu wszystkich kryteriów montaż progu wykonywany jest w terenie.
  11. Prezydent Miasta, wnioski skarżącego rozpatrzył i załatwił zgodnie
    z obowiązującymi przepisami administracyjnymi i technicznymi dotyczącymi zarządzania ruchem na drogach publicznych.
  12. Prośba skarżącego nie była sformułowana precyzyjnie. Wcześniejsze pisma sugerowały wniosek o wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na całej ulicy Konrada Wallenroda. Jednoznaczny wniosek o wprowadzenie ruchu jednokierunkowego jedynie na odcinku ulicy, stanowiącym ciąg pieszo-jezdny wynika dopiero ze skargi.

 

§ 2. Rada upoważnia Przewodniczącego Rady Miejskiej Łomży do powiadomienia skarżącego o sposobie załatwienia skargi, poprzez przesłanie skarżącym odpisu niniejszej uchwały.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej Łomży

Wiesław Tadeusz Grzymała

 

  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: piątek, 2 mar 2018 08:12
  • Wytwarzający informację: Rada
  • Opublikował(a): Śleszyńska Dorota
  • Zaakceptował(a): Śleszyńska Dorota
  • Artykuł był czytany: 1041 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej