Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

UCHWAŁA NR 412/XLVI/17

z dnia: 25 października 2017 r.
w sprawie: zmieniająca uchwałę w sprawie Statutu Miasta Łomży

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446; zm. poz.1579; z 2017 r. poz. 730 i poz. 935) Rada Miejska Łomży uchwala, co następuje:

§ 1. W Statucie Miasta Łomży przyjętym Uchwałą Nr 45/XIII/03 z dnia 14 maja 2003 roku w sprawie Statutu Miasta Łomży /Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 1031 i poz. 2445/ oraz z 2006 r. poz. 1985/ wprowadza się następujące zmiany:

1) skreśla się § 19

2) w § 30 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

- „Przewodniczący Rady dążyć będzie do przedłożenia projektu porządku obrad, zapewniającego sprawny i merytoryczny przebieg obrad”.

- Dotychczasowy pkt 2 § 30 staje się pkt 3.

3) pkt 7 w § 34 otrzymuje brzmienie:

„7. Komisja wystąpi do Rady Miejskiej o odwołanie z jej składu członka komisji, który w ciągu ostatnich 3 miesięcy nie uczestniczył w obradach komisji i nie usprawiedliwił swojej nieobecności.”;

4) § 39 otrzymuje brzmienie:

„§ 39. 1. Sesję przygotowuje i zwołuje Przewodniczący Rady Miejskiej proponując projekt porządku obrad, miejsce, dzień i godzinę rozpoczęcia sesji.

2. O terminie i miejscu obrad Rady Miejskiej powiadamia się jej członków najpóźniej na 7 dni przed terminem obrad.

3. W zawiadomieniu o sesji należy podać projekt porządku obrad oraz załączyć projekty uchwał i inne niezbędne dokumenty związane z porządkiem obrad – chyba, że zostały one doręczone wcześniej w trybie § 63 ust. 1. Wszelkie dokumenty, o których jest mowa wyżej powinny posiadać numeracje.

4. Przy każdym punkcie projektu porządku obrad należy podać numery dokumentów związanych z omawianymi sprawami oraz nazwy komisji zobowiązanych do przedłożenia opinii w rozpatrywanej sprawie.

5. Projekty uchwał oraz inne materiały rozpatrywane na sesji, w szczególności poświęcone uchwalaniu planów społeczno-gospodarczych i budżetu oraz rozpatrzeniu sprawozdania z ich wykonania przesyła się radnym najpóźniej 14 dni przed sesją, natomiast zmiany w powyższych dokumentach w trakcie roku w terminie 10 dni przed planowanym terminem sesji.

6. Na pisemny wniosek Radnego lub innej osoby zapraszanej na sesję Rady lub posiedzenie Komisji złożony do Biura Rady, dokumenty i powiadomienia o których mowa w ust. 5 mogą być udostępniane wnioskodawcy także w formie elektronicznej. Na wskazany adres poczty elektronicznej Wnioskodawcy przesyłane są wówczas powiadomienia zawierające także listę dokumentów udostępnionych do wiadomości publicznej w sposób określony w § 105 ust. 3 statutu. W tytule zawiadomienia o posiedzeniu Rady lub komisji podaje się termin i miejsce tego posiedzenia.

7. Kolejno numerowane pisma kierowane do Rady, w tym skargi i dokumenty podlegające ochronie na podstawie innych przepisów są dostarczane radnym w formie papierowej lub -na wniosek radnego - jako załączniki do korespondencji elektronicznej.

8. W razie niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 2 i 5 Rada Miejska może podjąć uchwałę o odroczeniu sesji i wyznaczyć nowy jej termin.

9. Wniosek o odroczenie sesji może być zgłoszony przez radnego tylko na początku obrad, przed przystąpieniem do uchwalenia porządku obrad.

10. Zawiadomienie o terminie, miejscu i przedmiocie obrad Rady Miejskiej powinno być podane do publicznej wiadomości”;

5) § 64 otrzymuje brzmienie;

„§ 64. 1. W przypadku, kiedy sprawa należy do właściwości dwu lub więcej komisji – Przewodniczący Rady wyznacza Komisję wiodącą oraz koordynuje terminy posiedzeń pozostałych, zainteresowanych komisji

2. Komisje określone w ust. 1 nad projektem uchwały mogą obradować wspólnie. Obradom przewodniczy wówczas Przewodniczący Komisji wiodącej.

3. Na wniosek Przewodniczącego innej Komisji niż wiodąca, wnioskodawca zobowiązany jest przedstawić projekt uchwały na posiedzeniu tej Komisji.

4. Każdy projekt uchwały wiążącej się z dochodami i wydatkami budżetu oraz polityką finansową miasta musi być zaopiniowany przez Komisję Rady mającą w swym zakresie działania problemy budżetu i finansów miasta.

5. Wnioski innych komisji merytorycznych w sprawach budżetu i polityki finansowej miasta powinny zostać przedłożone Komisji o której mowa w ust. 4 przed wydaniem przez nią ostatecznej opinii w przedmiotowej sprawie.”;

6) § 96 otrzymuje brzmienie:

„§ 96. 1. Interpelacje składa się na sesji w formie pisemnej lub ustnej, w stosownym punkcie obrad.

2. Interpelacja powinna zawierać krótkie przedstawienie stanu faktycznego oraz wynikające z niej zapytanie.

3. Interpelowany udziela odpowiedzi ustnie lub pisemnie na tej samej, bądź najbliższej sesji, w stosownym punkcie obrad.

4. W razie uznania odpowiedzi za niewyczerpującą, radny interpelujący może zwrócić się o uzupełnienie odpowiedzi w stosownym punkcie obrad. Czas składania pytania uzupełniającego nie może przekroczyć 1 minuty. Po upływie tego czasu, Przewodniczący obrad może odbierać głos składającemu pytanie uzupełniające.”;

7) § 97 otrzymuje brzmienie:

„§ 97. 1. Zapytania mogą być składane w formie pisemnej, w szczególności drogą elektroniczną, za pośrednictwem Biura Rady lub ustnie na sesji Rady. Powinny być formułowane jasno i zwięźle.

2. Pytania składane pisemnie Przewodniczący niezwłocznie przekazuje adresatom.

3. Odpowiedzi na zapytania udziela się na tej samej lub najbliższej sesji w formie ustnej lub pisemnej.

4. Przewodniczący Rady informuje na sesji o złożonych pisemnie interpelacjach i zapytaniach radnych, które wpłynęły za pośrednictwem Biura Rady pomiędzy sesjami”;

8) § 98 otrzymuje brzmienie:

„§ 98. 1. Interpelacje i zapytania składane są w ramach odrębnego punktu porządku obrad.

2. Radny zgłasza się do głosu w tym punkcie, tylko raz.

3. Łączny czas składania interpelacji i zapytań ustnie przez radnego na sesji nie może przekroczyć 5 minut. Po upływie tego czasu, Przewodniczący obrad może odbierać głos składającemu.

4. W odrębnym punkcie obrad udzielane są odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania radnych.”;

9) Tytuł rozdziału XIV otrzymuje brzmienie;

Rozdział 14.

Zasady udostępniania obywatelom uchwał, informacji oraz dokumentów będących przedmiotem prac Rady, Komisji i Prezydenta”;

10) § 105 otrzymuje brzmienie;

„§ 105. 1. Obywatele mają prawo dostępu do wszystkich danych oraz dokumentów będących przedmiotem pracy Rady, Komisji i Prezydenta a także wyrażania swoich opinii i wniosków na wszystkich etapach ich tworzenia i uchwalania.

2. Obywatelom udostępnia się następujące rodzaje dokumentów:

1) projekty uchwał oraz inne dokumenty i informacje kierowane do Rady lub jej Komisji

2) protokoły z sesji,

3) protokoły z posiedzeń Komisji Rady, w tym Komisji Rewizyjnej,

4) informacje o działaniach Prezydenta,

5) rejestr uchwał Rady i Zarządzeń Prezydenta,

6) rejestr wniosków i opinii Komisji Rady,

7) rejestr interpelacji i wniosków radnych.

3. Dokumenty wymienione w ust. 1 pkt 1 udostępniane są na stronie internetowej Urzędu w postaci rejestru zawierającego; numer druku, tytuł, nazwę podmiotu, który dokument opracował, treść dokumentu-do pobrania, datę udostępnienia, planowany termin i formę rozpatrzenia. Wraz z treścią dokumentu powinny być także dołączone wnioski i opinie, które zostały zgłoszone za pośrednictwem Biura Rady oraz, w razie potrzeby, kolejne wersje tego dokumentu.

4. Dokumenty wymienione w ust. 1 pkt 2-7 podlegają udostępnianiu na stronie internetowej Urzędu po ich formalnym przyjęciu - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.

5. Na stronie internetowej Urzędu powinny być także zamieszczane informacje o terminach posiedzeń Rady i Komisji wraz z porządkiem obrad i wykazem rozpatrywanych dokumentów.

6. Obywatele mają prawo publicznego zgłaszania do Biura Rady uwag, pytań i wniosków dotyczących dokumentów będących przedmiotem pracy Rady. Zgłoszenie powinno zawierać nazwisko oraz adres zgłaszającego i może nastąpić w formie elektronicznej lub papierowej.”;

11) § 106 otrzymuje brzmienie;

„§ 106. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Biurze Rady Urzędu Miejskiego, a dokumenty z zakresu działania Prezydenta udostępnia się we właściwym rzeczowo wydziale, w dniach pracy Urzędu Miejskiego, w godzinach przyjmowania interesantów.”;

12) § 107 otrzymuje brzmienie;

„§ 107. 1. Z dokumentów udostępnionych w sposób określony w § 106 ust. 2 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi, fotografować je lub kopiować.

2. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może odbywać się wyłącznie w Urzędzie Miejskim w asyście pracownika Urzędu Miejskiego.”;

13) § 108 otrzymuje brzmienie;

„§ 108. Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie notatek z dokumentów określonych w § 105 ust. 1, ich fotografii oraz odbitek kserograficznych.”;

14) § 109 otrzymuje brzmienie;

„§ 109. Uprawnienia określone w paragrafach od § 105 do § 108 nie znajdują zastosowania do spraw indywidualnych z zakresu ochrony dóbr osobistych.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

 





 


Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży


Wiesław Tadeusz Grzymała

  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: piątek, 27 paź 2017 11:19
  • Wytwarzający informację: Rada
  • Opublikował(a): Śleszyńska Dorota
  • Zaakceptował(a): Śleszyńska Dorota
  • Artykuł był czytany: 963 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej