Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

UCHWAŁA NR 267/XXXII/16

z dnia: 30 listopada 2016 r.
w sprawie: w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości na wspieranie nowych inwestycji w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej przeznaczonych dla małych, średnich i dużych przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie miasta Łomża

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.), art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 poz. 716 z późn. zm.) w związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 stycznia 2015 r. w sprawie warunków udzielania zwolnień z podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych, stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną, pomoc na kulturę i zachowanie dziedzictwa kulturowego, pomoc na infrastrukturę sportową i wielofunkcyjną infrastrukturę rekreacyjną oraz pomoc na infrastrukturę lokalną (Dz.U. z 2015 r. poz. 174) Rada Miejska Łomży uchwala, co następuje:

§ 1. 1 Zwalnia się od podatku od nieruchomości, w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej na wspieranie nowych inwestycji, nowo wybudowane lub zakupione na rynku pierwotnym lub zakupione przez przedsiębiorców od Miasta Łomża bądź zakupione od podmiotów, wobec których jest prowadzone postępowanie upadłościowe, budynki lub budowle związane z prowadzoną działalnością gospodarczą:

1) na okres 1 roku - jeżeli wartość inwestycji wyniosła 450 tysięcy złotych w odniesieniu do małego przedsiębiorcy, 900 tysięcy złotych w odniesieniu do średniego przedsiębiorcy oraz 2,1 miliona złotych w odniesieniu do dużego przedsiębiorcy;

2) w   sytuacji,   gdy wartość inwestycji dokonanej przez małego przedsiębiorcę przekracza 450 tysięcy złotych, za każde kolejne zainwestowane 37,5 tysiąca złotych powyżej kwoty 450 tysięcy złotych przysługiwać będzie dodatkowe zwolnienie od podatku od nieruchomości przez okres 1 miesiąca, z zastrzeżeniem, że łączny okres zwolnienia nie może przekroczyć 72 miesięcy;

3) w sytuacji, gdy wartość inwestycji dokonanej przez średniego przedsiębiorcę przekracza 900 tysięcy złotych, za każde kolejne zainwestowane 75 tysięcy złotych powyżej kwoty 900 tysięcy złotych przysługiwać będzie dodatkowe zwolnienie od podatku od nieruchomości przez okres 1 miesiąca, z zastrzeżeniem, że łączny okres zwolnienia nie może przekroczyć 72 miesięcy;

4) w   sytuacji,   gdy wartość inwestycji   dokonanej   przez dużego przedsiębiorcę przekracza 2,1 miliona złotych, za każde kolejne zainwestowane 175 tysięcy złotych powyżej kwoty 2,1 miliona złotych przysługiwać będzie dodatkowe zwolnienie od podatku od nieruchomości przez okres 1 miesiąca, z zastrzeżeniem, że łączny okres zwolnienia nie może przekroczyć 72 miesięcy.

2. Zwolnienie nowo wybudowanych budynków lub budowli, o których mowa w ust. 1, przysługuje począwszy od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym budowa została zakończona albo w którym rozpoczęto faktyczne użytkowanie budynku lub budowli.

3. Zwolnienie zakupionych budynków lub budowli, o których mowa w ust. 1, przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Prezydent Miasta Łomża potwierdzi spełnienie przez przedsiębiorcę warunków do uzyskania pomocy publicznej na podstawie uchwały.

§ 2. Pomoc na podstawie niniejszej uchwały będzie udzielana zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187.1 z 26.06.2014 r.), zwanego dalej „Rozporządzeniem” - w szczególności niniejsza uchwała nie ma zastosowania w przypadkach, o których mowa w art. 1 ust. 3-5 oraz w artykule 13 Rozporządzenia.

§ 3. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:

1) wartościach niematerialnych i prawnych – należy przez to rozumieć aktywa nieposiadające postaci fizycznej ani finansowej, takie jak patenty,   licencje,   know-how   lub inną własność intelektualną, o których mowa w art. 2 pkt 30 Rozporządzenia;

2) rzeczowych aktywach trwałych – należy przez to rozumieć aktywa obejmujące   grunty,   budynki, zakład, urządzenia i wyposażenie, o których mowa w art. 2 pkt 29 Rozporządzenia;

3) beneficjencie pomocy – należy przez to rozumieć podmiot prowadzący działalność gospodarczą lub podmiot prowadzący działalność w zakresie rolnictwa lub rybołówstwa, bez względu na formę organizacyjno - prawną oraz sposób finansowania, który otrzymał pomoc publiczną;

4) nowej inwestycji – należy przez to rozumieć „inwestycję początkową”, o której mowa w art. 2 pkt 49 Rozporządzenia, tj.:

a) inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego zakładu, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu, dywersyfikacją produkcji   zakładu   poprzez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w zakładzie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego istniejącego zakładu, lub

b) nabycie aktywów należących do zakładu, który został zamknięty lub zostałby zamknięty, gdyby zakup nie nastąpił, przy czym aktywa nabywane są przez inwestora niezwiązanego ze sprzedawcą i wyklucza się samo nabycie akcji lub udziałów przedsiębiorstwa, lub „inwestycję początkową na rzecz nowej działalności gospodarczej”, o której mowa oraz w art. 2 pkt 51 Rozporządzenia, tj.:

c) inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego zakładu lub z dywersyfikacją działalności zakładu, pod warunkiem że nowa działalność, która ma być prowadzona, nie jest taka sama jak działalność poprzednio prowadzona w danym zakładzie ani podobna do takiej działalności,

d) nabycie aktywów należących do zakładu, który został zamknięty lub zostałby zamknięty, gdyby nie został nabyty, i który jest nabywany przez inwestora niezwiązanego ze sprzedawcą, pod warunkiem że nowa działalność, jaka ma być prowadzona z wykorzystaniem nabytych aktywów, nie jest taka   sama, jak działalność prowadzona w zakładzie przed nabyciem ani podobna do takiej działalności;

5) dużym projekcie inwestycyjnym – należy przez to rozumieć nową inwestycję, o której mowa w art. 2 pkt 52 Rozporządzenia, której koszty kwalifikowalne, obliczane z zastosowaniem cen i kursów wymiany w dniu przyznania pomocy, przekraczają 50 mln EUR;

6) intensywności pomocy – należy przez to rozumieć kwotę pomocy brutto, o której mowa w art. 2 pkt 26 Rozporządzenia, wyrażoną jako odsetek kosztów kwalifikowalnych, przed potrąceniem podatku lub innych opłat;

7) rozpoczęciu inwestycji – należy przez to rozumieć rozpoczęcie prac, o których mowa w art. 2 pkt 23 Rozporządzenia, tj. podjęcie robót budowlanych związanych z inwestycją lub pierwsze prawnie wiążące zobowiązanie do zamówienia urządzeń lub inne zobowiązanie, które sprawia, że inwestycja staje się nieodwracalna, zależnie od tego, co nastąpi najpierw. Zakupu gruntów ani prac przygotowawczych, takich jak uzyskanie zezwoleń i przeprowadzenie studiów wykonalności, nie uznaje się za rozpoczęcie inwestycji. W odniesieniu do przejęć, „rozpoczęcie inwestycji” oznacza moment nabycia aktywów bezpośrednio związanych z nabytym zakładem;

8) przedsiębiorstwie znajdującym się w trudnej sytuacji – należy przez to rozumieć przedsiębiorstwo, wobec którego zachodzi co najmniej jedna z okoliczności, o których mowa w art. 2 pkt 18 Rozporządzenia;

9) małych i średnich przedsiębiorstwach – należy przez to rozumieć przedsiębiorstwa w rozumieniu załącznika I do Rozporządzenia;

10) dużych przedsiębiorstwach – należy przez to rozumieć przedsiębiorstwa niespełniające kryteriów dla małych lub średnich przedsiębiorstw, o których mowa w załączniku I Rozporządzenia;

11) pomocy – należy przez to rozumieć każdy środek spełniający wszystkie kryteria, o których mowa w art. 107 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE 2012, C 326 z 26.10.2012 r.), zwanego dalej „Traktatem”;

12) udziale własnym - należy przez to rozumieć nakłady inwestycyjne pochodzące ze środków własnych lub z zewnętrznych źródeł finansowania, niepochodzące ze wsparcia ze środków publicznych;

13) takiej samej lub podobnej działalności – należy przez to rozumieć działalność, o której mowa w art. 2 pkt 50 Rozporządzenia, wchodzącą w zakres tej samej klasy (czterocyfrowy kod numeryczny) statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej NACE Rev. 2 określonej w rozporządzeniu (WE) nr 1893/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie   statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej NACE Rev. 2 i zmieniającym rozporządzenie Rady (EWG) nr 3037/90 oraz niektóre rozporządzenia WE w sprawie określonych dziedzin statystycznych.

§ 4. 1. Warunki dopuszczalności pomocy na podstawie niniejszej uchwały:

1) złożenie do Prezydenta Miasta Łomża wniosku, na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały, o przyznanie pomocy na podstawie niniejszej uchwały przed rozpoczęciem prac nad realizacją nowej inwestycji, o której mowa w § 1 ust. 1 przy czym wniosek musi zawierać co najmniej informacje o których mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu;

2) poniesienie, po dniu wejścia w życie uchwały, nakładów na nową inwestycję określoną w § 1 ust. 1;

3) inwestycję o której mowa w § 1 ust. 1 niniejszej uchwały należy zakończyć w terminie 2 lat od dnia zgłoszenia zamiaru skorzystania z pomocy przez przedsiębiorcę:

4) utrzymanie nowej inwestycji na terenie Łomży przez co najmniej 5 lat od dnia zakończenia jej realizacji lub 3 lata w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw;

5) zachowanie udziału własnego przedsiębiorcy związanego z nową inwestycją, wynoszącego co najmniej 25% kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą;

6) przedłożenie dokumentów i oświadczeń zgodnie z § 10, w terminie do 1 roku od dnia zakończenia inwestycji.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 powinien zawierać:

1) nazwę przedsiębiorcy;

2) informację o jego wielkości;

3) opis projektu, w tym daty jego rozpoczęcia i zakończenia;

4) lokalizację projektu;

5) wykaz kosztów projektu;

6) rodzaj pomocy oraz kwotę finansowania publicznego, potrzebnego do realizacji projektu.

§ 5. 1. Niniejsza uchwała nie ma zastosowania do indywidualnej regionalnej pomocy inwestycyjnej na rzecz beneficjenta, który zamknął taką samą lub podobną działalność w Europejskim Obszarze Gospodarczym w ciągu dwóch lat poprzedzających jego wniosek o przyznanie regionalnej pomocy inwestycyjnej lub który - w momencie składania wniosku o pomoc - ma konkretne plany zamknięcia takiej działalności w ciągu dwóch lat od zakończenia inwestycji początkowej, której dotyczy wniosek o pomoc, w danym regionie.

2. Pomoc udzielana na podstawie niniejszej uchwały nie może być udzielana przedsiębiorstwom znajdującym się w trudnej sytuacji, tj. wobec których zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wskazanych w art. 2 pkt 18 Rozporządzenia.

3. Pomoc udzielana na podstawie niniejszej uchwały nie może być udzielana przedsiębiorstwom, na których ciąży obowiązek zwrotu pomocy wynikający z wcześniejszej decyzji Komisji uznającej pomoc za niezgodną z prawem i z rynkiem wewnętrznym.

§ 6. 1. Do kosztów   kwalifikujących   się   do   objęcia   pomocą, poniesionych w związku z nową inwestycją, zalicza się poniesione po dniu złożenia wniosku o udzielenie pomocy koszty (z wyłączeniem kosztów operacyjnych) w rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne i prawne.

2. W   przypadku   przedsiębiorcy   innego   niż   mały   lub średni i z wyjątkiem przejęcia zakładu, nabywane aktywa, o których mowa w ust. 1, muszą być nowe.

3. Koszty związane z dzierżawą rzeczowych aktywów trwałych można uwzględnić na warunkach określonych w art. 14 ust. 6 Rozporządzenia, tj.:

a) dzierżawa/najem gruntów i budynków musi trwać przez okres co najmniej 5 lat od przewidywanego terminu zakończenia projektu inwestycyjnego w przypadku dużych przedsiębiorstw lub 3 lata w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw,

b) dzierżawa/najem instalacji lub maszyn musi mieć formę leasingu finansowego i obejmować obowiązek zakupu aktywów przez beneficjenta po wygaśnięciu umowy.

4. W przypadku przejęcia aktywów zakładu, powinny być spełnione warunki określone w art. 14 ust. 6 Rozporządzenia, tj. uwzględniane mogą być wyłącznie koszty zakupu aktywów od osób trzecich niemających powiązań z nabywcą. Transakcja musi być przeprowadzana na warunkach rynkowych. Jeżeli pomoc na zakup aktywów przyznana została jeszcze przed ich zakupem, koszt tych aktywów odlicza się od kosztów kwalifikowalnych związanych z przejęciem zakładu. W przypadku, gdy członek rodziny pierwotnego   właściciela   lub   osoba   zatrudniona   przejmuje   małe przedsiębiorstwo, warunek nakazujący nabycie aktywów od osób trzecich niezwiązanych z nabywcą zostaje uchylony. Nabycie udziałów/akcji nie stanowi nowej inwestycji.

5. W przypadku pomocy przyznanej   na   zasadniczą zmianę procesu produkcji spełnione muszą być warunki określone w art. 14 ust. 7 Rozporządzenia, tj. koszty kwalifikowalne, muszą przekraczać koszty amortyzacji aktywów związanej z działalnością podlegającą modernizacji w ciągu poprzedzających trzech lat obrotowych. W przypadku pomocy przyznanej na dywersyfikację istniejącego zakładu, koszty kwalifikowalne muszą przekraczać o co najmniej 200 % wartość księgową ponownie wykorzystywanych aktywów, odnotowaną w roku obrotowym poprzedzającym rozpoczęcie prac.

6. Wartości niematerialne i prawne kwalifikują się do obliczania kosztów inwestycyjnych, jeżeli spełnione zostały warunki określone w art. 14 ust. 8 Rozporządzenia, tj.:

a) należy z nich korzystać wyłącznie w zakładzie otrzymującym pomoc,

b) muszą podlegać amortyzacji,

c) należy   je   nabyć   na   warunkach rynkowych od osób   trzecich niepowiązanych z nabywcą, oraz

d) muszą być włączone do aktywów przedsiębiorstwa otrzymującego pomoc i muszą pozostać związane z projektem, na który przyznano pomoc, przez co najmniej 5 lat lub 3 lata w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw.

7. W przypadku przedsiębiorcy innego niż mały lub średni przedsiębiorca, koszty wartości niematerialnych i prawnych kwalifikowane są jedynie do wysokości 50% całkowitych kwalifikowalnych kosztów nowej inwestycji.

8. Cenę nabycia i koszt wytworzenia środków trwałych oraz wartości niematerialnych   i   prawnych   ustala   się   zgodnie   z   przepisami o rachunkowości.

§ 7. Maksymalną wartość pomocy regionalnej udzielanej na realizację dużego projektu inwestycyjnego oblicza się według następującego wzoru:





I = R × (50 mln euro + 0,5 × B + 0,34 × C)


gdzie poszczególne symbole oznaczają:


I – maksymalną wartość pomocy dla dużego projektu inwestycyjnego,


R – intensywność pomocy, o której mowa w § 3[i]) – w zależności od obszaru, na którym ma być zlokalizowana inwestycja,


B – wielkość kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą przekraczającą równowartość 50 mln euro, ustaloną według kursu średniego walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu udzielenia pomocy – nieprzekraczającą równowartości 100 mln euro,


C – wielkość kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą przekraczającą równowartość 100 mln euro.

§ 8. 1. Maksymalna intensywność pomocy brutto nie może przekroczyć 50 % kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.

2. Z wyjątkiem pomocy na rzecz dużych projektów inwestycyjnych maksymalna intensywność pomocy brutto dla małych przedsiębiorców nie może przekroczyć 70 % kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.

3. Z wyjątkiem pomocy na rzecz dużych projektów inwestycyjnych maksymalna intensywność pomocy brutto dla średnich przedsiębiorców nie może przekroczyć 60 % kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.

§ 9. W zakresie kumulacji pomocy uzyskanej na podstawie niniejszej uchwały z innymi środkami, zastosowanie znajdują zasady określone w art. 8 Rozporządzenia.

§ 10. 1. Przedsiębiorcy ubiegający się o pomoc na podstawie § 1 ust. 1 uchwały lub ich następcy prawni, po zrealizowaniu nowej inwestycji, zobowiązani są uzupełnić złożony uprzednio wniosek o zwolnienie na podstawie niniejszej uchwały o:

1) informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 Nr 53, poz. 312 z późn. zm.), w ramach formularza, którego wzór stanowi załącznik do tego rozporządzenia;

2) pozwolenie na użytkowanie budynków lub ich części lub budowli stanowiących nową inwestycję, jeżeli wymagają tego przepisy prawa budowlanego;

3) tytuł prawny do nieruchomości;

4) deklarację o utrzymaniu nowej inwestycji na terenie miasta Łomża przez okres co najmniej 5 lat od dnia zakończenia inwestycji lub 3 lat w przypadku małego i średniego przedsiębiorstwa na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały;

5) oświadczenie o wartości nowej inwestycji wynikającej z kosztorysu powykonawczego oraz o wysokości kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną i o udziale własnym w nakładach związanych z nową inwestycją wynoszącym co najmniej 25% kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do uchwały;

6) informację o podstawach opodatkowania podatkiem od nieruchomości w zakresie dotyczącym   nowej   inwestycji, na podstawie   wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do uchwały;

7) oświadczenie   przedsiębiorcy   w przedmiocie   nieznajdowania się w trudnej sytuacji, na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do uchwały;

8) oświadczenie o dacie rozpoczęcia inwestycji, na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do uchwały;

9) kopię dziennika budowy, jeżeli przepisy prawa budowlanego wymagają jego prowadzenia;

10) zestawienie kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację nowej inwestycji, w związku z którą ma być udzielona pomoc na podstawie niniejszej uchwały - na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do uchwały;

11) oświadczenie   przedsiębiorcy   zawierające informacje dotyczące zamknięcia   przez niego takiej samej lub podobnej działalności w Europejskim Obszarze Gospodarczym w ciągu dwóch lat poprzedzających jego wniosek o przyznanie regionalnej pomocy inwestycyjnej lub   o zamiarze - w momencie składania wniosku o pomoc - zamknięcia takiej działalności w   ciągu   dwóch   lat   od   zakończenia inwestycji   początkowej, której dotyczy wniosek o pomoc, w danym obszarze, na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do uchwały.

2. Po otrzymaniu od Prezydenta Miasta Łomża potwierdzenia o spełnieniu warunków do uzyskania pomocy beneficjent pomocy udzielonej na podstawie niniejszej uchwały ma możliwość złożenia korekty deklaracji dotyczącej podatku od nieruchomości.

§ 11. 1. Beneficjenci pomocy będący osobą prawną, jednostką organizacyjną, w tym spółką nieposiadającą osobowości prawnej w okresie korzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały są zobowiązani do 31 stycznia każdego roku przedstawiać informację o innej pomocy publicznej otrzymanej na nową inwestycję lub utworzenie nowych miejsc pracy – w oparciu o informację określoną w części E załącznika do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 Nr 53, poz. 312 ze zm.).

2. Beneficjenci pomocy będący osobą fizyczną w okresie korzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały są zobowiązani w terminach do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada każdego roku przedstawiać informację o innej pomocy publicznej otrzymanej na nową inwestycję lub utworzenie nowych miejsc pracy – w oparciu o informację określoną w części E załącznika do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 312 ze zm.).

3. W przypadku otrzymania w trakcie roku pomocy publicznej ponad dopuszczalną intensywność beneficjent jest zobowiązany do zwrotu kwoty stanowiącej nadwyżkę pomocy publicznej ponad dopuszczalną intensywność, na zasadach przewidzianych w przepisach o pomocy publicznej dla przedsiębiorców poprzez zapłatę podatku od nieruchomości zgodnie z procedurą określoną w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.).

4. Organ podatkowy ma prawo do przeprowadzania kontroli w zakresie przestrzegania przez beneficjentów pomocy warunków udzielenia zwolnienia od podatku od nieruchomości i obowiązków zawartych w niniejszej uchwale, w tym także sprawdzania zgodności ze stanem faktycznym dokumentów i informacji składanych przez przedsiębiorców.

§ 12. Zwolnieniu od podatku od nieruchomości na podstawie uchwały nie podlegają:

1) budynki lub ich części   oraz budowle związane z działalnością handlową;

2) budynki i budowle zajęte na stacje paliw.

§ 13. Zwolnienia nie stosuje się do przedsiębiorców:

1) którzy zalegają z zapłatą zobowiązań podatkowych na dzień złożenia wniosku o zamiarze skorzystania ze zwolnienia z podatku od nieruchomości określonego w § 1 niniejszej uchwały;

2) którym w okresie 2 lat przed złożeniem wniosku o zamiarze skorzystania ze zwolnienia z podatku od nieruchomości określonego w § 1 niniejszej uchwały, Prezydent Miasta Łomża udzielił ulgi lub zwolnienia z zobowiązań podatkowych.

§ 14. Beneficjenci korzystający z pomocy w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały nie mogą jednocześnie korzystać z pomocy udzielanej w tej samej formie, w odniesieniu do tych samych kosztów, na podstawie innych programów pomocowych uchwalonych przez Radę Miejską Łomży.

§ 15. 1 Beneficjent pomocy traci prawo do zwolnienia od podatku od nieruchomości, gdy nowa inwestycja nie zostanie utrzymana przez okres 5 lat od dnia zakończenia inwestycji lub 3 lat w przypadku małego i średniego przedsiębiorcy bądź w przypadku wyczerpania ustalonego limitu pomocy.

2. Beneficjent pomocy jest zobowiązany powiadomić pisemnie Prezydenta Miasta Łomża o utracie prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości na podstawie uchwały - w terminie 14 dni od dnia powstania okoliczności powodujących jego utratę.

3. W przypadku utraty prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości beneficjent zobowiązany jest do zwrotu całości otrzymanej pomocy poprzez zapłatę podatku od nieruchomości zgodnie z procedurą określoną w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa.

4. Przedsiębiorca, który podał nieprawdziwe dane w formularzach stanowiących załączniki do niniejszej uchwały, co do spełnienia warunków, od których uzależnione jest zwolnienie z podatku od nieruchomości lub nie dokonał zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2 w terminie tam wskazanym, traci prawo do tego zwolnienia za cały okres zwolnienia.

§ 16. Wielkość środków przeznaczonych na udzielenie pomocy w ramach uchwały nie może przekroczyć kwoty 50 milionów złotych.

§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Łomża.

§ 18. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

§ 19. Uchwała obowiązuje do dnia, o którym mowa w § 15 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 stycznia 2015 r. w sprawie warunków udzielania zwolnień z podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych, stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną, pomoc na kulturę i zachowanie dziedzictwa kulturowego, pomoc na infrastrukturę sportową i wielofunkcyjną infrastrukturę rekreacyjną oraz pomoc na infrastrukturę lokalną (Dz.U. z 2015 r. poz. 174).  

 

 





 


Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży


Wiesław Tadeusz Grzymała

 

[i]ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 czerwca 2014 r. w sprawie ustalenia mapy pomocy regionalnej na lata 2014–2020 (Dz.U. z 2014 r. poz. 878)

Pliki do pobrania:

  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: piątek, 2 gru 2016 09:22
  • Wytwarzający informację: Rada
  • Opublikował(a): Śleszyńska Dorota
  • Zaakceptował(a): Śleszyńska Dorota
  • Artykuł był czytany: 1192 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej