Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

UCHWAŁA NR 372/XLIV/13

z dnia: z dnia 30 października 2013 r.
w sprawie: w sprawie scalenia i podziału nieruchomości położonych w Łomży w dzielnicy przemysłowo - składowej w rejonie ulic Żabiej i Sikorskiego

Na podstawie art. 104, ust. 1  oraz art. 107 ust.1, 2  i 3  ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: z 2010 r. Dz. U. Nr 102, poz. 651, z późn. zmianami) Rada Miejska Łomży uchwala, co następuje:

§ 1. Dokonuje się scalenia i podziału nieruchomości położonych w Łomży w dzielnicy przemysłowo-składowej w rejonie ulic Żabiej i Sikorskiego zgodnie z opracowanymi geodezyjnie granicami gruntów objętych scaleniem i podziałem, stanowiącymi załącznik Nr 1  do niniejszej uchwały, rejestrem nieruchomości z wykazaniem stanu dotychczasowego stanowiącym załącznik Nr 2  oraz wypisem i wyrysem z planu miejscowego i koncepcją zagospodarowania przestrzennego stanowiącymi odpowiednio załączniki Nr 3  i 4.

§ 2. Zatwierdza się:

1) geodezyjny projekt scalenia i podziału nieruchomości stanowiący załącznik Nr 5,

2) rejestr nieruchomości z wykazaniem stanu nowego po scaleniu i podziale, w tym nieruchomości przyznanych uczestnikom postępowania w zamian za nieruchomości będące ich własnością lub pozostające w użytkowaniu wieczystym przed scaleniem i podziałem oraz gruntów, które przechodzą z mocy prawa na własność Miasta Łomża pod drogi, stanowiący załącznik Nr 6.

§ 3. Wobec braku możliwości przydzielenia nieruchomości o powierzchni w pełni równoważnej, za różnicę powierzchni uczestnicy scalenia i podziału otrzymują dopłatę lub są zobowiązani uiścić dopłatę w gotówce w wysokości wykazanej w załączniku Nr 7  w terminie 60 dni od dnia ogłoszenia uchwały.

§ 4. Ustala się następujące rodzaje i terminy budowy urządzeń infrastruktury technicznej :

1. Sieć energetyczna średniego i niskiego napięcia (nowa sieć do zasilenia nowych odbiorców) – budowana i finansowana przez PGE Dystrybucja SA z siedzibą w Lublinie, Oddział Białystok, w terminie określonym w założeniach do planu energetycznego, zgodnie z zapotrzebowaniem odbiorców, lecz nie później niż do 2017 roku.

2. Sieć gazowa – budowana i finansowana przez Mazowiecką Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. , Oddział Gazownia Białostocka, Rozdzielnia Gazu w Łomży, ul. Przemysłowa 4, w terminach określonych w planach inwestycyjnych firmy, zgodnie z zapotrzebowaniem odbiorców.

3. Sieć wodociągowa – budowana i finansowana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży w terminie nie później niż 2017 roku.

4. Sieć kanalizacji sanitarnej – budowana i finansowana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży w terminie nie później niż 2017 roku.

5. Sieć centralnego ogrzewania – do ewentualnej rozbudowany i finansowana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w terminie określonym w planie inwestycyjnym firmy, zgodnie z zapotrzebowaniem odbiorców.

6. Przebudowa sieci centralnego ogrzewania, na odcinku od ulicy Żabiej do działki nowej drogi miejskiej nr 23878, przebiegającej przez działki nr 23838, 23839 oraz 23840, do nowej lokalizacji w pasach drogowych ulic miejskich – budowana i finansowana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w terminie nie później niż do 2017 roku

7. Kolizje istniejących sieci energetycznych z projektowanymi pasami drogowymi – realizowane i finansowane przez zarządcę dróg - tj. Miasto Łomża, a usunięcie kolizji linii energetycznych z działkami – realizowane i finansowane przez Miasto Łomża i PGE Dystrybucja SA z siedzibą w Lublinie, Oddział Białystok – na warunkach finansowych ustalonych w ramach wspólnych negocjacji . Inwestycje będą realizowane w terminie nie później niż do 2017 roku.

8. Droga o nawierzchni utwardzonej wraz z kanalizacją deszczową, podjazdami i chodnikami – budowana i finansowana przez Miasto Łomża w terminie nie później niż

- w 2015 roku – na działkach nr 23881, 23657/3 (01KL)

- w 2016 roku – na działkach 23878 (03KL),

- w 2017 roku – na działkach nr 23816, 23804, 23818 (02KL), 23879 (04KL)

- w 2018 roku – na działkach nr 22480/11 (08KD), 23862 (KDW), 23880 (05KL)

§ 5. Ustalenia co do wysokości, terminu i sposobu zapłaty opłat adiacenckich:

1. Osoby, które otrzymały nowe nieruchomości wydzielone w wyniku scalenia i podziału są zobowiązane do wniesienia na rzecz Miasta Łomża opłat adiacenckich w wysokości 50 % wzrostu wartości tych nieruchomości, w stosunku do wartości nieruchomości dotychczas posiadanych. Ustalenia opłaty dokona Prezydent Miasta w drodze decyzji.

2. Opłata adiacencka płatna jest jednorazowo w terminie 14 dni od dnia w którym decyzja o ustaleniu opłaty adiacenckiej stanie się ostateczna lub na wniosek właściciela nieruchomości opłatę adiacencką można rozłożyć na raty roczne płatne w okresie do 10 lat . Ostateczny termin płatności ratalnej opłat adiacenckich ustala się do dnia 31 marca 2022 roku. Warunki rozłożenia na raty zostaną określone w decyzji Prezydenta Miasta Łomża o ustaleniu opłaty. Raty roczne podlegają oprocentowaniu przy zastosowaniu stopy procentowej równej stopie redyskonta weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski. Należność Miasta Łomża z tytułu płatności ratalnej podlega zabezpieczeniu w postaci hipoteki zwykłej na nieruchomości właściciela zobowiązanego do wniesienia opłaty.

3. Wyraża się zgodę, aby w rozliczeniu opłaty adiacenckiej lub zaległości z tego tytułu, osoba zobowiązana do jej wniesienia, przeniosła na rzecz Miasta Łomża prawo własności do działki gruntu, wydzielonej w wyniku scalenia i podziału.

4. Dopuszcza się kompensatę opłat adiacenckich z tytułu scalenia i podziału nieruchomości płatnych jednorazowo lub w ratach, z odszkodowaniem za działki gruntu wydzielone pod nowe drogi lub poszerzenie dróg istniejących, oraz z kosztami postępowania scaleniowego i dopłatą gotówkową - dokonaną na wniosek lub za zgodą uczestnika scalenia.

§ 6. Rozstrzygnięcie w sprawie załatwienia wniosków, uwag i zastrzeżeń złożonych na piśmie przez uczestników postępowania scaleniowego w okresie wyłożenia projektu uchwały Rady Miejskiej Łomży o scaleniu i podziale nieruchomości, położonych w Łomży w dzielnicy przemysłowo-składowej w rejonie ulic Żabiej i Sikorskiego, stanowi załącznik Nr 8  do niniejszej uchwały.

§ 7. Koszty związane ze scaleniem i podziałem nieruchomości ponoszą uczestnicy postępowania proporcjonalnie do powierzchni posiadanych przez nich nieruchomości objętych scaleniem i podziałem.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Łomża.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Łomży, w Biuletynie Informacji Publicznej na miejskiej stronie internetowej ( www.lomza.pl) oraz w prasie lokalnej.

                                                                                                                Przewodniczący
                                                                                                                Rady Miejskiej Łomży

                                                                                                            Maciej Andrzej Borysewicz

  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: środa, 6 lis 2013 11:48
  • Opublikował(a): Śleszyńska Dorota
  • Zaakceptował(a): Śleszyńska Dorota
  • Artykuł był czytany: 2168 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej