Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

UCHWAŁA NR 239/XXIX/12

z dnia: 30 października 2012 r.
w sprawie: w sprawie określenia procedury opracowania i uchwalania budżetu miasta oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu
Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240; zm. Z 2010 r. Nr 28, poz.146) Rada Miejska Łomży uchwala, co następuje:

§ 1. Dyrektorzy gminnych i powiatowych jednostek organizacyjnych, samorządowych instytucji kultury, kierownicy miejskich służb i straży oraz kierownicy wydziałów i referatów Urzędu Miejskiego w Łomży opracowują i przekładają Skarbnikowi Miasta w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy:
1) przewidywane wykonanie budżetu roku bieżącego,
2) plan rzeczowy zadań inwestycyjnych, który powinien zawierać: nazwę zadania, okres realizacji, opis zadania inwestycyjnego, przewidywany okres realizacji zadania wraz z kalkulacją nakładów,
3) projekty planów dochodów w podziale na dochody bieżące i dochody majątkowe w układzie klasyfikacji budżetowej (dział, rozdział, paragraf),
4) projekty planów wydatków w podziale na wydatki bieżące i wydatki majątkowe w układzie klasyfikacji budżetowej (dział, rozdział, paragraf),
5) przychody i rozchody budżetu miasta w układzie klasyfikacji budżetowej,

§ 2. Radni, przedstawiciele osiedli oraz reprezentanci społecznych komitetów i stowarzyszeń mieszkańców, a także podmioty ubiegające się o dotacje mogą składać do merytorycznych wydziałów Urzędu Miejskiego wnioski (oferty) do projektu budżetu w terminie do 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
1. Wnioski, o których mowa w ust. 1 powinny być szczegółowo uzasadnione,
2. Wydziały Urzędu rozpatrzą wnioski pod względem formalno prawnym wprowadzenia do budżetu i przygotują kalkulację kosztów.

§ 3. Materiały planistyczne do projektu budżetu miasta, o którym mowa w § 1 opracowane są na podstawie:
1) stawek podatkowych, opłat i cen obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku budżetowego,
2) prognozy cen w roku budżetowym,
3) przewidywanego planu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy z uwzględnieniem ewentualnych zmian w roku budżetowym,
4) wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy i planowanego wskaźnika wzrostu w roku budżetowym.

§ 4. Skarbnik Miasta na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych, wniosków kalkulowanych dochodów własnych gminy i powiatu, dotacji celowych i subwencji z budżetu państwa, dotacji celowych z tytułu podpisanych porozumień z JST, złożonych wniosków bądź podpisanych umów z instytucją dysponującą środkami z budżetu Unii Europejskiej opracuje zbiorcze zestawienia dochodów i wydatków do projektu budżetu.
1. W zakresie dochodów z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych,
2. W zakresie wydatków:
1) Środki na sfinansowanie koniecznych i pierwszoplanowych zadań bieżących gminy i powiatu proporcjonalnie do potrzeb i posiadanych możliwości finansowych,
2) Wydatki majątkowe,
3) Rezerwę ogólną na nieprzewidziane wydatki w wysokości nie mniejszej niż 0,1% i nie wyższej niż 1% wydatków budżetu oraz rezerwy celowe, których suma nie może przekroczyć 5% planowanych wydatków,
4) Wyodrębnione wydatki na zadania zlecone, w ramach podpisanych umów/ porozumień z organami administracji rządowej oraz z jednostkami samorządu terytorialnego z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych.
3. Kwoty planowanego deficytu, bądź nadwyżki budżetowej, ze źródłami jego sfinansowania lub przeznaczenia nadwyżki.
4. Przychody i rozchody budżetu.
5. Program wieloletnich wydatków majątkowych.
6. wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
7. Wykaz dotacji udzielonych z budżetu.
8. Wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.

§ 5. Załącznikami do uchwały budżetowej są następujące zestawienia tabelaryczne:
1. Zestawienie dochodów w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej dotyczących ważniejszych źródeł pochodzenia z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych, w tym w: dochody własne, dochody związane z realizacją zadań zleconych, dochody związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych.
2. Zestawienie wydatków w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
1) Wydatków bieżących, a w nich:
a) wydatki związane z realizacją zadań w drodze zwartych umów lub porozumień,
b) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych ustawami,
c) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5, ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych,
d) wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez miasto, przypadające do spłaty w danym roku budżetowym.
2) Wydatków majątkowych z wyodrębnieniem na:
a) wydatki majątkowe własne,
b) wydatki związane z realizacją zadań w drodze zawartych umów lub porozumień,
c) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych ustawami,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5, ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych,
e) zakup i objęcie akcji i udziałów,
f) wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego.
3) Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu miasta.
4) Wykaz wydatków majątkowych rocznych z podziałem na źródła finansowania oraz jednostki realizujące te wydatki.
5) Wykaz limitów na wieloletnie programy inwestycyjne, z podziałem na źródła finansowania oraz jednostki realizujące zadania.
6) Wykaz wydatków na programy i projekty realizowane z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe.
7) Plany dochodów z zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
8) Wykaz dotacji udzielonych z budżetu z podziałem na: dotacje celowe, podmiotowe i przedmiotowe:
1. dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych,
2. dotacje z poza sektora finansów publicznych przedmiotowe w układzie dział, rozdział, paragraf.
9) Objaśnienia do projektu budżetu powinny zawierać:
1. w zakresie dochodów – omówienie projektu planu dochodów,
z wyszczególnieniem ich ważniejszych źródeł,
2. w zakresie wydatków, odrębnie dla:
a) wydatków bieżących, w tym na wynagrodzenia i składki do nich
zaliczane,
b) wydatków inwestycyjnych, w tym wymienienie rodzaju inwestycji, źródeł finansowania, poniesionych dotychczas nakładów, ogólny koszt inwestycji, termin rozpoczęcia i zakończenia.
3. plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych.

§ 6. 1. Prezydent Miasta przedkłada w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz wieloletnią prognozą finansową Radzie Miejskiej oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania.
2. Wieloletnia prognoza finansowania będzie uchwalana przez Radę Miejską w formie odrębnej uchwały.

§ 7. 1. Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła niezwłocznie (w terminie 4 dni) projekt budżetu wraz z materiałami informacyjnymi oraz wieloletnią prognozą budżetu do zaopiniowania stałym komisjom Rady Miejskiej.
2. Komisje Rady Miejskiej w terminie 14 dni od otrzymania projektu uchwały budżetowej odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie budżetu.
3. Opinie poszczególnych komisji są podstawą do sformułowania przez komisję wiodącą o sprawach budżetu, w terminie 7 dni od daty ich przedstawienia, opinii o projekcie budżetu.
4. W posiedzeniach komisji wiodącej, na których opiniowany jest projekt budżetu, uczestniczą przewodniczący stałych komisji rady lub ich zastępcy.
5. Wprowadzanie zmian w projekcie uchwały budżetowej, powodującej zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu miasta przysługuje wyłącznie Prezydentowi Miasta.
6. Rozpatrywanie projektu budżetu odbywa się w dwóch czytaniach.

§ 8. 1. Uchwalanie budżetu powinno nastąpić w następującym porządku:
1) Przedstawienie projektu budżetu wraz z uzasadnieniem przez Prezydenta Miasta,
2) Odczytanie opinii RIO o projekcie budżetu,
3) Odczytanie opinii komisji wiodącej o sprawach budżetu,
4) Głosowanie nad całością projektu budżetu.
2. Uchwalenie budżetu powinno nastąpić przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach do 31 stycznia roku budżetowego.
3. Do czasu uchwalenia budżetu po rozpoczęciu roku budżetowego, podstawą gospodarki finansowej miasta jest projekt budżetu miasta przedłożony Radzie Miejskiej.

§ 9. W terminie 21 dni od dnia podjęcia uchwały budżetowej Prezydent Miasta przekaże podległym jednostkom informacje o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokość dotacji i wpłat do budżetu.

§ 10. Tracą moc uchwały nr 467/LXIV/10 Rady Miejskiej w Łomży z dnia 30 czerwca 2010 r., 511/LXVIII/10 z dnia 27 października 2010 r. oraz 110/XVI/11 z dnia 26 października 2011 r. w sprawie określenia procedury opracowania i uchwalania budżetu miasta oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Łomża.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży
Maciej Andrzej Borysewicz
  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: piątek, 2 lis 2012 12:07
  • Opublikował(a): Śleszyńska Dorota
  • Zaakceptował(a): Śleszyńska Dorota
  • Artykuł był czytany: 1897 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej