Zarządzenie Nr 87/11
z dnia: 10 maja
w sprawie: powołania Komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane projektu :
TERMOMODERNIZACJA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W ŁOMŻY W TYM SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 9 I GIMNAZJUM NR 8 przy ul. Ks. Anny 18 w Łomży” dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Priorytetowego SYSTEM ZIELONYCH INWESTYCJI - GIS : Cz.1 - zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej.
§ 1
Na podstawie Art. 19, 20 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r.Nr 113, poz. 759 . z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą” powołuję Komisję przetargową w następującym składzie :
1. Elżbieta Kawalec - przewodniczący
2. Anna Armista - zastępca przewodniczącego
3. Maria Gołaszewska - sekretarz
4. Marek Sobieszuk - członek
5. Zbigniew Malinowski - członek
6. Zenon Szulc - członek
7. Adam Szymański - członek
§ 2
Komisja przetargowa będzie działać zgodnie z Regulaminem pracy, stanowiącym Zał. nr 2 do Zarządzenia Nr 32/11 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 24.02.2011r w sprawie zasad i trybu udzielania udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
§ 3
Zakres obowiązków członków Komisji przetargowej
1. Przewodniczący Komisji w szczególności :
a) koordynuje pracę Komisji, w tym:
wyznacza terminy posiedzeń Komisji,
nadzoruje prawidłowy i terminowy przebieg postępowania oraz prowadzenie dokumentacji postępowania o zamówienie publiczne,
b) akceptuje wybór trybu postępowania udzielenie zamówienia i dokumentację, związaną z przygotowaniem postępowania pod względem zgodności z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych i regulacjami prawa prawa wspólnotowego w dziedzinie zamówień publicznych , a w szczególności:
projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentów, właściwych dla prowadzonego postępowania;
c) przewodniczy posiedzeniom Komisji ;
d) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy oraz odbiera takie oświadczenia od pozostałych członków Komisji przetargowej i Kierownika zamawiającego, zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy ;
e) informuje Kierownika zamawiającego o problemach zwiazanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia
f) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o dokonanie zmian w składzie Komisji;
g) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o powołanie biegłego
h) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o wydanie opinii radcy prawnego w związku z toczącym się postępowaniem;
i) dokonuje analizy i oceny ofert, w szczególności oceny wykonawców pod kątem spełnienia wymagań formalnoprawnych;
j) dokonuje oceny ofert nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, określone w siwz;
k) analizuje : wnoszone informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego/ wnoszone odwołania ;
l) aprobuje propozycje pism i dokumentów, wysyłanych do wykonawców, Urzędu Zamówień Publicznych i podawanych do wiadomości publicznej, dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Zastępca przewodniczącego Komisji przetargowej w szczególności :
a) zastępuje i wykonuje zadania przewodniczącego Komisji podczas jego nieobecności;
b) odpowiada za przygotowanie merytorycznej części dokumentacji postępowania i akceptuje pod względem merytorycznym:
wzór umowy,
propozycję zakresu przedmiotu zamówienia i dokumenty, wymagane do opisu przedmiotu zamówienia oraz wartość zamówienia przed ogłoszeniem o zamówieniu,
projekt ogłoszenia o zamówieniu,
projekt siwz,
dokumenty, właściwe dla prowadzonego postępowania, np. propozycję wyjaśnienia udzielanego wykonawcom, dotyczącego treści siwz, modyfikacje siwz
zaproszenie wykonawcy do podpisania umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego jej wykonania – w przypadku żądania – najpóźniej w dniu jej zawarcia;
c) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy;
d) przyjmuje wyjaśnienia wykonawców, dotyczące treści złożonych ofert;
e) dokonuje analizy i oceny ofert, w szczególności oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu, zwłaszcza w zakresie o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy oraz przeprowadza sprawdzenie ofert, w szczególności kosztorysów ofertowych, poprawia oczywiste omyłki pisarskie w tekście ofert ,oczywiste omyłki rachunkowe z u uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z siwz ,niepowodujące istotnych zmian w treści oferty;
f) dokonuje oceny ofert, nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, określone w siwz;
g) przyjmuje i analizuje wnoszone : informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego / odwołania i opiniuje przygotowywane propozycje odpowiedzi ;
3. Sekretarz Komisji przetargowej w szczególności :
a) opracowuje projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
b) przygotowuje kopie siwz i przekazuje je wykonawcom;
c) przygotowuje wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i przekazuje je wykonawcom;
d) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust 1 ustawy;
e) dokonuje analizy i oceny ofert ;
f) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o wykluczeniu wykonawcy z postępowania, w przypadkach określonych ustawą;
g) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o odrzucenie oferty, w przypadkach przewidzianych ustawą;
h) dokonuje oceny ofert nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, określone w siwz ;
i) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta z propozycją wyboru oferty najkorzystniejszej lub o unieważnieniu postępowania;
j) przygotowuje dla wykonawców w zależności od okoliczności zawiadomienia o wykluczeniu z postępowania, odrzuceniu oferty, wniesionych odwołaniach, wyniku postępowania i inną korespondencję, dotyczącą prowadzonego postępowania, zgodnie z siwz i ustawą;
k) dokonuje upublicznienia, zgodnie z wymogami ustawy, dokumentów, zawiadomień i informacji, dotyczących prowadzonego postępowania, np. ogłoszenie o zamówieniu, siwz, ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty, ogłoszenie o zawarciu umowy;
l) przyjmuje i analizuje wnoszone : informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynnosci Zamawiającego odwołania i przygotowuje odpowiedzi ;
m) opracowuje projekty wszelkich innych dokumentów przygotowywanych przez Komisję ;
n) sporządza pisemny protokół postępowania o udzielenie zamówienia oraz dokumentacje postępowania w sprawie udzielenia zamówienia.
4.Pozostali członkowie Komisji przetargowej w szczególności :
a) proponują zakres przedmiotu zamówienia, przygotowują na ten zakres przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie i ustalają wartość zamówienia odpowiedniej branży, w której sprawują funkcję inspektora nadzoru;
b) podają informacje do siwz, dotyczące sposobu obliczenia ceny oferty, kryteriów spełnienia warunku udziału w postępowaniu przez wykonawców, określonych w art. 22 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy;
c) przygotowują i udzielają wyjaśnień wykonawcom w zakresie przedmiotu zamówienia i sposobu obliczenia ceny oferty;
d) składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust 1 ustawy;
e) dokonują oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz przeprowadzają sprawdzenie ofert, w szczególności sprawdzenie ofert pod względem rachunkowym,terminów i warunków realizacji umowy , gwarancji i płatności, poprawiają oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki rachunkowe w tekście ofert z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty;
f) dokonują oceny ofert, nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, określone w siwz;
g) analizują wnoszone : informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego /odwołania i uczestniczą w przygotowaniu ewentualnych odpowiedzi .
§ 4
Odpowiedzialność członków Komisji przetargowej:
1.Przewodniczący Komisji przetargowej odpowiada za sprawne przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.
2.Wszyscy członkowie Komisji przetargowej odpowiadają indywidualnie za wykonywane czynności w zakresie powierzonych im obowiązków, określonych w § 3.
§ 5
1. Komisja rozpocznie pracę z dniem powołania / publikacji ogłoszenia o zamówieniu / otwarcia ofert*.
2.Komisja zakończy pracę z dniem prawomocnego wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia postępowania .
3.Wydział Inwestycji zapewni niezbędną obsługę prac Komisji .
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Sporządziła: Maria Gołaszewska
Na podstawie Art. 19, 20 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r.Nr 113, poz. 759 . z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą” powołuję Komisję przetargową w następującym składzie :
1. Elżbieta Kawalec - przewodniczący
2. Anna Armista - zastępca przewodniczącego
3. Maria Gołaszewska - sekretarz
4. Marek Sobieszuk - członek
5. Zbigniew Malinowski - członek
6. Zenon Szulc - członek
7. Adam Szymański - członek
§ 2
Komisja przetargowa będzie działać zgodnie z Regulaminem pracy, stanowiącym Zał. nr 2 do Zarządzenia Nr 32/11 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 24.02.2011r w sprawie zasad i trybu udzielania udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
§ 3
Zakres obowiązków członków Komisji przetargowej
1. Przewodniczący Komisji w szczególności :
a) koordynuje pracę Komisji, w tym:
wyznacza terminy posiedzeń Komisji,
nadzoruje prawidłowy i terminowy przebieg postępowania oraz prowadzenie dokumentacji postępowania o zamówienie publiczne,
b) akceptuje wybór trybu postępowania udzielenie zamówienia i dokumentację, związaną z przygotowaniem postępowania pod względem zgodności z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych i regulacjami prawa prawa wspólnotowego w dziedzinie zamówień publicznych , a w szczególności:
projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentów, właściwych dla prowadzonego postępowania;
c) przewodniczy posiedzeniom Komisji ;
d) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy oraz odbiera takie oświadczenia od pozostałych członków Komisji przetargowej i Kierownika zamawiającego, zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy ;
e) informuje Kierownika zamawiającego o problemach zwiazanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia
f) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o dokonanie zmian w składzie Komisji;
g) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o powołanie biegłego
h) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o wydanie opinii radcy prawnego w związku z toczącym się postępowaniem;
i) dokonuje analizy i oceny ofert, w szczególności oceny wykonawców pod kątem spełnienia wymagań formalnoprawnych;
j) dokonuje oceny ofert nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, określone w siwz;
k) analizuje : wnoszone informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego/ wnoszone odwołania ;
l) aprobuje propozycje pism i dokumentów, wysyłanych do wykonawców, Urzędu Zamówień Publicznych i podawanych do wiadomości publicznej, dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Zastępca przewodniczącego Komisji przetargowej w szczególności :
a) zastępuje i wykonuje zadania przewodniczącego Komisji podczas jego nieobecności;
b) odpowiada za przygotowanie merytorycznej części dokumentacji postępowania i akceptuje pod względem merytorycznym:
wzór umowy,
propozycję zakresu przedmiotu zamówienia i dokumenty, wymagane do opisu przedmiotu zamówienia oraz wartość zamówienia przed ogłoszeniem o zamówieniu,
projekt ogłoszenia o zamówieniu,
projekt siwz,
dokumenty, właściwe dla prowadzonego postępowania, np. propozycję wyjaśnienia udzielanego wykonawcom, dotyczącego treści siwz, modyfikacje siwz
zaproszenie wykonawcy do podpisania umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego jej wykonania – w przypadku żądania – najpóźniej w dniu jej zawarcia;
c) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy;
d) przyjmuje wyjaśnienia wykonawców, dotyczące treści złożonych ofert;
e) dokonuje analizy i oceny ofert, w szczególności oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu, zwłaszcza w zakresie o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy oraz przeprowadza sprawdzenie ofert, w szczególności kosztorysów ofertowych, poprawia oczywiste omyłki pisarskie w tekście ofert ,oczywiste omyłki rachunkowe z u uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z siwz ,niepowodujące istotnych zmian w treści oferty;
f) dokonuje oceny ofert, nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, określone w siwz;
g) przyjmuje i analizuje wnoszone : informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego / odwołania i opiniuje przygotowywane propozycje odpowiedzi ;
3. Sekretarz Komisji przetargowej w szczególności :
a) opracowuje projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
b) przygotowuje kopie siwz i przekazuje je wykonawcom;
c) przygotowuje wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i przekazuje je wykonawcom;
d) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust 1 ustawy;
e) dokonuje analizy i oceny ofert ;
f) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o wykluczeniu wykonawcy z postępowania, w przypadkach określonych ustawą;
g) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o odrzucenie oferty, w przypadkach przewidzianych ustawą;
h) dokonuje oceny ofert nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, określone w siwz ;
i) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta z propozycją wyboru oferty najkorzystniejszej lub o unieważnieniu postępowania;
j) przygotowuje dla wykonawców w zależności od okoliczności zawiadomienia o wykluczeniu z postępowania, odrzuceniu oferty, wniesionych odwołaniach, wyniku postępowania i inną korespondencję, dotyczącą prowadzonego postępowania, zgodnie z siwz i ustawą;
k) dokonuje upublicznienia, zgodnie z wymogami ustawy, dokumentów, zawiadomień i informacji, dotyczących prowadzonego postępowania, np. ogłoszenie o zamówieniu, siwz, ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty, ogłoszenie o zawarciu umowy;
l) przyjmuje i analizuje wnoszone : informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynnosci Zamawiającego odwołania i przygotowuje odpowiedzi ;
m) opracowuje projekty wszelkich innych dokumentów przygotowywanych przez Komisję ;
n) sporządza pisemny protokół postępowania o udzielenie zamówienia oraz dokumentacje postępowania w sprawie udzielenia zamówienia.
4.Pozostali członkowie Komisji przetargowej w szczególności :
a) proponują zakres przedmiotu zamówienia, przygotowują na ten zakres przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie i ustalają wartość zamówienia odpowiedniej branży, w której sprawują funkcję inspektora nadzoru;
b) podają informacje do siwz, dotyczące sposobu obliczenia ceny oferty, kryteriów spełnienia warunku udziału w postępowaniu przez wykonawców, określonych w art. 22 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy;
c) przygotowują i udzielają wyjaśnień wykonawcom w zakresie przedmiotu zamówienia i sposobu obliczenia ceny oferty;
d) składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust 1 ustawy;
e) dokonują oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz przeprowadzają sprawdzenie ofert, w szczególności sprawdzenie ofert pod względem rachunkowym,terminów i warunków realizacji umowy , gwarancji i płatności, poprawiają oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki rachunkowe w tekście ofert z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty;
f) dokonują oceny ofert, nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, określone w siwz;
g) analizują wnoszone : informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego /odwołania i uczestniczą w przygotowaniu ewentualnych odpowiedzi .
§ 4
Odpowiedzialność członków Komisji przetargowej:
1.Przewodniczący Komisji przetargowej odpowiada za sprawne przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.
2.Wszyscy członkowie Komisji przetargowej odpowiadają indywidualnie za wykonywane czynności w zakresie powierzonych im obowiązków, określonych w § 3.
§ 5
1. Komisja rozpocznie pracę z dniem powołania / publikacji ogłoszenia o zamówieniu / otwarcia ofert*.
2.Komisja zakończy pracę z dniem prawomocnego wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia postępowania .
3.Wydział Inwestycji zapewni niezbędną obsługę prac Komisji .
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Sporządziła: Maria Gołaszewska