Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 127/06

z dnia: 3 sierpnia
w sprawie: wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Łomży
Na podstawie art. 4 pkt 4 ustawy z dnia 22 marca 1990r o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2001r Nr 142, poz. 1593 z późniejszymi zmianami) zarządzam co następuje :

§ 1

W celu ustalenia zasad naboru na stanowiska urzędnicze w sposób otwarty i konkurencyjny wprowadza się Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Łomży stanowiący załącznik Nr 1.

§ 2

Traci moc Zarządzenie Nr 147/05 Prezydenta Miasta Łomża z dnia 15 września 2005 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Łomży.
§ 3

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 127/06
Prezydenta Miasta Łomża
z dnia 03.08.2006r


REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W URZĘDZIE MIEJSKIM W ŁOMŻY


Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1
1. Celem regulaminu jest ustalenie zasad naboru na stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w sposób otwarty i konkurencyjny.
2. Procedury naboru nie przeprowadza się wobec pracowników obsługi i na stanowiskach pomocniczych.
3. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Prezydent Miasta w oparciu o pisemny wniosek sporządzony przez Zastępcę Prezydenta, Sekretarza Miasta, Skarbnika Miasta , Naczelnika Wydziału lub z własnej inicjatywy.

Rozdział II
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej

§ 2
1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Prezydent Miasta Łomża.
2. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić :
1) Prezydent Miasta lub Zastępca Prezydenta Miasta, lub osoba wyznaczona przez Prezydenta - Przewodniczący
2) Sekretarz Miasta,
3) Naczelnik Wydziału, do którego przeprowadza się nabór,
4) Kierownik Oddziału lub Biura , do którego przeprowadza się nabór,
5) Pracownik d/s Kadr.
3. W uzasadnionych przypadkach Prezydent Miasta może uzupełnić skład komisji o dodatkową osobę ( eksperta) posiadającą niezbędne kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie przydatne w procesie przeprowadzania naboru lub pracownika jednostki organizacyjnej, której dotyczy postępowanie konkursowe.
4. Prace komisji są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 2/3 jej składu. Pracownik d/s kadr pełni obowiązki sekretarza, do którego należy sporządzenie protokołu z posiedzeń Komisji Rekrutacyjnej.
5. Komisja przystępując do pracy ustala metodę i sposób wyłonienia kandydatów.
6. W skład komisji konkursowej nie może być powołana osoba , która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie , osoby, której dotyczy postępowanie konkursowe, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
7. Jeżeli okoliczności, o których mowa w ust. 6 zostaną ujawnione w trakcie postępowania konkursowego, Prezydent Miasta dokonuje odpowiedniej zmiany w składzie komisji.
8. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

Rozdział III
Postępowanie konkursowe

§ 3
1. Postępowanie konkursowe obejmuje :
1) ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze, w tym na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze,
2) przyjmowanie dokumentów,
3) przeprowadzenie konkursu,
4) ogłoszenie wyników postępowania konkursowego.

Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w tym na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
§ 4
1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym, w tym o wolnym kierowniczym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Łomży.
2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach , m.in.: na stronie internetowej urzędu, w prasie, w biurach pośrednictwa pracy, w urzędach pracy.
3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera minimum :
1) nazwę i adres Urzędu,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem pracy zgodnie z jego opisem, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
5) wskazanie wymaganych dokumentów,
6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
4. Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w BIP.

Rozdział V
Przyjmowanie dokumentów
§ 5
1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym lub wolnym stanowisku kierowniczym.
2. Na dokumenty składane na wolne stanowisko urzędnicze składają się :
1) list motywacyjny,
2) kwestionariusz osobowy lub curriculum vitae,
3) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności ( zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach),
6) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.
3. Na dokumenty składane na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze składają się :
1) list motywacyjny,
2) kwestionariusz osobowy lub curriculum vitae,
3) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie – kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata, w tym na stanowisku kierowniczym,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności ( zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach ),
6) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.
4. Dokumenty składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po ukazaniu się ogłoszeń o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze w tym na kierownicze stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
5. Nie przyjmuje się dokumentów przesyłanych drogą elektroniczną.

Rozdział VI
Rozpatrzenie zgłoszonych kandydatów
§ 6
1. W konkursie na wolne stanowisko urzędnicze, Komisja przystępując do pracy ustala metodę i sposób wyłonienia kandydatów.
2. Konkurs na kierownicze stanowisko urzędnicze przeprowadza się w dwóch etapach:
1) W pierwszym etapie konkursu komisja zapoznaje się z dokumentami złożonymi przez kandydatów i ustala czy spełniają oni kryteria określone w ogłoszeniu o konkursie oraz ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu.
2) W drugim etapie konkursu Komisja Rekrutacyjna przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne pozwalające ustalić predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie zadań i obowiązków.
3. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze Komisja Rekrutacyjna przeprowadza wstępną selekcję i umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
4. Lista, o której mowa w ust. 2 pkt 1 i ust. 3 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
5. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
6. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
7. Po zakończeniu I etapu konkursu na kierownicze stanowisko urzędnicze, Sekretarz Komisji zawiadamia kandydatów o decyzji Komisji, tj. o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu się kandydata do II etapu konkursu.
8. Drugi etap konkursu polega na przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej pozwalającej zbadać :
- predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
- obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
- osiągnięcia zawodowe w poprzednich miejscach pracy,
- posiadaną wiedzę na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się
o stanowisko,
- cele zawodowe kandydata.
9. Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej Komisja Konkursowa wybiera kandydata w drodze głosowania. Każdy członek komisji dysponuje jednym głosem i zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym komisja wyłania kandydata.
10.Konkurs wygrywa kandydat, który uzyskał największą ilość głosów „tak”.
W przypadku równej ilości głosów „tak” rozstrzygnięcie należy do Przewodniczącego.
11. W sytuacji gdy po rozpatrzeniu ofert Komisja zakwalifikuje do konkursu tylko jednego kandydata, wygrywa on konkurs pod warunkiem uzyskania co najmniej 50% głosów „tak” członków komisji.
12. Po zakończeniu procedury naboru Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół, który zawiera :
a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był przeprowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy, nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
c) uzasadnienie danego wyboru.
13. Komisja Rekrutacyjna przekazuje protokół do zatwierdzenia Prezydentowi Miasta
Łomża.
Rozdział VII
Informacja o wynikach naboru
§ 7
1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera minimum :
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego
kandydata.
3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez
okres, co najmniej 3 miesięcy.

Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
§ 8

1. W kwestiach nierozstrzygniętych niniejszym regulaminem decyduje Komisja Rekrutacyjna bezwzględną większością głosów składu Komisji.
















  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: piątek, 4 sie 2006 12:27
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 2409 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej