Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 148/05

z dnia: 15 września
w sprawie: powołania Komisji Przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie: "Modernizacja ulicy Mickiewicza" .
§1

Na podstawie Art. 19, 20 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych / Dz. U. Nr 19, póz. 177 z dnia 9 lutego 2004 r. / powołuję Komisję Przetargową w następującym składzie :
1. Anna Armista - przewodniczący
2. Stanisław Zabadała - sekretarz
3. Elżbieta Leszczyńska - członek
4. Jerzy Kuciel - członek
5. Ryszard Filipkowski - członek
6. Hieronim Sobociński - członek

§2

Komisja Przetargowa będzie działać zgodnie z Regulaminem Pracy, stanowiącym Zał. nr 1 do niniejszego Zarządzenia i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.

§3

Zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej:
1. Obowiązki przewodniczącego Komisji Przetargowej:
- koordynuje pracę komisji;
- ustala propozycję zakresu przedmiotu zamówienia i akceptuje wartość zamówienia przed ogłoszeniem o zamówieniu;
- akceptuje projekt ogłoszenia o zamówieniu;
- akceptuje projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
- akceptuje propozycję treści wyjaśnienia dzielanego wykonawcom dotyczące treści SIWZ;
- przewodzi negocjacjom z wykonawcami, w przypadkach gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji;
- prowadzi sesję otwarcia ofert;
- składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których
mowa w art. 17 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
- przyjmuje pisemne oświadczenie kierownika zamawiającego, o którym mowa
w art. 17 ust. 2 Prawo zamówień publicznych i pozostałych członków komisji
- przyjmuje wyjaśnienia wykonawców dotyczące treści złożonych ofert;
- dokonuje oceny ofert niepodlegających odrzuceniu;
- analizuje wnoszone protesty i akceptuje przygotowywane propozycje odpowiedzi
na protest;
- akceptuje propozycje pism i dokumentów wysyłanych do wykonawców, Urzędu
§4
Odpowiedzialność członków Komisji Przetargowej:
1. Przewodniczący Komisji Przetargowej odpowiada za sprawne przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.
2. Pozostali członkowie Komisji Przetargowej odpowiadają indywidualnie za
wykonywane czynności w zakresie powierzonych im obowiązków określonych w §3.

§5

1. Komisja rozpocznie pracę z dniem powołania.
2. Komisja zakończy pracę w dniu podpisania umowy przez wybranego wykonawcę .

§6

Oddział Inwestycji i Zamówień Publicznych WPG i l UM w Łomży zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.

§7

Ogłoszenie wyników postępowania nastąpi po ich zatwierdzeniu przez Prezydenta Miasta.

§8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania .
Zał.



Nr 1
REGULAMIN PRACY
Komisji Przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego^ w tym do dokonania
oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu^
do badania i oceny ofert oraz przedstawienia propozycji wyboru
najkorzystniejszej oferty
1. Komisja działa w oparciu o Zarządzenie Nr ..wX............... Prezydenta Miasta
Łomży z dnia ..^G^.Zr^.1......... i ustawę Prawo zamówień publicznych.
1.1. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.
1.2. Komisję obowiązują przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia
29 stycznia 2004 r. zwanej dalej również "ustawą ", przepisy aktów
wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz postanowienia niniejszego
regulaminu.
1.3. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
1.4. Członkowie Komisji, po zapoznaniu się z oświadczeniami lub dokumentami
złożonymi przez wykonawców, składają pisemne oświadczenie o braku lub
istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia
29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych- druk ZP -11.
1.5 W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu
okoliczności, o których mowa w ust.1, niezłożenia przez niego oświadczenia
albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, Przewodniczący komisji
niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego . Informacje o wyłączeniu członka komisji
Przewodniczący komisji przekazuje Prezydentowi Miasta , który w miejsce
wyłączonego członka może powołać nowego członka komisji.
1.6 Wobec Przewodniczącego komisji czynności wyłączenia z postępowania
o zamówienie publiczne dokonuje bezpośrednio Prezydent Miasta .
1.7. Na podstawie art.21 ust. 4 ustawy komisja wnioskuje do Prezydenta Miasta
o powołanie biegłych.
2. Tryb pracy i zadania komisji przetargowej
2.1. Komisja ustali z należytą starannością wartość zamówienia.
2.2. Komisja przygotowuje i przekazuje do zatwierdzenia przez kierownika jednostki:
1) ogłoszenie wymagane dla danego trybu postępowania o udzielenie
zamówienia;
2) treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3) projekty innych dokumentów.
2.3. Do zadań komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego należy:
1) udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków
zamówienia;
2) prowadzenie negocjacji z wykonawcami, w przypadku gdy ustawa
przewiduje prowadzenie takich negocjacji;
3) dokonanie otwarcia ofert;
4) dokonanie oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału
w postępowaniu oraz wnioskowanie do Prezydenta Miasta o wykluczenie
wykonawców w przypadkach określonych ustawą;
5) wnioskowanie do Prezydenta Miasta o odrzucenie oferty w przypadkach
przewidzianych ustawą;
6) ocena ofert niepodlegających odrzuceniu;
7) przygotowanie propozycji wyboru oferty zgodnie z art. 91 ustawy lub
wystąpienia o unieważnienie postępowania ;
8) przyjmowanie i analizowanie wnoszonych protestów oraz przygotowanie
odpowiedzi na protest;
9) przedstawienie Prezydentowi Miasta propozycji wyboru nowej oferty
najkorzystniejszej spośród pozostałych ważnych ofert złożonych
w postępowaniu, jeżeli oferent, którego oferta została wybrana:
- uchyla się od zawarcia umowy lub;
- nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy
10) sporządzenie odpowiedniej dokumentacji postępowania wg druków ZP
wprowadzonych Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia
07 kwietnia 2004r.
3. Otwarcie ofert.
3.1. Zgodnie z art. 86 pkt 3 ustawy bezpośrednio przed otwarciem ofert
Przewodniczący Komisji poda kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia.
3.2. Komisja dokona jawnego, publicznego otwarcia ofert w terminie określonym
w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia
3.3. Przewodniczący Komisji przedstawi zebranym:
- skład Komisji Przetargowej
- nazwy wykonawców, których oferty zostały uznane za nieważne z powodu
złożenia ich po wyznaczonym terminie
- oferty okazując, że złożone zostały w stanie nieuszkodzonym oraz nie
noszą śladów wskazujących na próbę naruszenia ich tajemnicy
3.4. Po otwarciu każdej oferty Przewodniczący Komisji odczyta, a sekretarz
odnotuje w załączniku do protokołu - druk ZP-12 poniższe dane zawarte
w ofercie :
- nazwę i adres wykonawcy
- cenę oferty
- termin wykonania zamówienia
- okres gwarancji
- warunki płatności
3.5. Przed zamknięciem części jawnej posiedzenia, Przewodniczący może również
poinformować zebranych o przewidywanym terminie rozstrzygnięcia
postępowania i podania wyników do publicznej wiadomości.
4. Ocena złożonych ofert.
4.1. W toku badania i oceny złożonych ofert Komisja stwierdzi , czy wszystkie
oferty:
- odpowiadają warunkom i zasadom określonym w Ustawie prawo zamówień
publicznych i SIWZ,
- w toku badania i oceny ofert komisja w uzgodnieniu z Prezydentem może
żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
Niedopuszczalne jest prowadzenie z wykonawcą negocjacji dotyczących
złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem o którym mowa w art. 87 ust 2 ustawy,
dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
- Komisja poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki
rachunkowe w obliczeniu ceny zgodnie z ^rt. 88, przygotowuje wniosek do
Prezydenta Miasta, że należy zawiadomić wykonawców , którzy złożyli oferty,
o dokonanych poprawkach
- Komisja dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia i odnotuje wyniki w druku ZP-14,
4.2. Komisja przygotuje propozycję wykluczenia wykonawców, z ubiegania się o
udzielenie zamówienie
a) których dotyczą okoliczności wymienione w art. 24 ust 1 pkt 1-9 ustawy
Prawo zamówień publicznych,
b) którzy wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego
postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami
uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, z wyjątkiem autorów
miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, jeżeli przedmiotem
postępowania o udzielenie zamówienia są prace projektowe wynikające
z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, sporządzonych
przez tych autorów,
c) którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik
prowadzonego postępowania,
d) którzy nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych
warunków określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych , specyfikacji
istotnych warunków zamówienia lub ogłoszeniu,
e) którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa
w art.22 ust.1 pkt 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
f) którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania
ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie związania ofertą.
4.3 Komisja przygotuje treść zawiadomienia o wykluczeniu wykonawcy
z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne
i prawne.
4.4 Ofertę wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą.
Lista wykonawców wykluczonych z postępowania zostanie sporządzona na
druku ZP-15.
4.5 Komisja odrzuci ofertę (art.89 ustawy Prawo zamówień publicznych), jeżeli:
a) jest niezgodna z ustawą,
b) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
d) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
e) została złożone przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert
f) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić
na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny,
g) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził
się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
h) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
4.6 Komisja sporządzi listę ofert odrzuconych na druku ZP-16. Oferty odrzucone
nie będą brały udziału w dalszej części niniejszego postępowania.
a) w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, członkowie komisji dokonają
oceny złożonych ofert i wyniki wpiszą w karcie indywidualnej oceny oferty -
drukZP-17;
b) wykorzystując wyniki indywidualnej oceny, Komisja sporządzi streszczenie
oceny i porównania złożonych ofert na druku ZP-18;
c) po porównaniu wyników, Komisja przygotuje wniosek do Prezydenta
Miasta Łomży z propozycją wyboru oferty najkorzystniejszej.
5. W przypadku wniesienia protestu, po upływie terminu składania ofert, Komisja:
a) przygotuje informację do wykonawców, którzy złożyli oferty o zawieszeniu
biegu terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia
protestu
b) przygotuje wezwanie, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do
przedłużenia ważności wadium lub wniesienia nowego wadium na okres
wydłużony.
c) rozpatrzy wniesiony protest i przedłoży propozycję rozstrzygnięcia do
akceptacji Prezydenta Miasta.
d) sporządzi informację o wniesionych protestach i odwołaniach na druku
ZP-19.
6. W przypadku udziału w pracach Komisji biegłych, sekretarz komisji odnotuje
ich nazwiska w druku ZP-1.
7. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego, komisja wybierze ofertę
najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich
ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93
ust1.
8. Komisja przygotuje wezwania do wykonawców, którzy w wyznaczonym
terminie nie złożyli dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału
w postępowaniu, do uzupełnienia tych dokumentów w określonym terminie,
jeżeli ich nieuzupełnienie skutkowałoby unieważnieniem postępowania.
9. Po zaakceptowaniu przez Prezydenta Miasta wniosku o wyborze oferty,
Komisja niezwłocznie przygotuje zawiadomienia o wyborze oferty do
wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia oraz ogłoszenie o
udzieleniu zamówienia do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o
wartości przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 60 000 euro .
10. Komisja zakończy swoją działalność po podpisaniu Protokołu postępowania
druk ZP-1 , jego zatwierdzeniu przez Prezydenta Miasta Łomży i w dniu
podpisania umowy. Wyniki postępowania podaje się do publicznej wiadomości.
11. Komisja pracuje przy obecności co najmniej trzech jej członków.


Prezydent Miasta
mgr inż. Jerzy Brzeziński
  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: wtorek, 21 lut 2006 11:07
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 1955 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej