Obwieszczenie - azbest 2012
Obwieszczenie Prezydenta Miasta Łomża
dotyczące zasad dofinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu
miasta Łomża w roku 2012
Urząd Miejski Łomży informuje o przystąpieniu do tworzenia listy osób ubiegających się o dofinansowanie w 2012 r. przedsięwzięć polegających na usuwaniu azbestu z terenu miasta Łomża.
Dofinansowaniem objęte będą zadania:
1. ujęte są w „Programie usuwania azbestu dla miasta Łomża na lata 2008-2032”,
2. dotyczą obiektów, których właścicielami są osoby fizyczne (również wspólnoty mieszkaniowe) oraz z obiektów miejskich,
3. wniosek o ich dofinansowanie złożony będzie w terminie do 10.04.2012 r.
4. zrealizowane będą w okresie do 30 listopada 2012 r.
5. których Właściciele dokonają w Wydziale Architektury i Budownictwa tut. Urzędu zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, polegających na remoncie istniejącego obiektu budowlanego.
Sfinansowane, w pełnej wysokości, będą koszty transportu i unieszkodliwiania odpadów azbestowych, powstałych w związku z wymianą pokryć dachowych lub elementów elewacji na budynkach mieszkalnych i gospodarczych .
Wykonawcą zadania obejmującego powyższe prace na terenie całego miasta będzie jedna firma wybrana przez tut. Urząd, która na zlecenie Urzędu dokonywać będzie odbioru powstałych odpadów azbestowych i ich transportu do miejsca unieszkodliwiania.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z demontażem starych pokryć dachowych oraz zakupem i montażem nowych.
W związku z powyższym osoby planujące w 2012 r. wymianę pokryć dachowych i usunięcie eternitu z dofinansowaniem proszone są o dostarczenie do Urzędu Miejskiego w Łomży (złożyć w Centrum Obsługi Mieszkańców lub przesłać pocztą) w terminie do dnia 10.04.2012 r. stosownego wniosku. Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej Urzędu w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „Ochrona środowiska” oraz w siedzibie Urzędu (w holu przy wejściu w Punkcie Obsługi Mieszkańców lub Referacie Ochrony Środowiska i Rolnictwa - pokój nr 103). Po ustaleniu listy osób uprawnionych do uzyskania dofinansowania Urząd Miejski w Łomży dokona wyboru wykonawcy zadania i rozpocznie się odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości.
Dodatkowe informacje i wyjaśnienia dotyczące zasad dofinansowania prac związanych z usuwaniem azbestu można uzyskać w Referacie Ochrony Środowiska i Rolnictwa tut. Urzędu – Pan Karol Urbański, tel. (086) 215-67-94, e-mail : k.urbanski@um.lomza.pl