Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Wydział Zarządzania Kryzysowego (WZK)

Joanna Buźniak - Naczelnik WZK
pok. nr 9, tel. 86 2156723
e-mail: j.buzniak@um.lomza.pl

§ 47 regulaminu Organizacyjnego UM

Wydział Zarządzania Kryzysowego

1. W skład Wydziału Zarządzania Kryzysowego wchodzą:

1) Stanowisko ds Zarządzania Kryzysowego

2) Stanowisko ds Obrony Cywilnej

3) Stanowisko ds Wojskowych i Obronnych

4) Pion Ochrony Informacji Niejawnych

5) Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego

2. Do zadań Stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego należy w szczególności:

1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Miasta,

2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego i planu zarządzania kryzysowego Miasta,

3) przygotowanie i organizacja szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego,

4) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie zapobiegania, przeciwdziałania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym,

5) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Policji, Państwowej Straży Pożarnej oraz innych służb, inspekcji w zakresie przeciwdziałania zjawiskom noszącym znamiona kryzysu,

6) współpraca z organami i instytucjami wykonującymi zadania w zakresie zapobiegania, przeciwdziałania i usuwania skutków klęsk żywiołowych oraz innych nadzwyczajnych zdarzeń zagrażających zdrowiu i mieniu oraz zjawisk noszących znamiona kryzysu,

7) inicjowanie działań przewidzianych prawem w przypadku wystąpienia bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa sanitarnego na terenie Miasta,

8) organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,

9) prowadzenie obsługi administracyjno - biurowej Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,

10) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach – SWO,

11) analizowanie potrzeb i dokonywanie niezbędnych zakupów sprzętu dla potrzeb zarządzania kryzysowego w Mieście,

12) opiniowanie wniosków i potrzeb Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej oraz innych służb i inspekcji w zakresie dofinansowania kosztów ich funkcjonowania,

13) prowadzenie spraw dotyczących wykonywania przez Prezydenta zwierzchnictwa nad Komendą Miejską Policji w Łomży i Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Łomży, w tym wnioskowanie o wydawanie poleceń służbowych kierownikom tych służb,

14) kierowanie Punktem Kontaktowym HNS Prezydenta Miasta Łomża.

3. Do zadań Stanowiska ds. Obrony Cywilnej należy w szczególności:

1) opracowywanie planu działania i szkolenia oraz programu szkolenia w zakresie obrony cywilnej,

planowanie działalności oraz wykonywanie funkcji nadzorczej w zakresie planowania i realizacji zadań obrony cywilnej na terenie Miasta,

2) opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej Miasta,

3) tworzenie i przygotowywanie do działań formacji obrony cywilnej,

4) organizowanie i koordynowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu obrony cywilnej,

5) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania – SWA,

6) przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności z zagrożonego obszaru na wypadek masowego zagrożenia dla życia i zdrowia,

7) gospodarka sprzętem OC, planowanie i organizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki, prowadzenie sprawozdawczości i ewidencji sprzętu OC,

8) przechowywanie, konserwacja i eksploatacja sprzętu znajdującego się w magazynach sprzętu OC Urzędu,

9) przekazywanie do kalibracji i legalizacji urządzeń dozymetrycznych,

10) prowadzenie ewidencji syren alarmowych i ich wyposażenia,

11) prowadzenie ewidencji obiektów wchodzących w skład systemu obrony cywilnej,

12) planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,

13) aktualizacja Bazy Danych Sił i Środków Szefa Obrony Cywilnej,

14) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie ochrony ludności,

15) sporządzanie informacji i sprawozdań z zakresu OC dla jednostki nadrzędnej OC.

4. Do zadań Stanowiska ds. Wojskowych i Obronnych należy w szczególności:

1) planowanie i realizowanie wszystkich zadań stałej gotowości obronnej państwa na terenie Miasta oraz współdziałanie z organami wojskowymi w zakresie realizacji zadań wynikających z powszechnego obowiązku obrony,

2) opracowanie i aktualizacja, w uzgodnieniu z Sekretarzem, regulaminu organizacyjnego Urzędu i dokumentacji stałego dyżuru na czas zewnętrznego zagrożenia państwa i wojny,

3) opracowanie i aktualizowanie planu operacyjnego funkcjonowania Miasta w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz zestawu zadań obronnych dla Urzędu i jednostek organizacyjnych Miasta,

4) opracowanie i aktualizowanie planu przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa oraz współpraca w tym zakresie z placówkami służby zdrowia,

5) planowanie i nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności kraju dla potrzeb sił zbrojnych, Policji, Straży Pożarnej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, jednostek zmilitaryzowanych zwalczania klęsk żywiołowych oraz obrony cywilnej,

6) aktualizowanie baz danych dla potrzeb HNS,

7) reklamowanie osób na wniosek i z urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

8) opracowanie i aktualizacja dokumentacji akcji kurierskiej, zapewnienie odpowiednich warunków organizacyjnych do jej przeprowadzenia oraz prowadzenie szkoleń pracowników Urzędu zabezpieczających sprawne przeprowadzenie akcji,

9) prowadzenie i aktualizacja rejestru mężczyzn i kobiet objętych rejestracją na potrzeby ewidencji wojskowej i kwalifikacji wojskowej,

10) organizacja i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej,

11) stosowanie egzekucji administracyjnej wobec osób uchylających się od stawiennictwa do kwalifikacji wojskowej,

12) rozpatrywanie wniosków żołnierzy rezerwy i wydawanie decyzji w sprawie zwrotu utraconego wynagrodzenia za okres odbytych ćwiczeń wojskowych.

5. Pion Ochrony Informacji Niejawnych realizuje zadania określone w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych i przepisach wykonawczych do tej ustawy. W skład Pionu wchodzą:

1) Pełnomocnik Ochrony do spraw Informacji Niejawnych

2) Kierownik Kancelarii Niejawnej

3) Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego.

Szczegółowe zadania Pionu Ochrony Informacji Niejawnych określone zostały w odrębnych przepisach oraz zaleceniach Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

6. Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego realizuje zadania określone w ustawie z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym oraz w ustawie z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach, a w szczególności:

1) pełni całodobowy dyżur w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,

2) współdziała z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,

3) pełni nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,

4) współpracuje z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,

5) współdziała z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,

6) dokumentuje działania podejmowane przez centrum,

7) realizuje zadania stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,

8) przyjmuje zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia.

Szczegółowe zadania Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego określa odrębne zarządzenie.

7. Dyżurni Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego wykonują zadania z zakresu miejskiego monitoringu terenu Parku Jana Pawła II.

8. Wydział wykonuje także inne zadania zlecone doraźnie przez Prezydenta lub Sekretarza.

Informacje Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego (MCZK) - tutaj

 

Pliki do pobrania:

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 16 maj 2011 12:14
  • Data opublikowania: poniedziałek, 16 maj 2011 12:18
  • Data edycji: poniedziałek, 20 lut 2012 11:42
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej