Regulamin sfinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu miasta Łomża w roku 2011
REGULAMIN
sfinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu miasta Łomża
w roku 2011
§ 1
Sfinansowane będą zadania ujęte w „Programie usuwania azbestu dla miasta Łomża na lata 2008-2032” z obiektów, których właścicielami są osoby fizyczne (również wspólnoty mieszkaniowe) oraz z obiektów miejskich, realizowane w okresie do 30 listopada 2011 r.
Źródłem finansowania, przedmiotowego zadania, będzie dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku oraz środki własne.
§ 2
Sfinansowane, w pełnej wysokości, mogą być koszty demontażu wyrobów zawierających azbest oraz transportu i unieszkodliwiania odpadów azbestowych powstałych w związku z wymianą pokryć dachowych lub elementów elewacji, poniesione i rozliczone do dnia 30 listopada 2011 r.
§ 3
Wykonawcą zadania obejmującego powyższe prace na terenie całego miasta będzie jedna firma wybrana przez tut. Urząd w drodze przetargu, która na zlecenie Urzędu dokonywać będzie demontażu wyrobów azbestowych i transportu w miejsce unieszkodliwiania powstałych odpadów azbestowych.
§ 4
Procedura realizacji zadania:
1. Planujący wymianę pokryć dachowych lub elewacji budynków i usunięcie odpadów azbestowych z nieruchomości występuje z wnioskiem do Prezydenta Miasta Łomża o dofinansowanie tych prac. Wzór wniosku określa załącznik nr 1.
Dofinansowaniem objęty jest następujący zakres prac:
- demontaż wyrobów z obiektów budowlanych i usunięcie powstałych odpadów azbestowych,
lub
- usunięcie z nieruchomości odpadów zawierających azbest zdemontowanych na koszt Właściciela przez uprawnioną firmę.
2. Pracownik Urzędu Miejskiego weryfikuje i przyjmuje wniosek.
3. Wnioskodawca informowany jest o przyjęciu wniosku do realizacji.
4. Realizacja zadania obejmuje:
4.1. Demontaż wyrobów azbestowych z obiektów budowlanych i usunięcie powstałych odpadów zawierających azbest. Powyższe prace w całości wykona firma wybrana przez tut. Urząd, w terminach uzgodnionych z właścicielami poszczególnych obiektów.
4.2. Usunięcie z nieruchomości odpadów zawierających azbest, zdemontowanych na koszt Właściciela przez podmiot uprawniony do prowadzenia tego rodzaju prac. Przygotowane do odbioru odpady azbestowe winny być szczelne opakowane, oznakowane i złożone na palecie na działce Wnioskodawcy. Wnioskodawca informuje Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Łomży o przygotowaniu odpadów do odbioru. Wzór wniosku określa załącznik nr 2.
4.3. Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Łomży po otrzymaniu informacji od Wnioskodawcy organizuje ich odbiór w terminie 21 dni.