Na 68 posiedzeniu w dniu 10 listopada 2010 r.
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Zaopiniowanie wniosku Prezydenta o podjęcie uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych /druk nr 911, 911A/
3. Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na 2010 r. /druk nr 920, 920/1, 920B/
4. Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych objętych czynszem regulowanym na rzecz głównych najemców z bonifikatą /druk nr 919, 919A/
5. Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie wysokości podatku rolnego i leśnego na 2011 rok /druk nr 912/
6. Sprawy różne.
Przebieg posiedzenia:
Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan
Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji. Poprosił następnie o uwagi do proponowanego porządku.
Następnie Komisja 6 głosami za przyjęła porządek jak wyżej.
Ad. 1Przewodniczący poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do Protokołu Nr 67/10 i przyjęli go 5 głosami za, jednogłośnie.
Ad. 2
Pani Jadwiga Kozłowska - Skarbnik Miasta przedstawiając wniosek poinformował, że proponowane zmiana wynika ze zmiany zapisów w art. 7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości.
Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do przedłożonego materiału i Komisja pozytywnie 5 głosami za, przy 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących zaopiniowała proponowany projekt uchwały.
Ad. 3
Pani Jadwiga Kozłowska - Skarbnik Miasta przedstawiając wniosek poinformował, że proponowane zmiany w budżecie polegają na:
1) zwiększeniu planowanych dochodów i wydatków na zadania własne o kwotę 106.453 złotych,
2) zmniejszeniu planowanych dochodów i wydatków na zadania własne o kwotę 5.461.863 złote,
3) zmniejszeniu planowanych wydatków i zmniejszenie planowanych przychodów na zadania własne o kwotę 6.568.010 złotych.
4) przeniesieniu pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami planowanych wydatków na kwotę 311.558 złotych,
5) zwiększeniu planowanych dochodów i wydatków na zadania własne o kwotę 67.969 złotych,
6) zmniejszeniu planowanych dochodów i wydatków na zadania własne o kwotę 694.340 złotych
7) zwiększeniu planowanych dochodów i zmniejszenia przychodów z tytułu kredytów o kwotę 2.160.000 złotych,
8) przeniesieniu pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami planowanych wydatków zadań własnych na kwotę 434.354 złotych.
Dodała, że nie zmienia się załącznik nr 7, w związku z powyższym zostanie wykreślony z projektu uchwały.
Radny Janusz Nowakowski zabierając głos zwrócił uwagę, że zbyt duża kwota została zdjęta z systemu transportowego i może okazać się, że zabraknie środków na tym zadaniu.
Pani Skarbnik wniosek przyjęła i zobowiązała się przedstawić już na sesji autopoprawkę.
Członkowie Komisji nie zgłosili więcej uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je wraz z wnioskiem radnego Nowakowskiego pozytywnie 5 głosami za, przy 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących.
Ad. 4
Przewodniczący wprowadzając do tematu zwrócił uwagę, że jest to kolejna tego typu uchwała i dotyczy tym razem zgodnie z projektem uchwały tylko 1 lokalu.
Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 5 głosami za, przy 0 przeciwnych i braku wstrzymujących.
Ad. 5
Pani Jadwiga Kozłowska - Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek w sprawie wysokości podatku rolnego i leśnego na 2011 rok zgodnie z drukiem 912 (w załączeniu).
Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 5 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących.
Ad. 6
Przewodniczący w związku z faktem, iż jest to ostatnie posiedzenie Komisji w tej kadencji Rady podziękował członkom Komisji za współpracę.
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.