Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 65 posiedzeniu w dniu 23 sierpnia 2010 r.

Komisja realizowała nastepujący porządek:

1.    Przyjęcie protokołu z poprzedniego  posiedzenia.

 

2.    Analiza Finansowa MPWiK za 2009 rok /druk nr 843/

 

3.    Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na 2010 r. /druk nr 851, 851A/

 

4.    Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych objętych czynszem regulowanym na rzecz głównych najemców z bonifikatą /druk nr 847, 847A/

 

5.    Sprawy różne.

  

Przebieg posiedzenia:

  

              Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan
Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji.

 

                   Następnie Komisja 6 głosami za  przyjęła porządek jak wyżej.

 

Ad. 1

 

                   Przewodniczący poprosił o uwagi do protokołu z  poprzedniego  posiedzenia.

 

                   Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do Protokołu Nr 64/10  i przyjęli go 5 głosami za, jednogłośnie.

  

Ad. 2

  

                   Przewodniczący wprowadzając do tematu poprosił przedstawicieli Spółki, aby w kontekście roku 2009 przybliżyli sytuację pierwszego półrocza roku 2010.

 

                   Gilbert Okulicz – Z-ca Prezesa MPWiK odnosząc się do roku 2009 stwierdził, że zysk w 2009 roku przewyższył planowany, jeżeli natomiast chodzi o rok bieżący, to również mają założony zysk i po analizie wyników za I półrocze uważają, że będzie on wykonany. Poziom zarówno kosztów, jak i przychodów za I półrocze jest w granicach 50%, a więc prawie z planem.

 

                   Wiesław Jarmosz – MPWiK uzupełniając dodał, że rok 2009 był dobrym rokiem dla Spółki. Zysk netto wyniósł ponad 300 tys. zł.

 

Jeżeli zaś chodzi o rok 2010, to Spółka przychody realizuje zgodnie z planem, jeżeli chodzi o koszty, to również mają dobry układ po pierwszym półroczu. Należy jednak brać pod uwagę, że mieli  przychody z energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych, jak również inne nie przewidziane. Analiza po 7 miesiącach roku bieżącego wskazuje, że nie powinno być zagrożeń w realizacji planu za 2010 rok.

 

                   Radny Zbigniew Lipski poprosił o informację, czy są jakieś zagrożenia ze strony indywidualnych odbiorców. Jeżeli są, to jaka to wysokość i  jak sobie z tym radzi Spółka. Prosi również o informację, jak wygląda sprawa funduszu zapasowego, czy został on częściowo odtworzony.

 

                   Prezydent Miasta odpowiadając wyjaśnił, że z dłużnikami spółka postępuje bardzo brutalnie. Dodał, że największym dłużnikiem jest Szpital Wojewódzki.

 

                   Pan Wiesław Jarmosz wyjaśnił, że należności Szpitala to 100 tys. zł. Dodał, że w 2010 roku jakość obsługi Szpitala poprawiła się, jest to skutkiem podjętych przez Spółkę działań.

 

                   Przewodniczący poprosił o informację, jak na dzień dzisiejszy wygląda sytuacja  miejskich placówek oświatowych oraz MPGKiM.

 

                   Pan Wiesław Jarmosz wyjaśnił, że  ze wszystkimi placówkami nie ma najmniejszych problemów, wszyscy płacą. Odpowiadając następnie na zapytanie radnego Lipskiego wyjaśnił, że fundusz zapasowy jest odbudowywany w sytuacji, gdy jest zysk.

 

                   Przewodniczący poprosił o informację, czy rok 2010 może przynieść propozycje do Rady Miejskiej w kwestii  regulacji za wodę i ścieki na rok 2011.

 

                   Prezydent Miasta odpowiadając wyjaśnił, że jeżeli już, to będzie to rewaloryzacja o ułamek stopnia inflacji.

 

                   Radny Lipski prosi o informację, czy w związku ze zbliżającymi się wyborami odczuwają naciski ze strony związków zawodowych na fundusz płac, czy są naciski na ewentualne podwyżki płac, czy  nie.

 

                   Z-ca Prezesa MPWiK  stwierdził, że jeżeli chodzi o naciski na płace, to jest to działanie ciągłe i nie odczuwają takiego „okazjonalnego” nacisku. Cały czas jest walka o obniżenie oszczędności.

 

                   Członkowie Komisji nie zgłosili  więcej uwag  do przedłożonego materiału i Komisja pozytywnie zaopiniowała  funkcjonowanie Spółki MPWiK w 2009 r.   6 głosami za - jednogłośnie.   

  

Ad. 3

 

                   Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta przedstawiając wniosek poinformował, że proponowane zmiany polegają na:

 

1)   zwiększeniu planowanych dochodów i wydatków na zadania własne w 2010 rok o kwotę  1.570.991 złotych,

 

2)   przeniesieniu pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami  planowanych wydatków na kwotę 1.077.775 złotych,

 

3)   przeniesieniu pomiędzy  paragrafami  planowanych dochodów na kwotę 467.360 złotych.

 

Radna Wanda Mężyńska zabierając głos poprosiła o wyjaśnienie, czy w wyniku adaptacji poddaszy  budynków  komunalnych powstaną mieszkania komunalne.

 

Skarbnik Miasta potwierdziła dodając, że będzie to 8 mieszkań.

 

Radny Zbigniew Lipski zabierając głos w dyskusji poprosił o informację, jaka kwota  ogólna zamknie się inwestycja  przy ul. Konstytucji 3 Maja. Jak długo to będzie jeszcze trwało i jaki koszt całościowy, ile środków pochodzi z budżetu miasta, ile z innych źródeł i  ile z ŁSM. Prosi również o odpowiedź w kwestii termomodernizacji SP Nr 9. Jak wygląda ta sprawa.

 

            Skarbnik Miasta odpowiadając na pytanie pierwsze wyjaśniła, że inwestycja nie została jeszcze ostatecznie rozliczona, ale na dzień dzisiejszy kwota wynosi ok. 4 mln zł, z czego ŁSM przekazała 950 tys. zł.  Dodała, że płatnikiem było miasto i ŁSM. Dodała, że na tym placu budowane było boisko wielofunkcyjne,  do którego była dopłata z Ministerstwa z funduszu sportu – 440 tys. zł.

 

            Odpowiadając w kwestii termomodernizacji SP nr 9, to sprawa tego zadania nie jest ostatecznie rozstrzygnięta, proces trwa. Zadanie  jest jakby realizowane, SP nr 2 jest realizowana, SP nr 4 jest realizowana i w chwili obecnej Czekają na ostateczną decyzje odnośnie tego zadania. Jeżeli środków z zewnątrz nie będzie to termomodernizacja SP nr 4 zostanie pokryta ze środków budżetu miasta. Wówczas zadanie będzie realizowane w roku przyszłym.

 

            Prezydent Miasta odpowiadając radnej Mężyńskiej dodał, że nowe boisko przy SP nr 9 w chwili obecnej jest pod opieka Dyrektora  Szkoły, czy w przyszłości zmieni się to, zobaczą.

 

Radny Lipski zabierając głos stwierdził, że jego zdaniem powinno to pozostać pod opieką Szkoły.

 

Kontynuując zwrócił uwagę, że skeate park jest w użytkowaniu SM „Perspektywa”, własność natomiast Prezydenta. Utrzymanie tego obiektu kosztuje bardzo drogo. Obiekt jest eksploatowany już 10 lat i nadszedł czas remontu. W chwili obecnej wykonywane są ekspertyzy. W związku z powyższym zwraca się do Prezydenta z zapytaniem, czy miasto jest w stanie przynajmniej w 50% dofinansować tą modernizację. Dodał, że temat ten chce postawić na Radę Nadzorczą Spółdzielni, ponieważ w dalszym ciągu jest zainteresowany zarządem i  jeżeli będzie zapewnienie ze strony miasta o dofinansowaniu, wówczas Rada Nadzorcza również przychyli się do tego wniosku. Poinformował, że koszt modernizacji 4 boisk zamknie się w kwocie 600 tys. zł.

 

            Prezydent Miasta odnosząc się do wniosku radnego Lipskiego zadeklarował, że takie środki znajdą się, natomiast Pani Skarbnik to potwierdziła.

 

            Radny Lipski kontynuując wypowiedź dodał, że umieszczenie w skaete parku urządzeń do ćwiczeń budzi ogromne zainteresowanie. Non stop urządzenia te są oblegane przez osoby w dojrzałym wieku. Planują więc   ustawienie ich w  jeszcze innych miejscach.

 

            Prezydent  miasta dodał, że są propozycje aby takie zestawy umieścić wzdłuż Grobli Jednaczewskiej.

 

            W dalszej dyskusji radny Tadeusz Zaremba zwrócił uwagę, że to, co dzieje się na skaete parku jest przykładem inicjatyw lokalnych, które rodziły się oddolnie i one najlepiej funkcjonują i dają najlepsze efekty. Dodał, że wykonanie drugiego takiego kompleksu przy konstytucji 3 Maja odciążyło ten już istniejący, co potwierdził radny Lipski.

 

Członkowie Komisji nie zgłosili  więcej uwag  do przedłożonego materiału i Komisja  pozytywnie 6 głosami za,  zaopiniowała proponowany projekt uchwały.

  

Ad. 3

 

Prezydent Miasta wprowadzając do tematu zwrócił uwagę, że jest to kolejna tego typu  uchwała i dotyczy tym razem zgodnie z projektem uchwały  tylko 6 lokali.

 

Członkowie Komisji  nie zgłosili  uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 6 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 4

  

            W sprawach różnych nie zgłoszono uwag.

 Na tym posiedzenie Komisji zakończono. 
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 23 wrz 2010 10:58
  • Data opublikowania: wtorek, 28 wrz 2010 12:01
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 12:06
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej