Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 54 posiedzeniu w dniu 18 stycznia 2010 r.

Komisja realizowała nstępujący porządek:

1.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego  posiedzenia.

 

2.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie w sprawie ustalenia wysokości cen biletów komunikacji miejskiej w Łomży /druk nr 711, 711A/

 

3.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta o wydanie opinii w sprawie udzielenia 90%bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Zawadzkiej 55A /druk nr 714/

 

4.      Przyjęcie Planu pracy Komisji na 2010 rok oraz zgłoszenie propozycji do planu pracy Rady na 2010 r.

 

5.      Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2009 r.

 

6.      Sprawy różne.

  

Przebieg posiedzenia:

  

              Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan
Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji.

 

                   Następnie Komisja 6 głosami za  przyjęła porządek jak wyżej.

 Ad. 1

                   Przewodniczący poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.

 

                   Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do protokołu nr 53/09  i przyjęli go 8 głosami za, jednogłośnie.

     

Ad. 2  

  

            Pan Piotr Grabani – Przewodniczący Komisji wprowadzając  do tematu poprosił Prezydenta o wprowadzenie.

 

            Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta  przedstawiając  wniosek   zwrócił uwagę, że aktualne ceny wszystkich biletów  obowiązywały od 1 marca 2008 r, czyli przez okres 23 miesięcy.  Zakładany wzrost cen wynika ze wskaźnika inflacji, w 2009 r. (2,9%) oraz  zakładanego wskaźnika inflacji w roku 2010 r. (1,0%). Przy ustaleniu proponowanych cen  uwzględniono także wzrost cen paliw w okresie dwuletnim  oraz wielkość dotacji do  komunikacji  miejskiej ujętej w budżecie miasta.

 

      Procentowy wzrost cen wg przedstawionej propozycji wyniesie: bilety jednorazowe 4,8%, sześcioprzejazdowe 5,0%, miesięczne na jedną linię  7,6%, na  dwie  linie 6,9%, na wszystkie linie 6,50%. 

       Zauważył, że wzrost cen nie jest wysoki i uwzględnia jedynie te czynniki, które faktycznie wpłynęły bądź wpłyną w najbliższym czasie na wzrost kosztów funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Zakład Budżetowy w Łomży. Stwierdzić, że poziom cen biletów jednorazowych po wprowadzeniu podwyżki nie odbiegnie od cen biletów  obowiązujących w innych miastach naszego regionu o podobnej wielkości jak Łomża. Aktualnie w Łomży cena biletu jednorazowego wynosi 2,10 zł, a jednokrotnego przejazdu       w ramach biletu wieloprzejazdowego wynosi 2,00 zł

       Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty zarówno ekonomiczne, jak i społeczne  wnosi o podjęcie przez Radę Miejską uchwały zgodnie z załączonym projektem.

  

            Pan Bogusław Szczech – Dyrektor MPK zabierając głos zwrócił uwagę, że w Łomży były jedne z najtańszych biletów w regionie. Dodał, że z porównania poziomu cen w innych  miastach regionu wynika, że  np. w Suwałkach, Ostrołęce, Ełku (od 2008 r.) czy Siedlcach (od 2009 r.) cena biletu jednorazowego wynosi 2,20 zł. W Ciechanowie natomiast jest wyższa (od 2008 r.) i wynosi 2,40 zł. Ceny biletów wieloprzejazdowych kształtują się również na podobnym poziomie jak w Łomży. Mimo że procentowo podwyżka biletów miesięcznych jest nieco wyższa od wzrostu cen biletów pozostałych to jednak należy zaznaczyć, że nadal cena przejazdu komunikacją miejską w ramach biletu miesięcznego jest nadal najtańsza formą przejazdu. Przy założeniu 50 przejazdów miesięcznie to jeden przejazd wynosić będzie po podwyżce 1,42 zł normalny i 0,71 zł ulgowy. 

 

            Przewodniczący zwrócił uwagę, że  Komisja posiada stanowisko OPZZ w tej sprawie i wynika że OPZZ nie ma nic przeciwko podwyżce o stopień inflacji.

 

Pani Elżbieta Zyskowska – MPK dodała, że planowana inflacja, w porównaniu z faktyczna okazuje się już wyższa. Podobna sytuacja jest w stosunku do cen  oleju napędowego. Cena paliwowa przyjęta była 20 gr. A jest w chwili obecnej już 24 gr. Jest to w stosunku rocznym o 30 tys. więcej. Dodatkowo wchodzą zmiany innych ustaw, jak np. od 1 stycznia jest fundusz emerytów pomostowych, w związku z tym należy zabezpieczyć kwotę ok. 30 tys. z tym wiąże się to, że jako zakład budżetowy maja obligatoryjny odpis na fundusz socjalny. W związku z tym, że kierowcy są w szczególnych grupach, jest zwiększenie odpisu na każdego kierowcę 50%, co w skali roku daje 25 tys. zł dodatkowo. Zauważyła więc, że oprócz inflacji przedsiębiorstwo obligują inne opłaty wynikające z ustaw. Ponadto weszło szkolenie kierowców, które jest obligatoryjne. Na ten rok jest 34 kierowców po 500 zł, co daje ponad 20 tys. Dodała, że stosują podwyżkę co dwa lata, ponieważ to również wiąże się z kosztami, zauważyła, że podwyżka co roku o 5  gr. Nie jest opłacalna, gdyż koszty wprowadzenia będą wyższe. Wiąże się to również z kwestia biletów już posiadanych.  Przedsiębiorstwo daje miesięczny okres na zużycie biletów już zakupionych. Starają się robić wszystko, aby koszty wprowadzenia były jak najniższe.

 

Członkowie Komisji nie zgłosili  uwag do przedłożonych materiałów, uznając, że proponowana podwyżka jest do przyjęcia przez Radę i zaopiniowali je pozytywnie 8 głosami za, jednogłośnie.

  

Ad. 3

 

            Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent  Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie udzielenia 90% bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Zawadzkiej 55A  zgodnie z drukiem  nr 714 dodał, że Biskup Łomżyński wystąpił z wnioskiem o bonifikatę 99%.

 

Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę, że Rada sprzedając teren dla uczelni na ul. Poznańskiej sprzedała za przysłowiową  złotówkę. Dodał, że w tym przypadku jest trochę inna procedura, ale zauważył, że w tym przypadku jest to mienie dla mieszkańców i użytkowanie nie ma znaczenia, czy jest to miejskie, czy parafialne. Jego zdaniem należy zastanowić się nad propozycją Biskupa. Zwrócił uwagę, że kwota 8 tys., 800 zł, czy też 8 zł jest kwotą symboliczną.

 

Pani Alicja Bandzul poparła  wypowiedź radnego Zaremby zwracając uwagę, że za złotówkę zostały przekazane nie tylko grunty  przy ul. Poznańskiej, ale również   WSA otrzymała i grunty i budynek za złotówkę. Byłoby więc pięknie, gdyby w tym przypadku również za złotówkę przekazano.

 

Pan Jerzy Brodziuk zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę, że budynek szkoły nadal jest własnością miasta, nie było więc darowizny za złotówkę. Zauważył, że w tym przypadku nastąpi zmiana właściciela. Jego zdaniem należy wiec stosować zasady zdroworozsądkowe, w związku z tym popiera wniosek Prezydenta.

 Pan Janusz Nowakowski poprosił o informację, kto dokonywał wyceny, ponieważ analizował różne  wyceny i jeszcze nigdy nie zdążyło się, aby była taka mała różnica między prawem własności, a prawem wieczystego użytkowania.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent  Miasta  wyjaśnił, że w chwili obecnej nie jest w stanie podać nazwiska.

 

            Pan Tadeusz Zaremba zabierając ponownie głos zgłosił wniosek o przychylenie się do wniosku Biskupa Łomżyńskiego i zastosować bonifikatę 99%.  Uzasadniając swój wniosek stwierdził, że wie, jak ogromny koszt jest ponoszony na budowę tego kościoła. Wie, jak bardzo zaangażowani są tam mieszkańcy w tę inwestycję, wie jak wiele jeszcze trzeba tam zrobić. W tym momencie te kilka tys. zł nie jest prezentem dla kościoła, ale dla tych ludzi. Jest to przecież również część miasta i jest to mienie wspólnoty.

 

Przewodniczący jako dalej idący poddał pod głosowanie wniosek radnego Zaremby.

 

Członkowie Komisji  nie zgłosili  więcej uwag do przedłożonych materiałów i   pozytywnie 6 głosami za, przy 1 przeciwnym i 1 wstrzymujący przychylili się do wniosku Biskupa Łomżyńskiego o udzielenia 99% bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Zawadzkiej 55A.

 

Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos poprosił o zaprotokołowanie, że należy docenić, jak wielki wkład wnoszą tam ludzie i wnosić muszą, aby tą budowę zakończyć.

  

Ad. 4

 

Pan Przewodniczący wprowadzając do tematu wyjaśnił, że przedłożone propozycje są propozycjami do dyskusji, w związku z tym prosi o uwagi i wnioski.

 

Członkowie Komisji nie zgłosili uwag  i 8  głosami za – jednogłośnie przyjęła następujący plan pracy na 2010 rok:

 

KWARTAŁ I

 

·         Ocena finansowa działalności łomżyńskiej oświaty z uwzględnieniem sytuacji w przedszkolach samorządowych.

 

·         Ocena działalności w zakresie współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi, ze szczególnym uwzględnieniem wydatkowania środków finansowych pochodzących z koncesji alkoholowych.

 

KWARTAŁ II

 ·         Ocena wykonania budżetu miasta za 2009 rok.

·         Analiza zadłużenia miasta oraz wysokości zobowiązań wymagalnych i niewymagalnych.

 

·         Analiza wydatków ponoszonych na opiekę społeczną.

 

·         Analiza Finansowa MPEC.

 

KWARTAŁ III

 

·         Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2010 roku.

 

·         Analiza Finansowa MPWiK.

 

·         Analiza finansowa wydatków ponoszonych na kulturę i sport.

 

KWARTAŁ IV

 

·         Zaopiniowanie założeń polityki społeczno-gospodarczej na 2011 rok.

 

·         Przyjęcie stawek podatków na 2011 rok.

 

·         Analiza projektu  budżetu na 2011rok.

 

·         Wypracowanie końcowej opinii  w sprawie projektu budżetu na 2011 rok.

  

Do planu pracy Rady   zaproponowano następujące tematy:

  
  1. kwiecień - Ocena wykonania  budżetu za 2009 rok
 

      2.  czerwiec   - Analiza Finansowa MPEC za 2009 rok

 

3.   wrzesień  - Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2010 roku.

 

      4.   wrzesień - Analiza Finansowa MPWiK za 2009 rok

 

 5.   październik - Przyjęcie założeń polityki społeczno-gospodarczej na 2011 rok.

 

 6.   listopad – Podjęcie uchwał w sprawie stawek podatków lokalnych na 2011 rok.

 

7.   grudzień - Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia budżetu na 2011 rok.

  

Ad. 5

                  Przewodniczący kontynuując posiedzenie poprosił o uwagi do przedłożonego sprawozdania z pracy Komisji w  2009 roku.

              

   Członkowie Komisji  uwag nie zgłosili i przedłożone sprawozdanie przyjęli jednogłośnie 8 głosami za. 

Ad. 6

 

W sprawach różnych Przewodniczący podziękował członkom Komisji za obecności na posiedzeniach, co pozwalało na merytoryczną pracę.

 Na tym posiedzenie Komisji zakończono. 
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 19 lut 2010 11:28
  • Data opublikowania: piątek, 19 lut 2010 11:31
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 12:02
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej