Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 47 posiedzeniu w dniu 14 stycznia 2010 r.

Komisja realizowała następujący porządek:

1.    Przyjęcie protokołów z 45 i 46 posiedzenia.

 

2.    Przyjęcie Planu Kontroli Komisji na 2010 rok oraz zgłoszenie propozycji do planu pracy Rady na 2010 r.

 

3.    Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2009 r.

 

4.    Sprawy różne.

  

Ad. 1

 

                        Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 45/09 i 46/09 i  w wyniku głosowania przyjęła je jednogłośnie 3 głosami za.

 

Ad. 2

  

Przewodniczący wprowadzając do tematu przedstawił propozycje do planu kontroli Komisji na 2010 rok.

 

W trakcie dyskusji członkowie Komisji stwierdzili, że zaproponowany przez Przewodniczącego projekt planu kontroli zawiera wszystkie dziedziny życia miasta. Za bardzo słuszne uznano wprowadzenie w II kwartale pkt. 4 dot. analizy działalności MPGKiM pod kątem funkcjonowania  Zarządu Budynków Mieszkalnych i Zakładu Drogowego. Zdaniem członków Komisji należy tematem tym zająć się w kontekście przygotowanych kilka lat wcześniej materiałów przez specjalistyczna firmę. Zwrócono uwagę, że w kadencji 1998 - 2002 włożono dużo pracy aby zanalizować to przedsiębiorstwo i te wszystkie wnioski odłożono a/a. Uznano, że jest to niepokojące i należy do tego powrócić, tym bardziej, że po stornie mieszkaniowej jest poważne zadłużenie i nie widać kierunków działania w kwestii substancji substandardowych. Dobrze by było, aby w momencie omawiania tego tematy na posiedzeniu był obecny Prezydent i dyrektor MPGKiM, aby mogli przedstawić Komisji plany na przyszłość. Uznano również za zasadne, aby w momencie omawiania tego tematu odszukać uchwałę z 1997 roku, kiedy to Rada zajmowała się tematem opłat za eksploatacje mieszkań w budynkach komunalnych. Wówczas to bowiem zwaloryzowano opłaty w ten sposób, że urynkowiono zasady, czyli wpływy, dochody miały pokrywać koszty.   Zaproponowano również, żeby ocenę działalności MPEC przenieść z kwartału III na kwartał II, natomiast w kwartale III dodać ocenę działalności MPWiK, natomiast w kwartale IV dodać ocenę działalności MOSiR po roku działania. Ponadto członkowie komisji zwrócili uwagę, że  omawiając w kwartale  pkt. 3 należy wyjaśnić kwestię, czemu Suwałki otrzymały  dofinansowane na zakup autobusów w większym procencie niż miasto Łomża. Z lakonicznej wypowiedzi wynika, że Suwałki otrzymały więcej ponieważ tam jest spółka, a w Łomży zakład budżetowy. Następne pytanie, na które komisja powinna również otrzymać odpowiedź, to kto jest winien temu, że  do listy indykatywnej że miasto złożyło wniosek o wartości 25 mln, zł na pływalnie miejską, a potem z kosztorysu inwestorskiego wyszło 35 mln zł. Miasto otrzymało 50% w stosunku do złożonego wniosku, a więc 12,5 mln, a nie 17,5 mln.  Ostatecznie Komisja jednogłośnie - 3 głosami za, przyjęła następujący plan kontroli na 2010 rok, który zostanie przekazany Radzie do zatwierdzenia.

 

I kwartał

 

1. Ocena realizacji interpelacji i wniosków za 2009 rok

 

 2. Ocena realizacji uchwał za 2009 rok

3.  Analiza materiałów pokontrolnych różnych organów prowadzących kontrole w UM w 2009 roku  

II kwartał

 

1. Ocena ściągalności podatków i opłat za 2009 rok z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, dzierżaw, najmu i opłat adiacenckich

 

2. Przygotowanie sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok oraz wypracowanie wniosków w sprawie absolutorium

3.  Ocena zawansowania prac przygotowawczych umożliwiających rozpoczęcie inwestycji oraz realizacji inwestycji współ finansowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

4.  Ocena działalności MPGK i M pod kątem funkcjonowania  Zarządu Budynków Mieszkalnych i Zakładu Drogowego

 

5. Ocena działalności MPEC za 2009 rok

 

III kwartał

 

1. Analiza realizacji wydatków niewygasłych z 2008 i 2009 roku

 

2. Ocena realizacji uchwał za I półrocze 2010 roku

 

3. Ocena działalności MPK i MPWiK za 2009 rok

 

IV kwartał

 

 1. Ocena realizacji uchwał za III kw. 2010 roku

 

2.  Ocena działalności MOSiR.

 

Do planu pracy Rady zaproponowano następujące tematy:

 

Kwartał I

 

- Ocena interpelacji i wniosków za 2009 rok.

 

- Ocena realizacji uchwał za 2009 rok.

 

Kwartał II

 

- Ocena realizacji uchwał za I kwartał 2010 roku.

 

- Przygotowanie sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok oraz wypracowanie  wniosków w sprawie absolutorium

 

Kwartał III

 

- Ocena realizacji uchwał za I półrocze 2010 roku.

 

- Analiza realizacji wydatków niewygasłych z 2008 i 2009 r.

 

Kwartał IV

 

- Ocena realizacji uchwał za III kwartał 2010 r.

    

Ad. 3

              Następnie Przewodniczący poprosił o uwagi do  projektu sprawozdania z działalności Komisji w  2009 r.

Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do przedłożonego projektu sprawozdania  uznając, że w  akapicie informującym o nie rozpatrzeniu skargi Pana Deptuły należy dodać zdanie mówiące o tym, że do tematu powróci po otrzymaniu protokołu CBA.

 

Komisja z tą poprawką treść sprawozdania przyjęła jednogłośnie 3 głosami za.

 

Ad. 4

             W sprawach różnych członkowie Komisji nie zgłosili problemów. Na tym posiedzenie komisji zakończono.
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 12 lut 2010 10:08
  • Data opublikowania: piątek, 12 lut 2010 10:14
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:42
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej