Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 49 posiedzeniu w dniu 26 października 2009 r.

Komisja realizowała nastepujący porządek:

1.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego  posiedzenia.

2.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2009 /druk nr 652, 652A/

3.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  uchwały zmieniającej Uchwałę w sprawie zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego w roku 2009 na realizację zadań inwestycyjnych /druk nr 649, 649A/

4.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  uchwały zmieniającej Uchwałę   w   sprawie  zaciągnięcia  kredytu  inwestycyjnego  w roku 2009  na realizację  zadań  inwestycyjnych  /druk nr 650, 650A/

5.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  uchwały zmieniającej Uchwałę w     sprawie   zaciągnięcia     kredytów   inwestycyjnych /druk nr 651, 651A/

6.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego /druk nr 638, 638A/ 

 7.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  ustalenie stawek podatków obowiązujących w 2010 roku

a) od nieruchomości /druk nr 646, 646A/

b) od środków transportowych /druk nr 646, 646B/     

c) opłat od posiadania psów /druk nr 646, 646C/

8.        Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie planu przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2010 r. /druk nr 641, 641A/

9.        Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie planu przychodów i wydatków Gminnego i Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na 2010 r. /druk nr 643, 643A/

10.    Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2009 r. /druk nr 644, 644A/

11.    Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków Gminnego i Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na 2009 r. /druk nr 642, 642A/

12.  Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych objętych czynszem regulowanym na rzecz głównych najemców z bonifikatą /druk nr 657, 657A/

13.  Sprawy różne. 

Przebieg posiedzenia:

  

              Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan


Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji.

 

                   Następnie Komisja 6 głosami za  przyjęła porządek jak wyżej.

 

Ad. 1

 

                   Przewodniczący   poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.

 

                   Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do protokołu nr 48/09  i przyjęli go 5 głosami za, przy 1 wstrzymującym.

  

Ad. 2  

  

             Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie zmian w budżecie na 2009 r. zgodnie z drukami 652, 652/1, 652B poinformował, że proponowane zmiany budżetu miasta na 2009 r. polegają na:

 

1.     Zwiększeniu planowanych dochodów i wydatków o kwotę 1 553 947 zł.

 

2.    Zmniejszeniu planowanych dochodów i wydatków o kwotę  6 637 889  zł.

 

3.    Przeniesieniu pomiędzy rozdziałami i paragrafami planowanych wydatków na kwotę 1.222.952 zł.

 

4.     Zmniejszeniu planowanych przychodów i wydatków o kwotę 13 313.219 zł.

 

5.    Przeniesieniu pomiędzy  rozdziałami  planowanych przychodów na kwotę 1.573.702  zł.

 

6.    Przeniesieniu  planowanych wydatków na kwotę  100.000 zł.( zał. Nr 3)

 

7.    Zmiany w zmniejszeniu  planowanych przychodów o kwotę 603 zł. ( zał. Nr 4)

  

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 6 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 3

  

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie  uchwały zmieniającej Uchwałę w sprawie zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego w roku 2009 na realizację zadań inwestycyjnych /druk nr 649, 649A/

 Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za - jednogłośnie.   

Ad. 4

 

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie  uchwały zmieniającej Uchwałę   w   sprawie  zaciągnięcia  kredytu  inwestycyjnego  w roku 2009  na realizację  zadań  inwestycyjnych  /druk nr 650, 650A/

 

Pan Tadeusz Zaremba prosi o wyjaśnienie, czy w wyniku tych przesunięć jakieś zadanie wypada.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, że nie.

 

Radni nie zgłosili więcej  uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 5

 

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie  uchwały zmieniającej Uchwałę w     sprawie   zaciągnięcia     kredytów   inwestycyjnych /druk nr 651, 651A/

 

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 6

 

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego /druk nr 638, 638A/ 

 

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 7 a, b, c

  

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie  ustalenie stawek podatków obowiązujących w 2010 roku zgodnie z drukami 646, 646A, 646B, 646C.

 

Poinformował, że stawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 ze zmianami) normuje przepisy dotyczące podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych oraz opłaty od posiadania psów.

 

Zgodnie z art. 20 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych górne granice stawek kwotowych obowiązujące w danym roku podatkowym ulegają corocznie zmianie na następny rok podatkowy w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki ulegają zmianie, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

 

Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ustalany jest na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego ogłoszonego w Monitorze Polskim w terminie 20 dni po upływie pierwszego półrocza.

 

Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu 2009 r. w stosunku do I półrocza 2008 r. wyniósł 103,5 czyli wzrost cen o 3,5 %.

 

Podkreślił, że proponowane stawki podatku od nieruchomości na 2010 rok wzrosły średnio o 3,5%.

 

Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos  poinformował, że podatki były analizowane przed chwila na Komisji Rozwoju i gdy mówiono, że wzrosły średnio o inflację, wówczas zaczęło to budzić wątpliwości, ponieważ w przypadku lokali mieszkalnych jest to 62, gdzieś o 61. Jego zdaniem lepiej użyć określenia, że średni skutek wzrostu tych podatków jest ok. 3,5%. Jeden grosz bowiem w mieszkaniu daje roczny wzrost o np. 0, 60 zł, przy mieszkaniu 60 metrowym. Kwoty są śmieszne, a procentowo okazuje się dużo.

 

Pani Alicja Konopka zabierając glos w dyskusji zwróciła uwagę na zapis poz. 2. od 1 m2  powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych lub ich części, gdzie proponuje się  - 0,62 zł, a było 0,59 zł. Poprosiła następnie o  informację, czy w Białymstoku planowane są podwyżki, ponieważ w materiałach takiej informacji nie znalazła.

 

            Pan Prezydent Brzeziński wyjaśnił, że z tego, co jest mu wiadomo, to tak.

 

Radni nie zgłosili więcej uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali  pozytywnie stawki podatku od nieruchomości  na 2010 rok 5 głosami za, przy 2 wstrzymujących,

 

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie opłat od posiadania psów wyjaśnił, że od dnia 1 stycznia 2008 roku nastąpiły zmiany w ustawie o podatkach i opłatach w kwestii dotyczącej podatku od posiadania psów. Podatek ten został zastąpiony opłatą od posiadania psów. Zakres opłaty i zwolnienia został uregulowany w art. 18a ustawy. O wprowadzeniu opłaty na terenie danej gminy decyduje Rada Gminy. Rada Gminy określa w drodze uchwały zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności i wysokość stawek tej opłaty.

 

Dodał, że górna stawka opłaty od posiadania psów na 2010 rok nie może przekroczyć – 107,85 zł.

 

Proponują stawkę roczną opłaty od posiadania psów na 2010 rok w następującej wysokości:

 

1/ w budownictwie wielorodzinnym: z tytułu posiadania jednego psa - 80,00 zł,

 

2/ w budownictwie jednorodzinnym: z tytułu posiadania jednego psa - 70,00 zł,

  

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali  pozytywnie propozycję opłat od posiadania psów na 2010 rok 5 głosami za, przy 1 przeciwnym i 1 wstrzymującym,

 

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  kontynuując przedstawił wniosek  w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2010 rok.

 

Poinformował, że zgodnie z art. 8 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych podlegają samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t., ciągniki siodłowe i balastowe, przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton oraz autobusy.

 

Stawki określone w załącznikach nr 1- 3 do ustawy ulegają przeliczeniu na następny rok podatkowy zgodnie z procentowym wskaźnikiem kursu EURO na pierwszy dzień roboczy października danego roku w stosunku do kursu EURO w roku poprzedzającym dany rok podatkowy.

 

Do przeliczenia stawek określonych w załącznikach nr 1- 3 stosuje się kurs wymiany EURO i walut krajowych opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Minister do spraw finansów publicznych oblicza corocznie wskaźnik. Jeżeli wskaźnik jest niższy niż 5%, stawki minimalne określone w załącznikach nr 1-3 nie ulegają zmianie w następnym roku podatkowym.

 

            Radni w trakcie dyskusji zwrócili uwagę, ze rozsądnym rozwiązaniem jeżeli już jest konieczność   podnoszenie podatków i opłat o stopień inflacji. Nie powoduje to bowiem tak dużych obciążeń dla mieszkańców jak nie podnoszenie przez jakiś czas, a później wysoka podwyżka, ponieważ takie działania w konsekwencji budzi zaniepokojenie społeczeństwa.

 

Radni nie zgłosili więcej uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali  pozytywnie stawki podatku od środków transportowych na 2010 rok 7 głosami za.

  

Ad. 8

  

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie planu przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2010 r. /druk nr 641, 641A/

 

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 9

  

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie planu przychodów i wydatków Gminnego i Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na 2010 r. /druk nr 643, 643A/

 

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad.   10

  

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2009 r. /druk nr 644, 644A/

 Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za - jednogłośnie.  Ad. 11 

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków Gminnego i Powiatowego Funduszu  Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na 2009 r. /druk nr 642, 642A/

 

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za - jednogłośnie.

 

Ad. 12

  

Pan Jerzy Brzeziński Prezydent Miasta  przedstawiając wniosek  w sprawie  wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych objętych czynszem regulowanym na rzecz głównych najemców z bonifikatą  zgodnie z drukami nr 657, 657A zwrócił uwagę, że jest to kolejna tego typu  uchwała i dotyczy tym razem 4 lokali, zgodnie z projektem uchwały.

 

Radni nie zgłosili  uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 13

  

W sprawach różnych Przewodniczący przeprosił członków  Komisji za opóźnienie w rozpoczęciu posiedzenia.  

 Na tym posiedzenie Komisji zakończono. 
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 10 gru 2009 12:41
  • Data opublikowania: czwartek, 10 gru 2009 12:50
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 12:01
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej