Obwieszczenie dotyczące zasad dofinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu miasta Łomża w roku 2011
Obwieszczenie
Prezydenta Miasta Łomża dotyczące zasad dofinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu miasta Łomża w roku 2011
Urząd Miejski Łomży informuje o przystąpieniu do tworzenia listy osób ubiegających się o dofinansowanie w 2011 r. przedsięwzięć polegających na usuwaniu azbestu z terenu miasta Łomża.
Dofinansowanie realizowane będzie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku oraz w części z Budżetu Miasta Łomża, a jego wysokość zależeć będzie od przyznanej miastu dotacji.
Dofinansowaniem objęte będą zadania ujęte w Programie usuwania azbestu dla miasta Łomży, z obiektów, których właścicielami są osoby fizyczne (również wspólnoty mieszkaniowe) oraz z obiektów miejskich.
Dofinansowaniem objęte będą koszty związane z demontowaniem pokryć dachowych lub innych elementów zawierających azbest oraz koszty transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest poniesione w 2011 roku.
Wykonawcą zadania obejmującego powyższe prace na terenie całego miasta będzie jedna firma wybrana przez tut. Urząd w drodze przetargu, która na zlecenie Urzędu będzie dokonywać demontażu pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest oraz transportu odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwiania poprzez składowanie.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć.
W związku z powyższym osoby planujące w 2011 r. wymianę pokryć dachowych i usunięcie eternitu z dofinansowaniem proszone są o złożenie w Urzędzie Miejskim w Łomży (w punkcie obsługi interesanta lub w pokoju nr 103 – stanowisko ds. ochrony środowiska ) w terminie do dnia 28.02.2011 r. stosownego wniosku. Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej Urzędu w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce komunikaty oraz w tut. Urzędzie (punkt obsługi interesanta lub pokój nr 103 ). Po ustaleniu listy osób ubiegających się o dofinansowanie Urząd Miejski w Łomży wystąpi do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku o przyznanie miastu dotacji. Dopiero określona w umowie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku wielkość dotacji przyznanej miastu umożliwi wybór wykonawcy zadania i rozpoczęcie prac usuwania azbestu z dofinansowaniem.
Szczegółowe zasady dotyczące dofinansowania, rodzaju wymaganych dokumentów oraz zakres obowiązków stron, ustalone będą w roku przyszłym, po podpisaniu z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku umowy dotacji.
Wszelkie informacje dotyczące zasad dofinansowania prac związanych z usuwaniem azbestu można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa tut. Urzędu - Pani Izabela Pesta-Chojnowska, tel. (086) 215-67-94, e-mail srodowisko@um.lomza.pl