Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 44 posiedzeniu w dniu 25 maja 2009 r.

komisja realizowała nastepujący porządek:

Porządek posiedzenia:

  

1.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego  posiedzenia.

 

2.      Analiza wydatków ponoszonych na opiekę społeczną /druk 563/

 

3.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2009 /druk nr 567, 567/1, 567B/

 

4.       Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego w roku 2009 na realizację zadań inwestycyjnych /druk nr 569, 569/1, 569B/

 

5.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  uchwały zmieniającej Uchwałę 277/XLI/09 Rady Miejskiej Łomży z dnia 25 lutego 2009 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego w roku 2009 na realizację zadań inwestycyjnych /druk nr 575, 575A/

 

6.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych objętych czynszem regulowanym na rzecz głównych najemców z bonifikatą /druk nr 559, 559A/.

 

7.      Sprawy różne.

   

Przebieg posiedzenia:

  

              Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan
Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji.

 

                   Następnie Komisja 7 głosami za  przyjęła porządek jak wyżej.

 

Ad. 1

 

                   Przewodniczący   poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.

 

                   Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do protokołu nr 43/09  i przyjęli go 7 głosami za.

     

Ad. 2

  

            Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS uzupełniając przedłożone Komisji materiały dodał, że  w dniu 18 maja b.r. budżet państwa zwiększył dotacje o 400 tys. na paragraf co zapewni zabezpieczenie środków.  W pozostałych paragrafach środki są zabezpieczone i wystarczają.

 

            Pani Alicja Konopka zabierając głos w dyskusji  zwróciła uwagę, że jest niepełnosprawna osoba, która ciągle nie może dostać się na turnusy rehabilitacyjne, a jest inwalidką I grupy. Prosi więc o wyjaśnienie jakie są kryteria kierowania.

 

            Pan Wiesław Jagielak wyjaśnił, że podstawową  rzeczą jest wysokość środków na rehabilitacje zawodową, która obecnie jest bardzo ograniczona. Przyjęli więc  taką zasadę, że w pierwszej kolejności realizują wnioski które zostały zgłoszone, sprawą następną jest to, że co roku te same osoby nie wyjadą. Dodał, że w chwili obecnej polecił, by w przypadku odmowy  pisać szczegółowo, czemu odmówiono. Wyjaśnił ponadto, że osobom, które trafiają do niego tłumaczy, że mogą korzystać również z wyjazdów w ramach NFZ. Zachęca do tego, ponieważ w jednym roku można jechać z PFRON, w następnym z NFOZ. Obawia się jednak, że jeżeli sytuacja jeszcze się pogorszy będą problemy.

 

            Pani Alicja Konopka odnosząc się do wypowiedzi Dyrektora stwierdziła, że jej zdaniem należy określić jasne zasady i wówczas nie byłoby dyskusji.

 

            Pan Dyrektor wyjaśnił, że w roku ubiegłym skorzystało ponad 500 osób, w tym roku natomiast z uwagi na wielkość środków ustalili, że jedzie 100 osób dorosłych i 100 dzieci. Nie jest prawdą, że co roku jeżdżą te same osoby jest to do sprawdzenia. Dodał, że wnioski Pani Radnej przyjmuje do realizacji.

 

Radni nie zgłosili więcej uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 3

 

             Pani Jadwiga Kozłowska - Skarbnik Miasta przedstawiając wniosek  Prezydenta w sprawie zmian w budżecie na 2009 r. zgodnie z drukami 567, 567/1, 567B wyjaśniła, że zmiany polegają na:

 

1.    Zwiększeniu planowanych dochodów i wydatków o kwotę  4.743.950 złotych.

 

2.    Zmniejszeniu przychodów i wydatków budżetu miasta o kwotę 3.669.491 złotych.

 

3.     Przeniesieniu pomiędzy rozdziałami i paragrafami planowanych wydatków na kwotę 4.557.095 złotych.

 

4.    Wprowadzeniu zmian w załączniku „Limity na wieloletnie programy inwestycyjne na lata 2009-2011.”

 

5.     Zwiększeniu planowanych dochodów i wydatków o kwotę  1.479.129 złotych.

 

6.    Zmniejszenie dochodów i zmniejszenie wydatków o kwotę 340.000 zł

 

7.    Przeniesieniu pomiędzy  paragrafami  planowanych  wydatków na kwotę 1.372.282 zł

 

8.    Zmniejszeniu przychodów i wydatków budżetu miasta o kwotę 3.063.374  złotych.

 

9.    Zwiększenie przychodów i wydatków budżetu miasta o kwotę 2.386.262  złote.

 

Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji poprosił o wyjaśnienie, czy  miasto jest świadome tego, jakie będą koszty utrzymania związane z  utrzymaniem planowanego centrum kultury i sportu, którego realizacja rozpocznie się w roku przyszłym.

 

            Pan Prezydent Marcin Sroczyński wyjaśnił, że owszem zdają sobie sprawę, że utrzymanie tego obiektu będzie kosztowało, ale taki obiekt miastu i okolicom jest potrzebny. Uważa, że sala z 3,5 – 4 tys. miejsc zda  w Łomży egzamin. Należy pamiętać, że budynków nie da się rozbudować, a więc od razu należy zaplanować właściwa wielkość. W obiekcie tym planowane są wszystkie te sale, których potrzeby zgłaszają animatorzy kultury. Trzeba będzie dla tego obiektu znaleźć tyle zajęć, by w jak najmniejszej mierze utrzymanie to było niskie. Powinny tam ciągle odbywać się różnego rodzaju imprezy targi, by były wpływy i by obniżyć koszty eksploatacji. Obiekty takie z reguły są kosztotwórczymi i zadaniem miasta jest je budować i utrzymywać. Odpowiadając radnemu Brodziukowi wyjaśnił, że w zależności od tego jakie tam będą funkcje, to  jeżeli będzie to dom kultury wówczas będzie administrowany przez dom kultury bądź przez MOSiR. Nie jest to jeszcze rozstrzygnięte, bo jest zbyt wcześnie, by na ten temat rozmawiać. W chwili obecnej są na etapie wyboru projektanta. Dodał, że powstający MOSiR nas dzień dzisiejszy  będzie administrował stadionem, hotelem przy stadionie oraz pływalniami. Zapisy są bardzo ogólne, by można było dodawać różne funkcje i nie zamykać możliwości pozyskiwania środków.

 

Radni nie zgłosili więcej uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 6 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 4

            

Pani Jadwiga Kozłowska - Skarbnik Miasta przedstawiając wniosek  Prezydenta w sprawie w sprawie  zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego w roku 2009 na realizację zadań inwestycyjnych /druk nr 569, 569/1, 569B/ wyjaśniła, że  Prezydent  zwracam   się   z  prośbą  o  podjęcie  Uchwały  Rady  Miejskiej  w Łomży    o  zaciągnięcie     długoterminowego  kredytu   inwestycyjnego     w   kwocie   9 379 702   złotych  na  realizację          zadań     inwestycyjnych  wymienionych w projekcie uchwały  oraz o  zaciągnięcie     długoterminowego     kredytu   inwestycyjnego   w   kwocie  9 191 626  zł uwzględniającą       zadania     inwestycyjne   przewidziane    do realizacji w 2009 r. wymienione w uchwale.    

     Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 6 głosami za - jednogłośnie.  

Ad. 5

 

Pani Jadwiga Kozłowska - Skarbnik Miasta przedstawiając wniosek  Prezydenta w sprawie uchwały zmieniającej Uchwałę 277/XLI/09 Rady Miejskiej Łomży z dnia 25 lutego 2009 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego w roku 2009 na realizację zadań inwestycyjnych /druk nr 575, 575A/ wyjaśniła, że wymienione    zdania    inwestycyjne    posiadają  dofinansowania   z EFRR     Województwa     Podlaskiego   -   podpisane  umowy  o  dofinansowanie   z Instytucją  Zarządzającą    obejmują     poszczególne    lata  realizacji. Miasto   Łomża   ma   szansę     skorzystania    z  kredytu   Europejskiego  Banku Inwestycyjnego ,   który    udziela    kredytu   na   pełen  okres    realizacji  zadania. Ponadto    z Wykonawcą      zadania   „Budowa   miejskiej  pływalni  w Łomży” została  podpisana   umowa,  w  której     termin  zakończenia   budowy określono  na dzień  30.10. 2010 r.   Uzgodniony   harmonogram     robót      zwiększa  nakłady     w tym     wystąpiła   konieczność    zwiększenia   kredytu   inwestycyjnego o  kwotę   2 386 262  złotych    w  roku  2009.  Miasto     spełnia       określone     warunki     finansowe    do    uzyskania    tego kredytu    z  Europejskiego  Banku Inwestycyjnego.

 

Radni nie zgłosili więc uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 6 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 6

 

            Analizując wniosek Prezydenta w sprawie  udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców /druk nr druk nr 559, 559A / Komisja zwróciła uwagę, że jest to kolejna uchwała  w tej sprawie.

 

Radni nie zgłosili więc uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 6 głosami za - jednogłośnie.

   

Ad. 7

 

            W sprawach różnych członkowie Komisji nie zgłosili problemów.

 Na tym posiedzenie Komisji zakończono.  
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 9 lip 2009 09:42
  • Data opublikowania: czwartek, 9 lip 2009 09:45
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:59
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej