Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 43 posiedzeniu w dniu 27 kwietnia 2009 r.

Komisja realizowała nastepujący porządek:

1.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego  posiedzenia.

 

2.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadania inwestycyjnego /druk 552, 552A/

 

3.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2009 /druk nr 547, 547/1, 547B/

 

4.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych objętych czynszem regulowanym na rzecz głównych najemców z bonifikatą /druk nr 545, 545A/.

 

5.      Sprawy różne.

   

Przebieg posiedzenia:

  

              Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan
Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji.

 

                   Następnie Komisja 7 głosami za  przyjęła porządek jak wyżej.

 Ad. 1

                   Przewodniczący   poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.

 

                   Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do protokołu nr 42/09  i przyjęli go 7 głosami za.

     

Ad. 2

 

  Prezydent Miasta przedstawiając wniosek  w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadania inwestycyjnego  zgodnie z drukami 552, 552A poinformował, że wniosek dotyczy zaciągnięcia   w  2009 r    pożyczki   długoterminowej     na realizację     zadania    Budowa   systemu   gospodarki  odpadów  komunalnych   miasta Łomży i okolicznych  gmin     na  kwotę    2 300 000 zł.

Planowane   zadanie   w kwocie   3 500 000   złotych  zostanie   sfinansowane:

 

 -  z  dochodów   miasta     500 000 

 

 -  z  wolnych  środków     700 000 

 

-   pożyczka                      2 300 000 zł

 

 Wyjaśnił, że pożyczka     długoterminowa     wypłacana  na zadanie    realizowane    z udziałem   środków  z Unii Europejskiej    nie  podlega  umorzeniu.

 

 Dodał, że prawne   zabezpieczenie spłaty   udzielonej  pożyczki długoterminowej  będzie    stanowił   weksel   własny   in  blanco   wraz    z deklaracją   wekslową 

 

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 7 głosami za, przy 1 wstrzymującym.

  

Ad. 3

 

            Wniosek w sprawie zmian w budżecie na 2009 rok zgodnie z drukami  nr  547, 547/1, 547B przedstawił  Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta. Wyjaśnił, że proponowane zmiany polegają na:

 

1)     Zwiększeniu planowanych dochodów i wydatków o kwotę  578.869 złotych.

 

2)     Przeniesieniu pomiędzy rozdziałami i paragrafami planowanych wydatków na kwotę 29.069 złotych.

 

3)     Zmniejszeniu planowanych dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego o kwotę 50.000 zł.

 

4)     Zmianie nazwy zadania inwestycyjnego.

 

Proponowane zmiany budżetu miasta na 2009 r. w autopoprawce polegają na:

 

1.    Zwiększeniu planowanych dochodów i wydatków o kwotę  65.000 złotych.

 

2.    Przeniesieniu pomiędzy  paragrafami  planowanych  wydatków na kwotę 94.890 zł.

 

3.    Wprowadzeniu zmian w planie przychodów na 2009 r.

 

4.    Proponuję zwiększenie przychodów i wydatków budżetu miasta o kwotę 3.462.900 złotych.

 

5.    Wprowadzeniu zmian w sprawie „Limitów na wieloletnie programy inwestycyjne na lata 2009-2011.”

 

Pani Alicja Konopka zabierając głos w dyskusji zwróciła się do Prezydenta z zapytaniem, czy nie można by było w zmianach tych przewidzieć środków na wypoczynek dzieci i młodzieży w kontekście zabezpieczenia basenu dla dzieci, jak dużej wielkości koszty z tym się wiążą. Prosi również o wyjaśnienie, czy jest możliwość poprawy estetyki terenu po lodowisku.

 

Pan Prezydent Brzeziński wyjaśnił, że koszt zakupu basenu 7 m/12 m wynosi ok. 33 tys. zł,  do tego należy doliczyć koszt stacji uzdatniania wody, podgrzania wody. W sumie jest to ok. 100 tys. zł. Rozważają to jednak, jako przykład podał Lublin, gdzie powstały 3 baseny. Odnośnie lodowiska wyjaśnił, że w tym roku lodowisko cieszyło się powodzeniem w grudniu i w okresie ferii, poza tym, aż takiego zainteresowania nie było.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, że poniesiono duże koszty, a wpływy nie były zbyt duże.

 

Pan Prezydent dodał, że rozważają możliwość zagospodarowania tego terenu w okresie letnim, być może zorganizują tor dla gokartów. Zauważył,  ze teren ten jest dobry ponieważ spełnia wszelkie potrzeby, jest doprowadzona energia, jest możliwość zakupu czegoś do picia, są miejsca parkingowe.

 Pani Alicja Konopka kontynuując wypowiedź zwróciła się do Prezydenta z wnioskiem, czy byłaby możliwość wygospodarowania w budżecie środków na budowę kościoła p.w. Krzyża Świętego.

Pan Zbigniew Lipski wyjaśnił,  że taki wniosek zgłosiła Komisja Rozwoju na kwotę 30 tys. zł.

 

Pan Prezydent wyjaśnił, że takiej możliwości nie ma. Dodał, że z takim zapytaniem zwracał się do RIO, które stwierdziło, że nie można. Jeżeli Rada taka uchwałę podejmie, zostanie ona uchylona.

 

Pan Tadeusz Zaremba zabierając glos zwrócił uwagę, że środki można spróbować pozyskać w ramach promocji na organizację uroczystości związanych z obchodami roku św. Brunona i związanym z tym posiedzeniem w mieście Episkopatu.

 

Przewodniczący zwrócił uwagę, że Parafia p.w. Krzyża Świętego i centrum katolickie działające przy ter parafii jest najaktywniejsza placówka zagospodarowania wolnego czasu dzieci i młodzieży. Zbliża się okres wakacji, należy więc skonstruować dobry wniosek  i w tym zakresie wesprzeć działania parafii.  W tym kontekście jeżeli jest inicjatywa radnych, to reszta jest w rękach Prezydenta.

 

Pani Alicja Bandzul zabierając głos w kontekście dyskusji nad basenem zwróciła się do Prezydenta z zapytaniem, czemu został zniszczony basen przy LO nr 1 w Łomży. Z basenu tego korzystały dzieci, a mieszkańcy nie wiedzą czemu basen ten przestał istnieć. Uważają, że basen ten powinien zostać wyremontowany i służyć dzieciom do nauki pływania, rehabilitacji. Miasto poniosło bardzo duże koszty. Zdaje sobie sprawę, że sala również jest potrzebna, ale czy akurat w tym miejscu. Podkreśliła, że wiele osób jest przeciwko tej inwestycji.

 

Pan Prezydent Jerzy Brzeziński wyjaśnił, że rejonie było planowanych 4 baseny tego typu. W zasadzie żaden nie uzyskał akceptacji, jedynie w Łomży przez jakiś czas funkcjonował. Basen ten funkcjonował 2-3 lata, później nie nadawał się do użytku, nie spełniał żadnych norm. Remont jego kosztowałby 5-6 mln zł, natomiast wybudowanie sali 2 mln zł.

 

Pani Alicja Bandzul kontynuując wypowiedź  zwróciła się do Prezydenta z zapytaniem dot. 1000-leci chrześcijaństwa i budowy kościoła stwierdziła, że budowę przede wszystkim powinni wspierać parafianie. Zwróciła następnie uwagę, że trwają obchody 100-lecia chrześcijaństwa i Rok  św. Brunona, a mieszkańcy nie mogą doprosić się chodnika do kościoła p.w. św. Brunona.

 

Prezydent Brzeziński odpowiadając radnej Bandzul przypomniał, że wielokrotnie tłumaczył, że jest to droga krajowa, jest to inwestycja rozpoczynająca się od ul. W. Polskiego, a kończy na ul. Zjazd, na moście. Będzie ona realizowana, gdy będą środki. Ścieżka rowerowa z chodnikiem również wchodzą w skład tej inwestycji. Dodał, że w tym roku miała być realizowana druga nitka ul. Szosa Zambrowska, jednak nie otrzymali na ten cel środków.  Odpowiadając radnej Bandzul na zapytanie wyjaśnił, że środki z tzw. „schetynówek” są tylko na drogi gminne i powiatowe.

 

Pani Skarbnik odpowiadając radnej Bandzul wyjaśniła, że przebudowa linii energetycznej jest to zadanie Zakładu Energetycznego, wnioski były pisane.

 

Radni nie zgłosili więcej uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 8 głosami za - jednogłośnie.

  

Ad. 4

  

            Wniosek w sprawie  udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców /druk nr 545, 545A/ przedstawił Prezydent Jerzy Brzeziński zwracając uwagę, że jest to kolejna w tej sprawie uchwała.

 

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 8 głosami za - jednogłośnie.

   

Ad. 5

 

            W sprawach różnych Przewodniczący zwrócił się z prośba do członków Komisji z prośbą, by zaproponowali kogoś na zastępcę przewodniczącego komisji, by nie powtórzyła się sytuacja taka, jak  na poprzednim posiedzeniu.

 

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

  
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 9 lip 2009 09:16
  • Data opublikowania: czwartek, 9 lip 2009 09:20
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:59
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej