Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 33 posiedzeniu w dniu 27 października 2008 r.

komisja realizowała nastepujący porządek:

1.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego  posiedzenia.

 

2.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na 2008 rok /druk nr 429, 429A/.

 

3.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie podatków lokalnych obowiązujących w roku 2009 od:

 

a)    nieruchomości /druk nr 430, 430A/, 

 

b)    środków transportowych /druk nr  430, 430B/ 

 

c)  posiadania psów /druk nr  430, 430C/.

 

4.        Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków Gminnego i Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2008 /druk nr 425, 425A/

 

5.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie planu przychodów i wydatków Gminnego i Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2009 /druk nr 426, 426A/.

 

6.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków  Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na rok  2008 /druk nr 427, 427A/. 

 

7.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie planu przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na rok  2009 /druk nr 428, 428A/. 

 

8.      Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców /druk nr 435, 435A/.

 

9.      Sprawy różne.

    

Przebieg posiedzenia:

  

              Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan
Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji.

 

                   Następnie Komisja 6 głosami za  przyjęła porządek jak wyżej.

 Ad. 1

                   Przewodniczący   poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia

 Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do protokołu nr 32/08  i przyjęli go 6 głosami za.   

Ad. 2

              Wniosek w sprawie zmian w budżecie na 2008 rok wraz z autopoprawką zawarte w drukach 429, 429A, 429/1 przedstawił  Prezydent Jerzy Brzeziński.

            Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji  stwierdził, że na posiedzeniu Komisji Edukacji zwrócono uwagę na  środki przeznaczone na nagrody  Prezydenta z okazji Dnia Edukacji. W związku z rozbieżnością zdań w tej kwestii poprosił o wyjaśnienie jaka jest procedura i jaka konstrukcja tego. Czemu te środki Ida dopiero teraz, gdy nagrody zostały już wypłacone. Wydawało się jemu, że te nagrody Ida z odpisu procentowego od funduszu płac i sądził, że mieszczą się one w subwencji, a jest tu zbieranie różnych pozostałości roku ubiegłego i przekazywanie spoza pozycji oświata i wychowanie.

 

            Pani Skarbnik wyjaśniła, że środki na ten cel są wydzielone. Zawsze jest tak, że podział jest robiony po. Są to środki z tzw. rezerwy oświatowej. Środki te są z odsetek. Wprowadza się do budżetu odsetki z przeznaczeniem na nagrody. Dodała, że odsetki stanowią dochód, jest zwiększany dochód i z tego dochodu zwiększa się wydatki w dz. 801. Wyjaśniła, że w roku ubiegłym środki te były jeszcze na rezerwie oświatowej. W tym roku takiej rezerwy nie ma i musiało  to być zrobione w ten sposób.

 

            Członkowie Komisji nie zgłosili więcej uwag do proponowanych zmian w budżecie i wniosek wraz z autopoprawkami zaopiniowali pozytywnie 6 głosami za, przy 1 wstrzymującym.

  

Ad. 3

  

Wniosek  w sprawie podatków lokalnych obowiązujących w roku 2009  zgodnie z drukami 430, 430A, 430B, 430C  przedstawił Prezydent Jerzy Brzeziński.

 

Analizując stawki podatku od nieruchomości /druk nr 430, 430A/  Przewodniczący Komisji poprosił o informację, jakie są odczucia biznesu lokalnego, czy docierają do Prezydenta sygnały.

 

Pan Prezydent wyjaśnił, że nie. W dniu dzisiejszym otrzymał pismo od przewoźników podlaskich z prośba o przesłanie proponowanych wstawek  podatku od środków transportowych.

 

Pani Alicja Konopka poprosiła o informację, jak przedstawiają się stawki w innych miastach.

 

      Pani Skarbnik wyjaśniła, że posiada takie dane, ale w chwili obecnej nie posiada przy sobie.

 

Komisja poprosiła, by taka informacje przedstawić na sesji.

 

Więcej uwag członkowie Komisji nie zgłosili i proponowane stawki 5 głosami za, przy 1 wstrzymującym Komisja zaopiniowała pozytywnie.

             Analizując stawki podatku od środków transportowych /druk nr  430, 430B/  Pan Przewodniczący  poprosił o  wyjaśnienie na jakie podstawie dokonuje się takiego podziału w roku ubiegłym takiego podziału nie było.

            Pani Skarbnik wyjaśniła, że takiego podziału dokonał Pan Minister Transportu.

 

Więcej uwag nie zgłoszono i członkowie Komisji proponowane stawki zaopiniowali pozytywnie 6 głosami za – jednogłośnie.

 

Analizując stawki opłat od posiadania psów /druk nr  430, 430C/ Pan Jerzy Brodziuk  stwierdził, że jego zdaniem nie należy różnicować psów w domach wielorodzinnych i jednorodzinnych. Jego zdaniem nie powinno być różnicowania i stawka powinna być mniejsza tj. 60 zł. Zauważył, że wprowadzenie w roku ubiegłym takich wysokich stawek spowodowało, że wiele psów zostało wyrejestrowanych.

 

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady poprosił o informację, jakie są różnice między rokiem 2006/2007 jeżeli chodzi o dochody z tego tytułu.

 

Przewodniczący wyjaśnił, że o takie dane poprosiła komisja Rozwoju i jutro na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej będą one znane. Komisja finansów analizując te stawki powinna brać pod uwagę kwestie dochodów do budżetu miasta.

 

Pan Jerzy Brodziuk zabierając głos jeszcze raz podkreślił, że jego zdaniem nie należy różnicować psów, dlatego też stawia wniosek, by  w uchwale nie różnicować psów na budownictwo wielorodzinne i jednorodzinne, ale powinna być opłata za psa w wysokości 60 zł od każdego.

 

Pani Alicja Konopka stwierdziła, że jest przeciwna temu wnioskowi.

 

Więcej uwag nie zgłoszono. Przewodniczący poddał pod glosowanie wniosek radnego Brodziuka, by podatek od psa bez różnicowania na wielorodzinne i jednorodzinne wynosił 60 zł.

 

            Za wnioskiem opowiedział się jeden członek komisji, przeciw było 4 od głosy wstrzymał się 1. Wniosek nie został przyjęty.

 

            W związku z powyższym Przewodniczący poddał pod głosowanie propozycje Prezydenta.

 

            W wyniku głosowania 4 głosami za, przy 1 przeciwnym i 1 wstrzymującym propozycje prezydenta zostały przyjęte.

  

Ad. 4

  

Wniosek  w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2008 zgodnie z drukami  nr 425, 425A przedstawił Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta.

 

Głosów w  dyskusji nie zgłoszono i  Komisja jednogłośnie 6 głosami za pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2008

  

Ad. 5

 

Wniosek w sprawie planu przychodów i wydatków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2009  zgodnie z drukami nr 426, 426A przedstawił Pan Prezydent Miasta.

 

Pani Skarbnik odpowiadając na zapytanie radnego Nowakowskiego dotyczące zamiaru likwidacji tych funduszy wyjaśniła, że są to dopiero tylko projekty.

 

            Głosów w  dyskusji nie zgłoszono i  Komisja 6 głosami za jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie planu przychodów i wydatków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2009.

  

Ad. 6

 

Wniosek  w sprawie zmian w planie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008 rok zgodnie z drukami  nr 427, 427A przedstawił Prezydent Miasta.     

 

Głosów w  dyskusji nie zgłoszono i  Komisja jednogłośnie pozytywnie 6 glosami za, zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie zmian w planie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008 rok.

   

Ad. 7

 

Wniosek  w sprawie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2009 rok zgodnie z drukami nr 428, 428A przedstawił Pan Prezydent Miasta.

 

            Głosów w  dyskusji nie zgłoszono i  Komisja jednogłośnie pozytywnie 6 głosami za zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2009 rok.

  

Ad. 8

  

Prezydent     przedstawiając wniosek w sprawie  udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców  zgodnie z drukami  nr 435, 435A poinformował, że jest to kolejna tego typu uchwała.

 Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 6 głosami za jednogłośnie. 

Ad. 9

  

            W sprawach różnych członkowie Komisji nie zgłosili uwag.

 

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

 
  • Data powstania: Data powstania: środa, 3 gru 2008 10:18
  • Data opublikowania: środa, 3 gru 2008 10:21
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:54
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej