Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia /WSZ/

Zbigniew Cybula Naczelnik
Ul. Polna 16, tel. (86) 216 09 96
e-mail: z.cybula@um.lomza.pl

 

§ 41

WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH I ZDROWIA

1. Wydział składa się z:

1) Referatu Spraw Lokalowych

2) wieloosobowych stanowisk pracy.

2. Do zadań Referatu Spraw Lokalowych należy w szczególności:

1) realizacja polityki mieszkaniowej na terenie miasta,

2) współpraca z MPGKiM w zakresie:

a) kosztów utrzymania i zakresu eksploatacji komunalnego zasobu mieszkaniowego,

b) przejmowania budynków i lokali od zakładów pracy i instytucji,

c) wnioskowanie o dotację celową na realizację inwestycji własnych,

d) ustalania bieżących potrzeb remontowych i planowanie remontów kapitalnych zasobu mieszkaniowego

Miasta i Wspólnot Mieszkaniowych, w których Miasto posiada udział,

e) utrzymywania bazy lokalowej we właściwym stanie technicznym i odpowiednim standardzie wyposażenia w

media,

f) gospodarowanie komunalnymi lokalami użytkowymi (ewidencja, zasady i formy wynajmu),

3) realizacja zasad funkcjonowania zasobu mieszkaniowego w tym:

a) opracowywanie wieloletniego programu gospodarowania,

b) wyznaczanie systemu poprawy stanu technicznego,

c) ustalanie zasad polityki czynszowej,

d) opracowywanie kryteriów wynajmu lokali mieszkaniowych, zamiennych, socjalnych i pomieszczeń

tymczasowych,

e) prognozowanie potrzeb mieszkaniowych i możliwość ich zaspokojenia,

f) przekwaterowywanie najemców z lokali przeznaczonych decyzjami nadzoru budowlanego do rozbiórki,

remontu kapitalnego lub wyłączenia z użytkowania lub utraconych w wyniku zaistnienia klęski żywiołowej,

g) przygotowywanie propozycji zasiedleń lokali mieszkalnych, zamiennych, socjalnych i pomieszczeń

tymczasowych,

h) rozpatrywanie podań o czasowy podnajem lokali lub bezpłatny podnajem osobie trzeciej,

4) przygotowywanie i realizacja list osób uprawnionych do zawarcia umowy najmu,

5) prowadzenie postępowania administracyjnego związanego z bezprawnym podnajmem lokalu,

6) prowadzenie spraw mieszkaniowych związanych z:

a) zmianą umowy po zgonie najemcy,

b) opuszczeniem lokalu przez głównego najemcę,

c) dobrowolną lub z urzędu zamianą lokali,

d) nadbudową, przebudową, adaptacją lub modernizacją pomieszczeń tymczasowych,

e) zabezpieczaniem lokali pod orzeczone wyroki sądowe o eksmisję,

7) obsługa interesantów w sprawach dotyczących uzyskania mieszkania komunalnego i ulg czynszowych,

8) przyjmowanie wniosków i wydawanie decyzji administracyjnych związanych z dodatkami mieszkaniowymi i

energetycznymi,

9) windykacja kwot nienależnie pobranych dodatków mieszkaniowych i energetycznych,

10) przygotowywanie i przekazywanie do realizacji do Wydziału Skarbu i Budżetu list wypłat dodatków

mieszkaniowych, energetycznych i ryczałtów na opał,

11) przyjmowanie wniosków i wydawanie kart Dużej Rodziny oraz sporządzanie okresowych sprawozdań.

3. W Wydziale funkcjonuje stanowisko ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych do zadań

którego należy:

1) określanie zadań priorytetowych w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na dany

rok zawartych w Łomżyńskim Programie Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi,

2) przygotowywanie diagnozy i opracowywanie Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania

Problemów Alkoholowych oraz Innych Uzależnień,

3) współpraca z zakładami opieki zdrowotnej, placówkami oświatowymi, instytucjami i organizacjami

pozarządowymi, z Kościołem Katolickim i innymi kościołami oraz związkami wyznaniowymi w zakresie

wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi,

4) prowadzenie całości spraw związanych z finansowaniem zadań publicznych realizowanych w ramach

Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na

dany rok,

5) opracowywanie planów i sprawozdań rzeczowo o finansowych w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i

przekazywanie do PARPA., Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Marszałkowskiego.

4. W Wydziale funkcjonuje stanowisko ds. ochrony zdrowia i obsługi Miejskiej Komisji Rozwiązywania

Problemów Alkoholowych do zadań którego należy:

1) prowadzenie i koordynowanie spraw z zakresu ochrony i promocji zdrowia, a w szczególności:

a) programu ochrony zdrowia psychicznego mieszkańców Łomży,

b) prowadzenie całości prac związanych z finansowaniem zadań publicznych z zakresu ochrony zdrowia,

c) wykonywanie czynności związanych z obsługą Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

d) przygotowywanie propozycji rozkładów godzin aptek ogólnodostępnych na terenie miasta,

e) współpraca z zakładami opieki zdrowotnej, placówkami oświatowymi, organizacjami pozarządowymi,

z Kościołem Katolickim i innymi kościołami oraz związkami wyznaniowymi w zakresie ochrony zdrowia,

f) opracowywanie planów i sprawozdań rzeczowo finansowych w zakresie ochrony zdrowia i przekazywanie do

Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Marszałkowskiego,

g) kierowanie pacjentów do zakładów opiekuńczo – leczniczych i pielęgnacyjno – opiekuńczych.

5. Wydział realizuje zadania związane z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, a w tym:

1) prowadzi postępowania w przedmiocie udzielania, cofania i stwierdzenia wygaśnięcia zezwoleń na sprzedaż

napojów alkoholowych,

2) zasięga opinii właściwych organów opiniodawczych w związku ze złożonymi wnioskami o wydanie zezwoleń

na sprzedaż napojów alkoholowych,

3) udziela informacji o wysokości opłat wnoszonych przed wydaniem zezwoleń na sprzedaż poszczególnych

rodzajów napojów alkoholowych,

4) dokonuje okresowych rozliczeń opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w danym

roku kalendarzowym,

5) wydaje zaświadczenia potwierdzające dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów

alkoholowych,

6) przeprowadza kontrole i sporządza sprawozdania z kontroli placówek w zakresie przestrzegania przepisów

ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

7) prowadzi rejestry wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

8) prowadzi wykaz punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

6. W Wydziale funkcjonuje stanowisko ds. rozwiązywania problemów społecznych do zadań którego należy:

1) koordynacja i współpraca przy opracowaniu, wdrażaniu, monitoringu i realizacji:

a) strategii rozwiązywania problemów społecznych,

b) analiz i oceny zjawisk powodujących zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej,

c) programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie,

d) programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych,

e) programu działań na rzecz rodziny i osób starszych,

2) koordynacja zadań związanych ze wspieraniem rodziny i systemem pieczy zastępczej,

3) prowadzenie rejestru i wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego,

7. Wydział sprawuje nadzór nad realizacją zadań związanych z funkcjonowaniem Powiatowej Społecznej Rady

ds. Osób Niepełnosprawnych.

8. Wydział wykonuje kontrolę i nadzór nad funkcjonowaniem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Centrum Pieczy Zastępczej, Ośrodka Interwencji Kryzysowej, Środowiskowego Domu Samopomocy, Placówki Opiekuńczo

– Wychowawczej, Domu Pomocy Społecznej, Centrum Integracji Społecznej.

9. Wydział wykonuje także inne zadania zlecone doraźnie przez Prezydenta lub właściwego Zastępcę

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 7 lip 2008 12:36
  • Data opublikowania: poniedziałek, 7 lip 2008 12:51
  • Data edycji: czwartek, 5 mar 2009 10:48
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej