Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 19 posiedzeniu w dniu 4 kwietnia 2008 roku

Komisja realizowała nastepujący porządek:

1.    Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

2.    Analiza zadłużenia w komunalnych zasobach mieszkaniowych.

3.    Zapoznanie się z opiniami komisji stałych Rady miejskiej odnośnie  realizacji budżetu za 2007 rok. Analiza realizacji budżetu za 2007 r.

4.    Sprawy różne.  

Przebieg posiedzenia;

     

       Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Kleczyński - Przewodniczący Komisji.

  

                 Następnie Komisja jednogłośnie przyjęła porządek posiedzenia jak wyżej.  

Ad. 1

   

         Komisja nie zgłosiła uwag do protokołu z poprzedniego posiedzenia i przyjęła go jednogłośnie.  

Ad. 2

     

       Przewodniczący Komisji wprowadzając do tematu wyjaśnił, że temat ten wynika z planu kontroli Komisji na 2008 rok. Poprosił następnie  Pana Marka Olbrysia – Z-cę Dyrektora MPGKiM o przybliżenie aktualnej sytuacji związanej z zadłużeniem w komunalnych zasobach mieszkaniowych. Z danych zawartych w materiałach wynika, że w stosunku do roku 2006 zadłużenie w 2007 roku wzrosło o ponad 90 tys. zł.

      

      Pan Marek Olbryś – Z-ca Dyrektora MPGKiM odpowiadając Przewodniczącemu stwierdził, że nie zgadza się ze stwierdzeniem, że zadłużenie wzrosło. Jest to proces trwający od 1994 roku i systematycznie od tej pory zadłużenie spada. Zauważył, że część mieszkańców nie płaci, ponieważ ich na to nie stać. Nie wyklucza również, że część osób nie płaci nie dlatego, że ich na to nie stać, ale z przyczyn czysto „kombinatorskich”. Starają się takie sytuacje wychwycić i wyeliminować.  Podkreślił, że cały czas czuwają nad problemem i sytuacje monitorują. Dodał, że z problemem tym boryka się 200-300 rodzin, których liczba się zmienia. W wielu przypadkach nie maja możliwości tych ludzi przenieść do mieszkań socjalnych z mniejszym czynszem i z mniejszym obciążeniem, tak by mogli wyjść z tej trudnej sytuacji. Dodał, że za 2007 rok jest to 805.570 zł i jest to kwota, która w stosunku do 2006 zmniejszyła się o kwotę  40 tys. zł, tj. ok. 5%.  Ściągalność od 10 lat utrzymuje się na stałym poziomie ok. 96% bez dotacji.

       

     Przewodniczący zabierając głos poprosił o wyjaśnienie, czy w związku z tym, że zaległości generowane są w substandarach,  przedsiębiorstwo przygotowuje jakiś plan, aby cos z tym zrobić. Nie wie, czy rozwiązaniem byłoby wybudowanie nowego bloku, przygotowanie dla tych, którzy płacą, a  tych, którzy maja zaległości przenieść do  tych budynków, nie substandardowych, bo wiadomo, że jest tam bardzo duża powierzchnia do ogrzania, co powoduje określone koszty.

     

       Pan Marek Olbryś – Z-ca Dyrektora MPGKiM odpowiadając wyjaśnił, że Rada Miejska podjęła uchwałę w roku ubiegłym dotyczącą gospodarowania komunalnym mieniem mieszkaniowym i są tam kierunki dochodzenia do pożądanej sytuacji. Jest to jednak bardzo trudne.  Poinformował, że różne samorządy to tego tematu podchodzą różnie. Uważa, że polityka miasta Łomża polegająca na tym, by nie skupiać w jednym miejscu  „tej biedy”  jest właściwa i nie powoduje takiego zagrożenia dla mieszkańców miasta. W chwili obecnej w mieście istnieje jedno takie skupisko, jest to zbieg ulic Polowa i Wojska Polskiego.

      

      Przewodniczący poprosił następnie o wyjaśnienie, czy przedsiębiorstwo ma pomysł na substandardy, które mają różnych właścicieli.

       

     Pan Marek Olbryś – Z-ca Dyrektora MPGKiM odpowiadając zwrócił uwagę, że MPGKiM jest zakładem budżetowym działającym na zlecenie miasta i administrują tymi budynkami. Działania własnościowe leżą po stronie miasta. Starają się wspólnie z Wydziałem lokalowym tę sytuację kontrolować. Sami nie są jednak za to odpowiedzialni. Wyjaśnił, że była taka sytuacja, że budynek będący w zarządzie poddawany był dewastacji, został wyłączony, w innych budynkach są wyłączane  lokale, zabezpieczać, np. ul. Bernatowicza 5. Jest to trudne ze względów własnościowych udziałów. Budynków o statusie substandardów jest ponad  20,m z czego połowa jest poza władaniem miasta, są to współudziałowcy prywatni. Występowali to tych właścicieli o zgodę na remont, niestety właściciele nie wyrazili zgody na partycypacje w kosztach. Są to ponadto budynki będące pod nadzorem Konserwatora zabytków. Można taki budynek wyłączyć z użytku, jednak koszt remontu jest bardzo duży. Zauważył, że w budynkach tych oprócz zimnej wody nie ma żadnych mediów. Bardziej opłacalne jest wybudowanie nowych, niż remontowanie starych. Bardziej zasadne  będzie wysprzedanie tych starych mieszkań i z pozyskanych dochodów z tego tytułu wybudowanie  nowych, czy też nabycia. Nie koniecznie muszą to być komunalne, być może socjalne. Dodał, że zgodnie z ustawą można wynająć takie lokale w innej gminie w odległości do 100 km. 

 Podkreślił, że rozwiązania stosowane w mieście są dobre. Zauważył, że mimo dużych potrzeb, nie ma tak dużego nacisku społecznego odnośnie mieszkań komunalnych. Na posiadany majątek gmina dobrze wywiązuje się ze swoich obowiązków. Dodał, że osoby znajdujące się w trudnej sytuacji finansowej otrzymują od miasta dodatki mieszkaniowe, czy też inna pomoc z opieki społecznej. Podkreślił, że gmina powinna dawać tylko to co musi i co może, nie należy jednak ubezwłasnowolnić tych mieszkańców.

       

     Pan Prezydent Jerzy Brzeziński zabierając głos dodał, że przyjęta i realizowana przez miasto polityka jest  trafna. Podkreślił, że miasto cały czas z tą biedą będzie musiało się mierzyć. Trzeba będzie podjąć decyzję o budowie drugiego bloku, a te domy substandardowe wyburzyć i stworzyć coś nowego. Dodał, że w przypadku budynków u zbiegu ulic Polowej i Wojska Polskiego oraz przy ul. Sienkiewicza jest dużo spadkobierców. Jest to bardzo dramatyczna sytuacja dla miasta. Wyjaśnił, że kamienicę przy ul. Wojska Polskiego ktoś wykupił, nie podpisał umów ani z MPWiK, ani z Zakładem Energetycznym i lokatorzy nie mają wody i energii. Są to działania, by pozbyć się lokatorów.  Odnosząc się do propozycji stworzenia  budynków socjalnych w innej gminie zwrócił uwagę, że koszty utrzymania i tak będzie ponosiło miasto z budżetu. Podkreślił, że miasto Łomża, podobnie jak inne samorządy starają się z tą biedą walczyć. Przyjęta przez miasto polityka ma na celu opanować tę biedę i nie kumulować jej w jednym miejscu. Są to problemy, od których się nie ucieknie, ponieważ są ludzie ubodzy i mniej zaradni i trzeba im pomóc. 

     

       Pani Skarbnik zwróciła uwagę, że o skali zjawiska mówi wysokość środków na opiekę społeczną w budżecie.

   

         Pan Przewodniczący kontynuując analizę poprosił o wyjaśnienie, czy koszty komornicze nie przewyższają wpływów do kasy.

     

       Pan Marek Olbryś wyjaśnił, że nie, dodając, że tam gdzie muszą skorzystać z eksmisji, a robią to w ostateczności, w przypadku, gdy  osoba jest agresywna, niszczy lokal i budynek. Dodał, że od 2 lat  ilość eksmisji jest na takim samym poziomie, tj. 5-10 mieszkań rocznie. W związku z tym, że w roku ubiegłym ze względów związanych z trudnościami w zebraniu dokumentacji odbyło się 7 eksmisji, natomiast w tym roku wykonano 13 eksmisji. Jeszcze raz podkreślił, że nie wszyscy są eksmitowani, ale tylko te osoby które uporczywie  uchylają się od płacenia, jak również zakłócają  porządek panujący w miejscu zamieszkania.

   

         Przewodniczący poprosił następnie Pana dyrektora o uzupełnienie informacji zawartej w sprawozdaniu z realizacji budżetu na stronie 141 dotyczącej ilości pracowników zatrudnionych w MPGKiM.

   

         Pan Marek Olbryś wyjaśnił, że dokładnie nie jest w stanie powiedzieć, ale jest to ok.  187 łącznie z pracami interwencyjnymi i sezonowymi. Zwrócił uwagę, że dochodzi tu stadion, lodowisko.

   

         Pan Prezydent Brzeziński po konsultacji telefonicznej z Dyrektorem Kułagą poinformował, że  zatrudnionych jest średnio 155 osób.

  

          Pan Przewodniczący poprosił o wyjaśnienie zapisu, że wielkość kosztów jest bez amortyzacji. Jest zaskoczony tym, że nie podano kosztów amortyzacji.

           Pani Skarbnik wyjaśniła, że jest podana kwota 1.544.000, jest to kwota w nawiasie.

           Pan Prezydent Brzeziński dodał, że w zakładach budżetowych nie mówi się o amortyzacji, ale o umorzeniu.

           Więcej uwag i zapytań nie zgłoszono.

Ad. 3

  

          Przewodniczący przystępując do omawiania sprawozdania z realizacji budżetu za 2007 rok przytoczył zapisy art. 18a, ust. 3  ustawy o samorządzie gminnym dającym uprawnienia Komisji Rewizyjnej do czynności zmierzających do udzielenia absolutorium. Dlatego też z inicjatywy komisji poproszono merytoryczne komisje o wydanie opinii w działach merytorycznie podległych  komisjom. Dodał, że następnie posiedzenie Komisji odbędzie się we wtorek i wówczas to komisja postara się wypracować stanowisko w sprawie realizacji budżetu za 2007 rok i sprecyzować wniosek w sprawie absolutorium. Skierowane to zostanie do RIO, które ma 2 tygodnie na wydanie opinii. Poinformował następnie, że RIO wydało już opinię w sprawie sprawozdania z realizacji budżetu za 2007 rok, nad którą Komisja będzie dyskutowała na następnym posiedzeniu.  Poprosił następnie Przewodniczących Komisji merytorycznych o przedstawienie opinii swoich Komisji.

    

        Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przedstawiła opinię Komisji /w załączeniu/. Uzupełniając opinię dodała, że działem merytorycznie Komisji jest dział 754, rozdziały 75411 – KPPSP – jest to zadanie zlecone, miasto dołożyło  87.500 zł na zakupy inwestycyjne, rozdział 75412 – Straż Miejska – wydatki z roku na rok wzrastają, przybędzie w tym roku pracowników, Komisja pozytywnie oceniła zakres działań wspólnych patroli straży i policji.

 Prezydent dodał, że miasto przeznaczyło środki na dodatkowe  patrole policji. Patrole te cieszą się dużym zainteresowaniem wśród policjantów, stanowią bowiem dodatkowy dochód, a w mieście jest bezpieczniej. W tym roku w budżecie miasto zaplanowano dodatkowe środki dla policji na zadania inwestycyjne w wysokości 100 tys. zł.  Podkreślił, że obecny komendant jest bardzo dobrym specjalistą i już widać efekty jego działalności.

     

       Pani Alicja Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Edukacji Kultury i Sportu przedstawiła opinię Komisji /w załączeniu/. Dodała, że dyskusja na Komisji była krótka ale konkretna. Stanowisko komisji jest jednoznaczne.

       

     Pan Paweł Borkowski – Przewodniczący Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego przedstawił opinię Komisji /w załączeniu/. Dodał,  że wydatki niewygasłe ciągną się od roku 2006 i głównie dotyczą opracowania planów zagospodarowania przestrzennego miasta. Dodał, że wydatki z roku 2006 przeszły na 2007 ale w kilku pozycjach nie zostały wykonane i przeszły na 2008. Podkreślił, że był to ciężki okres, że dużo planów było rozpoczętych, ale nie zakończonych, dla niego pocieszające jest to,        że mimo słabego wykonania w 2007, cała praca tych 2 lat zostanie sfinalizowana w 2008, gdzie planuje się przedłożenie Radzie 11 opracowań planów. Dodał, że poważnym problemem w planowaniu jest to, że nie jest sztuka opracowanie planu, ale jest sztuka, by mieszkańcy go przyjęli i by wszedł w życie. Uważa, że jest to bardzo poważy problem, bo miasto wydaje ogromne pieniądze na opracowanie, a z uwagi na upór 2-3 mieszkańców cała praca zostaje wstrzymana, jako przykład podał Zawady Przedmieście. Obawia się, że podobna sytuacja będzie na Osiedlu Wschód, gdzie jest już drugie wyłożenie i mieszkańcy nadal składają wiele uwag. Jego zdaniem w tym przypadku sprawę będą blokowały osoby, które kupiły tam działki nie do zamieszkania, ale na handel i nie będzie im zależało na budowie, ale na tym, by jak najwięcej zarobić.  Odnosząc się do drugiego zakresu działania Komisji, którym jest promocja miasta stwierdził, że realizacja była omawiana na sesji poprzedniej i uważa, że w tym zakresie działania jest znaczny postęp.

   

         Pan Mariusz Chrzanowski – Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej przedstawił opinię Komisji /w załączeniu/.

      

      Pan Przewodniczący z uwagi na nieobecność Przewodniczącej Komisji Rodziny Opieki Społecznej i Zdrowia przedstawił opinię Komisji /w załączeniu/. Poprosił następnie o opinię komisji eksperckiej, którą jest Komisja Finansów.

    

        Pan Piotr Grabani – Przewodniczący Komisji Finansów i Skarbu Miasta wyjaśnił, że Komisja Finansów tematem zajmie się na posiedzeniu w poniedziałek i na posiedzeniu we wtorek przedstawi opinię Komisji.

     

       Pan Prezydent odnosząc się do problemu planu Osiedla Wschód potwierdził, że jest to problem. W związku z tym, że złożono wiele uwag, odwołań, których część przyjął w części, niektóre w części przyjął a części odrzucił, niektóre w całości odrzucił podjął decyzję o powtórnym wyłożeniu. Podjął również decyzję o zmniejszeniu wielkości do 1200m2. Zgodził się, że plan ten budzi emocje i podziela opinię Przewodniczącego Komisji Rozwoju, że wielu osobom nie chodzi o możliwość budowania się, ale na sprzedaży z jak największym zyskiem. Będzie więc to wspólne zadanie jego i Rady, by plan ten obłożyć uwarunkowaniami urbanistycznymi. Podkreślił, że Łomża jest obszarem o wysokim współczynniku zaludnienia. Wystąpili więc z wnioskiem o poszerzenie granic miasta o tereny z Gminy Łomża i Gminy Piątnica. Zgodnie z koncepcją należy iść w kierunku gruntów mineralnych, na których można będzie budować, a nie w kierunku północnym. Podkreślił, że prace nad planami trwają bardzo długo i źle się stało, że wszystkie plany zostały w 2003 roku uchylone. Całe procedury należało zaczynać od nowa. Wyjaśniając kwestię wydatków niewygasłych stwierdził, że u niego ta sprawa również budzi niepokój, ale mimo starań niektórych przetargów nie udało się rozstrzygnąć.  Następnie przybliżył stan zaawansowania realizacji wydatków niewygasłych.

  

          Pan Przewodniczący zabierając głos zwrócił uwagę, że wydatki z roku 2006 przeszły na rok 2007 i jeszcze 1,5 mln zł przeszło na 2008 rok. Pyta więc, czy nie można zmobilizować służb tak, by  działały tak, aby tak duże środki nie przechodziły.

           Pan Prezydent wyjaśnił, że rzeczywiście przeszły duże środki dlatego, że  brak było wykonawcy, czy też projektanta. Prezydent ani jego służby nie miały na to wpływu. Oferty były ogólnopolskie. Cieszy się, ze w chwili obecnej jest duże zainteresowanie na inwestycje pływalni miejskiej.

  

          Przystępując do omawiania realizacji budżetu poprosił  o odpowiedź na kilka wątpliwości.

    

        Str. 61 wykup gruntów i czynności notarialne wykonanie 43% - prosi o komentarz.

     

       Pan Prezydent wyjaśnił, że zostało przeniesione do środków niewygasłych. Środki były przeznaczone na wykup od Pani Domurat i od Gminy Łomża. Zaproponowane przez miasto ceny zostały odrzucone. W chwili obecnej prowadzone są procedury wywłaszczeniowe. Chodzi o teren rezerwy kolejowej. Odnośnie ul. Polnej wyjaśnił, że udało się wykupić teren w narożniku ul. Polnej i Wojska Polskiego. Ma nadzieję, że w tym roku ten odcinek ul. Polnej do SP Nr 5 zostanie wykonany.

     

       Str. 56 Dz. 801 – 78,43% wykonanie prosi o komentarz

Prezydent wyjaśnił, że jest tam błąd jest tam wykonanie 98,43%.

      

      Str. 67 -  wypływy z podatków i opłat lokalnych zmniejszone w stosunku do 2006 roku o 56 tys. prosi o komentarz

      

      Pani Skarbnik wyjaśniła, że wpłynęła na to kwota ulg, które zostały zastosowane w wyniku funkcjonowania uchwały dot. ulg w podatku od nieruchomości, łączna kwota to 970 tys. zł.

      

      Pan Paweł Borkowski zabierając głos stwierdził, że dobrze się stało, iż Rada taka uchwałę podjęła i przedsiębiorcy mogą korzystać, a nie jest to duży spadek dochodów.

      

      Pani Skarbnik dodała, że na sprawę ulg należy patrzeć szerzej. To, że zmniejszono udział miasta w podatkach od nieruchomości, spowodowało, że zwiększyło się zatrudnienie, a tym samym udział w podatku CIT i PIT. Daje to efekt.

        

    Str. 72 wpływy z tyt. opłaty skarbowej – pisze tam, że skutki obniżania górnych stawek podatku od nieruchomości i od środków transportowych  za 2007 rok wynoszą ponad 2 mln. zł. Jest to sugestywne.

        

    Pan Prezydent potwierdził, a następnie wyjaśnił, że Minister Finansów  daje możliwość samorządom, określając górną stawkę. Z reguły starają się  stawki podwyższać o procent inflacji, 1-2% w stosunku do roku poprzedniego. Gdyby miasto zastosowało górne stawki osiągnęłoby takie dochody.

       

     Pani Skarbik uzupełniając dodała, że takie zapisy wynikają ze sprawozdawczości. Kwota wskazana służy do liczenia wielkości udziału, przychodu, czy tez wielkości podatkowej przypadającej na jednego mieszkańca. O tą kwotę Minister Finansów w 2009 roku będzie zmniejszał subwencję wyrównawczą.

    

        Str. 72 dochody z majątku miasta  spadły – co jest przyczyną?Pani Skarbnik wyjaśniła, że spadek dotyczy dzierżawy miesięcznej, rocznej i najmu. Zakładana kwota była 500 tys. uzyskano 431 tys. zł. Jednym z elementów tego jest opłata miesięczna, która jest realizowana do 15 następnego miesiąca. Różnica znacząca była w kwotach z tyt. sprzedaży działek.

  

          Str. 73 jest tabelka i w poz. 7 są wpływy z czynszów – jakie to są czynsze.Pani Skarbnik wyjaśniła, że składają się na to między innymi czynsze z baru w budynku UM.

    

        Str. 104 biznes bez barier – czy wpłynęła kwota 128 tys.

      

      Pani Skarbnik wyjaśniła, że wpłynęła już kwota 23 tys. następna kwota jeszcze do odzyskania, powinna już wpłynąć. Miasto na to wpływu nie ma. 

     

       Str. 106 obsługa długu publicznego – jakie są powody tak dużych kwot.Pan Prezydent wyjaśnił, że umowy są podpisane w stosunku do współczynnika wibor. Jednym z oszczędnych działań było to, że zaciągnięto kredyt w ostatnim okresie, gdy był już potrzebny.

Str.111 informacja dot. szkół, których organami prowadzącymi są osoby prawne, bądź fizyczne. Czy podejmuje się takie działania zmierzające do utworzenia takich kierunków kształcenia w placówkach miejskich, by były konkurencyjne. Chodzi o to by optymalizować koszty funkcjonowania placówek miejskich.

Pan Prezydent wyjaśnił, że tak.

Pani Skarbnik uzupełniając wyjaśniła, że założenie szkoły jest zgłoszenie wniosku do kuratora i jeżeli wniosek spełnia wszystkie wymogi szkoła powstaje. Dodała, że dzieci chętnie idą do tych szkół, ponieważ jest tam inny poziom.  Taka próba została podjęta w CKUiP i w związku z tym zmniejszyła się liczba dzieci w szkołach niepublicznych o ok. 80 osób.

       

     Pan Piotr Grabani zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę, że jeżeli te wszystkie dodatkowe szkoły prowadziłby samorząd  to byłoby to nie 7 mln. ale o wiele więcej. Wszystkie szkoły prowadzone przez osoby fizyczne oprócz uzyskanych dotacji, pobierają czesne. Miasto natomiast nie ma prawa brać czesnego. Przedszkola prywatne, społeczne otrzymują 75% tego, co przedszkola samorządowe. Biorąc pod uwagę stronę finansową należy zwrócić uwagę, jak są prowadzone te placówki. Dodał, że jego zdaniem komisja Rewizyjna powinna przyjrzeć się zasadom funkcjonowania CKUiP. Jego zdaniem idea powołania tej jednostki była zupełnie inna. W chwili obecnej ta placówce zarabia pieniądze. Jeżeli mówi się o powrocie do szkolnictwa zawodowego, to w tej szkole nie powinno być na siłę szereg kierunków po to, by zapełnić sale i zarobić środki. Jego zdaniem CKUiP od kilku lat nie robi tego, do czego zostało powołane. W związku z tym nie ma tam miejsca na rozwój szkolnictwa zawodowego, bo realizowane są kierunki, które przynoszą pieniądze.

       

     Pan Prezydent zgodził się z wypowiedzią Pana Piotra Grabani i poinformował, że po dyskusji na ten temat na Komisji Rozwoju zlecił Prezydentowi Choińskiemu przygotowanie informacji na ten temat.

       

     Str. 131 oświetlenie ulic placów i dróg – wykonanie na poziomie 91,5% czy niższe wykonanie związane jest z tym, że żarówki nie świeciły, czy że wymieniono żarówki na energooszczędne.

          

  Pan Prezydent wyjaśnił, że miasto wydało duże pieniądze na realizację oświetlenia. Co roku wymieniane są na energooszczędne, co jest już namacalne. Podkreślił, że miasto nie oszczędza i nie wygasza oświetlenia.

Pani Skarbnik dodała, że od roku 1990 ilość zrealizowanych na ulicach miasta opraw oświetleniowych wzrosła  do 360 szt. Obecnie ilość opraw wynosi 4236 szt. W wyniku modernizacji zmniejszył się pobór o 680kW, wysokość opłat za energie od 1999 roku  nie wzrosły, a raczej spadły.

Pan Piotr Grabani zabierając glos w dyskusji stwierdził, że jego cieszą te działania prospołeczne, skierowane w stronę Straży Pożarnej i Policji. Dodał, że prawda jest , że policja w tym roku nie otrzymała środków inwestycyjnych. W związku z tym 100 tys. zł z budżetu miasta na ten cel jest takim dobrym gestem  miasta i to go jako Przewodniczącego komisji finansów i skarbu Miasta cieszy. Stwierdził, że dodatkowe 50 tys. na patrole wywołało efekt współpracy innych jednostek, które również wspomogli Policję, jako przykład podał SM Perspektywa, która również przekazała określone środki.  Cieszy, że patrolami zainteresowani są sami policjanci, co w przełożeniu wpływa na bezpieczeństwo w mieście. Odnosząc się do kwestii ulg podatkowych stwierdził, że  mimo plusów o których była mowa, nie ma to bezpośrednio przełożenia na to, że zmniejsza się zadłużenie w zasobach komunalnych. Chciałby coś takiego usłyszeć. Dodał, że jego również martwi sprawa środków niewygasłych, które przeszły z roku 2006 na 2008, aczkolwiek zgadza się z Prezydentem, że rynek usług urbanistycznych i budowlanych jest bardzo trudny.  Podziela opinie, że wydatki niewygasłe powodują wzrost kosztu inwestycji. Cieszy się z informacji Prezydenta o indykatywnej liście inwestycji. Niepokoi go procentowa wysokość dofinansowania. Ma nadzieję, że zgodnie z wcześniej dżentelmeńską umową uda się jeszcze na koniec kadencji wykąpać w tym basenie. Będzie wspierał wszelkie działania, by tak się stało.

Pan Prezydent wyjaśnił, że w przypadku pływalni tak się stanie, jemu chodziło o układ komunikacyjny. Dodał, że w związku z tym, iż miasto posiada minimalne zadłużenie nie będzie problemu ze sfinansowaniem tych zadań.

Przewodniczący zawiesił dyskusje nad sprawozdaniem z realizacji budżetu do następnego posiedzenia. 

Ad. 4

              

     W sprawach różnych Przewodniczący poprosił o przygotowanie na następnie posiedzenie, jeżeli takie są protokoły NIK.

            

       Pan Prezydent wyjaśnił, że w roku ubiegłym po raz pierwszy chyba nie było kontroli NIK, zazwyczaj to jest kilka na raz. W tym roku jest w Wydziale Komunikacji.

               

    Przewodniczący poprosił więc o protokół z sesji, na której była omawiana realizacja za I półrocze 2007 roku oraz protokoły komisji Rewizyjnej.

 Na tym posiedzenie Komisji zakończono.
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 23 maj 2008 09:21
  • Data opublikowania: piątek, 23 maj 2008 09:25
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:36
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej