Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 22 posiedzeniu w dniu 28 stycznia 2008 roku

Komisja realizowała następujący porządek;

1.    

   Przyjęcie protokołu z poprzedniego  posiedzenia.

2.     

 Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2008  /druk nr 266, 266A/ .

3.    

   Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców /druk nr 265, 265A /

4.    

  Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zwolnienia z uiszczania opłat osobom ubiegającym się o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego oraz prawa jazdy z powodu zmian administracyjnych w zakresie adresu kierowcy lub właściciela pojazdu /druk nr 270, 270A

5.  

    Przyjęcie Planu Pracy Komisji na 2008 rok oraz zgłoszenie propozycji do planu pracy Rady na 2008 r./druk nr 271/

6.     

 Przyjęcie Informacji z działalności Komisji Finansów i Skarbu Miasta za 2007 rok. /druk nr 269/1/.

7.     

Sprawy różne.

 Przebieg posiedzenia:          

     Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan
Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji.
          

         Następnie Komisja 8 głosami za   jednogłośnie przyjęła porządek jak wyżej. 

Ad. 1           

         Przewodniczący   poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.         

          Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do Protokołu nr 21/07 z posiedzenia Komisji w dniu 27 grudnia 2007 r. i przyjęli go jednogłośnie 8 głosami za. 

Ad. 2        

     Przewodniczący wprowadzając do tematu poprosił Prezydenta o przedstawienie wniosku.

Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2008  zgodnie z drukami nr 266, 266A  przedstawił Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta.

Pan Zbigniew Lipski zabierając głos w kwestii pomocy w umundurowaniu Policji oraz wspólnych patroli stwierdził, że rozmawiał z komendantem Policji i uważa, że faktycznie ma wizję, która daje gwarancje, że w Policji się zmieni.  Dodał, że SM „Perspektywa” również zakupiła 8 umundurowań dla Policji. Podkreślił, że jeżeli komendant Dłużej pobędzie w mieście poprawa bezpieczeństwa będzie widoczna i wydatek ten jest zasadny.Pan Prezydent Jerzy Brzeziński wyjaśnił, że policjanci są chętni do wspólnych patroli. Powoduje to również, że liczba tych patroli jest większa, co jest dobrze odbierane przez społeczeństwo miasta. Pani Alicja Konopka poprosiła o wyjaśnienie, co z zakupem defibrylatorów dla Pogotowia.Pan Prezydent Jerzy Brzeziński wyjaśnił, że zakup ten odbędzie się z dochodów własnych w  tym półroczu. Zostanie zakupiony jeden, bądź dwa defibrylatory.         

         Po wnikliwiej analizie materiałów oraz wysłuchaniu wyjaśnień, Komisja jednogłośnie 9 głosami za pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2008. 

Ad. 3           

  Przewodniczący wprowadzając do tematu poprosił Prezydenta o przedstawienie wniosku.          

        Wniosek  w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców  zgodnie z drukiem nr 265, 265A przedstawił Pan Prezydent Jerzy Brzeziński.         

         Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji porosił o informację, czy nowy blok przy ul. Przykoszarowej został już zasiedlony i czy przy sprzedaży mieszkań w tym bloku będzie stosowana bonifikata 70%.  

               Pan Prezydent Jerzy Brzeziński wyjaśnił, że lokale zostały już przydzielone. W chwili obecnej wszyscy muszą wpłacić tzw. kaucję. Jeżeli chodzi o stosowanie bonifikaty przy sprzedaży, to jest to nowy blok i jeżeli ktoś zechce wykupić, to po cenach wolnorynkowych.        

          Więcej uwag członkowie Komisji nie zglosili i wniosek Prezydenta w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców zaopiniowała jednogłośnie 9 głosami za pozytywnie. 

Ad. 4             

        Przewodniczący wprowadzając do tematu poprosił  o przedstawienie wniosku.     

             Wniosek  w sprawie zwolnienia z uiszczania opłat osobom ubiegającym się o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego oraz prawa jazdy z powodu zmian administracyjnych w zakresie adresu kierowcy lub właściciela pojazdu  zgodnie z drukiem nr 270, 270A przedstawił Pan Prezydent  Jerzy Brzeziński.             

    Członkowie Komisji propozycję Prezydenta uznali za zasadną i wniosek przyjęli jednogłośnie 10 głosami za. 

Ad. 5              

   Pan Przewodniczący wprowadzając do tematu wyjaśnił, że przedłożone propozycje są propozycjami do dyskusji, w związku z tym prosi o uwagi i wnioski. Podkreślił, że przedłożone propozycje są kontynuacją  pracy Komisji z lat poprzednich. Dodał, że pozwolił sobie zaproponować pkt. Dotyczący analizy finansowej MPWiK. Wynika to z faktu, że Rada nie wyraziła zgodny na podwyższenie cen wody i ścieków, w związku z tym obowiązkiem komisji jest monitorowanie tego problemu, ponieważ w momencie wykazania przez Spółkę straty za 2008 rok spowoduje obciążenia budżetu miasta. W związku z tym należy to analizować.    

             Pan Zbigniew Lipski zabierając głos zaproponował, by Komisja podobnie jak MPWiK zajęła się również MPEC. Nie chodzi o to, by podejmować decyzje utrudniające pracę przedsiębiorstwu, ale o to, by wiedzieć, co dzieje się w Spółce. Z tego co wie MPEC przygotowuje, czy też już przygotował  wniosek o zmianę taryfy. Uważa, że Prezes Spółki powinien o tym poinformować Prezydenta, jeżeli tego nie zrobił, to jest to uchybienie. Jego zdaniem należy przeanalizować i zastanowić się, czy wystąpienie o  zmianę taryfy jest zasadne. Zwrócił uwagę, że w chwili obecnej wszystko wzrosło. Proponuje więc, by ten temat również włączyć do planu pracy na 2008 rok.         

        Pan Prezydent Brzeziński wyjaśnił, że otrzymał od Spółki MPWiK plan finansowy na rok bieżący. Zaproponował, by wspólnie go przeanalizować.  Podkreślił, że obie Spółki działają dobrze. Są to Spółki, a więc chociaż w małym zakresie, ale powinny działać z zyskiem. MPEC zysk ze  sprzedaży ciepła ma ok. 0.Zyski mają z obrotu majątku. Jeżeli członkowie Komisji mają taką wolę, to można się spotkać i wspólnie plany finansowe przeanalizować, świeże spojrzenie jest wskazane. Dodał, że do tej pory, mimo takiej możliwości miasto nie skorzystało z możliwości  wykorzystania swojej dywidendy w MPWiK. W Statucie MPEC takiego zapisu nie ma. W związku z tym wystąpi do Rady z wnioskiem o wprowadzenie takiego zapisu w Statucie MPEC. Podkreślił, że  nie chodzi o to, by z tego korzystać, ale by taka możliwość mieć. Nie może być tak, że miasto „stawiane jest pod ścianą”.          

       Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos zwrócił uwagę, że mechanizm tworzenia cen jest bardzo prosty. Wszystkie środki, które mogą uzyskać z odpisów zysku obie Spółki inwestują w majątek trwały, a w związku z tym odpisy amortyzacyjne, które są kosztem, ale nie są   wydatkiem pojawiają się i nie ma dyskusji co do poziomu stawek itd. Mimo tego, że w mieście proces dostosowywania cen do inflacji jest wyhamowywany, to jednak ten mechanizm powoduje, że cena legalnie może rosnąć. Dlatego też uważa, że jest szczególna rola organu prowadzącego, Prezydenta, by w tym Statucie, t tych mechanizmach zachować kontrolę. Nie chodzi o to aby przeszkadzać, ale czuwać.  Podkreślił, że spółki rozwijają się w sposób nowoczesny, są na wysokim poziomie, ale nie może być tak, by nie mieć  na nic wpływu. Podoba się więc jemu podejście Pana Prezydenta, aby wbudować w rozliczanie mechanizm   skuteczniejszej kontroli. Kończąc dyskusję Komisja ustaliła, by temat ten wpisać w I kwartał, jeżeli będzie taka możliwość.   

                Pan Janusz Nowakowski zabierając głos w dyskusji zaproponował, by w związku z tym, iż analiza finansowa MPK zaplanowana jest na I kwartał, to pkt ten na sesji powinien również być w pierwszym kwartale. Proponuje by było to w lutym, ponieważ przedsiębiorstwo złożyło wniosek o podwyższenie cen biletów.Komisja propozycje  zaaprobowała.                  Kończąc dyskusje Komisja 10 glosami za – jednogłośnie przyjęła następujący plan pracy na 2008 rok:

KWARTAŁ I

·         Analiza działalności MPK. Zaopiniowanie wniosku w sprawie zmian cen za bilety MPK.

·         Ocena finansowa działalności łomżyńskiej oświaty z uwzględnieniem sytuacji w przedszkolach samorządowych

KWARTAŁ II

·         Ocena wykonania budżetu miasta za 2007 rok.

·         Analiza zadłużenia miasta oraz wysokości zobowiązań wymagalnych i niewymagalnych.

·         Analiza wydatków ponoszonych na opiekę społeczną.

KWARTAŁ III

·         Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2008 roku.

·         Analiza Finansowa MPWiK.

·         Analiza finansowa wydatków ponoszonych na kulturę i sport.

KWARTAŁ IV

·         Zaopiniowanie założeń polityki społeczno-gospodarczej na 2009 rok

·         Przyjęcie stawek podatków na 2009 rok.

·         Analiza projektu  budżetu na 2009 rok.

·         Wypracowanie końcowej opinii  w sprawie projektu budżetu na 2009 rok.

Do planu pracy Rady   zaproponowała tematy:

  1. luty - Analiza działalności MPK. Podjęcie uchwały w sprawie cen  biletów MPK.
  2. kwiecień - Ocena wykonania  budżetu za 2007 rok
  3. sierpień  - Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2008 roku.
  4. wrzesień - Analiza Finansowa MPWiK
  5. październik - Przyjęcie założeń polityki społeczno-gospodarczej na 2009 rok.
  6. listopad – Podjęcie uchwał w sprawie stawek podatków lokalnych na 2009 rok.
  7. grudzień - Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia budżetu na 2009 rok.

 Ad. 6   

              Przewodniczący kontynuując posiedzenie poprosił o uwagi do przedłożonej informacji o pracy Komisji w  2007 roku.           

      Członkowie Komisji  uwag nie zgłosili i przedłożoną informację przyjęli jednogłośnie 10 głosami za. 

Ad. 7

W sprawach różnych członkowie Komisji nie zgłosili uwag.Na tym posiedzenie Komisji zakończono. 

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 27 mar 2008 14:38
  • Data opublikowania: czwartek, 27 mar 2008 14:45
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:50
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej