Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 17 posiedzeniu w dniu 19 listopada 2007 r.

Komisja realizowała nastepujący porządek:

1.     

 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

 

2.    

  Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie  zarządzenia poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso /druk nr 226, 226A/

3.   

   Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie uchwały zmieniającej Uchwałę Nr  117/XXI/07 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2008 rok  /druk nr 229, 229A/

 

4.    

  Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie wysokości podatku rolnego i leśnego obowiązującego w 2008 roku /druk nr 227/.

 

5.    

  Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2007  /druk nr 233, 233A/

 

6.     

 Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych objętych czynszem regulowanym na rzecz głównych najemców /druk nr 234, 234A

 

7.  

    Wypracowanie projektu uchwały w sprawie wysokości diet oraz zwrotu kosztów podróży dla radnych /druk nr 230/.

 

8.     

Sprawy różne.

 

Przebieg posiedzenia:

   

              Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan
Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji.

 

                   Następnie Komisja 10 głosami za  przyjęła porządek jak wyżej.

 

Ad. 1

                    Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do Protokołu z posiedzenia Komisji i przyjęli go jednogłośnie – 10 głosami za.    

Ad. 2

 

Wniosek  w sprawie zarządzenia poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso  zgodnie z drukami nr 226, 226A przedstawiła Pani Teresa Morawska – Kierownik Oddziału Budżetu.

 Po wnikliwiej analizie materiałów, Komisja jednogłośnie 10 głosami za pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie zarządzenia poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso. 

Ad. 3

 Wniosek w sprawie uchwały zmieniającej Uchwałę Nr  117/XXI/07 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2008 rok zgodnie z drukami nr 229, 229A przedstawiła Pani Teresa Morawska – Kierownik Oddziału Budżetu.

Po wnikliwiej analizie materiałów oraz wysłuchaniu wyjaśnień, Komisja jednogłośnie 10 głosami za pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie uchwały zmieniającej Uchwałę Nr  117/XXI/07 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2008 rok .

   Ad. 4

Wniosek w sprawie  wysokości podatku rolnego i leśnego obowiązującego w 2008 roku zgodnie z drukiem  nr 227 przedstawiła Pani Teresa Morawska – Kierownik Oddziału Budżetu.

 

Po wnikliwiej analizie materiałów oraz wysłuchaniu wyjaśnień, Komisja jednogłośnie 10 głosami za pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie  wysokości podatku rolnego i leśnego obowiązującego w 2008 roku.

  

Ad. 5

 

Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2007  zgodnie z drukami nr 233, 233A przedstawiła Pani Teresa Morawska – Kierownik Oddziału Budżetu.

 

                 Po wnikliwiej analizie materiałów oraz wysłuchaniu wyjaśnień, Komisja jednogłośnie 11 głosami za pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2007.

  

Ad. 6

 

                

Wprowadzając do tematu Przewodniczący Komisji przedstawiając wniosek  Prezydenta w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych objętych czynszem regulowanym na rzecz głównych najemców /druk nr 234, 234A/ zauważył, że jest to kolejna uchwała w tej sprawie. Poprosił o uwagi do przedłożonego materiału.

 

                 Komisja nie zgłosiła uwag do przedłożonego materiału i proponowany projekt uchwały zaopiniowała jednogłośnie, pozytywnie – 11 głosami za.

  Ad. 7

Wprowadzając do tematu Przewodniczący Komisji przypomniał, że Komisja nad projektem uchwały w sprawie wysokości diet oraz zwrotu kosztów podróży dla radnych dyskutowała już na posiedzeniu w miesiącu marcu. Wówczas z obowiązującej uchwały zostały wykreślone zapisy  niezgodne z zapisami ustawy, a dotyczące Zarządu Miasta oraz członkowie komisji i podkomisji Rady nie będących członkami Rady i pracownikami Urzędu Miejskiego lub jednostek podległych. Ponadto członkowie Komisji zgłaszali swoje uwagi. Na dzisiejsze posiedzenie członkowie komisji otrzymali projekt uchwały zawiera poprawki wypracowane na poprzedniej Komisji uzupełniony o zapis w paragrafie 4 ust. 5 regulujący kwestie diety w miesiącu, gdy nie odbywały się sesje oraz posiedzenia komisji w brzmieniu: „Dieta miesięczna ulega obniżeniu o kwotę 25% diety zryczałtowanej, jeżeli w danym miesiącu nie odbyła się sesja Rady ani posiedzenie żadnej komisji, której radny jest członkiem”. Przedłożony członkom komisji drugi projekt uchwały zawiera wnioski zgłoszone przez radnego Brodziuka. Zauważył ponadto, że w projekcie budżetu na 2008 rok została zagwarantowana wysokość diet uwzględniająca wzrost kwoty bazowej wynikającej z Rozporządzenia.  Następnie otworzył dyskusję w powyższej kwestii.

 

Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji zaproponował, by zmienić zapis paragrafu 3. Zwrócił uwagę, że wszyscy są radnymi i wiele pełnionych funkcji ma wymiar honorowy, nie wiążący się z dużym nakładem pracy. W związku z powyższym proponuje, by treść paragrafu 3 zmienić na:

 

„§ 3   1. Radnemu  za pracę w Radzie i komisjach przysługuje zryczałtowana dieta w wysokości  50%  kwoty bazowej.

 

2. Radnym pełniącym następujące funkcje przysługuje dieta powiększona:

 

            1) Przewodniczącemu Rady - o  20% diety podstawowej,

 

           2) Wiceprzewodniczącym Rady - o 10% diety podstawowej,

 

            3) Przewodniczącym Komisji – o 10% diety podstawowej.

 

3.  Przewodniczącemu Zarządu Rad Osiedli  przysługuje zryczałtowana dieta w wysokości  10%  kwoty bazowej”. Dodał, że jego propozycja nie powoduje  konieczności zwiększenia środków na diety w budżecie.

 

Pan Jan Chojnowski zabierając głos w dyskusji stwierdził, że popiera propozycje radnego Zaremby. Uważa, że należy zastanowić się również nad  kwestią zmniejszenia ilości merytorycznych komisji.

 

Przewodniczący zwrócił uwagę, że  uwaga jest słuszna, ale nie dotyczy dzisiejszego tematu.

 

Pan Prezydent Jerzy Brzeziński wyjaśnił, że stosowna kwota w budżecie została zapisana zgodnie  z sugestią Komisji.

 

Pan Przewodniczący zabierając glos w dyskusji zwrócił się z zapytaniem do radnego Brodziuka, czy podtrzymuje swój wniosek.

 

Pan Jerzy Brodziuk wyjaśnił, że propozycja radnego Zaremba  rozwija jego propozycję, dlatego też wycofuje swoją.

 

Więcej głosów  w dyskusji nie zgłoszono.

 

Przewodniczący zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie wniosek radnego Tadeusza Zaremba dotyczący zmiany zapisu § 3.

 

            Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za, przy 3 przeciwnych i 2 wstrzymujących się poprawkę dotyczącą  § 3 przyjęła.

  

Ad. 8

 

W sprawach różnych członkowie Komisji nie zgłosili żadnych problemów.

 Na tym posiedzenie komisji zakończono.
  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 11 gru 2007 09:06
  • Data opublikowania: wtorek, 11 gru 2007 09:10
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:49
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej