Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 16 posiedzeniu w dniu 29 października 2007 r.

Komisja realizowała nastepujący porządek:

1. 

     Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

 

2.     

 Analiza finansową MPK w Łomży /druk nr 213/.

 

3.     

 Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie ustalenia stawki procentowej opłat adiacenckich z tytułu podziału nieruchomości /druk nr 205, 205A/

 

4. 

     Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców /druk nr 214, 214A/

 

5. 

     Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2007  /druk nr 215, 215A/ 

 

6.  

    Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2007 /druk nr 203, 203A/

7.  

    Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie planu przychodów i wydatków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2008 /druk nr 204, 204A

 

8.     

 Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w planie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2007 rok /druk nr 210, 210A/

 

9.     

 Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008 rok druk nr 211, 211A/

 

10.

Zaopiniowanie wniosku Prezydenta:

 

a)      w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2008 roku (druk nr 208, 208A),

 

b)     w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2008 rok  (druk nr 208, 208B),

 

c)    w sprawie opłaty od posiadania psów na 2008 rok (druk nr208,  208C).  

 

11.

Sprawy różne.

   

Przebieg posiedzenia:

  

              Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan
Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji.

 

                   Następnie Komisja 7 głosami za  przyjęła porządek jak wyżej.

 Ad. 1  

                   Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do Protokołu z posiedzenia Komisji i przyjęli go jednogłośnie – 7 głosami za.

  

Ad. 2

 

            Pan Prezydent Jerzy Brzeziński przedstawił stan faktyczny i zamierzenia Przedsiębiorstwa. Zwracając uwagę na szansę ich realizacji w związku ze złożeniem wniosku o środki unijne.  

 

Pan Bogusław Szczech – dyrektor MPK uzupełniając analizę  finansową MPK w Łomży zawartą  druk nr 213 dodał, że przedstawione przez Prezydenta inwestycje są niezbędne.

 

W trakcie dyskusji zwrócono uwagę na konieczność podniesienia wynagrodzenia, by zatrzymać doświadczonych pracowników. Dobrze, że widzi to pracodawca. Istnieje również potrzeba  zakupu nowych autobusów. Zauważono, że polityka prowadzona od lat przez miasto polega na tym, że z udziałem środków zewnętrznych tabor jest wymieniany. Komisja wierzy, że złożony przez miasto wniosek zostanie przyjęty.

 

            Kończąc dyskusję Komisja jednogłośnie 6 głosami za pozytywnie oceniła działalność finansową MPK za 2006 rok.

 

            Przewodniczący w imieniu Komisji na ręce Dyrektora Przedsiębiorstwa wyraził uznanie załodze za prowadzone finanse i przedsiębiorstwo. Wszystko będzie zależało obecnie od tego, czy miasto otrzyma środki na wymianę taboru.

  Ad. 3  

Wniosek  w sprawie ustalenia stawki procentowej opłat adiacenckich z tytułu podziału nieruchomości przedstawił Pan Prezydent Jerzy Brzeziński /druk nr 205, 205A/

 

Po wnikliwiej analizie materiałów, kończąc dyskusję Komisja jednogłośnie 6 głosami za pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie ustalenia stawki procentowej opłat adiacenckich z tytułu podziału nieruchomości.

  

Ad. 4

  

Wniosek w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców zgodnie z drukiem nr 214, 214A przedstawił Pan Prezydent Jerzy Brzeziński.

 Głosów w  dyskusji nie zgłoszono i Komisja jednogłośnie pozytywnie 6 glosami za zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców.    

Ad. 5

 

Wniosek Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2007 zgodnie z drukami nr 215,  215/1, 215B przedstawiła Pani Skarbnik.

 

Zabierając głos w dyskusji zwrócono uwagę na problemy ŁKS.  Zauważono, że należy oddzielić szkolenie młodzieży od działalności zespołu drugoligowego. Zadaniem miasta jest wspieranie sportu dzieci i młodzieży i na tą działalność należy kierować środki.

 

Pan Janusz Nowakowski zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę na zapisy w załączniku 6. Podkreślił, że zapisy tego załącznika powinny być zgodne z zapisami WPI.  Zauważył, że  w chwili obecnej w załączniku nr 6 jest błąd w przypadku nazwy  zadania dot. komunikacji miejskiej jest tam podana tylko sama baza, a powinno być „Rozbudowa i modernizacja systemu transportowego Łomży i okolic – II etap” oraz podać łączny koszt zadania.

 Kończąc dyskusję Komisja jednogłośnie 6 głosami za,  pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2007 z przyjętymi korektami dot. zgodności z WPI.     

Ad. 6

 

Wniosek  w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2007 zgodnie z drukami  nr 203, 203A przedstawił Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta.

 

Głosów w  dyskusji nie zgłoszono i  Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie zmian w planie przychodów i wydatków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2007

  

Ad. 7

 

Wniosek w sprawie planu przychodów i wydatków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2008  zgodnie z drukami nr 204, 204A przedstawił Pan Prezydent Miasta.

 

           

 Głosów w  dyskusji nie zgłoszono i  Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie planu przychodów i wydatków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Miasta Łomża na rok 2008.

   

Ad. 8

 

Wniosek  w sprawie zmian w planie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2007 rok zgodnie z drukami  nr 210, 210A przedstawił Prezydent Miasta.   

 

Głosów w  dyskusji nie zgłoszono i  Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie zmian w planie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2007 rok.

   

Ad. 9

 

Wniosek  w sprawie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008 rok zgodnie z drukami nr 211, 211A przedstawił Pan Prezydent Miasta.

 

          

  Głosów w  dyskusji nie zgłoszono i  Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008 rok.   

Ad. 10 a, b, c

  

                 Wniosek  określenia stawek podatków i opłat na 2008 rok zgodnie z drukami 208,208A, B i C przedstawił Pan Prezydent Jerzy Brzeziński.  

 

                 Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę, że  przedłożone propozycje mieszczą się w granicach przyzwoitości, zgodnie z  wskaźnikiem inflacyjnym.

 

Więcej uwag w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2008 roku (druk nr 208, 208A) członkowie Komisji nie zgłosili i proponowane stawki zaopiniowali pozytywnie 5 głosami za przy 1 wstrzymującym.

 

                 Pan Prezydent Jerzy Brzeziński zabierając głos  dodał, że po zapoznaniu się z opinią Komisji Bezpieczeństwa dotyczącą zwiększenia stawki opłaty od posiadania psa w budownictwie wielorodzinnym do 100 zł, w budownictwie jednorodzinnym 60 zł, przyjmuje  jako autopoprawkę.

 

Pan Zbigniew Lipski dodał, że Komisja przyjmując ten wniosek przyjęła również, by te pieniądze były przeznaczone na schronisko oraz na   zabezpieczenie wyznaczonego miejsca, gdzie psy mogłyby być wyprowadzane.

 

                 Pan Przewodniczący zabierając głos poddał pod rozwagę Prezydentowi, czy nie warto byłoby powrócić do koncepcji  czipowania psów. Łatwiej by było wówczas odnaleźć właściciela psa.

 

                 Pan Prezydent wyjaśnił, że w chwili obecnej cały podatek idzie na utrzymanie schroniska, a i tak jest to zbyt mało.

 

                 Pan Jerzy Brodziuk zabierając głos w dyskusji wyjaśnił, że organizowanie takich wybiegów nie sprawdziło się.

 

            Kończąc dyskusję Komisja  pozytywnie 6 głosami za, przy 1 przeciwnym zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie opłaty od posiadania psów na 2008 rok zgodnie z autopoprawką.

 

Przedstawiając  wniosek w sprawie stawek podatku od środków transportowych Pan Prezydent zwrócił uwagę, że zgodnie z wola ustawodawcy wypadła jedna pozycja, która była znaczną w dochodach ponieważ dawała dochód 600 tys. zł.

 

Pani Skarbnik uzupełniając wypowiedź Prezydenta dodała, że proponowane stawki podatku mieszczą się w górnych stawkach proponowanych na 2007 rok. W związku z tym, że nie wzrósł kurs euro, obowiązują górne stawki z 2007 roku.

 

Więcej uwag nie zgłoszono i Komisja jednogłośnie pozytywnie 7 głosami za zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2008 rok.

  

Ad. 11

   

            W sprawach różnych Przewodniczący Komisji wyjaśnił, że w najbliższym czasie Komisja powróci do kwestii uchwały w sprawie diet, by temat przedłożyć na sesję listopadową.

 

                   Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

 
  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 11 gru 2007 09:01
  • Data opublikowania: wtorek, 11 gru 2007 09:05
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:49
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej