Wydział Gospodarowania Nieruchomościami /WGN/
pok. nr 208, tel. (86) 215 68 19 ,br>
2. Krzysztof Jarzyło - Zastępca Naczelnika
pok. nr 211, tel. (86) 215 68 20
Wydział Gospodarowania Nieruchomościami /WGN/
1. Renata Niklewicz - Inspektor – gospodarowanie nieruchomościami Miasta Łomża,
pok. nr 211, tel. (86) 215 68 24
2. Sławomir Jabłonowski - Główny Specjalista – naliczanie opłat adiacenckich, renta planistyczna, odszkodowania za drogi w ramach zrid, mienie zabużańskie, prowadzenie zamówień publicznych, prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej dla Wydziału GN
pok. nr 212, tel. (86) 215 68 28
3. Małgorzata Chludzińska - Starszy Inspektor – gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa
pok. nr 212, tel. (86) 215 68 25
4. Anna Mazur - Inspektor – naliczanie i aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
pok. nr 209, tel. (86) 215 68 23
5. Ewa Cwalina - inspektor - sprzedaż lokali komunalnych, ustanawianie służebności na nieruchomościach miejskich i Skarbu Państwa
pok. nr 209, tel. (86) 215 68 23
6. Martyna Szabłowska - inspektor – nazewnictwo ulic, numeracja porządkowa nieruchomości, podziały i rozgraniczenia nieruchomości
pok. nr 210, tel. (86) 215 68 20
7. Tomasz Brokowski - inspektor - sprzedaż nieruchomości gminnych
pok. nr 211 , tel. (86) 215 68 24
8. Monika Szczytkowska - inspektor - gospodarowanie nieruchomościami Miasta Łomża na prawach powiatu, prowadzenie budżetu Wydziału, przekształcenia prawa użytkowania wieczystegow prawo własności lokali komunalnych i bud. jednorodzinnego
pok. nr 212, tel. (86) 215 68 26
Do zadań Wydziału należy:
1. Prowadzenie całości spraw związanych z efektywnym gospodarowaniem gminnym zasobem nieruchomości, powiatowym zasobem nieruchomości i zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, a w szczególności:
1) Sprzedaż, zamiana, darowizna lub oddawania w użytkowanie wieczyste nieruchomości wchodzących w skład w/w zasobów, w tym sprzedaż lokali mieszkalnych stanowiących własność Miasta Łomża, na rzecz dotychczasowych najemców;
2) Nabywanie nieruchomości do w/w zasobów;
3) Przekazywanie gruntów z w/w zasobów; w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, sprawowanie kontroli nad wykonywaniem tego prawa, stwierdzanie wygaśnięcia tego prawa; aktualizacji opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu;
4) Oddawanie gruntów z w/w zasobów w najem, dzierżawę, użyczenie lub użytkowanie oraz kontrola wykonywania i rozwiązywania tych praw;
5) Sprawowanie kontroli wykorzystywania nieruchomości w sposób zgodny z uzasadniającym zastosowaniem bonifikaty przy ich zbywaniu;
6) Wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w celu budowy, przebudowy i modernizacji urządzeń infrastruktury technicznej (zgoda właścicielska);
7) Ustanawianie służebności na nieruchomościach z zasobów;
8) Wyrażania zgody na złożenie wniosku na wycinkę drzew przez zarządcę, trwałego zarządcę lub posiadacza nieruchomości;
9) Regulacja stanu prawnego nieruchomości; w tym aktualizacja zapisów w księgach wieczystych;
10) Ujawnianie samowolnego użytkowania nieruchomości oraz naliczania opłat z tytułu bezumownego korzystania z nieruchomości;
11)Zabezpieczenie nieruchomości stanowiących zasób, nieprzekazanych innym podmiotom w zarząd, użytkowanie, dzierżawę, bądź na innych zasadach prawem przewidzianych, przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;
12)Wydawania zgody na realizację inwestycji na działkach sąsiadujących z działkami wchodzącymi w skład zasobów, po granicy lub w odległości mniejszej niż wynika to z przepisów prawa budowlanego;
13)Ewidencjonowanie nieruchomości zgodnie z katastrem nieruchomości;
14)Sporządzanie planów wykorzystania zasobów nieruchomości;
15)Dokonywanie zamówień na usługi i materiały na potrzeby gospodarowania nieruchomościami wchodzącymi w skład zasobów.
16)Planowanie i prowadzenie remontów bieżących i konserwacji nieruchomości oraz ich części składowych, usuwanie awarii, a także zawieranie umów w tym zakresie.
2. Prowadzenie spraw związanych obsługą użytkowania wieczystego nieruchomości, stanowiących własność Skarbu Państwa, Miasta Łomża, Miasta Łomża na prawach powiatu w tym:
1) Aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
2) Udzielanie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych;
3) Udzielanie zgody na wniesienie opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych w innym terminie, nieprzekraczającym danego roku kalendarzowego;
4) Sprawowanie kontroli wykonywania prawa użytkowania wieczystego oraz rozwiązywanie tych praw;
5) Przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
6) Sprzedaż nieruchomości na rzecz ich użytkowników wieczystych.
3. Korzystania przez Miasto z prawa pierwokupu.
4. Prowadzenie spraw związanych z objęciem przez Miasto nieruchomości w drodze spadku.
5. Komunalizacja nieruchomości należących do Skarbu Państwa na podstawie ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych, włącznie ze wznowieniem postępowania, uchyleniem decyzji oraz stwierdzeniem nieważności decyzji w tych sprawach.
6. Regulacja stanu prawnego dróg na podstawie art. 73 ustawy Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną.
7. Podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych, w szczególności w sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości, o zapłatę należności za korzystanie z nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu, dzierżawy lub użyczenia, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie, odnośnie nieruchomości Skarbu Państwa, Miasta Łomża i Miasta Łomża na prawach powiatu.
8. Wykonywanie prac związanych z planowaniem budżetu, jego zmianami oraz związanych ze sprawozdawczością z jego realizacji.
9. Udzielanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych lub naziemnych obiektów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraża na to zgody, a także ustalanie odszkodowań z tego tytułu.
10. Prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem i zwrotem nieruchomości w tym ustalanie odszkodowań oraz innych opłat.
11. Prowadzenie spraw i zadań z zakresu geodezji, w szczególności:
1) opracowywanie decyzji dotyczących podziałów nieruchomości,
2) prowadzenie postępowań o rozgraniczenie nieruchomości,
3) prowadzenie scaleń i podziałów nieruchomości,
4) prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji nieruchomości,
5) Prowadzenie całości spraw związanych z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
6) współpraca z Starostwem Powiatowym w Łomży w zakresie zawartego porozumienia w sprawie prowadzenia ewidencji gruntów i budynków oraz ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej z terenu Miasta Łomża, w tym przekazywanie korespondencji w sprawach geodezji oraz ewidencji gruntów i budynków do Starostwa Powiatowego w Łomży,
11. Ustalanie odszkodowań:
a) za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne w trybie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
b) za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne na podstawie ostatecznych decyzji zatwierdzających podział nieruchomości (art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami);
c) za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne na podstawie art. 73 ustawy Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administracją publiczną.
13. Ustalanie wysokości odszkodowania bądź opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości związanych ze zmianą planów miejscowych.
14. Ustalanie opłat adiacenckich.
15. Prowadzenie kasy fiskalnej oraz fakturowanie transakcji sprzedaży nieruchomości oraz opłat za użytkowanie wieczyste, najem i dzierżawę (w tym zestawienia miesięczne faktur).
16. Przygotowywaniem według potrzeb niezbędnych materiałów informacyjnych i dokumentów dotyczących nieruchomości.
17. Współpraca z Miejskim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ZB - Zakład Gospodarki Mieszkaniowej oraz z organami, które na mocy przepisów szczególnych gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa.
18. Wydział wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych oraz zlecone doraźnie przez Prezydenta lub Zastępcę Prezydenta.