Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 1 posiedzeniu w dniu 21 grudnia 2006 roku

Komisja realizowała nastepujący porządek:
1. Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok /druk nr 12, 12A/.
2. Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie wydatków, które nie wygasają z upływem 2006 roku /druk nr 14,14A/.
3. Zaopiniowanie wniosku w sprawie wynagrodzenia Prezydenta Miasta Łomża.
4. Analiza budżetu na 2007 rok /druk nr 1/.
5. Zgłoszenie propozycji do planu pracy Komisji na 2007 rok oraz propozycji do planu pracy Rady na 2007 rok.
6. Sprawy różne.

Przebieg posiedzenia:

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan
Piotr Grabani - Przewodniczący Komisji.
Następnie Komisja jednogłośnie przyjęła porządek jak wyżej.

Ad. 1

Przystępując do realizacji porządku dziennego Przewodniczący zwrócił uwagę, że proponowane zmiany w budżecie były omawiane na poszczególnych komisjach, zwrócił się więc z zapytaniem, czy jeszcze jakieś uwagi radni mają.
Radni uwag nie zgłosili.
Poprosił Panią Skarbnik, by omówiła, jeżeli są dodatkowe zmiany.
Pani Jadwiga Kozłowska wyjaśniła, że prawdopodobnie na sesji Pan Prezydent złoży autopoprawkę dotyczącą zwiększenia dotacji dla Straży Pożarnej w wysokości o1600 zł oraz dla Orkiestry Kameralnej w wysokości 530 zł. Środki pochodzić będą z oszczędności z odsetek.
Więcej uwag nie zgłoszono i komisja proponowane zmiany w budżecie zaopiniowała pozytywnie 5 głosami za, przy 1 wstrzymującym.

Ad. 2

Przewodniczący wprowadzając do tematu zwrócił uwage, że ten temat również był omawiany na poszczególnych Komisjach, zwrócił się więc z zapytaniem, czy jeszcze jakieś uwagi radni mają.
Pan Maciej Głaz zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę na planu zagospodarowania miasta. Stwierdził, że są one podstawą rozwoju miasta. Pyta, czy nie ma możliwości przyśpieszenia prac nad nimi.
Pan Janusz Nowakowski popiera uwagi radnego Głaz. Wyjaśnił, że wszelkie analizy wskazują, że największą barierą w rozwoju jest plan zagospodarowania przestrzennego. Podkreślił, że problem ten dotyczy całej Polski, nie tylko Łomży. Uważa więc za słuszne, by wystąpić z wnioskiem o przyspieszenie tych prac. Dobrze by było, by Prezydent zatrudnił Architekta, by te sprawy nadzorował.
Członkowie Komisji poparli wniosek uważając za wskazane przekazanie go Komisji Rozwoju, by tematowi przygotowania planów przyjrzała się bliżej.
Kontynuując analizę materiałów zaproponował, by w pozycji 7 wydatków niewygasłych zadanie; Modernizacja ulic: Ks. Anny, Kierzkowej, Dobrej termin realizacji zmienić na 30 lipca 2007 r.
Więcej uwag nie zgłoszono i Komisja jednogłośnie 7 glosami za przyjęła proponowane wydatki niewygasłe z następującymi wnioskami:
1. Komisja popiera wnioski komisji gospodarki komunalnej i Komisji Rozwoju, by termin realizacji zadania „Modernizacja ulicy Ks. Anny, Kierzkowej i Dobrej zmienić na 30 lipca 2007.
2. odnośnie Dz. 710 – Plany zagospodarowania przestrzennego Komisja zwraca się do Prezydenta z prośbą o przyśpieszenie prac nad planami i wcześniejszą realizację umów.
Równocześnie Komisja zwraca się z prośbą do Komisji Rozwoju o bliższe przyjrzenie się kwestii sporządzania planów oraz podpisanych aneksów do umów na wykonanie planów.

Ad. 3
Pan Przewodniczący wprowadzając do tematu zwrócił uwagę, że przedłożony przez Przewodniczącego wniosek mówi o podjęciu uchwały zgodnie z obowiązującymi przepisami. Nie przewiduje on podwyższenia wynagrodzenia. Poprosił następnie o uwagi.
Pan radny Janusz Nowakowski zabierając głos w dyskusji stwierdził, że jego zdaniem Prezydent powinien zarabiać stosownie do stanowiska. Jeżeli jednak takiego wniosku nie ma, do przedstawionej propozycji uwag nie zgłasza.
Więcej uwag nie zgłoszono i Komisja wniosek Przewodniczącego zaopiniowała pozytywnie 5 głosami za, przy 2 wstrzymujących.

Ad. 4
Przewodniczący wprowadzając do tematu wyjaśnił, że jest to wstępna analiza. Przekazał następnie głos Pani Skarbnik.
Pani Skarbnik przed omówieniem projekty budżetu wyjaśniła Pani radnej Konopka, że wysokość subwencji o dotacji przyjętych do budżetu może się zmienić po otrzymaniu ostatecznej wysokości subwencji i dotacji. Dodała, że liczba dzieci się zmniejsza. Wyjaśniła, że subwencja została przyznana w ten sposób, że 2% dla gminy i 5% dla powiatu. W powiecie liczba uczniów wzrasta, potrzeby są więc pokrywane. Jeżeli natomiast chodzi o gminę, to sytuacja jest bardzo niepokojąca. W stosunku do tego, co złożyły szkoły kwota została zmniejszona.
Przewodniczący komisji zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę, że do przedszkoli 4 lata temu dokładano ok. 4 mln. zł, obecnie jest ponad 7 mln. przedszkoli jest natomiast mniej.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że obciążenie przedszkoli jest pełne w stosunku do roku ubiegłego liczna dzieci zwiększyła się o 120.
W dalszej dyskusji omówiono funkcjonowanie oświaty oraz związane z tym ruchy kadrowe i wydatki budżetu oświaty.
Kontynuując wypowiedź Pani Skarbnik przedstawiła ogólny zarys budżetu na 2007 rok zgodnie z drukiem nr 1.
Pan Janusz Nowakowski zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę, że działania związane z funkcjonowaniem oświaty należy podjąć już teraz, by uniknąć sytuacji, jak zaistniała, gdy on był jeszcze członkiem Zarządu. Podjęte działania już w chwili obecnej pozwolą na to, by za 4 lata, gdy będzie kończyła się kadencja będzie widać efekty podjętych działań. Ponadto podjęte teraz działania rozłożą się na 4 lata i nie będą tak bardzo odczuwalne.
Podkreślił, że jeżeli chodzi o oświatę, to trudne decyzje należy podejmować tera, a są one jego zdaniem niezbędne, biorąc pod uwagę to, jakie są możliwości pozyskania środków na inwestycje. Dodał, że mimo tego, że Łomży się udało pozyskać środki z Unii, to Suwałkom udało się to bardziej. Łomża z Suwałkami przegrywała i nadal będzie przegrywała, jeżeli miasto nie zrobi alokacji środków w oświacie. Jeżeli zostaną zachowane tendencje, które są i miasto budżet będzie opierać na środkach własnych i na Unijnych, to w przyszłości może to być duży problem. Należy więc dokonać pewnych dostosowań w oświacie, należy przygotować więc pewne działania, które zapobiegłyby temu, że jest mniej dzieci, a koszty stałe są takie.
Pani Alicja Konopka zwróciła uwagę, że w poprzedniej kadencji Rada zrobiła już wiele i nadal trzeba iść w tym kierunku,. Ale jest przeciwna drastycznym działaniom, należy robić to stopniowo.
W dalszej dyskusji zwrócono uwagę, że w zasadzie problem nie dotyczy szkół podstawowych, ale średnich. Zauważono, że w szkołach średnich większość uczniów pochodzi z okolic miasta. Zwrócono ponadto uwagę, że brak jest właściwego nadzoru nad szkołami. Jest to problem, nad którym Prezydent będzie musiał się zastanowić. Podkreślono, że duże pole działania w tej kwestii będzie miała Komisja Edukacji.
Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos wyjaśnił, że jego zdaniem, aby rozwiązać ten problem należy wprowadzić mechanizm parametrów oraz mechanizm grantów.
W dalszej dyskusji Pani Skarbnik przedstawiła informację o wysokości podatku rolnego i leśnego w 2007 roku zgodnie z drukiem 13.
Powyższą informację Komisja przyjęła do wiadomości.
Na tym na dzień dzisiejszy dyskusję nad budżetem 2007 roku zakończono.

Ad.5
Przystępując do punktu Przewodniczący poprosił o uwagi i propozycje do przedłożonego projektu planu pracy Komisji na 2007 rok.
Członkowie Komisji uznali, że propozycje przeanalizują jeszcze raz i na następnym posiedzeniu przedstawią swoje uwagi i propozycje.

Ad. 6
W sprawach różnych radny Maciej Głaz poprosił o wyjaśnienie, czy jest prawdą, że likwidowana jest pętla autobusów na FADOM, a stworzenie na Włókienniczej.
Pan Janusz Nowakowski wyjaśnił, że zmiana dotyczy przede wszystkim zlikwidowania pętli przy WSA ze względów bezpieczeństwa. Nic nie stoi na przeszkodzie, część autobusów jeździła na Fadom, część na Włókienniczą.
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 23 sty 2007 13:50
  • Data opublikowania: wtorek, 23 sty 2007 13:53
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:44
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej