Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 54 posiedzeniu w dniu 27 czerwca 2005 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
1.
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

2.
Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok /druk nr 473, 473/1, 473/2/

3.
Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w sprawie szczegółowych zasad i trybu umorzenia odraczania lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisy ustawy Ordynacja podatkowa /druk nr 483/

4.
Sprawy różne.


Ad. 1

Komisja nie zgłosiła uwag do protokołu z poprzedniego posiedzenia i przyjęła go 6 głosami za, przy 0 przeciwnych i 1 wstrzymującym.

Ad. 2

Wniosek Prezydenta w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok zgodnie z drukiem nr 473, 473/1, 473/2 przedstawiła Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta.

Pani Przewodnicząca zabierając głos poprosiła o wyjaśnienie kwestii środków na kulturę.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że w budżecie, w rezerwie ogólnej zabezpieczona jest kwota 900 tys. na potrzeby kultury. Proponowane jest przeniesienie kwoty 572 tys. Te pieniądze plus dotacja z Ministerstwa w wysokości 400 tys. mają wystarczyć do miesiąca października. Dodała, że pozostała jeszcze kwota 323 tys. zł. Ma ponadto nadzieję, że do miesiąca października Minister Finansów określi swoją decyzją, jakie środki miastu przekaże. Podkreśliła, że wnioski złożone opiewają na kwotę 1.665 tys. zł. Dodała, że miasto stara się również o środki z kontraktu Wojewody na zadania rozpoczęte. Jeżeli miasto te środki otrzyma, wówczas wolne przeznaczy na inne cele.

Pan Prezydent Sroczyński wyjaśnił, że tych środków nie jest zbyt dużo. Miasto na pewno jakieś środki otrzyma, na dzień dzisiejszy nie jest wiadomym, jaka to będzie kwota.

Pani Maria Śmiarowska zabierając głos w dyskusji poprosiła o wyjaśnienie, czy autobus ten będzie na potrzeby PKPS, czy będzie to autobus ogólnomiejski. Prosi również o wyjaśnienie czy tylko trzy szkoły starały się o środki na wyrównanie barier, czy tylko te otrzymały.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że dla potrzeb PKPS, w przeciwnym wypadku nie byłoby dofinansowania. Następnie wyjaśniła, że wszystkie szkoły wiedziały i wszystkie mogły złożyć. Złożyły tylko 3 i trzy otrzymały. Uważa, że nie jest tak, że szkoły nie były zainteresowane, ale wybierały, co jest dla nich potrzebniejsze. Jeżeli bowiem szkoły wiedziały, że muszą np. remontować dachy, wówczas zrezygnowały z przystąpienia do tego programu. Te szkoły, gdzie można jeszcze rok zaczekać, takie programy zgłosiły.

Pan Dariusz Szymański zabierając głos poprosił o wyjaśnienie, co z wnioskiem Komisji Edukacji, by były środki na dofinansowani przejazdu uczniów na zawody szczebla wojewódzkiego i podsumowanie roku SZS. W chwili obecnej dyrektorzy są zmuszeni do korzystania ze środków komitetu rodzicielskiego. Prosi, by wniosek ten zrealizować, nie wiąże się to z dużymi środkami. Zauważył, że w projekcie budżetu takie środki były zapisane.

Pani Skarbnik zabierając głos przypomniała, że środki te na wniosek radnej Konopka zostały przekazane na inne cele. Następnie podkreśliła, że jeżeli pozostała kwota rezerwy ogólnej nie zostanie ruszona, wówczas będzie można część tych środków przeznaczyć na ten cel. Będzie jednak to możliwe w momencie wyjaśnienia sprawy z kulturą. Ponadto zauważyła, że jeżeli komisja taki wniosek zgłosi, a Prezydent go przyjmie, wówczas ona przygotuje projekt uchwały. Nie jest problemem dokonanie zmian w uchwale.

Pan Ryszard Matuszewski zabierając głos stwierdził, że jest przeciwny takiemu podejściu do sprawy.

Pani Przewodnicząca zabierając głos zwróciła uwagę, że obserwując wydatki w niektórych instytucjach kultury i oświaty należałoby się wydatkom w tych placówkach bliżej przyjrzeć np. SP nr 10.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że jest to związane nie tylko z wielkością i specyfiką tej szkoły ale również problemem nauczania indywidualnego.

Pan Maciej Głaz zabierając głos w dyskusji powrócił do kwestii przyjętej na początku kadencji zasady dofinansowania na ucznia. Uważa, że było to dobre, nie zostało jednak doprowadzone do końca. Przypomniał, że dyrektorzy placówek z wnioskami mięli przychodzić do Komisji Edukacji i tłumaczyć czemu taka, a nie inna kwota jest potrzebna. Gdyby do tego powrócić, mając większe rozeznanie, wówczas gospodarowanie środkami zmieniłoby się.

Pan Dariusz Szymański zabierając głos stwierdził, że nie widzi problemu, by na posiedzenie dyrektora danej placówki zaprosić. Przyjął więc wniosek radnego Głaz do realizacji.

Więcej uwag do przedłożonego materiału nie zgłoszono i Komisja proponowane zmiany zaopiniowała pozytywnie 7 głosami za, przy 2 wstrzymujących.


Ad. 3

Wniosek Prezydenta w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w sprawie szczegółowych zasad i trybu umorzenia odraczania lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisy ustawy Ordynacja podatkowa zgodnie z drukiem nr 483 przedstawiła Pani Skarbnik.

Komisja nie zgłosiła uwag do przedłożonej propozycji i zaopiniowała ją pozytywnie 6 głosami za, przy 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących.

Ad. 4

W sprawach różnych Pani Przewodnicząca poprosiła Panią Skarbnik o wyjaśnienie, czy jest prawdą, że niektóre media są dofinansowywane z budżetu miasta.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że nic na ten temat nie wie, w budżecie takiego zadania nie ma.

Więcej uwag członkowie Komisji nie zgłosili.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 2 wrz 2005 09:46
  • Data opublikowania: piątek, 2 wrz 2005 09:50
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:25
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej