Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Procedura uzyskiwania awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego od 2023 r.

Procedura uzyskiwania awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego przez nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża

 

1. Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215 z późn. zm.);

2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.);

3. Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1942 z późn. zm.);

4. Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2020 poz. 2029 z późn. zm.)

5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2020 r. poz. 2200 z późn. zm.);

6. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 06 września 2022 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2022 r. poz. 1914);

7. Ustawa z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz.u. z 2022 r. poz. 1730)

8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r. poz. 1289 z późn. zm.).

 

2. Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego (załącznik nr 1 lub 6);

2. Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe (dyplomów, świadectw, suplementów do dyplomów) poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;

3. Kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego wraz z uzasadnieniem poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem; (dotyczy wniosku wg starych zasad)

4. Zaświadczenie dyrektora szkoły/placówki (załącznik nr 2 lub 7);

5. Kopia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem; ( dotyczy wniosku wg starych zasad)

6. Kopia oceny dorobku zawodowego za okres stażu poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem; ( dotyczy wniosku wg starych zasad);

7. Kopia karty oceny pracy zawierająca ocenę, o której mowa w art. 96 ust. 1 pkt 3 ustawy, poświadczona przez dyrektora szkoły/placówki za zgodność z oryginałem; (dotyczy wniosku wg nowych zasad);

8. Kopia pozytywnej opinii o przeprowadzonych zajęciach, k których mowa w art. 9fa ust. 8 ustawy, poświadczona przez dyrektora szkoły/placówki za zgodność z oryginałem. (dotyczy wniosku wg nowych zasad).

9. Poświadczona kopia odpisu aktu małżeństwa w przypadku zmiany nazwiska.

 

3. Termin załatwienia sprawy: 

Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego od dnia    1 listopada poprzedniego roku do dnia 30 czerwca danego roku Prezydent Miasta Łomży wydaje decyzję o nadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku.

Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego od dnia    1 lipca danego roku do dnia 31 października danego roku Prezydent Miasta Łomży wydaje decyzję o nadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 grudnia danego roku.

4. Przebieg postępowania egzaminacyjnego

Komisję egzaminacyjną dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego powołuje Prezydent Miasta.

W skład komisji wchodzą:

  1. przedstawiciel organu prowadzącego szkołę/przedszkole, jako jej przewodniczący,
  2. przedstawiciel organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
  3. dyrektor szkoły,
  4. dwaj eksperci z listy ekspertów ustalonej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
  5. Na wniosek nauczyciela w skład komisji wchodzi przedstawiciel wskazanego we wniosku związku zawodowego.

Zgodnie z rozporządzeniami cyt. na wstępie, Prezydent Miasta przeprowadza analizę formalną wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego i załączonych dokumentów. Jeżeli wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego lub dokumentacja nie spełniają wymagań formalnych, Prezydent Miasta wskazuje szczegółowo stwierdzone braki i wzywa nauczyciela do ich usunięcia w terminie 14 dni wraz z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków w terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

Przewodniczący Komisji egzaminacyjnej powiadamia nauczyciela, który złożył wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego, o terminie i miejscu przeprowadzenia egzaminu na co najmniej 7 dni przed dniem posiedzenia komisji.

Komisja egzaminacyjna przeprowadza egzamin i podejmuje rozstrzygnięcia w obecności, co najmniej 2/3 składu swoich członków. Każdy z członków komisji ocenia spełnianie przez nauczyciela wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu zawodowego, w punktach według skali od 0 do 10. Na podstawie liczby punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji oblicza się średnią arytmetyczną punktów. Nauczyciel zdał egzamin przed komisją egzaminacyjną, jeżeli obliczona średnia arytmetyczna punktów wynosi, co najmniej 7.

Komisja egzaminacyjna sporządza  protokół z przebiegu pracy.

Nauczyciel, który nie zdał egzaminu może ponownie złożyć wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego po odbyciu, na wniosek nauczyciela i za zgodą dyrektora szkoły, dodatkowego stażu w wymiarze 9 miesięcy, z tym, że nauczyciel kontraktowy może przystąpić ponownie do egzaminu przed komisją egzaminacyjną tylko jeden raz w danej szkole.

 

4. Wydanie nowego aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w związku z uzyskaniem wyższego poziomu wykształcenia

 

(załącznik nr 3 - formularz wniosku o wydanie nowego aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w związku z uzyskaniem wyższego poziomu wykształcenia)

Nauczycielowi, który w trakcie pracy zawodowej uzyskał wyższy poziom wykształcenia niż określony w akcie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, Prezydent Miasta Łomży wydaje na wniosek nauczyciela nowy akt nadania stopnia awansu zawodowego, uwzględniający uzyskany poziom wykształcenia.

Do wniosku o wydanie nowego aktu nauczyciela mianowanego należy załączyć:

- poświadczone kopie dokumentów potwierdzających uzyskanie wyższego poziomu wykształcenia,

- poświadczoną kopię dotychczasowego aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

 

5. Uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego na podstawie art. 9a ust. 5 ustawy Karta Nauczyciela lub art. 124 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych:

 

Wymagane dokumenty:

1) Wniosek o wydanie aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego na podstawie art. 9a ust. 5 ustawy Karta Nauczyciela lub art. 124 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych (załącznik nr 4);

2) Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie stopnia naukowego poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;

3) Zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje dotyczące zatrudnienia w szkole (załącznik nr 5);

4) Dokumenty potwierdzające co najmniej 5-letni okres pracy w szkole wyższej na stanowisku nauczyciela akademickiego.

5) Poświadczona kopia odpisu aktu małżeństwa w przypadku zmiany nazwiska.

 

6. Miejsce składania dokumentów:

Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego w Łomży, 18-400 Łomża ul. Polna 16, pokój 25.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 15 maj 2023 10:33
  • Data opublikowania: poniedziałek, 15 maj 2023 10:45
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej